LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Serieuze vragen over reïntegratie...?

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Deze topic is bedoeld voor een ieder die een serieuze inhoudelijke vraag heeft over re-integratie. Een eerste poging mondde meteen uit in datgene waar dit niet voor bedoeld is, maar dat kan een "kinderziekte" zijn geweest. Ik zal, met tussenpozen, proberen de vragen te beantwoorden. Denk hierbij aan vragen zoals:
-Is mijn sollicitatiebrief ok?
-Is een brief de beste manier om te solliciteren?
-Waarvoor dient een RIbureau?
-Hoe ziet een traject er uit?
-Wat verdienen ze aan mij?
-Hoe ga ik om met leeftijdsdiscriminatie?
enz. enz.

Vragen of opmerkingen waar ik in deze topic liever niet op zit te wachten zijn bijvoorbeeld:
-Ze doen toch geen ene moer voor je
-Ze denken alleen maar aan zichzelf
-Het gaat ze alleen maar om de centen
-Oudere mensen zijn beter dan jongere
-Waarom zou ik er moeite voor doen?
Van dit soort opmerkingen zijn er op dit forum al voldoende, denk ik.

Ik ben zeker niet alwetend, maar probeer een subjectieve reactie te geven waar je misschien wat aan hebt - of niet.
Wil je dus wat weten of heb je hulp nodig, stel je vraag!
Vrgr AHW

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door opa »

-Wat verdienen ze aan mij?
Zeg jongmens.......
Vertel eens aan deze ouweknar.

Bij een starttraject van 3000,00 euro,
hoeveel houden ze daar aan over?

Van een start + vervolgtraject van 5000,00 Euro,
hoeveel blijft er aan de strijkstokhangen?

En tot slot,
bij een volledig traject + plaatsing + vast jaarcontract
kwanta kosta 7500,00 euro,
ga u dan direct die BMW sportauto bestellen?

Graag ook even hoeveel procent je ontvangt van de werkgever....
bij succesvolle plaatsing van de client.


Met enige humor maar wel als serieuze vraag.

Ik wacht met spanning af.
truste.
Laatst gewijzigd door opa op 07 mar 2006 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door opa »

Jantje de boer wacht nog op antwoorden!

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door Henrice »

Ik zal, met tussenpozen, proberen de vragen te beantwoorden.

Ben je nou werkelijk van mening dat de gemiddelde werkloze niet weet hoe die de zaken aan moet pakken?
Denk je nou werkelijk dat er iemand is die jou nodig heeft?

De noodzaak wordt kunstmatig gecreeerd onder het mom van 'de arme zielenpoten hebben onze deskundige hulp nodig'

Hoe ze klein , dom en afhankelijk en maak de eenvoud dusdanig ingewikkeld zodat de behoefte vanzelf ontstaat.

Er is straks geen Oosteuropeaan die ook maar een brief hoeft te schrijven.Als die maar goedkoop is en doet wat hem/haar gezegd wordt.

Wat een poppenkast.

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door themaster »

Waarvoor dient een RIbureau?

het dient om mensen terug aan het werk te krijgen de praktijk wijst echter uit dat het meer zakkenvullerij is en vriendjespolitiek bij het uwv

Hoe ziet een traject er uit?
Op papier wel mooi alleen de praktijk is vele malen slechter en anders dan wat er op papier wordt voorgeschoteld

Wat verdienen ze aan mij?
Veel teveel, 5000,00 euro alleen voor een gesprekje (intake) en achter een pc gaan zitten wat ik thuis ook kan zonder daadwerkelijk iets te doen

mismaakt handje
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 jun 2005 11:24

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door mismaakt handje »

Nou, ik zou wel eens willen weten welke banen een RIB nou in gedachten heeft voor iemand die niet lang kan staan, zitten, lopen, bukken of tillen (wegens gebroken rug) en die niet in een koude omgeving kan werken (wegens verbrijzelde half bruikbare hand).

Dan kan ik daar eens naar op zoek (hoe te zoeken en hoe te solliciteren dat kan ik zelf wel).

S. ;-)

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door S. ;-) »

@Henrice,

Maar Henrice, heb bij AHW het idee dat hij /zij daadwerkelijk hulp wil bieden.
Dit kom je niet zo heel vaak tegen op deze plaats.
Vind persoonlijk dat veel werklozen hun eigen glazen ingooien, maar wie ben ik.....

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door Henrice »

Vragen of opmerkingen waar ik in deze topic liever niet op zit te wachten zijn bijvoorbeeld:
-Ze doen toch geen ene moer voor je
-Ze denken alleen maar aan zichzelf
-Het gaat ze alleen maar om de centen
-Oudere mensen zijn beter dan jongere
-Waarom zou ik er moeite voor doen?
Dit soort opmerkingen komen niet uit de lucht vallen.

Alle waardering natuurlijk voor mensen die van mening zijn advies te kunnen geven aan de werkzoekende (Die waarschijnlijk meer ervaring heeft met werk zoeken en solliciteren dan al die lui op het CWI , re intgratiebureaus of wat dan ook.)

Die mensen weten niets maar dan ook helemaal niets buiten het beperkte wereldje waar ze al jarenlang in leven Ze draaien een peperduur standaard kulverhaal af tegen iedereen die voor hun zit.

Iedere werloze weet bij voorbaat al hoe het scenario er uit ziet bij de instanties.

Vroeger had ik een chef.Toffe peer totdat die de verplichte gespreksvaardigheden cursus moest volgen.
Geen normaal woord was er meer te wisselen met die kerel
Het enige wat er nog uit kwam was."kan ik me voorstellen"
"Ík begrijp het probleem"
En maar rondlopen de hele dag met zo'n superieure houding.De kunstjes opvoeren die die leerde van die zgn counseler.
Ik wist precies wanneer die weer op curcus geweest was want de volgende dag ging die op mij oefenen.
Kan je vertellen dat ik hem behoorlijk op het verkeerde been zetten iedere keer als die weer met zo'n opzichte open vraag kwam.

Moraal van dit verhaal.

Er worden een hoop nonsens verzonnen waar mensen zogenaamd beter van worden.In de praktijk komt het hierop neer dat veel mensen de problemen aangepraat krijgen waar ze bij zitten en dat zo'n malloot vervolgens zijn eigen gecreeerde probleem weer op gaat lossen en denkt dat die nuttig bezig is.

Het zou een stuk aangenamer zijn zonder dit soort boerenkool psychologen.
l

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door themaster »

Vragen of opmerkingen waar ik in deze topic liever niet op zit te wachten zijn bijvoorbeeld:
-Ze doen toch geen ene moer voor je
-Ze denken alleen maar aan zichzelf
-Het gaat ze alleen maar om de centen
-Oudere mensen zijn beter dan jongere
-Waarom zou ik er moeite voor doen?
waarom zit je er niet op te wachten omdat de waarheid zeer doet he

het wordt eens tijd dat die knuppels in den haag eens wakker werden en heel het uwv en cwi + reintegratiebureaus gingen sluiten

zet er de huidige werkelozen van nu maar neer kunnen die mensen van het uwv eens aan de lijve ondervinden hoe ze de werkelozen nu behandelen.

net of het de schuld van de werkelozen is dat ze thuiszitten.

in mijn verhaal was er een reorganisatie vraag ik daarom nee he maar je staat wel op straat.

altijd word geroepen werkelozen willen niet nou dat kan best zijn maar dat zijn dan wel de te hoog opgeleide werkelozen.

ik ken er maar genoeg ik heb hbo gedaan ik ga echt niet in een magazijn werken oid
stuur die lamme flikkers maar eens echt aan het werk dat scheelt het aantal hoogopgeleide theorie ****** bij het uwv weer enorm want lijkt wel dat al die sukkels daar terecht komen

op papier snappen ze heus meer dan mij ben ik mee eens ik ben nu eenmaal geen leerwonder maar in de praktijk komen ze 99,9% ervaring tekort en leggen ze het dus duidelijk af

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Wat jammer toch dat er personen blijven die één enkel topic in een heel forum niet met rust kunnen laten. Het zijn altijd weer de schreeuwerds die de boel verzieken. Dat zij het anderen, die misschien wat hulp kunnen gebruiken bij bijvoorbeeld het schrijven van een goeie brief, onmogelijk maken vind ik ronduit misselijkmakend. Dat ze vanuit een oneindig negatieve instelling zelf als beroepsk*nkeraar door het leven willen gaan boeit me ziet zoveel, maar anderen zijn de dupe, en dat is toch zacht gezegd jammer. Maar het is blijkbaar net zoals in uitkeringsland: de goeien moeten onder de kwaaien lijden, daarom zitten we nu met het huidige stelsel. Namens alle goedwillenden: bedankt jongens.

Voor diegenen die wel serieus werk zoeken: Als je geen werk hebt en wel werk wilt, zul je moeten solliciteren. Dat is 80 of 90% geluk, mazzel, pech, noem maar op. Laten we zeggen dat je op 10% van dat proces daadwerkelijk invloed hebt. Zorg er dan in ieder geval voor dat die 10% in orde zijn. Laat het niet stuklopen op een slechte brief, een onduidelijk CV, maar bijvoorbeeld ook niet op een te magere motivering voor een bepaalde functie. In een goed reïntegratietraject worden deze en andere zaken besproken.

Als je hier vragen over hebt lees ik ze graag in dit topic.

@Opa: Ik begrijp niet precies wat u met de 'strijkstok' bedoelt. Dat impliceert dat een RIbureau geen winst zou mogen maken. Dat doen ze wel (hierover zometeen meer). Vindt u dat kwalijk?

Met die winst valt het trouwens wel mee, denk ik. Een goede vriend werkt bij een RIbureau. Ik noem de naam niet, maar u moet me in deze maar voor één keer op mijn woord geloven. Dit bureau probeert, met de door u genoemde bedragen, nu een jaar of 3 het hoofd boven water te houden. Het is zeer goed mogelijk dat ze dit jaar failliet gaan. Zó rijk worden ze van deze business. De paar medewerkers die een auto van de zaak hadden om niet-mobiele arbeidsgehandicapten te bezoeken (of bedrijven om vacatures te werven), hebben hun auto's, uit de goedkoopste lease-klasse, al een tijd geleden moeten inleveren.

Over de kosten: Een IRO traject mag max 5000 euro kosten, waarvan de helft wordt betaald als de betrokkenen binnen de looptijd geen baan vindt. Dit kunt u overal navragen. Van die helft, 2500 dus, worden bij veel bureaus in de meeste gevallen standaard ingezet: intake, bemiddeling, sollicitatietraining. Aanvullend worden vaak indien noodzakelijk ingezet: beroepskeuzetest, psychische begeleiding, een opleiding voor de betrokkene (beroepsopleiding of taaltraining bijvoorbeeld) en nog wat andere dingen.

Als er géén extra diensten worden ingezet, kom je met het bedrag van 2500 aardig uit. Ik schat in dat je daar ongeveer zo'n 300 euro aan 'overhoudt', maar dat is een persoonlijke inschatting, zonder nog rekening te houden met allerlei kosten. Dat geld gebruik je om weer bij anderen aanvullende diensten in te kunnen zetten. Alles bij elkaar opgeteld is de eindbalans negatief voor het bureau, omdat in veel gevallen de extra diensten worden ingezet.

Winst wordt behaald wanneer er dus 'geplaatst' wordt, en dan nog zo veel plaatsingen, dat de totale som in de plus komt. Kijk ik naar een aantal grote bureaus, dan zie ik geen grote winsten, integendeel. Over de kleintjes kan ik niet oordelen.

Ik vrees trouwens wel, opa, dat het in de lucht houden van dit topic voor mij moeilijk wordt door de uitwassen zoals in het eerste gedeelte van deze posting beschreven. Ik heb niet veel zin meer om me voor rotte vis uit te laten maken door mensen die niet willen werken en het een ander ook niet gunnen.

VrgrAHW

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door opa »

AHW,

Bedankt voor de info, we komen er wel althans ik probeer wat helderheid te krijgen in de kosten en voor de andere lezers:
Dit lijkt mij juist interessant !!! en geef AHW de kans te verhelderen.

AUTO:
Een leasebak kost u niet de kop want de prijs is inkl onderhoud
beetje leasebedrag is 400 euro per maand op basis van 80000km per jaar, zo in die richting klopt dit?

Om te beginnen, vindt ik het een klauw met geld voor alleen arbeid(uren)productie....
Ik bedoel, u verkoopt niets dus geen inkoopkosten = geen rente verlies van inkoop goederen = geen overtollige voorraden = geen afschrijving.
Dus het rendament op de investering zou erg hoog moeten zijn.
En het grootste deel van de investering is ook alleen weer in manuren.

Gemiddeld uurloon ligt ergens bij jullie rond 45 euro per uur bruto of netto?
Of lager, 35 euro per uur?


Hoe bereken u dan de totale som van alle kosten in arbeidproducteviteit?
(want er ligt een prijs berekening aan de factuur ten grondslag).
Ik bedoel,
- Totaal uren inzet bij client?
- Totaal uren inzet bij werkgever?

Mijn vraag over de provisie die u ontvangt van de werkgever bij succesvolle plaatsing + contract van een persoon op de baan, blijft nog even open staan, jammer.

zie u reactie wel weer.

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Hallo Opa,

Voordat ik verderga, een tussenvraag: wat bedoelt u met provisie van de werkgever..? Heb ik nog nooit van gehoord!
Groet AHW

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Zal ik ook maar een reïntegratiebureau beginnen?
Er bestaan verschillende constructies om een reïntegratiebureau te beginnen. Het komt inderdaad voor dat reíntegratiebureaus provisie ontvangen per ge-reïntegreerde persoon en die zijn niet mis. Er zijn ook bureaus die op no Q no paye basis werken of no q less paye.
Wanneer ik door mijn dagelijkse portie cliënte heen ben dan wil ik, als daarvoor nog tijd over is en de postkamer heeft het druk, nnog wel eens helpen en lees bij het openden van post de contracten tussen de gemeenten en de reïntegratiebedrijven omdat deze ingevoerd moeten worden waarna ze gearchieveerd worden.Daarom deze insteek ook, het levert als je het goed doet wel een mooie duit op.

Chanmaster

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door themaster »

aan het werk

je laat mensen werkelijk lachen he

ze krijgen pas betaald als je geplaatst bent donder op man staat dat in je theorieboekje
nou de praktijk wijst anders uit hoor

je denkt misschien dat ze het niet krijgen maar van insider informatie weet ik het echt wel beter.

een rib waar ik zat stonden oude p3 pc's met netwerkje op internet een kleine 30 stuks.

er werden elke dag 2 groepen geholpen 2 dagen per week moest iedereen komen als ik dan uitga zijn 4 dagen en 30 man per groep dan praat je over 60 man die daar zitten

60x5000=300.000 euro van wie van de belastingbetaler.

2 consulenten die er werken nou tel uit je winst.

er was 1 gratis de koffie maar verder deed je ook niks.

kom nu niet aan het geld krijgen ze pas als ze je helpen nou vergeet het echt maar hoor.
als ik niet kom opdagen na 8 keer en ze bellen niet eens of een brief of wat dan hebben ze het geld gevangen anders bellen ze wel waar ik ben.
want als ik niet kom verdienen ze niks he in jou verhaal

ze krijgen het al meteen dus waarom mij bellen of helpen het geld is toch al in the pocket

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door Henrice »

Dat zij het anderen, die misschien wat hulp kunnen gebruiken bij bijvoorbeeld het schrijven van een goeie brief, onmogelijk maken vind ik ronduit misselijkmakend

Welke anderen.

Er zijn blijkbaar meer mensen die kritiek hebben op de werkwijze van de bureaus en zo hun twijfels hebben of de mensen die er werken wel geschikt zijn voor dit werk dan dat er mensen zijn die advies willen.

Mensen die willen werken en daarin niet kritisch zijn weten de weg wel en vinden doorgaans wel een baan.
Daar hebben ze geen bureau voor nodig.

Mensen die het wel best vinden in de uitkering en niet zo nodig hoeven zijn niet te bemiddelen dus die hebben er ook niets te zoeken.

Dan zijn er nog de mensen die moeilijk bemiddelbaar zijn .
De hopeloze gevallen om het maar oneerbiedig te zeggen.
Die mensen hebben meer begeleiding nodig dan een reintegratiebureau kan bieden.


Ik zou trouwens niet weten wie jou hier voor rotte vis uitmaakt.Mijn stelling is alleen dat reintegratiebureaus net zoals inburgeringscursussen zinloos zijn voor het grote gros van de mensen.
Dan heb ik ik het nog niet eens over de kosten.Als ik het zo lees kunnen mensen van het geld dat de bureaus verdienen aan ze een hele goeie opleiding volgen.
Daar komen ze een stuk verder mee dan het goed bedoelde advies van een of andere reintegratiemijnheer of mevrouw.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door tomaatje »

Ik ben het geheel met je eens henrice niet iederen heeft behoefte aan een reintegratieburo.

Ik moet eerlijk zeggen dat sinds ik niet meer in een reintegratrietraject zit het me veel beter afgaat dan met een reintegratieburo.

En tsja echt nodig heb ik ze nooit gehad ze verpesten meer dan dat ze goed deden. Maar ja zoals ik al vaker zeg het is gelukkig niet mijn geld.
Laatst gewijzigd door tomaatje op 08 mar 2006 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.

mismaakt handje
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 jun 2005 11:24

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door mismaakt handje »

En mijn vraag was serieus bedoeld!
Voor diegenen die wel serieus werk zoeken: Als je geen werk hebt en wel werk wilt, zul je moeten solliciteren.
Juist, maar; OP WELKE FUNCTIES??? Als ik dat nou eens wist....

Misschien kan een RIB een traject ook eens vanuit een ander perspectief bekijken dus? Ik zou héél graag tips en ideeën horen over vacatures die ik met mijn beperkingen zou kunnen gaan vervullen!!! En ik denk dat er meer mensen zo over denken.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door tomaatje »

het is ook complete onzin dat mensen die in de WAO zitten moeten gaan solliciteren.

S. ;-)

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Juist, maar; OP WELKE FUNCTIES??? Als ik dat nou eens wist....
Misschien heeft je evt. behandelend arts ideeën? Of bij CWI?

Of fungeer ik nu weer als de spreekwoordelijke mosterd na de maaltijd. :oops:

S. ;-)

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Henrice schreef:.Mijn stelling is alleen dat reintegratiebureaus net zoals inburgeringscursussen zinloos zijn voor het grote gros van de mensen.
Denk dat deze bureau's vooral zijn ontstaan doordat een aantal mensen blijkbaar niet wil werken en via zo'n reïntegratie-traject weer getriggerd moeten worden tot werken.

Tja, iets bestaat bij de gratie van de noodzaak, toch?

Ben veel langdurig werklozen tegengekomen die dan via Melkert/ID-baan weer aan de slag moesten en die hadden echt begeleiding nodig bij het weer oppakken van werk. (Denk aan; op tijd beginnen, normen en waarden binnen een bedrijf.)

Gesloten