LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Test

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
AnjaH1962
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2006 22:19

Test

Ongelezen bericht door AnjaH1962 »

****
Laatst gewijzigd door AnjaH1962 op 24 feb 2008 19:40, 2 keer totaal gewijzigd.

treasuregirl
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 okt 2006 16:18

Re: Test

Ongelezen bericht door treasuregirl »

ik zat ook bij een reintergratie bureau bij 2 zelfs.De eerste had me aan het lijntje gehouden ik wou verkorte opleiding doen en in dat jaar waar ik toen bij zat kon dat maar ze hebben me zo aan het lijntje gehouden dat ikhet hele half jaar elke keer naar een bedrijf bellen en steeds dezelfde vragen stellen en ik kreeg dezelfde antwoorden weer terug ik ben daar weggestapt en toen zat ik bij een ander waar ik heel erg van baal en die zeggen tegen mij opleiding geven ze niet meer uit tenzij je een opleiding wilt hebben met baangarantie en dan mag je wel ik weet niet wat voor uitkering je hebt maar dan moet je je contactpersoon van je uitkering vragen hoe dat zit of je wel een opleiding mag doen.

AnjaH1962
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2006 22:19

Re: Test

Ongelezen bericht door AnjaH1962 »

****
Laatst gewijzigd door AnjaH1962 op 24 feb 2008 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Test

Ongelezen bericht door donn@ »

Een opleiding krijg je alleen van een reintergratie bureau wanneer het UWV hiermee accoord gaat, zij betalen voor die uitkering dus moeten zij hun goedkeuring hieraan geven.
Er is, bij mijn weten niet een reintergratie bureau die een opleiding geeft die niet wordt vergoed door het UWV. Als een reintergratie bureau dus een toegekende opleiding afzegt houd dat alleen in dat het UWV het niet vergoed.
Conclussie: uw reintergratie bureau zegt iets toe wat ze nog moeten aanvragen.

AnjaH1962
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2006 22:19

Re: Test

Ongelezen bericht door AnjaH1962 »

****
Laatst gewijzigd door AnjaH1962 op 24 feb 2008 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Test

Ongelezen bericht door donn@ »

Oke,
dan zou je eens contact op moeten nemen met je casemanager of je arbeidsdeskundige bij het UWV. Deze moet je helpen hiermee want als het UWV een studie traject goedkeurt wordt deze ook door het UWV vergoed en dan is het onzin dat het reintergratie bureau zegt dat het te duur is.

AnjaH1962
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2006 22:19

Re: Test

Ongelezen bericht door AnjaH1962 »

***
Laatst gewijzigd door AnjaH1962 op 24 feb 2008 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Test

Ongelezen bericht door antonh »

Het UWV betaald geen opleiding meer als er geen baangarantie is!
Daar heeft het reïntegratiebureau niets overte zeggen.

en AnjaH1962 10 jaar is wel heel erg lang voor een REA.
Zolang krijg je niet eens een uitkering van de WW.

AnjaH1962
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2006 22:19

Re: Test

Ongelezen bericht door AnjaH1962 »

****
Laatst gewijzigd door AnjaH1962 op 24 feb 2008 19:41, 2 keer totaal gewijzigd.

x.AardbeiitJ.x
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2006 14:50

Re: Test

Ongelezen bericht door x.AardbeiitJ.x »

Wat is reintegratie? :?:

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Test

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Legaal de boel oplichten!

Aafke Klopman
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 00:27

Re: Test

Ongelezen bericht door Aafke Klopman »

Beste x.AardbeiitJ.x,

Reïntegratie wil zeggen, dat uitkerende instantie en daarvoor ingehuurde bedrijven op een aantal manieren - bijvoorbeeld middels sollicitatietraining, scholing, werkervaring - gaan proberen, om jou aan de slag te krijgen. Maar er zit helaas veel kaf tussen het koren, en het UWV is erg bureaucratisch.

Beste AnjaH1962, maar bij welke uitkerende instantie ben je dan op dit ogenblik? Bij de Sociale Dienst of bij het UWV?
Ja, het UWV doet inderdaad erg moeilijk over scholing. Terwijl minister de Geus in 2004 werkzoekenden toestemming heeft gegeven, om zich maximaal 2 jaar te laten scholen.

Je schrijft dat Kliq (Dit reïntegratiebedrijf staat trouwens erg slecht bekend, heb daar eigenlijk nog nooit wat goeds over gehoord) jou op je leeftijd onderscheidt. Dit is in strijd met de wet. In Nederland is al sinds geruime tijd een wet van kracht, die verbiedt, om bij het solliciteren onderscheid te maken op leeftijd. Je kunt hierover een klacht indienen bij mevrouw Morreau van het Landelijk Meldpunt Discriminatie bij Werk en Sollicitatie, website: www.lmdws.nl, e-mail-adres: [email protected].

Ik heb zelf een klachtenprocedure bij het UWV lopen, die 2 maanden geleden al afgehandeld had moeten zijn. Aan de klachtenambassadeur heb ik geschreven, dat we dagelijks in de krant kunnen lezen, dat werkzoekenden hoe dan ook aan het werk moeten, maar dat hiervan niets terug is te vinden in het bureaucratische optreden van het UWV.

Vraag je casemanager om helderheid. Neem iemand mee naar zo'n gesprek. Er zijn belangenbehartigingsorganisaties voor uitkeringsgerechtigden, zelf werk ik ook bij zo'n organisatie. Je zou iemand van zo'n organisatie kunnen meenemen.

Laat maar eens weten hoe het verder met je gaat!

Met vriendelijke groet,

Aafke Klopman.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Test

Ongelezen bericht door donn@ »

om bij het solliciteren onderscheid te maken op leeftijd.
Inderdaad, maar nu zeggen ze dus niet meer dat je te oud bent maar dat je niet in het profiel past, wat dus m.i. op hetzelfde neerkomt :(

Aafke Klopman
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 00:27

Re: Test

Ongelezen bericht door Aafke Klopman »

Inderdaad, maar nu zeggen ze dus niet meer dat je te oud bent maar dat je niet in het profiel past, wat dus m.i. op hetzelfde neerkomt
Dat hoeft natuurlijk niet. Er kunnen allerlei kenmerken zijn, waardoor ze vinden, dat je niet in het profiel past. Geen relevante opleiding en/of werkervaring bijvoorbeeld.

Met vriendelijke groet,

Aafke Klopman.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Test

Ongelezen bericht door donn@ »

En wat, als je aan alle eisen voldoet die zij stellen. De juiste opleiding, relevante werkervaring, flexibel inzetbaar enz. enz.?

Gesloten