LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Speciaal voor Cynt

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Speciaal voor Cynt

Ongelezen bericht door Langhaar »

Vangnet of fuik ?
Naam: anoniem
Zit al 2 jaar bij bureau werkgelegenheidsdiensten SHD te Oss, ook een reintegratiebedrijf.
Naast alle gebruikelijke problemen is het hier wel heel erg.je doet de hele dag niets, zit opgesloten in een ruimte met 30 a 40 personen van diverse relegies en nationaliteiten van 50 m2. Men probeerd hier met pesterijen en het veranderen van de regels( bijna iedere dag )de client zover te krijgen dat hij/zij in overtreding is en een reden is voor ontslag, als je je daarna bij de sociale dienst meld dan krijg je 3 maanden een uitkering verlaagd met 100 % , dus niks, en mag je na die 3 maanden weer terug naar SHD, weiger je dat dan krijg je weer 3 maanden een uitkering van 0 %, en daarna weer naar.... precies!
Clienten die als geweldadig bekend staan worden met rust gelaten en zitten met salaris "ziek thuis". Clienten die ondanks hun uitkering wel over de nodige financieen beschikken en de directeur van SHD een maandelijks bedrag geven hoeven ook niet hele dagen op SHD te verblijven.
Klagen bij CWI of UWV of gemeente heeft geen zin want het is allemaal 1 pot nat !
Uit de verhalen die ik hier lees, is hier niets tegen te doen. Jammer dat zoiets kan in een rechtsstaat!

Cynt
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 sep 2006 13:12

Re: Speciaal voor Cynt

Ongelezen bericht door Cynt »

Hai Langhaar,

Waarom ga je niet informeren bij bureau voor rechtshulp, misschien dat zij iets voor jou kunnen betekenen. Dit is belachelijk. Wat wil je? Weer aan het werk? Groet Cynthia

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Speciaal voor Cynt

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

...bureau voor rechtshulp...
Langhaar, ik geloof dat de eerdere opmerkingen van "Cynt" over bureau rechtshulp en emigreren mbv je casemanager voor jou bedoeld waren.
Hoe dit alles goed advies is begrijp ik niet, jij?

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Speciaal voor Cynt

Ongelezen bericht door Langhaar »

koetje Boe,

Nee.

Groetjes Langhaar.

nikky01
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 sep 2006 20:24

Re: Speciaal voor Cynt

Ongelezen bericht door nikky01 »

Wat zijn jullie toch een stelletje zeikerds zeg, Cynt is positief dus laten we haar een lesje leren.
Tot nu toe is een ieder die niet negatief met jullie mee kletst zo beledigd dat ze vanzelf wel opstappen.
Echt een treurig stel bij elkaar.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Speciaal voor Cynt

Ongelezen bericht door antonh »

Wat is dat een onzin wat langhaar zich weer uitkraamt.
Een REA duurt maximaal 2 jaar!
En langhaar zit er al 2 jaar.
Als een REA je niet bevalt moet je een klacht indienen bij het UWV en hier niet liggen te zeuren.
Mensen die positief zijn worden op het forum gewoon afgebrand.
Het is zo als nikky01 schrijft
Een zielig stel bij elkaar.
Je zit zo ongeveer de gehele dag op het forum, dus niet bij je REA zoals je schrijft.

Wat zijn jullie toch een stelletje zeikerds zeg, Cynt is positief dus laten we haar een lesje leren.
Tot nu toe is een ieder die niet negatief met jullie mee kletst zo beledigd dat ze vanzelf wel opstappen.
Echt een treurig stel bij elkaar.


Nikky01heeft gelijk, een treurig stel bij elkaar.
Doe wat aan je eigen mentaliteit dan kom je er wel.
Geen bedrijf die zo een zielige en negatieve figuren wil.
Maar als we zo je reatie's lezen deugt niemand alleen jij zelf bent goed.
Hier een grote mond hebben maar in werkelijkheid.................

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Speciaal voor Cynt

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Reclame maken en kop in het zand steken is niet hetzelfde als positief zijn.
Negatieve ervaringen met reintegratie zijn overweldigend. De positieve niet.
Dat sommigen verkiezen dat niet te willen zien, maar zichzelf -en anderen- voor de gek willen houden met ongepaste overdreven positiviteit weerhoudt anderen er gelukkig niet van deze bedriegelijke onzin aan de kaak te stellen.

nikky01
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 sep 2006 20:24

Re: Speciaal voor Cynt

Ongelezen bericht door nikky01 »

En op voorhand met negatieve ideeën aan een re-integratietraject beginnen werkt natuurlijk wel, je hebt helemaal gelijk 8)

Of alvast aangeven dat de mensen die wel gemotiveerd zijn en het traject een kans van slagen willen geven waarschijnlijk zélf voor het rib werken en reclame maken!

Anders zijn ze wel dom, hebben geen realiteitszin, worden ze uitgebuit en als laatste de consulenten van de soos, cwi en uwv: DAT IS EEN GROTE MAFFIA KLIEK DIE ER OP UIT IS OM DE UITKERING AF TE PAKKEN!!!

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Speciaal voor Cynt

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Bedankt voor je input.

nikky01
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 sep 2006 20:24

Re: Speciaal voor Cynt

Ongelezen bericht door nikky01 »

Jij ook voor de jouwe, ik kan er echt iets mee..... NOT

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Speciaal voor Cynt

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Beste Nikki, dan zal ik je input geven waar je misschien wel iets mee kunt.
Het verhaal van mevrouw "Cynt" geloof ik niet om de volgende redenen. Mevrouw "Cynt" weet eerst niet dat ze een casemanager heeft*.
Erg onwaarschijnlijk, omdat ze naar eigen zeggen al eerder bij een reintegratiebedrijf heeft gelopen.
Vervolgens volgt er een verhaal dat een client beschrijft die zich door niet nader gespecificeerde negatieve ervaringen uiteraard niet uit het veld laat slaan en vanzelfsprekend uiterst gemotiveerd is.
Kijk eens hoe hard zij kan fietsen als het reintegratiebureau een telefoontje van haar verwacht.
Het verhaal dat volgt staat bol van de vroegtijdig ondervangen bezwaren.
Het is een beetje het verhaal van een voor een reintegratiebedrijf ideale klant, waarop het betreffende reintegratiebedrijf dan zeer soepel inspeelt, door de klant zeer snel en uiteraard zeer vriendelijk en geruststellend een positie te bieden.

Sorry, maar ik ervaar dit als reclame. De hele stijl van schrijven beaamt dit.

*Als mevrouw "Cynt" in een latere posting ook nog eens een uitgesproken accrediterende mening heeft over een keurmerk, verliest zij wat mij betreft elke geloofwaardigheid.


Overigens, ik ben dan wel negatief over reintegratiebureaus en het overgrote aandeel van hun personeelsbestand (en me niet daartoe beperk) maar ik vind wel dat een bedrijf dat daadwerkelijk goed werk kan leveren of op zijn minst de intentie en het potentieel daar voor heeft de ruimte daarvoor moet krijgen.
Wat mij betreft mag het zich op deze pagina's profileren als het dat kan doen op een daadwerkelijk overtuigende wijze.

Kletsverhalen zoals die van mevrouw "Cynt" (reclame of propaganda-achtige teksten) voldoen daarin niet.

Nikki, ik hoop dat dit iets is waar je iets mee kunt.

groetjes van koetjeBoe.

nikky01
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 sep 2006 20:24

Re: Speciaal voor Cynt

Ongelezen bericht door nikky01 »

Hallo Koetjeboe,

Hier kan ik inderdaad iets mee, dank voor je uitleg.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Speciaal voor Cynt

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Nou, blij om het te horen. Graag gedaan!

Gesloten