LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezocht: goede rijschool voor versnelde opleiding

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
nam123
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 17:53

Gezocht: goede rijschool voor versnelde opleiding

Ongelezen bericht door nam123 »

Hallo,

Binnenkort zou ik graag een versnelde rijopleiding willen doen van 10 dagen. Dacht toen meteen aan ANWB, maar nadat ik verder had rondgekeken bleek die nogal wat duurder te zijn dan andere rijscholen. Het aanbod is zo groot dat ik het moeilijk vind om een keuze te maken.

Mijn vraag aan jullie is of jullie mij nog een goede rijschool kunnen aanraden die zo'n versnelde opleiding aanbiedt? Ergens zelf goede ervaringen gehad? Graag in de omgeving van Nijmegen of Breda!
Dat All-In-Solo niet deugt heb ik ondertussen ook al gelzen ;)

Alvast bedankt!

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: Gezocht: goede rijschool voor versnelde opleiding

Ongelezen bericht door De betere »

In 10 dagen is voor de meeste mensen niet aan te raden, zie ook de slagingspercentages, De ANWB is op zich niet duur, zij kunnen in tegenstelling van andere wel goed ondernemen, goedkoper zal altijd risico met zich meebrengen als je in 1 keer betaald, rijschool failliet en dergelijke komen doorgaans door slecht ondernemen.
goede rijles begint bij 40 tot 45 € per uur maar is niet gegarandeerd.

op www.bovag.nl vind je in ieder geval rijscholen waar je geld gegarandeerd is bij betaling in 1 keer

Instructeur
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2009 21:37

Re: Gezocht: goede rijschool voor versnelde opleiding

Ongelezen bericht door Instructeur »

Als je geen of weinig rijervaring hebt doe dan aub GÉÉN 10 daagse opleiding. Dat is bijna niet te doen. Wees verstandig en neem een periode van 6 tot 8 weken dan maak je veel meer kans om te slagen.

Marten-a
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2009 17:35

Re: Gezocht: goede rijschool voor versnelde opleiding

Ongelezen bericht door Marten-a »

Mijn ervaringen met de ANWB rijschool te Amsterdam Sloterdijk zijn bijzonder slecht. Je moet erg goed op passen met wat voor een pakket ze je verkopen. Ik ben inmiddels 3000 euro kwijt en nog bezig, een vriend van mij heeft de teller stil kunnen zetten op 6000 euro.

Ik vind dat heel veel geld.

Het belangrijkste punt van bezwaar is, dat je eerst een som geld over moet maken en je geen enkele garantie krijgt op welke manier je lessen vervolgens geregeld worden. Als het de afdeling planning zo uitkomt proppen ze zo een kwart van je lessen in een dag, sturen foute planningen of veranderen zomaar van gedachten.

Op deze website zijn ook ervaringen te vinden van anderen, waarvan sommige echt bizar zijn:
http://edde.beket.nl/2004/02/anwb-rijopleiding/


Ik zit zelf overigens nog op antwoord te wachten op mijn klacht want ik wil in principe, nu ik een goede instructeur heb gevonden, wel verder bij deze school.

Wees gewaarschuwd, vraag door, bepaal zelf of je een tussentijdse toets wil hebben, en kijk goed na wat er op papier staat. En weet ook dat er geen enkele kwaliteitscontrole wordt gedaan bij de rijschool. Het predicaat ANWB zegt helemaal niets. De naam wordt alleen gebruikt, verder is er geen enkele kwaliteits garantie.

ikke198623
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2009 23:42

Re: Gezocht: goede rijschool voor versnelde opleiding

Ongelezen bericht door ikke198623 »

hoi

ik heb goede ervaring met rijschool uit breda cees&co
ik ben eerst naar anwb gegaan en daar zou het 2400 euro kosten
bij cees&co had ik 41 lessen en een examengarantie voor ongeveer 1900 euro.
ik heb hem binnen 2 maanden gehaald maar dit kan ook bij hun sneller.
(je moet wel zorgen dat de theoerie examen is behaald dit werkt versnellend)
ik ben ook binnen 1 keer geslaagd.

zoek ze eens op ze zijn ook aangesloten bij de bovag dit vond ik zelf ook erg belangrijk.

marjanelisabeth
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2009 20:55

Re: Gezocht: goede rijschool voor versnelde opleiding

Ongelezen bericht door marjanelisabeth »

Tegenreactie op rijschool anwb sloterdijk.

Ik ben 34 jaar en heb gisteren mijn rijbewijs gehaald, na de tweede x afrijden. De eerste keer ben ik terecht gezakt want ik was nog te onzeker. Ik heb de ANWBrijopleiding in amsterdam sloterdijk ervaren als flexibel, meedenkend en zelfs soms bankrekeningbeschermend.
-Ik wilde na eerste keer zakken veel meer lessen, maar dat hebben ze mij uit mn hoofd gepraat omdat ze overtuigd waren van het feit dat dat onnodig was en zonde van mn geld.
-Door nare omstandigheden moesten er lessen verschoven worden een week voordat ik moest afrijden en alles werd in het werk gesteld omdat te regelen en het is gelukt.
-Ik wilde ook een keer wisselen van instructeur en dat was geen probleem.
-In het begin leek mijn rijopleiding de duurste maar nu ik geslaagd ben (met redelijk wat lessen want ik ben niet zo snel) blijkt uit de vergelijking met mensen om mij heen dat ik toch goedkoper uit ben geweest dan zij die bij een andere school hebben gereden (dat rijlessen uberhaupt te duur zijn is een andere zaak)
Kortom: voor mij was die anwb rijopleiding wel een degelijk en goed geregelde rijschool.

stofzuigertje

Re: Gezocht: goede rijschool voor versnelde opleiding

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De goedkopere aanbieders scoren bij www.cbr.nl ook meestal laag dus is de duurdere meestal beter dus kijk voor je ergens gaat lessen een daar.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Gezocht: goede rijschool voor versnelde opleiding

Ongelezen bericht door henk51 »

TS was in jan 2009 op zoek naar een rijsschool ik denk dat hij/zij nu al haar rijbewijs gehaald heeft zelfs met een normale rij opleiding.

gr Henk

Jas07
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2011 02:27

Re: Gezocht: goede rijschool voor versnelde opleiding

Ongelezen bericht door Jas07 »

Zoals Henk51 al aangeeft zal de betreffende persoon hopelijk zijn rijbewijs gehaald hebben, maar ik wil graag mijn ervaring met jullie delen.

Ik ben afgelopen voorjaar ook, na achteraf gezien te weinig research, begonnen aan een 10 daagse rijopleiding.
Dit begon in de vestiging met een rijtest in de simulator. Hieruit bleek dat ik een gemiddelde leerling (?) was en het gemiddelde pakket nodig had. Dit koste me toen 2200 euro inclusief een tussentijdse toets en examen.
De 10 daagse begon met 2 dagen in de simulator. Hier had ik op dag 1 een hele toffe rustige jongen die alles duidelijk uitlegde en je hielp waar nodig. Hier ging het eigenlijk best goed.
Op dag 2 was deze jongen echter vrij en moest er hals over kop iemand geregeld worden die me kon begeleiden. Mijn dag begon normaal om 9 uur, maar de betreffende persoon kwam pas om kwart voor 10 aanzetten.
Hij wist ook niet hoe alles werkte, dus moest hij de baas roepen. Deze was druk dus het was kwart over 10 voor de computers opgestart konden worden.
De "begeleider" van die dag zat zich maar te vervelen dus kwam hij naast me zitten alsof het een echte rijles was. Dit was ik niet gewend en vond ook dat ik het maar slecht deed (ik hield niet goed de rijbaan aan). Ik moest uitstappen en hij zou het voordoen. Vervolgens reed hij te hard, vloog uit de bocht en veroorzaakte een botsing. Hij schelde op de simulator en zei dat ik deze beter niet kon gebruiken; hij deed het niet goed.
Door al deze ophef kon ik die dag mijn simulator lessen niet afmaken en moest ik de dag erna beginnen op de simulator om alles af te maken.
Deze dag had ik gelukkig weer de oude begeleider terug en verliep vervolgens ook voorspoedig. Halverwege de dag werd ik toen opgehaald door mijn instructeur waarmee ik de echte lessen zou gaan doen.
In de auto gaf ik hem de resultaten van de simulator, bekeek hij ze en legde ze zo weer weg. Hij zei: ik wil je niet ontmoedigen maar het rijden in een echte auto is niet te vergelijken met het rijden in een simulator (hij duidde er, ook later, op dat het zonde van mijn tijd en geld was geweest).
Vervolgens mocht ik beginnen en heb ik een aantal rondjes om de vestiging gereden. Dit ging redelijk goed en hij zei: stap maar uit, dan rijdt ik je naar huis (vestiging lag ca. 30 min. met de auto van mijn les en woonplaats). Deze 30 minuten tellen overigens wel als lestijd...

Nu kan ik nog uitgebreid vertellen hoe de rest ging maar het was eigenlijk gewoon een bende. Ik heb een keer meegemaakt dat ik vanuit mijn lesplaats naar de vestigingsplaats moest omdat de auto naar de garage moest (had al weken een storing); dit heeft me ruim een uur lestijd gekost.
Toen ik halverwege ziek werd (omdat ik de druk niet meer aankon) moest ik een doktersverklaring hebben (welke niet meer wordt afgegeven). Hier werd na veel moeilijk doen een handgeschreven briefje van de dokter ook goedgekeurd.
Na mij weer beter te hebben gemeld en te hebben aangegeven dat ik wat anders wilde dan de 10 daagse opleiding bleef het lang stil. Ik hoorde niets van de anwb over eventuele geld teruggaaf of wanneer ik weer zou kunnen beginnen. Meerdere telefoontjes/emails van mijn kant werd ook niet beantwoord (direct naar de vestiging als doorverbinden worden vanaf het infonummer). Uiteindelijk heb ik mijn moeder, met een ander nummer laten bellen en zei had zo contact. Ik moest terugbellen en toen ik dat deed werd er wel opgenomen. Na 3 lange telefoongesprekken (heeft me ca. 40 euro gekost i.v.m. 0900 nummer) was duidelijk dat ik geen geld terugkreeg, ik mijn tussentijdsetoets op mijn buik kon schrijven en dat er snel een examen gepland moest worden (ik ging nml. voor 6 maanden naar het buitenland). Ik heb nog enkele lessen "vergoed" gekregen (had ik wel voor betaald maar nog niet gebruikt) van de anwb voor mijn examen. Hiervoor ben ik vervolgens ook gezakt omdat ik te onzeker was (terecht) en ook omdat ik pas 1x snelweg had gereden (dit kon niet gedaan worden want de instructeur moest altijd binnen 30 km. van de vestiging blijven en mijn stad en betreffende snelweg lag daarbuiten).
Ik ben nu ruim een half jaar verder en opnieuw aan het sparen voor rijlessen, maar de moed zit ook echt in de bodem van mijn schoenen.

Ik wil dan ook aan iedereen deze rijschool (leiden) afraden. Het was niet georganiseerd, de meeste rijinstructeurs zijn drukker met zichzelf bezig dan met de leerling en als er iets is, wordt er niet thuis gegeven.

Ik hoop dat ik in 2012 wel mijn rijbewijs haal en dat een hoop mensen mijn ervaring bespaard blijft!

thom18
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2013 15:20

Re: Gezocht: goede rijschool voor versnelde opleiding

Ongelezen bericht door thom18 »

hier egt 1 van de beste en goedkoopste rijscholen waar ik zelf me rijbewijs heel snel heb gehaald en in 1 keer! een geweldige service en goedkoop!

http://www.facebook.com/VerkeersschoolTurbo

Gesloten