LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
Y. van Ark
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jul 2010 19:36

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door Y. van Ark »

De betere schreef:Even ter info de slangingskans en aantallen http://vrc.midden.nederland.wijk.bij.du ... rieven.nl/
En dan de site lesprijzen.nl, op de site van de rijbewijsconcurent wordt daar naar verwezen alsof dat een onafhankelijke site is. De site is geregistreerd door avano beheer, jawel uit woudenberg de thuisbasis van rijbewijs concurent.
Bij lesprijzen van andere rijscholen worden de duurste losse lessen weergegeven
Hun lesprijzen worden weergegeven op zijn goedkoopst in het gunstige geval dus.

Even ter vegelijking een vergelijking over mobiele belkosten

KPN 25 cent per minuut. ( prepaid)
BEN 4 cent per minuut. ( bij bundel van 1000 Minuten)

Niet om BEN of KPN in slecht daglicht te zetten, maar gewoon om oplettendheid van consument te vragen. Want de informatie tussen haakjes laten ze weg bij lesprijzen.nl, en dat zou bij een onafhankelijke site niet zo zijn.

Zo is het maar net! :lol:
[Persoonsgegevens verwijderd]

Net als http://www.fouterijscholen.nl, exact hetzelfde liedje.
:roll:

Cees.beowolf
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2012 16:23

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door Cees.beowolf »

Ik zag dat alle reacties van een jaar geleden zijn, maar ik zoek een rijschool in de omgeving van amersfoort. Ik zat op de website van VRC rijopleidingen te kijken en qua uurtarief sprak me dat wel aan, namelijk 34 euro. Als je het vergelijkt met andere rijscholen die zitten al gauw 40+ euro. Hoe kan het dat zij zo'n laag uurtarief hebben? Ik kan op de website geen addertjes onder het gras vinden maar het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat dit kan. Als je ff bedenkt dat benzine duur is, onderhoud duur is, verzekering duur is, iemand nog een loon uit moet halen, een pensioen op moet bouwen en er belasting over moet betalen dan lijkt het mij stug dat iemand dat van 34 eurootjes kan? Of zullen ze geen belasting betalen? Wat dat zou een hoop schelen! haha :lol:

Heeft iemand ervaring met deze rijschool en heeft iemand een idee hoe het kan dat ze zo goedkoop zijn en/of dat er iets achter zit?

Instructeur RC
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2011 10:02

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door Instructeur RC »

Cees.beowolf schreef:Ik zag dat alle reacties van een jaar geleden zijn, maar ik zoek een rijschool in de omgeving van amersfoort. Ik zat op de website van VRC rijopleidingen te kijken en qua uurtarief sprak me dat wel aan, namelijk 34 euro. Als je het vergelijkt met andere rijscholen die zitten al gauw 40+ euro. Hoe kan het dat zij zo'n laag uurtarief hebben? Ik kan op de website geen addertjes onder het gras vinden maar het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat dit kan. Als je ff bedenkt dat benzine duur is, onderhoud duur is, verzekering duur is, iemand nog een loon uit moet halen, een pensioen op moet bouwen en er belasting over moet betalen dan lijkt het mij stug dat iemand dat van 34 eurootjes kan? Of zullen ze geen belasting betalen? Wat dat zou een hoop schelen! haha :lol:

Heeft iemand ervaring met deze rijschool en heeft iemand een idee hoe het kan dat ze zo goedkoop zijn en/of dat er iets achter zit?

Gewoon doen!! er zijn geen addertjes onder het gras!

Ik ben ex rijbewijs concurrent maar vrc is echt betrouwbaar.

Hoe het komt dat er voor €34,- word gereden? gewoon concurentie, ja er word weinig op verdiend maar doordat de instructeurs niet in loon dienst zijn maar als zzp-er word de winst niet gesplitst in inkomsten rijschool en loon instructeur. Alles wat jij betaald gaat rechtstreeks naar de instructeur / zelfstandige rijschool onderneming.

maak een afspraak voor een proefles zou ik zeggen en zie dat er geen addertjes onder het gras zijn.

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door De betere »

Ik zou niet echt gemotiveerd zijn als ik voor €34,- les moet geven.
Als ik voor €34,- les zou moeten geven , dan is de wanhoop groot, en dat is niet zo goed teken.
Een goede rijschool vind je vanaf €42,- waarmee ik niet wil zeggen dat alle €42 plus rijscholen goed zijn.
Maar wel dat stunters niet goed zijn, ze concurreren op prijs omdat ze dat op kwaliteit niet kunnen, want geen enkele ondernemer rekend een laag tarief omdat ze de wereld willen verbeteren of jou aardig vinden, die €34,- is gewoon hun marktwaarde.

Instructeur RC
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2011 10:02

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door Instructeur RC »

De betere schreef:Ik zou niet echt gemotiveerd zijn als ik voor €34,- les moet geven.
Als ik voor €34,- les zou moeten geven , dan is de wanhoop groot, en dat is niet zo goed teken.
Een goede rijschool vind je vanaf €42,- waarmee ik niet wil zeggen dat alle €42 plus rijscholen goed zijn.
Maar wel dat stunters niet goed zijn, ze concurreren op prijs omdat ze dat op kwaliteit niet kunnen, want geen enkele ondernemer rekend een laag tarief omdat ze de wereld willen verbeteren of jou aardig vinden, die €34,- is gewoon hun marktwaarde.
Ja als jij het zegt........

Gelukkig kan ik en met mij vele tevreden leerlingen zeggen dat ik geen stunter ben en zeker kwaliteit levert.

Maar meer kosten beter kwaliteit? Zie prijs / kwaliteit vergelijking ANWB maar eens! En zo kan je er nog genoeg andere rijscholen naar voren halen.

Gelukkig kan ik zeggen dat ik met mijn €34,- per uur RIS instructeur ben, bovag lid ben en een boven het kring gemiddelde slagingspercentage hebt. Hoezo duurder is beter?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door ciske »

Gelukkig kan ik zeggen dat ik met mijn €34,- per uur RIS instructeur ben, bovag lid ben en een boven het kring gemiddelde slagingspercentage hebt. Hoezo duurder is beter?
Lijkt mij genoeg 34 euro, inderdaad is duurder niet beter, ja voor de rijschool :mrgreen:

oom Wout
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 apr 2011 21:52

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door oom Wout »

En Ciske, misschien is het ook beter voor de samenleving als Griekse toestanden voorkomen worden. Tenslotte moet er af en toe belasting worden betaald om de toko die Nederland heet te laten draaien: http://www.verkeerspro.nl/ondernemen/20 ... e-285-000/

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door ciske »

oom Wout schreef:En Ciske, misschien is het ook beter voor de samenleving als Griekse toestanden voorkomen worden. Tenslotte moet er af en toe belasting worden betaald om de toko die Nederland heet te laten draaien: http://www.verkeerspro.nl/ondernemen/20 ... e-285-000/

Dat vind jij , misschien heb jij je rijbewijs al? en denk je dat anderen zich blauw moeten betalen?

oom Wout
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 apr 2011 21:52

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door oom Wout »

Waar het om gaat is dat de belasting een fraudeonderzoek start als een rijschool tegen dergelijke lage prijzen zegt te kunnen werken. Dat kan namelijk niet, tenzij er zwart gewerkt wordt. Het gaat niet om de mening van oom Wout. Het gaat om het feit dat de belastinginspecteur dergelijke prijzen als onmogelijk ziet. Dan is er geen sprake meer van een prijsstunter (niks mis mee), maar van zwartwerken = oneerlijke concurrentie = diefstal van iedere belastingbetalende Nederlander.

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door De betere »

Instructeur RC schreef:
De betere schreef:Ik zou niet echt gemotiveerd zijn als ik voor €34,- les moet geven.
Als ik voor €34,- les zou moeten geven , dan is de wanhoop groot, en dat is niet zo goed teken.
Een goede rijschool vind je vanaf €42,- waarmee ik niet wil zeggen dat alle €42 plus rijscholen goed zijn.
Maar wel dat stunters niet goed zijn, ze concurreren op prijs omdat ze dat op kwaliteit niet kunnen, want geen enkele ondernemer rekend een laag tarief omdat ze de wereld willen verbeteren of jou aardig vinden, die €34,- is gewoon hun marktwaarde.
Ja als jij het zegt........

Gelukkig kan ik en met mij vele tevreden leerlingen zeggen dat ik geen stunter ben en zeker kwaliteit levert.

Maar meer kosten beter kwaliteit? Zie prijs / kwaliteit vergelijking ANWB maar eens! En zo kan je er nog genoeg andere rijscholen naar voren halen.

Gelukkig kan ik zeggen dat ik met mijn €34,- per uur RIS instructeur ben, bovag lid ben en een boven het kring gemiddelde slagingspercentage hebt. Hoezo duurder is beter?
Wees is eerlijk tegen jezelf!

Zou je voor €34,- rijden als je ook €44,- zou kunnen rekenen?

De heer Bakker heeft je vast voorgerekend dat je modaal kan verdienen met € 34,- per uur
Dat kan ook wel als je pakketten voorkoopt en 40% verloop van leerlingen hebt, en het niet afgenomen deel niet terugbetaald.

Je moet rekenen dat je met €34,- per uur in een Polo blue motion ongeveer 9,- à 10 euro overhoud bruto.
En daar moet nog pensioen en arbeidsongeschiktheid verzekering van betaald worden.
Bovendien ook nog een reservering vakantiegeld.

Dat de ANWB een stuk hoger zit, heeft alles te maken met ondernemersschap, lager kan gewoon haast niet.
Ietsje wel omdat je misschien iets meer uren maakt of hoge no claim hebt en geen AOV en pensioen.
Dat het slagingspercentage daar laag is, is vanwege de 10 daagse cursussen.

Maar zoals ik al zei: €44,- per uur hoeft niet altijd goed te zijn.

Ik durf wel te beweren dat van de 35,- per uur rijscholen 80% bij de mindere horen
De overige 20% zijn de nieuwelingen, die wel hun best doen, maar nog wakker moeten worden.

Ik denk dat oom Wout wel weet wat die schrijft

Cees.beowolf
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2012 16:23

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door Cees.beowolf »

Na alles gelezen te hebben en een beetje onderzoek gedaan te hebben vertrouw ik het toch niet helemaal...€34 euro per les lijkt me ook zéér onwaarschijnlijk en ik heb ook van iets als een garantiefonds ofzo gehoord? Als je vooraf lessen hebt betaalt dat deze ook verzekert zijn mocht een rijschoolhouder failliet gaan.

Nou zegt meneer de RC instructeur dat iedereen wel tevreden is...maar ik vraag me altijd bij die wat "louche" en opvallende prijzen en aanbiedingen af hoe veel lessen ze een leerling laten rijden. Ik begrijp dat als je tegen een leerling zegt "je moet ongeveer 80 lessen nemen" dat hij of zij inderdaad in één keer slaagt.

Zo kan je wel aan een hoog slagingspercentage komen en een laag uurtarief. 80 lessen x €5 winst per les is tenslotte meer dan 40 x €8 euro winst per les.

Ik blijf het een vreemde aanbieding vinden en ben er niet van overtuigd dat VRC of Rijbewijs Concurrent nou de perfecte rijschool voor mij is. Gelukkig heb ik de middelen om iets meer te betalen voor kwaliteit en kijkt het niet op een euro of 100.

In ieder geval hartstikke bedankt voor de reacties allemaal en ik zal de komende reacties ook zeker volgen!

Daaaaaaaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2013 21:31

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door Daaaaaaaan »

Ik heb zelf bij VRC gezetten en is een prima rijschool. Niks op aan te merken en prima leraar gehad.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Daaaaaaaan schreef:Ik heb zelf bij VRC gezetten en is een prima rijschool. Niks op aan te merken en prima leraar gehad.
Ik wantrouw dit soort berichten altijd. Mensen die een account aanmaken om 1 bericht te plaatsen. Het staat een ieder natuurlijk vrij bij de RijbewijsConcurrent te gaan lessen hoor. Maar google eerst even op de RC.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Instructeur 69 schreef:
Daaaaaaaan schreef:Ik heb zelf bij VRC gezetten en is een prima rijschool. Niks op aan te merken en prima leraar gehad.
Ik wantrouw dit soort berichten altijd. Mensen die een account aanmaken om 1 bericht te plaatsen. Het staat een ieder natuurlijk vrij bij de RijbewijsConcurrent te gaan lessen hoor. Maar google eerst even op de RC.
Ik ook, zeker als het bericht ervóór al bijna een jaar oud is.... :roll:

Gesloten