LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Senior opgeroepen voor reintegratie

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

denmar, hier onder een verhaal voor je.

Dit is wat er ingevoert is in veel gemeenten.

Volgt u een reintegratietraject?
Vanaf oktober zijn er regels rond ziekte en verzuim.
Wanneer u werkt, heeft u te maken met regels rond verzuim en ziekte. Bijvoorbeeld dat u zich ziek en beter moet melden. Vanaf 1 oktober 2005 gelden dit soort regels ook voor u wanneer u een reïntegratietraject volgt. De gemeente Almere gaat dan werken met een verzuim- en ziekteprotocol. Dit protocol zorgt ervoor dat uw rechten en plichten tijdens een reïntegratietraject duidelijk zijn vastgelegd.



Ziekmelden

In het protocol staan de regels rondom ziekte en verzuim waaraan u zich moet houden wanneer u een traject bij een reïntegratiebedrijf volgt. De belangrijkste regels zijn:

· Bent u ziek, dan moet u dat voor 9.00 uur telefonisch aan het reïntegratiebedrijf doorgeven.

· Hebt u zich ziek gemeld, dan moet u bereikbaar zijn op uw huisadres, voor zowel de casemanager als het reïntegratiebedrijf. Als dat niet mogelijk is, dan moet u een verpleegadres doorgeven.

· Hebt u zich ziek gemeld, dan is het mogelijk dat u bezoek krijgt van de casemanager of van de Arbo-dienst.

· Twijfelt de casemanager over de aard van de ziekte en daarmee het verzuim, dan kan hij de Arbo-dienst opdracht geven de ziekte te onderzoeken.

· Bent u weer beter, dan moet u dit voor 9.00 uur melden bij het reïntegratiebedrijf. Dit moet u ook doen als u die dag geen afspraak hebt bij het reïntegratiebedrijf.

· Kunt u om een andere reden niet aanwezig zijn op een afspraak of op uw traject, dan moet u dat altijd vooraf met het reïntegratiebedrijf bespreken.

· Wanneer u ongeoorloofd afwezig bent bij het reïntegratiebedrijf, of niet bereikbaar bent, dan heeft dit gevolgen voor uw uitkering. U kunt dan een maatregel (korting op de uitkering) opgelegd krijgen.



Protocol tekenen

Volgt u op dit moment een reïntegratietraject naar werk, dan krijgt u het nieuwe protocol binnenkort uitgereikt. U wordt verzocht dit te ondertekenen bij het reïntegratiebedrijf.

Begint u na 1 oktober aan een reïntegratietraject, dan wordt het protocol een onderdeel van het arbeidsplan.


Ik zou als ik jou was wachten met tekenen.

Ziek is ziek en wat een ander daar van vindt of wat dan ook,
niks van aantrekken.

Groet Langhaar

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

denmar,

www.arbo-advies.nl/pdf/ziekewn.pdf

Groet Langhaar

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door denmar »

Bedankt voor u informatie langhaar,
m.v.g.
Denmar.

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Sunbow »

@Denmar,

Bij Calder (het bedrijf waar ik tot 'veroordeeld' was) stond niks zwart op wit, behalve 1 a4tje waar achteraf nog een 11 a4tjes tellend plan achter bleek te zitten, maar wat men aan mij nooit heeft laten zien. en na een paar jaar krijg ik wel eens het gevoel dat dreigen je uitkerng te korten of stop te zetten een van hun methodes was om mensen aan het werk te krijgen.

Als je gaat tekenen zou ik dat zo en zo niet bij Alexander Calder doen, want dit is een heel slecht bedrijf. Mijn verhaal staat op www.waocafe.nl als de 'serie' "Lucia bij Calder"

En persoonlijk denk ik dat ondanks ziekte/slijtage een GOED re-integratietraject misschien kan helpen te onderzoeken wat je (on)mogelijkheden zijn.Als een GOED re-integratiebedrijf ziet dat je amper functioneert zullen ze de opdracht terug aan UWV geven.

Gesloten