LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Met betrekking tot de steekpartij bij de RSD in zeist:
Onderstaande teksten komen voor in een artikel van Trouw van vandaag.

Voorzitter Tof Thissen van de vereniging voor managers van sociale diensten is ’totaal van de kaart’ door het ’afschuwelijke incident’.
...
zegt Thissen. „Sociale diensten zijn mens-ontwikkelings-bedrijven, die mensen weer deel willen laten uitmaken van de samenleving.”



Dit lijkt mij een walgelijk stukje valse propaganda van de eerste orde door deze meneer Thissen.
Ik ben erg benieuwd of deze (overigens een misdaad) steekpartij een gevolg is van zware provocatie door deze sociale dienst.
We zullen het vanzelf zien.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Wat denk je zelf? Natuurlijk is dit een door ambtenaren tot aan het bot ziek getreiterd persoon. Hoe vaak heb ik zelf niet met een honkbalknuppel in de aanslag gestaan om vervolgens naar het gemeentehuis te gaan. Gelukkig ben ik beschaafd opgevoed en dit heeft me dus altijd tegen gehouden. Ik kan mij echter heel goed voorstellen dat er personen zijn die dit nog als enig middel zien om zich te laten gelden tegenover het almachtige SoZaWe tuig.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Walter van V »

als dat de weg is hoort zo iemand in een tbs kliniek thuis....

nikky01
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 sep 2006 20:24

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door nikky01 »

De regels aangaande de WWB ten uitvoer brengen is waarschijnlijk voor tuig als Eddie zware provocatie. De reacties van Koetjeboe en Eddie zijn gewoon misselijk makend. Ook al wordt je lek geprikt door een gestoorde gek, je bent als sociale dienst medewerker toch altijd de slechterik, echt ongelofelijk wat een mensen er hier in Nederland rondlopen.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Walter van V »

Engeland verscheepte dit soort mensen vroeger naar Australie....

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

ik vind het een schande dat mensen die werken bij een Sociale Dienst het slachtoffer worden van het uitvoeren van de wettelijke regels. Er is geen enkele reden te bedenken om iemand met een mes of een honkbalknuppel te lijf te gaan.

Wat mij betreft mag deze persoon zeer zwaar gestraft worden, compleet gestoord zo iemand.

De gemiddelde Sociale Dienst veranderd hiermee in een vesting, het is toch niet normaal dat je dit soort maatregelen moet nemen om je werk veilig te kunnen doen.

Toolboy

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Toolboy »

Het is afschuwelijk als zoiets gebeurd.het zegt wel iets over de dader
Deze heeft dringend hulp nodig

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Walter van V »

helemaal mee eens.. Dit soort simpele zielen vergeet ook nog eens dat de mensen die bij de diensten werken niet zelf de regels bedacht hebben, en ze ook niet naar eigen goeddunken kunnen of mogen veranderen of anders toepassen...
Ook zij doen alleen maar hun werk, met opdracht van bovenaf.
Houden zij zich niet aan de spelregels zijn zij ook nog eens hun baan kwijt..

En in vergelijking met andere landen is het hier echt paradijs hoor, relatief hoge uitkeringen waar in andere landen in vergelijkbare sitautie vaak niet eens een uitkering krijgt.

Maar ja je moet er wel iets voor doen, en je aan de spelregels houden. En met dat laatste wordt zo veel en fors de hand gelicht dat strenge controle nu eenmaal nodig is. Dus met die knuppel naar de fraudeurs toe, niet naar de mensen die alleen maar hun werk zo goed mogelijk proberen te doen.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Martin1976 »

precies, het loopt helemaal uit de klauw hier. De voorzieningen en uitkeringen zijn in Nederland, vergeleken met het buitenland, al zeer royaal te noemen, en dan nog zeer gewelddadig worden als de medewekers van de Sociale Dienst het niet helemaal naar de zin van meneer maken. Wat mij betreft mag hier keihard tegen opgetreden worden, uit de bijstand trappen, als je je niet kunt gedragen zoek je het zelf maar uit!

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Langhaar »

De mensen die bij het CWI, Sociale Dienst, enz.
werken houden zich totaal niet aan de regels.

De realiteit is treiteren, tegenwerken,zieken,
enz.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

De mensen die bij het CWI, Sociale Dienst, enz.
werken houden zich totaal niet aan de regels.
Is dat aantoonbaar waar of is dat de manier waarop het op jou overkomt? Mensen die zich op het werk niet aan de regels houden worden over het algemeen vrij snel ontslagen.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Martin1976 »

De mensen die bij het CWI, Sociale Dienst, enz.
werken houden zich totaal niet aan de regels.

De realiteit is treiteren, tegenwerken,zieken,
enz.
mijn ervaring is dat die mensen zich prima aan de regels houden en die consequent toepassen. Dat is ook de bedoeling om draagvlak te houden in Nederland voor het instandhouden van uitkeringen en voorzieningen. Treiteren en zieken is misschien grote uitzondering, en dan zijn er genoeg aanspreekpunten voor de klant om zich hierop te beklagen. Maar dat dat aan de orde van de dag is, lijkt mij vergezocht.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Walter van V »

veel mensen ervaren de verzoeken tot het doen van administratie (invullen van formulieren etc) al als treiteren. terwijl het gewoon deel uitmaakt van de regelingen..

En als het dan niet compleet is moet je een keer terug komen (lastig met een drukke agenda toch??) tja wordt je weer gepest..

Gewoon je aan regels en afspraken houden. En niemand is verplicht zich bij de sociale dienst te melden hoor!! is nog altijd een keuze.. Je kan ook emigreren bv, of gaan werken, of zelf een bedrijf starten. Of een rijke partner scoren, ik noem er maar een paar hoor.

Toolboy

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ze kunnen zeker wel het bloed onder je nagels weghalen.
Maar dat komt omdat er meer boefjes zich daar aanmelden dan eerlijke hulpbehoevenden.
Maar dan nog mag dit nooit resulteren in hetgeen wat er gebeurd is.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Maar dat komt omdat er meer boefjes zich daar aanmelden dan eerlijke hulpbehoevenden.
tsja maar dat is niet aan de medewerkers te verwijten, daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Mensen die het bijhouden van een administratie, het invullen van een formulier of een keer extra terugkomen al moeilijk vinden, gaan het in een echte baan nog zwaar krijgen.

Toolboy

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Toolboy »

MMM gaat iets verder hoor Dilbert je krijgt ook thuisbezoek ed.
Zelfs in sommige gevalen wordt je bespied om te kijken wat je overdag uitvreet

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ben het wel met Dilbert eens eigenlijk, als je het al te lastig vindt om je aan de voorschriften van de uitkeringverstrekkende instantie te houden en je formulieren in te leveren, hoe kun je dan in vredesnaam de arbeidsmarkt op?? En de opsporingsambtenaren zijn uitsluitend bedoeld om fraude en misbruik tegen te gaan, zeer terecht lijkt mij, het is en blijft wel gemeenschapsgeld.

Toolboy

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik ben het ook met Dilbert eens maar het is zo gemakkelijk oordelen vanaf de zijlijn.
Als je zelf ooit met die gasten te maken hebt gehad kom je er achter dat ze niet altijd goed handelen

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Langhaar »

Ja, bewijzen zat.

Er zijn genoeg mensen die bewijzen
hebben.

Opgenomen gesprekken, brieven, enz,.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Wat me aan de reacties tot nu toe opvalt is dat diegenen die nu wel heftig reageren op het voorkomen van fisiek geweld (client tegen sociale dienst), dat niet doen in gevallen van het voorkomen van psychisch geweld (sociale dienst tegen clienten).

Opmerkelijk. Of juist niet?

Gesloten