LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reintegratie

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
f. van meijl
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2006 23:32

reintegratie

Ongelezen bericht door f. van meijl »

wanneer ik me in laat schrijven bij een uitzendbureau, wil dat zeggen dat ik werk zoek. maar ik krijg tot nog toe geen een telefoontje.
mijn reintegratiebureau vind dat ik iedere week door middel van een bezoek of door een telefoongesprek de bureau's als het ware moet dwingen om mij werk te geven.
Dit moet niet nodig zijn! het kost iemand met een uitkering alleen maar extra geld (benzine + telefoonkosten).ik vind dit niet normaal. wat vinden jullie?[/url][/quote]

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Dat ligt eraan, in het begin moet je wel even laten zien dat je daadwerkelijk interesse hebt in (tijdelijk) werk.

Je wil niet weten hoeveel schijn inschrijvingen ze krijgen om de instanties tevreden te houden.


Als je stelselmatig niets van ze hoort dan is het een andere zaak dan zou ik dit uitzendburo verder links laten liggen.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door tomaatje »

tsja het uitzendburo adverteert tenslotte met werk en dat ze mensen zoeken. Zodra je jezelf daar eenmaal hebt ingeschreven heb je de nodige moeite gedaan om interesse en belangstelling te tonen voor die vacature. Indien dat is gebeurt ligt de bal bij het uitzendburo vind ik en die moeten dan verder voor je bemiddelen en bellen.

Uiteraard doen ze dat niet veel omdat de meeste uitzendburo's tegenwoordig een ruim bestand hebben van werkzoekenden.
meestal in het hoogseizoen is het een komen en gaan van mensen en wordt daar door het uitzendburo op ingespeeld door alvast mensen te werven.

Zelf vind ik het inderdaad ook onzin omzelf te bellen naar zo'n uitzendburo, als ze je echt nodig hebben of willen hebben bellen ze je heus wel. en dwingen voor werk vind ik een beetje ver gezocht voor dat schamele loontje wat je voor zo'n uitzendburo verdient. Makkelijk gezegd van een reintegratieburo die voor jou weer de centjes kan op strijken en zegt kijk wij hebben uw client weer aan werk geholpen.

Een uitzendburo denkt zuiver en alleen aan het belang van hun klanten dus zodra ze echt niemand anders kunnen vinden bellen ze je op.
Want zodra hun klant je niet meer nodig hebt lig je er ook van de ene dag op de andere uit. Uiteraard kun je dat gelukkig zelf ook.

Lotte01
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2006 20:14

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door Lotte01 »

Hallo Tomaatje,

Mijn inziens zie je het verkeerd, als je wilt werken dan zal je jezelf onder de aandacht moeten brengen bij zo'n bureau. Heb je enig idee hoeveel mensen alleen maar even een bewijs van inschrijving komen halen om de instanties tevreden te houden?

Daar komt bij, de tijd dat een werkgever naar jou toe kwam met de vraag of je aub bij hem wilde werken is voorbij hoor.
Als je via het bureau wilt werken dan zal je moeten laten zien dat je gemotiveerd bent. Dat doe je niet door je een keer in te schrijven en dan af te gaan wachten totdat ze je benaderen voor een baan...

Groeten Lotte

Lotte01
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2006 20:14

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door Lotte01 »

Nog een kleine aanvulling: een uitzendbureau stuurt niet zomaar iedereen naar een werkgever toe. Ze willen weten of ze de persoon die ze uitzenden wel gemotiveerd is etc.

Logisch, want sturen ze een ongemotiveerde lapzwans dan zijn ze na twee keer een 'foute" uitzendkracht de klant kwijt. Ook daarom is het goed je neus te laten zien zodat ze merken dat je echt gemotiveerd bent en wilt werken.

Groet Lotte

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

Wat heb jij nog een hoop te leren, Lotte.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

f. van meijl,

Laat dat reïntegratiebureau maar lullen.
Het is klinkklare onzin om iedere week te bellen of langs te gaan.

Je bent ingeschreven en als ze jou werk willen geven dan bellen
ze jou wel.
Zo werkt het en niet anders.

Groet Langhaar.

Lotte01
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2006 20:14

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door Lotte01 »

Langhaar,

Ik vind je erg negatief, gelukkig zijn niet alle mensen die een baan zoeken zo (hoewel, zoek jij wel??). Als je zo goed weet hoe het werkt, waarom breng je het dan niet in de praktijk in plaats van steeds weer je negatieve gevoelens te ventileren richting mensen die advies vragen?

Dagelijks heb ik te maken met mensen die wel gemotiveerd zijn, in hun eigen kwaliteiten geloven en dus ook een baan vinden. De aanhouder wint en zo werkt het dus ook met solliciteren ook al zal je het daar ook wel weer niet mee eens zijn.

Groet, Lotte

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

Standaard antwoord van bepaalde mensen.

Als je de waarheid zegt ben je negatief.

Als je gemotiveerd bent krijg je wel een baan.

Het echte leven zit iets anders inelkaar.


Als je geen zin meer hebt om bij het UWV te werken,
kan je ook bij een reïntegratiebureau gaan werken.
Daar werken ook heel veel mutsen.

Lotte01
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2006 20:14

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door Lotte01 »

Langhaar,

Je krijgt tegengas en je gaat gelijk beledigen?

Een muts, waar baseer je dat dan op?

Weetje wat ik mutsig vind, hier continu je gal spuwen en andere proberen te doordrenken van je negativiteit.

De grootste muts (als we dat woord toch gaan gebruiken) dat ben jij, jij kiest e rvoor om elke maand met je afschriften langs de soos te gaan.

Groet, Lotte
Laatst gewijzigd door Lotte01 op 27 apr 2006 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

Je blijft lachen.

Je leeft in een droomwereld. Muts.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Lotte01
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2006 20:14

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door Lotte01 »

weet je waar ik om lach, om het bedrag wat jij elke maand op je rekening gestort krijgt :lol:


Groetjes Lotte

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

Gelukkig zijn er nog andere dingen in het leven dan het geld.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

Geestelijk arm zijn dat lijkt mij erg.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door kazana »

Heb ook zoiets belachelijks aan de hand, moet 2 mei naar een arbeidsdeskundige.
Loop met een Frozen shoulder dat is een knap pijnlijk gedoe kan soms nog geen 10min stil zitten draai,schuif loop mezelf in de weg en nu gaan ze kijken wat ik nog kan :roll: .
Kan genoeg maar momenteel kan ik niks geen zin slaap zelden een nacht door ben vaak chagerijnig heb het gewoon niet naar me zin KLAAR.
Als ik gewoon mezelf ben JA dan kan ik de hele wereld aan :wink: nu wil ik alleen nog maar van de pijn af, maar zie wel hoe het af gaat lopen

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door tomaatje »

beste lotte01 ,

ik zit beslist niet te wachten op advies van iemand die bij het UWV werkt en mij eventjes de les komt lezen over uitzendburo's.

Ik heb nog nooit zo'n ongecontroleerd zooitje meegemaakt als het uwv.
En geloof me ze zitten bij het UWV echt te slapen, dat kan ik echt uit eigen ervaring zeggen. (gelukkig voor mij maar want dat heeft in mijn voordeel gewerkt waarvoor nog mijn dank mensen bij het uwv :-).

En daarbij de klachten over het UWV zijn natuurlijk ook niet mis en dan hebben we het natuurlijk nog niet eens gehad over die dure verbouwing van het UWV (weet u nog ?)

Voor de rest wil ik mijzelf er maar niet meer over uitlaten want voor de rest wil ik geen slapende honden wakker maken.

laten we hopen dat de reorganisaties bij het uwv nog lang door mogen gaan en dat de reintegratieburo's veel aan het uwv mogen verdienen.

slaap lekker allemaal en vergeet niet de werkbriefjes goed te controleren en of de kruisjes goed zijn geplaatst.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door opa »

Lieve lotje,

Ik hoop niet dat de naam Lotte een afgeleide is van de gelijknamige soapserie op TALPA van een naief jong meisje ...... :lol:

Terzake,
De reacties van diverse mensen heeft niets met nagativitiet te maken maar puur met de dagelijkse realiteit en de teleurstelling in de medemens, deze maatschappij en al die beloftes die niet uitkomen.

Lotje,
U bent gelukkig gezond, heeft natuurlijk gestudeerd en een goed betaalde baan. Helaas, zijn er in deze maatschappij mensen die de 1 of andere handycap hebben en die komen nu eenmaal niet (makkelijk) aan werk. Er ontstaat bij die mensen een soort van synistme, wat menselijk gezien een logische reactie is.

Dat er mensen zijn die dit synistme niet begrijpen, zegt meer over Die mensen dan over de mensen in de problemen.
U kunt en mag pas oordelen als u zelf de realiteit aan den lijve heeft ervaren.Er zijn heel veel WAOers en AOWers die door hun leeftijd niet meer de jonge NA-iviteit bezitten dan juffie Lotte uit de soapserie.
U bent toch ook niet van lotje getikt, mag ik hopen?
Uw reactie is vrij normaal voor deze maatschappij want u heeft het immers goed voor elkaar, toch?

chyenna
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2006 18:56

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door chyenna »

Ik heb een stukje zitten lezen en ik snap werkelijk niet waar iedereen zo moeilijk over doet.
Zijn we hier dan alleen om te beledigen??
Ik moet Opa gelijk geven dat mensen inderdaad cynisch kunnen worden van een neerwaardse spiraal maar anderzijds moet ik Lotte wel gelijk geven dat het in de praktijk wel zo werkt.

NU wil ik wle gelijk duidelijk hebben wat ik bedoel.
opa spreekt over de WAO en AOW. Ik heb het over de WW.
Ik weet niet welke afdelingen Lotte bedoeld, maar ik kan alleen maar praten over dingen van de WW.
Daar is het helaas zo dat er veel mensen slapend rijk denken te worden. En laat nou niemand zeggen dat ik mijn mond moet houden omdat ik een "rijk"leventje zou leiden. Ik heb zelf in de sitautie gezeten en ik heb ook een WW uitkering gehad.
Ik had geen opleiding maar wel motivatie en ik ben ontzettend blij dat ik de kans heb gekregen daar iets mee te doen.

En ik vind het zo makkelijk om over dat akkefietje in Amsterdam terug te komen. La Guardia, het kantoor met de gouden kranen en de marmeren vloeren. Dat is nou typisch een voorbeeld van een lopend vuurtje, maar ik vraag me sterk af hoeveel mensen die dat roepen ook daadwerkelijk in dat kantoor zijn geweest.

Ik heb er alle respect voor dat mensen die negatieve ervaringen hebben gehad met het UWV, zich niet positief uitlaten. Dat zou ik immers ook niet doen. Maar het zou wel leuk zijn als mensen een keer reeel nadenken over wat ze zeggen en wie ze daarmee beledigen.
Ik denk dat we blij mogen zijn dat er sociale wetgeving bestaat. En zo slecht doet het UWV het niet. Voor een instantie die 1,5 miljoen mensen van een uitkering voorziet..... (maar helaas denkt niet iedereen er zo over)

Ongetwijfeld zal ik nu ook mensen beledigd hebben en zal mij ook een titel als "muts" staan te wachten, maar dat is dan niet anders.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

Dus als ik het goed begrijp werkt het in de praktijk zo, dat als je
gemotiveerd bent dat je dan wel een baan krijgt.

Leeftijd speelt geen rol.
Handicap speelt geen rol.
enz.enz.

Ja een muts. Een hele grote naieve muts.

We spreken elkaar nog wel eens, wanneer je over de 40 bent
en er niet genoeg banen zijn.

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door Sunbow »

Over uitzendbureaus: als (met behulp van medicijnen) erlatief gezonde student kreeg ik mijn (vakantie)baantjes inderdaad door vaak te bellen naar een utitzendbureau of ze al wat voor me hadden (na een aantal jaar hoefde dat niet meer, omdat ze mijn naam heel goed kende, werd ik toen meestal gebeld).

Wat UWV betreft: ik ben in de wao terecth gekomen wegens onder andere een PTSS, maar ondertusen is een van mijn ergste trauma's toch echt het UWV in combinatie met Alexander Calder arbeidsintegratie.
De mensen door wie ik getraumatiseerd ben waren zelf eigenlijk ook slachtoffers, maar door UWV en AC ben ik echt beschadigd door mensen waarvan je mocht verwachten dat ze wisten waar ze mee bezig waren.

Alleen als ik nu een brief met het UWV-logo in de brievenbus krijg begin ik al te hyperventileren.
Toen ik via mijn vrijwilligerswerk een klein baantje vond wat ik aankon met mijn beperkingen en mogelijkheden, werd ik niet gefeliciteerd door het UWV, maar kreeg een brief van ze waarin zelfs met strafrechtelijke vervolging gedreig werd (Hoe demotiveer je gemotiveerde mensen?)

Een aantal jaat geleden werd ik ten onrechte in de WW gezet voor 20 uur per week. IK had een lopende bezwaarzaak en als gevolg van mijn reintegratietraject verergerde mijn klachten. Ik belde afdeling WW om hier melding van te maken, maar mocht me absoluut niet ziek melden.
Tijdens de hoorzitting op mijn bezwaarschrift hoorde ik dat ik me wel ziek had mogen melden.

Binnen het UWV kunnen of willen de diverse afdelingen niet met elkaar communiceren, wat voor mensen met een gecombineerde uitkering veel problemen oplevert (het is af en toe al een baan op zich om je administratie vanuit het UWV bij te houden).

En werk krijg je echt niet als je gemotiveerd bent (het helpt misschien wel een beetje)Mensen zullen ook dat beetje geluk moeten hebben, in een team moeten passen, zichzelf moetn kunnen verkopen, etc.

Ik denk dat werknemers van het UWV eens een aantal dagen aan de andere kant van de balie zouden moeten zitten, dan kunnen ze bijvoorbeeld ervaren hoe het is om afgesnauwd te worden als je heel beleefd een vraag stelt.

Gesloten