LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sociale recherche fraudeert

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door antonh »

Koetjeboe en Eddy2 wat is jullie functie hier op het forum?
Buiten het azijn pissen dan?
Waarom moet jij een reden hebben waarom Ozazepam op het forum is?
Mensen die een bijdrage leveren over Reïntegratie leveren of tenminste proberen woden meteen onder gezeikt door jullie 2 azijnpissers.
Er zijn ook mensen die positieve ervaringen hebben met reïntegratie.
Geniet nog maar van de rest van de avond onder het genot van een glas azijn.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door antonh »

Ps van de laatste 13 topics heeft Eddy2 de laatste reactie gegeven oftewel het topic kapot gemaakt.
En dat bij 11 van de 13!
Vreemdt he dat niemand anders meer reageert.


Sociale recherche fraudeert
[ Ga naar Pagina: 1, 2 ] Langhaar 21 12 Nov 2006 22:06
antonh
RAAR MAAR WAAR!
Predictor 7 12 Nov 2006 21:50
koetjeBoe
Mooie actie! dit zou half uitgekleed Nederland moeten doen!
Eddie2 2 12 Nov 2006 20:46
Eddie2
Belastinggeld over de balk
Langhaar 2 12 Nov 2006 17:48
Eddie2
Van Hoof het is ....................
Langhaar 10 12 Nov 2006 17:42
Eddie2
[ Poll ] Reïntegratie via Sociale Werkplaats?
bikeboy 2 12 Nov 2006 17:38
Eddie2
[ Poll ] Reïntegratiefunctionaris na 2 jaar: ga de WAO maar in!
[ Ga naar Pagina: 1 ... 3, 4, 5 ] Aafke Klopman 66 12 Nov 2006 17:37
Eddie2
Een minister met twee gezichten?
Eddie2 0 12 Nov 2006 17:33
Eddie2
De welbekende verkiezingspropaganda
Eddie2 0 12 Nov 2006 17:28
Eddie2
Reintegratie Amsterdam grote sof
Eddie2 6 12 Nov 2006 15:52
Eddie2
Terreur in naam der koningin
[ Ga naar Pagina: 1, 2 ] koetjeBoe 17 12 Nov 2006 03:38
Eddie2
reïntegratie en sociale dienst contactpersonen
[ Ga naar Pagina: 1, 2, 3 ] Langhaar 41 08 Nov 2006 17:16
Eddie2
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
[ Ga naar Pagina: 1 ... 4, 5, 6 ] Langhaar 79 04 Nov 2006 20:59
Eddie2

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Antonh,

Scherp opgemerkt! Hulde!

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ps,

Het is ondergezeken. En de enigen die positieve ervaringen hebben met
reïntegratie zijn de 'werkadviseurs', 'trajectbegeleiders', 'casemanagers', 'markttoeleiding adviseurs', en alle andere dure woorden voor deze zakkenvullers.

Cliënten die zeggen baat te hebben bij reïntegratie zijn schijtbakken die met deze meute meelopen omdat ze in de broek poepen voor een (zware) sanctie.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door antonh »

En als je dan via een reintegratie bedrijf werk gekregen hebt?

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Dan wens ik je veel geluk met je baan! Dan ben je een van de weinig gelukkigen die het op deze manier wél voor elkaar heeft.

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door kiz »

En als je dan via een reintegratie bedrijf werk gekregen hebt?
dankzij of ondanks?

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door antonh »

Die baan heb ik met hulp van het REA bureau gekregen.
Zonder deze hulp had ik die baan nooit gehad en zat ik zeker nu nog zonder werk.
Ik heb dit trouwens al eens geschreven dat er ook mensen met goede ervaringen zijn.
Ik heb ook een heel slechte ervaring gehad hoor.
Laatst gewijzigd door antonh op 12 nov 2006 22:36, 2 keer totaal gewijzigd.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

@antonh
topics of gesprekken tussen mensen bloeden dood omdat er figuren zijn die geen argumenten meer hebben en toch hun visie willen doen gelden of gewoon domweg vragen ontwijken of weigeren antwoord te geven.
Dan is er geen discussie mogelijk en houd het op, snap je?

Overigens verkies ik een heerlijk glaasje ranja als je het niet erg vind.

Maar wat is jou positie dan antonh, je schiet in verschillende richtingen maar wat probeer je eigenlijk te zeggen. Positief wezen? Is dat het?

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door kiz »

Ik heb ook een heel slechte ervaring gehad hoor.
Dat hebben in ieder geval Eddie2, KoetjeBoe en Langhaar in meervoud meegemaakt... Het is hun goed recht om deze wantoestanden aan de kaak te stellen en het geeft geen pas om hen met opmerkingen te bestoken als "zoek een baan" (dat doen ze al) of ze weg te zetten als "azijnp*ssers" juist omdát ze wantoestanden bekend maken.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

@antonh
In reactie op de opmerking van kiz:
dankzij of ondanks?
laten we even je slechte ervaring voor dit moment vergeten.
Welke bijdrage heeft jouw reintegratiebedrijf (Agens naar ik meen omdat je argonaut als oplichters bestempeld) in werkelijkheid geleverd om jou te helpen werk te krijgen?
Zou je daar iets over willen vertellen?

oxazepam
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 aug 2006 13:49

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door oxazepam »

Ik stel me bij deze tot doel, mits ik tijd heb, ik werk en studeer namelijk (kom ik straks op terug) om alle reacties van eddie 2, koetjeboe en langhaar in het belachelijke te trekken.

En even voor hen

werken is iets wat mensen doen om jullie uitkering te betalen

studeren is iets wat mensen doen om vooruit te komen

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

oxazepam schreef
Ik stel me bij deze tot doel......om alle reacties van eddie 2, koetjeboe en langhaar in het belachelijke te trekken.
Nou, ik zie het al. We zullen weer flink worden getrakteerd op het incoherente gebral van oxazepam.

Ik geloof eerlijk gezegd helemaal niet dat oxazepam werkt en studeert.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Oxazepam

Welke uitkering?

oxazepam
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 aug 2006 13:49

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door oxazepam »

De uitkering die jij hebt of hebt gehad getuige je verhaaltjes op deze webzijde, als het weer eens gaat over ambtenaren soza.

zoals:
En natuurlijk gebeurd dat niet alleen bij mij maar bij veel meer cliënten.
Hoe vaak heb ik zelf niet met een honkbalknuppel in de aanslag gestaan om vervolgens naar het gemeentehuis te gaan.
en blij dat ik er straks niets meer mee te maken heb met die ambtenaren maffia die elke 'client'
Maar ik snap het al. Je hebt gewoon gefraudeerd en geen uitkering gekregen... Je hebt vermogen niet opgegeven. Da's fraude. wel erg dom voor een HBO'er hoor.

Wordt je ook vervolgd voor die fraude? of is de uitkering alleen maar niet toegekend. Ik hoop dat je vervolgt wordt, ik lees het wel in de uitspraken op rechtspraak.nl

Welk kanton Tilburg? of zo
Laatst gewijzigd door oxazepam op 13 nov 2006 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door Langhaar »

'Sociale recherche vervalst verklaringen'
De sociale recherche zou verklaringen vervalsen van mensen die verdacht worden van bijstandsfraude. Een aantal gedupeerden heeft inmiddels aangifte gedaan tegen ambtenaren van de Sociale Dienst. De politie onderzoekt of de beschuldigingen terecht zijn.
video


In de verklaringen staat dat deze mensen toegeven samen te wonen en onterecht een uitkering ontvangen. Maar zelf beweren ze dit nooit te hebben gezegd.


De personen in kwestie hebben aangifte gedaan van valsheid in geschrifte bij de politie. Als gevolg van de opgestelde verklaring moeten ze forse geldbedragen terugbetalen, soms oplopend tot 40.000 euro. Onterecht zeggen zij zelf.


De politie heeft een onderzoek ingesteld naar de sociale recherche in Leiden. Op dit moment liggen er vijf aangiftes tegen ambtenaren van de sociale dienst in Leiden. Maar ook in Den Haag is inmiddels een aangifte ingediend.

......................................................................................................

Ik hoop dat er nog veel meer mensen aangifte durven te doen.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ha ha die Oxazepam, volledig de weg kwijt.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door antonh »

@Koetjeboe,
als antwoordt op je vraag,

Welke bijdrage heeft jouw reintegratiebedrijf (Agens naar ik meen omdat je argonaut als oplichters bestempeld) in werkelijkheid geleverd om jou te helpen werk te krijgen?
Zou je daar iets over willen vertellen?


het belangrijkste wat ze gedaan hebben is, mij weer de goede richting op laten kijken en niet meer zo negatief te laten kijken.
Je straalt het gewoon uit, en zoals jullie schrijven hebben jullie hetzelfde probleem.
Mijn eerste REA was ronduit zwaar "Kl***n", en dan druk ik het heel voorzichtig uit.
Zorg eerst dat dat negatieve weg is en kat niet zo erg op anderen.
ik heb het ook gedaan hoor.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Die spiegel is mij echt voorgehouden.En als je datbij jezelf ziet ga je de goede kant op.
Veel succes.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

@antonh
Het is wel grappig dat je met je berichtje ook ingaat op mijn vraag:
op 12 Nov 2006 18:29
koetjeBoe schreef
Wat is jouw standpunt nu eigenlijk? Positiviteit, is dat het?
Je predikt dus positiviteit.

Het is uiteraard fijn voor je dat jij wat jij noemt de goede richting bent gaan opkijken en net meer zo negatief bent gaan kijken. Kennelijk heb je slechts hierdoor een nieuwe baan kunnen vinden.

Ik ben erg benieuwd wat jouw tweede reintegratiebureau feitelijk heeft gedaan om dat voor elkaar te krijgen, misschien wil je ons dit vertellen?

Je zegt dat ik negatief ben. Maar ik vraag tot tranens toe iedereen die zegt te weten hoe het moet, zegt een positieve ervaring te hebben of zegt dat zjin/haar reintegratiebedrijf het wel goed doet, dit met ons te delen.
De antwoorden (als ze al komen) zijn in eerste instantie nogal erg oppervlakkig, en wanneer ik doorvraag om concreet onderbouwde voorbeelden te krjigen haakt men af.
Ik wil graag iets positiefs horen, maar dan wel iets concreets. Geen roze zonnebril verhaaltjes.

Toen ik in mijn eerste traject terecht kwam, was ik zeer gemotiveerd. Zelf aan het begin van het tweede traject was ik ondanks de negatieve ervaringen zeer gemotiveerd en had ik er zin in.
Ik meende namelijk professionaliteit te mogen verwachten en zag de ervaringen bij het eerste bureau als een abberratie.
Helaas zijn de verwachtingen van professionaliteit bij reintegratiebureaus nooit uitgekomen. Een regelrechte aanfluiting was het.
Met betrekking tot negativiteit ten aanzien van reintegratiebureaus:
De 'negativiteit' komt niet voor het 'reintegratietraject' maar de 'negativiteit' komt na het 'reintegratietraject'.

Ben benieuwd of je wilt uitweiden over de werkwijze van je tweede traject.

Aafke Klopman
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 00:27

Re: Sociale recherche fraudeert

Ongelezen bericht door Aafke Klopman »

Beste Gerrit Dekzeil,

Dit onderwerp is in Netwerk inderdaad aan de orde geweest. Ambtenaren lazen uitkeringsgerechtigden een verklaring voor, die ze vervolgens ondertekenden. Achteraf bleek, dat in die verklaring stond, dat ze toegaven, overtredingen te hebben begaan met hun uitkering. En waarom die ambtenaren dat zouden doen?...Tja, er zijn nou eenmaal mensen, die er helaas van genieten, om macht te kunnen uitoefenen over een ander. Ik kan dat ook nooit begrijpen, ben altijd voor klantvriendelijkheid naar de burger, maar die mensen zijn er.
Het zal niet voor niets zijn, dat de politie deze zaak in onderzoek heeft. En Netwerk zal dit allemaal ook goed nagetrokken hebben, voordat ze het zo in de uitzending gingen brengen. Dus je mag ervan uitgaan, dat dit verhaal waar is.

Met vriendelijke groet,

Aafke Klopman.

Gesloten