LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mail over het failissement

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
berenland
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2010 11:48

mail over het failissement

Ongelezen bericht door berenland »

Vanmorgen de mail gekregen van direkteur Compact Opleidingen over het failissement:
klik hier om te lezen

compactleerling
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2011 11:39

Re: mail over het failissement

Ongelezen bericht door compactleerling »

berenland schreef:Vanmorgen de mail gekregen van direkteur Compact Opleidingen over het failissement:
klik hier om te lezen

Deze hebben we allemaal ontvangen. Ik ben al langs geweest bij mijn jurist vandaag en een ontbinding van het contract op laten stellen

Leuk verhaal maar mijn vertrouwen is weg in compact en dan kan je wel zeggen we maken een doorstart nou niet met mij erbij. Ik heb mijn opleidingskosten laten storneren en de brief gaat vandaag de deur uit.

Ik geef jullie wel een tip ik zie opeens veel reacties met aanbiedingen om goedkoop de opleiding af te maken bij anderen, trap hier niet al te snel ik ik ga de opleiding in mijn eentje afmaken daar ik genoeg hulp van de mensen om mij heen krijg.

Jammer ook dat trosradar de andere topic verwijderd heeft ik dacht dat deze onpartijdig was maar zo zie je maar weer.

stofzuigertje

Re: mail over het failissement

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Reclame is verboden en daarom vermoedelijk verwijderd.

En bij failliet zo klanten binnen halen, dat kan gemeld worden als ongewenst......

Dat een opleiding fout gaat wegens failliet, helaas is dat het normale risico, en als andere
zo klanten proberen te krijgen worden deze verwijderd, zie voorwaarden van dit Tros Radar forum.

dbderuiter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2011 19:50

Re: mail over het failissement

Ongelezen bericht door dbderuiter »

Ik heb compact een aangetekende brief gestuurd en een e-mail en ze een week gegeven om met een directe oplossing te komen, die zal er waarschijnlijk niet komen. Ik ga er maar vanuit dat ik dan extern beter mijn beoordeling kan doen i.p.v. wachten op Compact, ik heb nog 5 en half maand.
Ik hoop dat dit de juiste beslissing is, als iemand een suggestie heeft hoor ik het graag, ook als ik me ergens kan aansluiten voor een eventuele zaak.

David.

johnm
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2011 20:24

Re: mail over het failissement

Ongelezen bericht door johnm »

Ook ik heb deze mooi opgestelde mail als gedupeerde cursist ontvangen.
Ook ik heb weinig vertrouwen in de verdere afhandeling van mijn betaalde opleiding.
Vind de manier van handelen heel weinig blijk geven van respect voor en belangbehartiging van de cursisten.
Want waarom moeten we al bijna een hele week raden naar wat er speelt of gebeuren gaat.Waar positieve en negatieve berichten elkaar snel opvolgen. De weg van de minste weerstand is dan inderdaad je in stilzwijgen hullen. Dit zal voor sommige staan voor een vechtersmentaliteit voor andere waarschijnlijk meer verstoppertje spelen om zodoende tijd te rekken en de realiteit te ontlopen. Maar links of rechts om het woord respect heeft met deze handelswijze geen enkele match.
Want dat we ons geld kwijt zijn voor een door mij zelf betaalde opleiding (zit al ver in fase drie) zal wel een achterhaald feit zijn. Maar wat veel erger is dat ik niet weet hoe ik mijn opleiding verder kan gaan afmaken. Buiten het feit dat wij cursisten niet juist behandeld zijn staat er natuurlijk ook nog de aanslag op de gevoelens en betrokkenheid van de instructeurs op het spel. Die ik stuk voor stuk als zeer betrokken en vakkundig heb leren kennen.
Zij worden gewoon met voeten getreden. Iets dat ik hun in de verste verte niet toewens.
Mijn plannen om een eigen rijschool te beginnen worden danig verstoord. De feitelijke start was voor het grijpen nabij maar staat nu ineens mijlen ver weg.
Ondanks dat er in mijn geval veel contact is tussen instructeurs ( in zo verre ze nog aanspreekbaar zijn) en medecursiten heeft niemand oplossingen of echte antwoorden klaar. Het enige dat ons rest is wachten en geduld hebben.
Mocht er iemand zijn de het voortouw kan en wil nemen in een gemeenschappelijke claim of aanspraakelijkheidsstelling sta ik hier voor open.
Ondertussen wens ik iedereen sterkte in de ijdele hoop dat dit nog goed aflopen gaat. Was getekend een teleurgestelde (ex)cursist.

ARMD
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2011 10:28

Re: mail over het failissement

Ongelezen bericht door ARMD »

sterkte mensen...de mensen nog in opleiding... DAMN!
Had t al wat eerder vernomen, dat er stront aan de knikker was! van en over de ontslagen stage-instructeurs...
Bij deze ook aan hen, sterkte en hoop dat ze zsm een beetje zekerheid zullen hebben!... Gerard/Arjan en de rest...bedankt en mijn gedachten zijn bij jullie!

COMPACT....R.I.P. :evil:

alfredvos
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2011 10:23

Re: mail over het failissement

Ongelezen bericht door alfredvos »

hallo allemaal ook ik kreeg een mail van het ibki en was ff behoorlijk boos en geschrokken , gelukkig heb ik het voor mezelf goed kunnen regelen het enigste wat ik moet afwachten of ik de onkosten die ik nu gemaakt heb terug ontvang
ben er bang voor maar we zien wel
iedereen vanaf mijn kant sterkte toegewenst met dit regelrechte drama

suc 6 allemaal en hopen dat een ieder toch op 1 of andere manier zijn of haar opleiding mag afmaken

mcclaud74
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2011 19:24

Re: mail over het failissement

Ongelezen bericht door mcclaud74 »

Hallo,

Iedereen zou deze mail ontvangen moeten hebben...maar helaas ik heb hem dus niet gehad.
Ik kreeg via een collega van me te horen wat er aan de hand is.
Niet echt netjes als je dan niet al je cursisten mailt...maar laten we hopen dat meneer zich aan zijn woord houd!!!!!!!

jbman1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2011 18:37

Re: mail over het failissement

Ongelezen bericht door jbman1968 »

Het is inderdaad heel erg dat je als cursist in deze situatie terecht komt en met zo veel onzekerheden,maar ik ga er altyd vanuit dat geen enkele ondernemer zijn eigen zaak failliet laat gaan...
Het is zo makkelijk om gelijk met het vingertje te gaan wijzen..laten we hopen dat er een doorstart gemaakt kan worden en dat de opleidingen afgemaakt kunnen worden.
Onrust zaaien en elkaar gek maken op een forum lost niets op,heeft geen enkele zin.
Als Compact Opleidingen werkelijk het beste met zijn cursisten voor heeft dan zullen zij jullie echt wel goed informeren.

Ik wens jullie allen heel veel succes en sterkte toe.

Ex-cursist van Compact

cti2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2011 15:31

Re: mail over het failissement

Ongelezen bericht door cti2000 »

Dit bericht voldeed niet aan de gedragsregels.

dbderuiter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2011 19:50

Re: mail over het failissement

Ongelezen bericht door dbderuiter »

Wie nog een betaling moet doen aan compact, kan de volgende brief hebben ontvangen.
1=https://docs.google.com/leaf?id=0B3-nYx ... NzVh&hl=en
2=https://docs.google.com/leaf?id=0B3-nYx ... ZjMx&hl=en
Milk strategy & Finance is geen curator maar is een bedrijfsfinanciering, hier heeft compact ook schulden, deze heeft een pandrecht op debiteuren, zoals ik dus.
Ik ga geen advies geven, maar als je compact nog gaat betalen, ook milk probeert geld te vorderen, bij compact lukt dat namelijk niet. Als je milk betaald kan je dus fluiten naar het geld, je krijgt hier ook niks voor terug, zij hebben pandrecht om bij debiteuren te innen. Als er een curator opduikt die geld wil innen beroep je dan op ART.37 faillissement recht, curator moet kunnen leveren wat compact niet zou kunnen. Ook al wil Sjoerd verder, grote kans dat curator hier niet voor kiest, ondanks het lang kan duren met een doorstart kan het zijn dat de curator hier niet aan wil beginnen, ik denk dat ik hier niet op ga wachten.

super Beer
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2011 11:36

Re: mail over het failissement

Ongelezen bericht door super Beer »

Beste cursisten uit het Zuiden des lands , vandaag heb ook ik mijn auto moeten inleveren , helaas hoe erg het ook allemaal is voor de SRI's maar vooral ook de CBR leerlingen en ja ook wel voor mij en mijn collega's die mij voorgingen met het ontslag overal in het land , maar zo zie je maar wie klein begint kan ook groot worden en op het laatst kan het uitgroeien zonder dat je daar nog een controle over hebt en dan hoeft er maar één instantie te zijn die niet meer kan bieden wat je gewend bent of wilt ,en dan kan het allemaal snel gaan met alle gevolgen van dien maar dat heet ondernemersschap waar jullie strakjes ook mee te maken gaan krijgen ,het is vooruit blijven kijken en de gevolgen ervan inzien wanneer je steeds meer gewend begint te raken en geen genoegen meer neemt met het normale , maar buiten dat voor de mensen die hierin gedupeerd zijn , ben ik samen met anderen een plan aan het trekken om het toch tot een oplossing te komen om jullie cursussen door te laten gaan ,helaas zijn er mensen die al een overstap hebben gemaakt en deze wens ik veel succes toe in het slagen van hun opleiding ,voor alle andere nog even geduld hier word hard aan gewerkt , want uiteindelijk zijn we samen een team,en zullen we samen de laatste streep gaan behalen zonder dat er iemand achter blijft want ook deze zijn belangrijk , jullie betekenen allen veel voor mij en daar neem ik mijn verantwoordelijk dus voor , zowel de CBR als ook de IBKI kandidaten .

trappetony
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2011 22:05

Re: mail over het failissement

Ongelezen bericht door trappetony »

samen staan we sterk
Kom kijken op onderstaande website en meld je aan
http://www.compactopleiding.is-gone.com

Gesloten