LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rijbewijs concurrent

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
Jack12
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 sep 2008 15:29

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Jack12 »

Laat ik voorop stellen dat ik het een goed initiatief vind van Dirk en Deckers Meurs.. Maar dat neemt niet weg dat Dirk hier anders had mee moeten omgaan. Hij had zichzelf de ellende kunnen besparen door niet 3 weken te stilzwijgen, want dan gaan de balletjes rollen en krijg je de taferelen zoals hier op het forum. Hij had tijdig en accuraat moeten melden hoe de vork in de steel zat i.p.v. zich verschuilen. Dat had hem dit bespaard gebleven. (en ik weet 'een kat in het nauw maakt rare sprongen' maar laat het een les zijn voor andere rijscholen waar het niet goed gaat). Dus de reactie van de helpende hand kan ik wel begrijpen. Daarnaast kan ik me vinden in Laurens (die lijkt mij overigens wel meer van dirk dan een gedupeerde in deze zaak) en is de oplossing in ieder geval een goed initiatief en geeft het (enkele) gedupeerde die niet zitten te wachten op gerechtelijke zaken, maar mensen die gewoon graag de ellende achter zich laten en het rijbewijs willen halen, een nieuwe oplossing tegen een geringe extra investering.

Foutje bij CR
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2008 11:37

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Foutje bij CR »

Dear All,

I only have one adive for you: be very careful with the instuctor A.C.Steen. Do not pay for a package!!!! You will not see who he is after the first trial lesson. If you pay for a package, you need to be prepared to accept that he decides all the terms and there is no room for your say. He has no sense of responsiblity and respect........ I do not want use harsh words to describe him. I paid price for being so innocent to trust him and I just hope that no one else will repeat this.

You do not have to believe what I say and indeed maybe he is not like that to everybody. But be more careful will not hurt.

Good luck to you all!

Karel de Graaff
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2008 13:58

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Karel de Graaff »

Het valt me op dat er eigenlijk maar een paar mensen zijn, die herhaaldelijk terug komen op dit forum, over de rijbewijs concurrent. Het lijkt me een storm in een glas water, die door een beperkt aantal mensen wordt opgeblazen.

Ik heb het idee dat er hier een aantal mensen zijn, die behoorlijk moeite hebben, met een gestructureerde organisatie in rijschoolland, die veel professioneler werkt dan het gros in de branche. Je zou je wat beter moeten verdiepen, als je werkelijk een bijdrage wilt leveren aan de discussie, i.p.v. maar wat negatieve berichten de wereld in helpen.

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door De betere »

en jij bent vast een nieuw slachtoffer van RC
Het is toch een beetje eigen schuld van de mensen om er in te tuinen.
op http://www.rijschoolgegevens.nl/ vind je RC niet terug (slim van ze om hun bar slechte percentages te verbergen, enkele uitgezonderd)
maar na enig speurwerk kun je dat wel achterhalen door de deelnemende instructeurs te zoeken. die rijbewijsconcurenten vind je in meerdere examen regio's terug.
waarom? omdat ze in 1 regio blijkbaar niet genoeg werk voor ze hebben.
Verder kun je als je een beetje normaal kan denken niet verwachten dat je voor € 29,50 een fatsoenlijke rijschool kan krijgen, voor dit bedrag lenen alleen de losers zich, rijles begint bij 40€ of meer.

kwispel3
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2007 18:14

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door kwispel3 »

wil manueel 33 contact met mij zoeken ben ook door die persoon
gelicht
wie weet kan ik je verder op weg helpen

manueel33
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2008 10:25

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door manueel33 »

Hai Sorry voor de late reactie om te reageren
Mijn E-mail adres is [email protected]
dat is makkelijker praten
dank je wel
Groetjes

tijgertjex
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 dec 2008 09:39

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door tijgertjex »

wat misschien een tip is ga naar de site van kopers belangen

koperbelangen nl als het over oplichting gaat kunnen hun wel wat doen en je sturen naar de goede richting om dit op te lossen

rijbijdick
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2009 23:04

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door rijbijdick »

kijk op www.rijschoolgegevens.nl voor actuele rijscholen. Je zien het aantal examens, evt websites en vooral het slagingspercentage :D

derhansie
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2008 19:07

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door derhansie »

Gisteravond 1 maart is op sbs6 een uitzending geweest over een rijschool die zijn klanten opgelicht heeft.
En jahoor weer Dirk uit tilburg was in het nieuws.

Wij zijn dankzij hem ook een hoop geld kwijt.
Hij is hier nog niet mee klaar.
Maar dat heeft hij zelf ook wel in de gaten,kijk de beelden maar terug op de site van sbs.

Ik hoop dat priscilla alsnog haar rijbewijs haalt.
Mijn dochter heeft inmiddels wel haar rijbewijs maar dat houd niet in dat dirk van ons af is.
als je van een hoop man geld achterover drukt kun je op je vingers natellen dat je in de problemen komt.

firmabedrog
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2009 20:52

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door firmabedrog »

Ik kan niet meer dan hard ja-knikken over alle nare, onmenselijke, asociale, oncorrecte, en wrede manieren dat deze beesten die aangemeld staan bij de RC als rijinstructeur hanteren.

Heel specifiek heb ik het over ene "Stephan Eerhart". Hij omschrijft zichzelf als een "openhartige, vrolijke, rustige en professionele instructeur". Nou, mooi niet! Een mafketel is het, pur sang! En zeuren over allerlei mensen van verschillende afkomsten en dat die niet te vertrouwen zijn, het neigt zelfs naar het discriminerende toe!

Wegens een familiedrama had ik een keer mijn les met hem moeten missen, vervolgens was ik daar enorm druk mee in de weer geweest en had ik in de tussentijd niet de tijd gehad om hem op te hoogte te brengen. (Maar ja, als er een sterfgeval in je familie is en je bent in het buitenland om dat te regelen, is het eerste wat niet in je opkomt om je rijinstructeur te bellen). Zo gezegd, zo gedaan. Bel ik hem vervolgens om weer een nieuwe afspraak te maken, krijg ik te horen dat ik niet meer welkom ben en dat ik kan fluiten naar mijn geld!!! (450 Euro)!

Wat een brutale aap!
Ten eerste showt hij geen greintje begrip en empathie,
ten tweede begon hij alweer met discrimeren,
ten derde vertelt hij doodleuk dat ik mooi kan fluiten naar mijn geld omdat hij ook een hypotheek heeft dat hij moet betalen!
Nou zeker niet met mijn geld! Morgen bel ik met het hoofdkantoor van de RC en eis ik mijn geld terug en zorg ik ervoor dat die aap een serieuze aanklacht krijgt. Zo ga je niet om met mensen.

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door De betere »

Helaas dat rijschoolwereld veel te veel van deze foute instructeurs heeft en ik ben bank dat dat met de aanstaande recessie alleen maar erger gaat worden.
Over jou probleem met die 450,- ben ik ook erg bang voor je.
Sinds Rijbewijs concurrent failliet is, zijn de instructeur zelf eigenaar, daarvoor waren ze al zelfstandig maar nou ook voor de overkoepeling.
Een rijbewijs concurrent met een hypotheek? zet ik vraagtekens bij, waarom:
De meeste zijn rijbewijs concurrent geworden uit pure wanhoop.
Met hun lesprijzen lijkt me het ook niet dat je fatsoenlijke hypotheek kan krijgen, tenzij je natuurlijk meer klanten afzet voor 450,-
Maar met beetje nadenken kun je dat vooraf ook wel inschatten

stephan eerhart
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2009 21:04

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door stephan eerhart »

graag wil ik evenb reageren op de mail van firma bedroog.
beste yukkie
je verdraaid de feiten wel heel erg
je begint al met een betalings achterstand die je er niet bij vermeld.
ik hoor al 10 weken niks van je.
nadat ik je hebt gebeld gemaild gesmst.
waarop je niet hebt gereageerd
ook reageer je op afspraken waarbij je niet komt opdagen.
ook zeg je dat ik discrimineer hoe kan het dan tach dat ik klanten heb uit pakistan ,turkije,marokko,suriname,korea.
als ik in jouw ogen al bijna lid bent van de kkk waarom neem ik die mensen aan.
je bent gewoon gefrustreerd dat ik je na 10 weken ,geen rijles meer weer geven.
ik heb jouw altijd het hand boven de hoofd gehouden met betalingen ,omdat je altijd telaat en achter liep,dus kom mij nu niet zwart maken over je eigen tekort komingen.
want bij elke andere rijinstructeur kan jij hetzelfde verwachten
stephan eerhart
[/b]

Examinator
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 feb 2009 20:48

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Examinator »

Laat ik de heer Eerhart nu persoonlijk kennen uit onze examenkring Bussum en Amsterdam. Hij staat mij bekend als een integere man die hart voor zijn rijschool en leerlingen heeft. De verontwaardiging die uit zijn reactie spreekt begrijp ik dan ook volkomen.

Gedupeerden zoals directie Van Buuren en nu de heer Eerhart die hun gelijk kenbaar durven geven verdienen eerder respect dan onterechte beschuldiging.

Het wordt tijd dat Radar eens een oogje in het zeil houdt als het gaat om de posts op dit forum. Hier wordt naar mijn mening te vaak ten onrechte laster en smaad gepredikt.

Het is te gek voor woorden dat de Tros hier klakkeloos mee omgaat. Juist als het gaat om een programma als Radar. Wellicht dat Radar in haar eigen programma haar eigen werkwijze eens aan de tand dient te voelen. Naar mijn mening dient de beheerder van dit forum namelijk de waarheid van berichten te controleren of de identiteit van de berichtgever prijs te geven zodat deze in rechte kan worden betrokken. Nu wordt iedereen waar men schande over spreekt vogelvrij verklaard. Tros dan wel haar forumbeheerder verleend op deze manier haar volle medewerking aan strafbare feiten; in dit geval aan laster en smaad.

Wellicht dat een advocaat die dit forum bezoekt ons kan informeren of een dergelijke werkwijze juridisch te verantwoorden is of dat juist verantwoording van de initiatiefnemer van een dergelijk forum aan de orde is.

("De Betere" doet zijn naam overigens geen eer aan door in dit geval misplaatst olie op het vuur te gooien. Ik had u vooralsnog hoger staan).

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door De betere »

Ik ken de betrokken rijschool niet, dus ik zal het in dit geval niet bij het rechte eind hebben. mijn exuus voor het mogelijk in discredit brengen van betrokkende.
Maar over het algemeen blijf ik wel bij mijn mening over deze club, het verhaal van de leerling was niet ongeloofwaardig.
Ik ken een aantal ex RC ers en deze zijn RC er geworden omdat ze te weinig werk hadden (lees wanhoop) , zij kwamen allen van koude kermis thuis.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een rijschool met reputatie zich bij deze club aansluit.
vraagje aan examinator? hoe kan het dat deze rijschool geheel ontzichtbaar is op het cbr dat is op zijn minst verdacht

Wesley89
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2009 22:50

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Wesley89 »

Ik heb vroeger bij de een een rijschool gelest die was aangesloten bij de rijbewijsconcurrent als ik het me goed herinner. Over het algemeen heb ik hier geen grote negatieve ervaringen mee gehad.
Echter, omdat de rijschool ging stoppen ben ik toen overgestapt op een ander die niet lid was van de concurrent en heb inmiddels m`n rijbewijs.
MAAR, ik heb zojuist een mailtje ontvangen van de rijbewijsconcurrent, waarin, als ex-leerling, en om niewe leerlingen te lokken, ik een reis kreeg aangeboden naar turkije en eqypte. Ik heb geen ervaringen met deze reisjes, maar het ziet er bijzonder luxe uit en bijzonder goedkoop. Het niet vetrouwende maar toch hopende dat het juist zou zijn (wie wil niet goedkoop op reis!) ben ik gaan zoeken naar info. Ik heb inmiddels goede en slechte dingen gehoord over de RC.
Mijn vraag is nu, of anderen allicht dingen kunnen zien aan deze aanbieding, betreffende de geloofwaardigheid. Hieronder is een link naar de betreffende aanbieding.
Bij voorbaat bedankt!

http://www.jijmagopvakantie.nl/

f_lampers
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2008 19:16

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door f_lampers »

Hoi,

Ik heb een voucher besteld en heb hem binnen gekregen.
Ik heb inmiddels een offerte voor mijn reis van 3 personen binnen.
ik weet niet of het voordelig is of niet want ik heb het nog niet vergelekn met andere aanbieders maar dit is mijn offerte: (+ de 95 euro want dat is je vliegreis en hotel en cruis)
de rest is hieronder. Mischien kan je alvast kijken of het zin heeft kwa geld. Dit is op basis van 2 volwassenen en 1 kind.

Datum Van Naar U vliegt met Vluchtnr. Vertrek Aankomst

16.09.2009 AMSTERDAM CAIRO EGYPTAIR MS 758 15:45 21:20
16.09.2009 CAIRO LUXOR MS 357 23:00 0:10

30.09.2009 HURGHADA CAIRO EGYPTAIR MS 344 7:05 8:10
30.09.2009 CAIRO AMSTERDAM MS 757 10:45 14:45

Hotel 1 week SAFIRHOTELS 4**** Tweepers. HALFPENSION
1 week NIJLCRUISE Tweepers. VOLPENSION

Kostenoverzicht:


Hotel 1 week Safirhotels 4**** (www.safirhotels.com) € -
Cruise 1 week € -

Verzorging hotel: all inclusive, cruise: vol pension € 996.00
Boekingskosten € 49,50 p.p. € 148.50
Luchthaven toeslag € 45,00 p.p. € 135.00
Kerosine toeslag € 441.00
Kind % 15 korting € 423.30


Totaalprijs € 2,143.80

Best prijzig. Maar de verzorging is al bijna 1000 euro. en wat Kind % 15 korting € 423.30 is weet ik niet. Dat moest ik nog vragen.
Dus ik moet nog onderzoeken of dit voordelig is of niet voor 1 week nijlcruise + 1 week hotel.

Wesley89
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2009 22:50

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Wesley89 »

Dus alleen de reis heen en terug en het verblijf is betaald?
Het vollpension wat U hebt genomen is optioneel?
Want wat ik rekende was dan (voor egypte) per persoon dus ong. 200 euro, en dan nog het geld voor eten en uitjes, dus 400-500 per persoon.

En die vouchers zijn dan dus ook écht geldig?! Want gezien het geharrewar over de rijbewijsconcurrent dacht ik dat het doorgestoken kaart zou zijn.

Wel alvast hartstikke bedankt voor de reactie!

f_lampers
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2008 19:16

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door f_lampers »

Inderdaad. alleen je reis heen en terug en verblijf is betaald.


Je kan kiezen op basis van vol of half pension.
Het wordt geboekt door travelpass. Zie hieronder!
http://www.travelpass.nl/reisaanbod_egy ... cruise.htm

nu maar afwachten of je krijgt waar je voor betaald hebt.

Ik hoop dat dit voldoende informatie levert.

mvg,

Fiona

LaurenH
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2009 21:10

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door LaurenH »

IK heb de voucher voor de reis ook gekocht, maar ben toch weer aan het twijfelen gebracht over de betrouwbaarheid toen ik een mailtje van rijbewijsconcurrent ontving waarin stond dat het reisbureau niet aangesloten is bij een garantiefonds en dat ze daar pas later achter waren gekomen. Ik zit te twijfelen of ik mijn geld terug moet vragen of dat ik het erop moet wagen. Iemand een idee?

f_lampers
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2008 19:16

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door f_lampers »

Ik wel degelijk een reis offerte gehad want het gaat dan via travel pass
Maar het reis moeten we nog afwachten.

Gesloten