LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket bij Autorijschool Boswinkel

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
Sincerity
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2013 11:45

Pakket bij Autorijschool Boswinkel

Ongelezen bericht door Sincerity »

Ik heb een hele harde les geleerd: BETAAL NOOIT EEN PAKKET IN EEN KEER.

Altijd per les betalen, of in termijnen.


Ik heb in eind 2010 een pakket gekocht bij Autorijschool Boswinkel, een volledig pakket dat toen 1775 euro kostte. Door mijn zwangerschap heb ik moeten stoppen met de lessen. Na de geboorte van mijn dochter ben ik verhuist naar de andere kant van het land en ik heb sindsdien geprobeerd restitutie te krijgen van het ongebruikte pakket.

Nou, behalve dat de rij-instructeur schandalig asociaal begon te worden aan het eind zal ik maar gewoon zeggen dat ik mijn geld niet terug heb.

In 2011 heb ik geprobeerd restitutie te krijgen van mijn pakket, ik heb eerst netjes gebeld en de situatie uitgelegd. Hij had mij verteld omdat ik zo netjes met betalen was dat hij zou kijken wat hij zou kunnen betekenen voor me. Hij had gezegd dat ik even moest wachten tot na X maand zodat de accountant kon kijken wat hij kon doen.

Ik heb netjes gewacht, en teruggebeld. Hij heeft zich maandenlang verscholen (nooit thuis zijn, wel opnemen maar doen alsof hij iemand anders is). Daarna steeds andere smoesjes gemaakt..

Ik woon met openbaar vervoer 4 uur van de rijschool af, 3 en een half uur trein om in dezelfde stad te komen. Ik kan mijn pakket dus niet opmaken, maar ik krijg ook geen geld terug.

Laatste keer aan de telefoon was hij gewoon ronduit asociaal, we moesten het maar uitzoeken..

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Pakket bij Autorijschool Boswinkel

Ongelezen bericht door Jefdus »

Een betere les zou zijn om eerst goed de voorwaarden door te nemen voordat je een overeenkomst aangaat. Het kan best zo zijn dat als je wel per les had betaald, je ook uiteindelijk alles had moeten betalen omdat het in het contract staat.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakket bij Autorijschool Boswinkel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik kan me er wel bij voorstellen. U heeft een overeenkomst gesloten. Deze overeenkomst kan alleen aangepast worden wanneer beiden partijen dat willen. De andere partij wilt dat niet en u doet hier knap moeilijk over.

oom Wout
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 apr 2011 21:52

Re: Pakket bij Autorijschool Boswinkel

Ongelezen bericht door oom Wout »

De rijschoolhouder staat volledig in zijn recht als hij stelt dat hij graag bereid is om de resterende lessen te geven, zoals is overeengekomen. Dat is een onomstotelijk feit.

Echter, oom Wout vraagt zich af of een rechtgeaard ondernemer werkelijk gebruik zal maken van deze kans op "easy money". Uiteindelijk wint een nette manier van zaken doen het altijd van de sukkel die op snel geld uit is. Coulance is het toverwoord. Het kan letterlijk jaren duren eer zich dat terugbetaalt, maar toch ligt daar de gewenste oplossing. Het zou deze ondernemer sieren als hij een verrekening zou plegen en daarbij de "kale uurprijs" zou toepassen, eventueel met een redelijke verhoging wegens verbreking van het contract. Wat wil die man nou? Te boek staan als een nette vent, die begripvol kiest voor een keurige oplossing ? Of liever als iemand bij wie je erg op je tellen moet passen, want iedere regel in de leveringsvoorwaarden wordt door hem toegepast... Eerlijk duurt het langst. Netjes zaken doen ook. Het gaat niet om de letter van de wet. Het gaat er om of je netjes en begripvol met je klanten om gaat. Klanten, weet je wel. Het hoogste goed wat er bestaat voor een ondernemer. Dat moet deze meneer nog leren, lijkt het.

Gesloten