LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Senior opgeroepen voor reintegratie

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Henrice »

Over het algemeen zijn het gekwalificeerde mensen die hun werk goed doen. Feit is dat ruim 90% van de uitkering tijdig en correct worden betaald en dan wil ik niet voorbijgaan aan het gevoel van die mensen die niet-tijdig betaald worden want ik begrijp heus wel dat zij het moeilijk hebben
Dat mensen gekwalificeerd zijn wil nog niet zeggen dat ze hun werk ook goed doen.Als 90% tijdig uitbetaald wordt betekend dit dat 10% van 500.000 werklozen = 50.000 mensen niet op tijd betaald worden.
In het bedrijfsleven zou je met deze cijfers niet wegkomen.
Daar kan je met dit percentage fouten er op wachten dat je failliet gaat.
Mond op mond reclame.Voor je het weet zijn die 10% ineens 20% geworden enzovoorts.

Het gaat er hier om dat een aanvraag gemiddeld 3 a 4 maanden in de molen gaat voordat mensen betaald krijgen.
En zo gaat het met alle bureaucratische organisaties.Het duurt maar en het duurt maar en het duurt maar.Tot dat ze jouw geld moeten hebben dan moet het snel,sneller snelst en kan je binnen niet afzienbare tijd vele brieven ontvangen of je maar ff snel wil betalen.

Alle bureaucraten kunnen mij een hoop wijsmaken maar niet dat ze met volle enthousiasme de aanvragen verwerken.

Komt het vandaag niet dan morgen wel.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

Belg,
Iedereen de bijstand uit is duidelijke taal van de minister. Hij heeft het dan over iedereen die in staat is voor zijn eigen inkomen te zorgen. Daar is toch niets mis mee?
De mensen in de WAO worden er uitgegooid en moeten
dan naar de bijstand. Tegenstrijdig.

Is toch niks mis mee wanneer mensen ernstig ziek zijn en dan beter
worden verklaard? Een zin die van de Geus zou kunnen zijn.

Langhaar

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door opa »

Mijn wetsvoorstel zou zijn:
we schaffen de WW, de WAO, de WWB , de AOW en de Pensioenen af.
Iedereen werkt tot hij er dood bij neervalt.
En als je ziek wordt of ander overschot of uitschot, krijgen de euthenasie pil.
Dit is de enigste manier om massaal te besparen op de rijksuitgaven.

S. ;-)

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door S. ;-) »

:D
Dan moet je de gezondheidszorg en politie ook afschaffen, want anders krijgen die het weer druk.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

Het lijkt mij beter dat we deze regering afschaffen.

S. ;-)

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Heb je een goed alternatief, Langhaar?
Hoe en op welke wijze zou jij het land willen besturen?

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

In ieder geval NIET zoals het nu gebeurt.

Om te beginnen is het afgelopen met de betutteling.

Ja, er moet zoveel veranderen dat is teveel om dat nu hier neer
te zetten.

Geen loonsverhoging voor de kamerleden.

Het moet afgelopen zijn met dat geld over de balk te gooien
bij de overheid.

Enz. enz.

Ideeën genoeg.

Groet Langhaar

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door donn@ »

Ik heb wel een idee.

Uit ervaring weet ik dat de reguliere reintergratie buro's, bv agens, veel geld kosten en mi niet werken. Het eerste wat mij daar gezegd werd bij binnenkomst was
"u moet niet denken dat wij een baan voor u hebben"

Beter is volgens mij de reintergratie uit te besteden aan de betere uitzendburo's. Als er banen zijn is een uitzendburo daar beter van op de hoogte.

Het is maar een idee

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

Reïntegratiebureau`s afschaffen daar ben ik voor.

S. ;-)

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Hé, dat van die reïntegratie uitbesteden naar de betere uitzendbureau's , dat lijkt me niet eens zo'n gek idee!
----------

De manier van regeren veranderen?
Zou alleen kunnen wanneer er een dictator opstaat die een staatsgreep pleegt en zich het alleenrecht van beslissingen nemen toe-eigent.

En ook al zou die het regeren zo rechtvaardig mogelijk willen toepassen, ook al zou jij het zijn, Langhaar. Dan nog krijg je een schrikbewind.
Omdat iedereen vanuit zijn eigen referentiekader denkt en het dan onmogelijk is om andersdenkenden niet te benadelen.

Een democratie kost nu eenmaal veel tijd, geld en geneuzel.

Kijk maar naar grote bedrijven. Een beslissing moet eerst tot in den treure besproken worden, daarna nog langs de OR en daarna uitgetest.

De kleine bedrijfjes kun je vergelijken met mini-dictatuurtjes. Slagvaardig handelen door korte beslislijnen, maar je moet óf mee met het beleid, óf je bent tegen en dan kun je beter een andere baan zoeken.

Groet, S.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door donn@ »

Hé, dat van die reïntegratie uitbesteden naar de betere uitzendbureau's , dat lijkt me niet eens zo'n gek idee!
Je kan hier voor kiezen met een IRO. Het nadeel hiervan is dat, wanneer je kiest voor een reintergratie-bedrijf die contacten heeft met het UWV je binnen een maand hiermee aan de slag kan. Een IRO aanvragen duurt langer, tenminste, bij mij. Ik ben al drie maanden bezig zonder resultaat.
Maar wie weet, de aanhouder wint

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

Ik zou niet het alleenrecht van regeren willen hebben.

De rol van dictator is niets voor mij.

Ik vind dat het hele roer om moet.

Weg met VVD, CDA, D66, PVDA, enz.

Een frisse wind. Een nieuwe kijk.

Ja ik weet het, dat kost tijd.

Groet Langhaar

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door tienepien »

hmmz.z. maar wat voor een nieuwe kijk zou je willen?

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

Een betere kijk.

Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Belg »

Sorry mensen, ik ben het met iedereen eens die zegt dat de re-integratiebureaus niet altijd even goed werken. Er zijn echter uitzonderingen, Ook hier moet je niet alles over een en dezelfde kam scheren.
Maar, om nu te zeggen " iedereen via een uitzendbureau re-integreren" is ook niet de juiste weg. Als we het even zuiver economisch bekijken dan is Randstad bijvoorbeeld een bedrijf die vorig jaar (en dit geld al voor de laatste 10 jaar) heel veel winst heeft gemaakt. Dat doen ze echt over de hoofden van uitzendkrachten heen. Ik ben daar zelf meermalen tegen aangelopen voordat ik een "vaste" baan kreeg. Wel is het zo dat je via een uitzendbureau ervaring op kunt doen en deze werkervaring wordt door werkgevers gewenst geacht (ook ik heb hier van geprofiteerd). In die zin levert een uitzendbureau wel werk.
En een IRO aanvragen duurt niet altijd 3 maanden. Ik ken een geval waarvan de aanvraag afgehandeld werd op de dag dat hij bij het UWV binnen kwam. Toegegeven, dat zal niet altijd zo gaan maar toch,,,, het kan.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door opa »

Even kritisch en om het helder te krijgen:
Uitzendbureau is leuk voor jongelui ondert de 20 jaar en 0,0 arbeids/werk ervaring.

Iemand die 30 jaar lang heeft gewerkt die beschikt al over ruime werkervaring daar hebbie niet zo een bureau (uitzend of reintegratie) voor nodig waar allemaal naieve jobhoppende juffies en knaapjes werkzaam zijn. :wink:

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

Zo is dat opa. :lol:

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door donn@ »

Uitzendbureau is leuk voor jongelui ondert de 20 jaar en 0,0 arbeids/werk ervaring.
Sorry opa, hier verschillen wij van mening. Voor vijf jaar terug heb ik via reintergratie bij een uitzendburo een baan gekregen. Dat dit bedrijf vorig jaar ging reorganiseren daar kan het uitzendburo niets aan doen.
------------------------------
Dat Randstad veel winst gemaakt heef heb ik ook gehoord maar zij komen er dan ook eerlijk voor uit. Dacht je dat reintergratieburo's geen winst maken?

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

Donn@

Ik weet niet hoe oud je bent, maar dat was dan een uitzonderlijk
uitzendbureau.

Mij schrijven ze niet eens in en is er één die dat toch doet dan is het
voor de vorm.
Ik hoor nooit meer wat.

Langhaar

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door donn@ »

Mag jij weten Langhaar toen was ik 53 en het was gewoon Randstad. Ook sta ik gewoon ingeschreven bij randstad en om de veertien dagen krijg ik een lijst met vacatures

Gesloten