LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ze komen eraan !!!

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door tomaatje »

Wel als ik het nieuws moet geloven komen de polen eraan
Per 1 januari 2007 gaan onze grenzen open.

Tot ziens allemaal binnenkort bij de bijstands aanvraag ;-)

Werkende polen en lange rijen nederlanders voor de soos aanvraag.

Tenzij iemand in den haag nog zijn gezond verstand nog gaat gebruiken.

Reintegratie blijkt toch een succes ???? en de polen komen eraan.

De kleine bedrijven kunnen de concurrentie niet aan en de grote bedrijven zijn goedkoop af met onze poolse vrienden.

Maar ach het het goed met de economie en de werkgelegenheid toch ?????

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door Jonjo »

Wat dacht je van 1 mei 2006. Dan gaat de versoepelde regeling in dat de oosteuropeanen in dit land welkom zijn. Besluit van het kabinet van gisteren. Fijn he, dat zooitje in Den Haag.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door solleila »

per 1 mei moet de regering beslissen wat ze gaan doen. Wel of niet toelaten. Dus niet per 1 mei komt de invasie binnen.

En de rechtse coalitie zeuren dat het links is die alles binnen liet komen in de jaren 60/70
Nu doen ze hetzelfde met alle gevolgen van dien

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door opa »

links, rechts of in het midden.
Opa stelling nummer 1: 'men wil niet leren van de fouten gemaakt in het verleden'.

Zo las ik in een vakblad dat de Europese ondernemingen die hun productieprocessen verhuizen naar China vertrekken, omdat ze in Europa niet meer winstgevend zouden kunnen produceren. Echter deze ondernemingen vertrekken uit Europa om in China nog meer winstgevend te kunnen produceren dan de winst die ze behaalde met de productie in Europa.

Opa's stelling nummer 2:
'de mens leeft bij de gratie van uitbuiting zijn eigen soortgenoten'.

Zie ook in mijn vorige berichten elders over de Nederlandse geschiedenis m.b.t. de slavernij.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door Jonjo »

Solleila, gisteren is met een kabinetsbesluit, besloten dat de versoepelde regeling PER 1 MEI ingaat. Dus per de eerste van mei zal het wel druk worden op de wegen. Dus veel trabantjes en lada's op de wegen. U zeit gewaarschuwd.

Francisca11
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 mar 2006 16:42

Re: Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door Francisca11 »

Dicht laten de grenzen. Laten ze in Den-Haag eerst maar eens zorgen dat er voldoende banen zijn voor mensen met een uitkering.

Ze zijn zo lekker bezig met het uit de WAO/WIA schoppen van uitkeringsgerechtigden met alle gevolgen van dien. Zeggen reintegratie is succesvol. Jaja...wat naief. Zelf zit ik gedeeltelijk in de WAO en ben nu part-time aan het werk. Dat werken heb ik niet te danken aan een reintegratietraject (een traject wat kapitalen kost). Maar aan mezelf. Helaas is het werk tijdelijk, maar het is werk. Vast werk vinden...poeh. Ga er maar eens aan beginnen dames en heren in Den-Haag. En maar zeuren het kost ons te veel. Wel eens gedacht aan wat het mij kost!!.

Ik heb er echt niet voor gekozen om in de WAO te zitten. Kan u wel vertellen dat het mij duizenden euro's scheelt aan inkomsten. En dat zal waarschijnlijk nog jaren door gaan (ook wanneer ik de WAO gedag heb kunnen zeggen. Ja inderdaad heb kunnen zeggen. Want zodra ik voldoende herstelt ben stap ik er wat mij betreft gisteren uit)

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door Jonjo »

Francisca, ik kan het alleen maar met je eens zijn. Het is al een hopeloze situatie in dit land, vrees dat het alleen maar erger wordt.

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door Sunbow »

Tja dat de regering oogkleppen voor had, wisten we al, maar blijkbaar weten ze niet dat heel veel Poolse loonwerkers via een louche constructie in nederland als zzp' er aan het werk zijn tegen tarieven die ver onder de cao liggen.

En nu heb ik het vermoeden dat de kosten voor levensonderhoud in Polen een stuk lager zijn, dus het argument dat wij nu in Polen de kost kunnen gaan verdienen gaat niet op.

Van mij mogen de Polen best komen, maar dan voor functies waar geen enkele uitkeringsgerechtigde meer te vinden/op te leiden is.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door Henrice »

Stelling drie:

De mens is het enige zoogdier dat jankend wordt geboren , de rest van zijn leven blijft klagen en janken en denkt dat hij zelfs na zijn dood op zijn wenken bediend wordt in een of andere hemel.

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

De europese éénwording wil dit blijkbaar zo, maar of onze kinderen
voorstraks ooit nog aan de bak komen ????

Sja....
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:43

Re: Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door Sja.... »

bij wie ligt nu hier de schuldvraag van werkeloosheid?

bij de gene die geen werk verschaft?

of bij de gene die niet capable genoeg is voor het werk wat er wel is?

En welke ondernemer kan je het kwalijk nemen dat hij kiest voor een werknemer die harder werkt en minder zeurt voor het zelfde geld?

questie van vraag en aanbod zou ik zo denken!

Sja...

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door opa »

De mens is het enige zoogdier dat jankend wordt geboren.
hohoho, andere zoogdierkinderen 'janken en jengelen' ook na zijn of haar geboorte. Alleen is het niet herkenbaar als wat de mens onder janken en jengelen verstaat. (u hebt vast wel eens jonge poessies of hondjes gezien?)
de rest van zijn leven blijft klagen en janken
Een mening uiten of stellingname wordt soms ook als 'klagen' gekenmerkt.
Gelukkig is geen enkel mens hiervan uitgezonderd..... anders zou het heel saai worden als iedereen het met elkaar eens zou zijn.
Wel makkelijk voor de 'leiders' van deze lastige en altijd maar klagende roedel.
Waren we het maar een keer met elkaar eens. Is helaas een illusie. met een vette. :wink:

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door opa »

bij wie ligt nu hier de schuldvraag van werkeloosheid?
bij de gene die geen werk verschaft?
of bij de gene die niet capable genoeg is voor het werk wat er wel is?
En welke ondernemer kan je het kwalijk nemen dat hij kiest voor een werknemer die harder werkt en minder zeurt voor het zelfde geld?
questie van vraag en aanbod zou ik zo denken!
Dit is niet zo eenvoudig te beantwoorden.
Misschien is de overbevolking een oorzaak?
Of verkeerde prioriteiten in het leven stellen?
Blootstaan aan (materialistiche) verleidingen?
Egoistme?
Ongelijkheid van arm en rijk?
Kombinatie van factoren?

Verdeling van de beschikbare werkzaamheden vraag bij dit type zoogdier, een andere levensvisie :lol:

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door Henrice »

een werknemer die harder werkt en minder zeurt voor het zelfde geld
Deze omvat naar mijn idee de kern van de hele kwestie.

een andere levensvisie

Daar is de nederlandse (potentiele) werknemer hard aan toe anders staan er inderdaad straks hele rijen nederlandse werknemers bij de soos.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Ja ,sja..sja...
Toen wij in '96 naar Polen gingen, het kon toen weer en waarom niet eens een kijkje nemen bij onze oosterburen, een mooi land..! (Dat is het echt).
We gingen met ons vrijwel nieuwe "Seatje" (dat we heus niet cadeau gekregen hadden, gewoon beiden hard voor gewerkt!).
Aangekomen in Zakopane, overnachting in het "Sporthotel", even eten in die plaats....Auto op de parkeerplaats...!
Na, bedenk het...nog even iets uit de auto halen... vergeet het maar...auto weg...gewoon gejat...!!
Moet ik hier uiteendoen wat voor ellende we toen hebben door moeten maken...?
Politie in Polen.. een nacht lang op het bureau, wachten op iemand die Engels sprak... een auto indentificeren die "gesignaleerd" was... een groene Volvo.... Laat me niet lachen...!
Als vluchtelingen in de regen op gympies tenslotte naar huis..!
Thuisgekomen door de verzekering verdacht van het "wegbrengen" van een nieuwe auto...!
Intussen in de supermarkten "winkelwagentjesactie": levensmiddelen kopen voor de arme Polen...!
Nou, destijds: "de pot op".. zij hebben al 20 duizend "gulden" van ons gejat..! Vonden kennelijk ook nog dat zij er recht op hadden... we waren toch verzekerd!!
Harde werkers voor weinig geld...? Ja om ons...
Na laat maar!!

Sja....
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:43

Re: Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door Sja.... »

Zonnetje.

Wat heeft dit met de wel willende werkende pool in NL te maken?

En als jullie auto is Spanje of Amsterdam, was gestollen was uw verhaal er echt niet vrolijker op geweest.

Denk ik zo...

Sja...

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door Sunbow »

@sja,

er zijn ook veel mensen die wel willen werken, maar door bijvoorbeeld een chronische ziekte niet zo snel kunnen als de werkgever (en zijzelf vaak ook) zouden willen.

Bovendien heb ik bijvoorbeeld niks tegen Poolse ingenieurs die hier het tekort komen aanvullen, maar als je als hoog opgeleide uit de wao gegooid wordt en van het UWV alleen maar ongeschoold werk mag doen, dan kun je met als je beperkingen niet tegen gezonde Polen (en ook niet tegen gezonde Nederlanders) concurreren.

Zelf heb ik ondanks dat ik als gevolg van een re-integratietraject er nog meer beperkingen (chronische vermoeidheid naast al bestaande klachten) heb gekregen weleen baan, waarbij ik zelfs tussen de middag kan gaan liggen, om mijn werkdag te kunnen volhouden.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Sja,
Laat ik m'n zin dan afmaken..
Ja nu de grenzen opengaan komt men dus hier in Nederland om bij menigeen het "brood" uit de mond te "stelen"...
Maar eh.. gelegenheid (regering, overheid) maakt de dief!
Goed voor onze economie? Wanhopige, gedwongen uitkeringstrekkers..?
Meer voedselbanken, supermarktkarretjes aan de hand van een lijstje, vullen voor Nederlanders die uit de boot vallen ??

helper
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mar 2006 12:55

Re: Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door helper »

We komen de Polen hier heen?Hier is werk!!!! Vooral in de agrarische sector (denk aan tuinbouw) is vaak niet aan (goed) personeel te komen. Veel wwérs en uitkeringsgerechtigden vertikken het om dit soort werk te doen (asperges steken, aardbeien/champignons plukken, e.d). Je hoort dan vaak: Ik ga me niet krom werken. Voor dat beetje meer geld ga ik niet werken. Eigenlijk moet een werkeloze, ongeacht zijn "opleidinsniveau" verplicht worden alle voorkomende werkzaamheden te vervullen. Iedereen heeft handen gekregen om te werken. Dat je niet het werk vindt wat je leuk vindt, of waar je voor opgeleid wordt, alle soorten werk moet gedaan worden. Hoe "rotter"het werk, hoe meer je je inspant om ander werk te vinden. Kun je ECHT niet meer werken, dan moet er natuurlijk een goede acceptabele regeling zijn. Hoe komt het dat er zoveel "niet in te vullen"vacatures zijn????
Ik gun echt wel iedereen een belegde boterham, maar er moet wel wat voor gedaan willen worden.!!!!!

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Ze komen eraan !!!

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Mij benieuwen of ik dan ook een Poolse 'werkadviseur' krijg bij het reïntegratiebedrijf.

Gesloten