LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
hilversummer
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2011 15:46

RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door hilversummer »

Hallo allemaal,

Vorig jaar mei was ik begonnen met mijn rijlessen via de RijbewijsConcurrent [Persoonsgegevens verwijderd].
In augustus 2010 mijn rijbewijs netjes gehaald.
Daarna hebben mijn vriendin en ik besloten dat ook zij haar rijbewijs bij hem zou gaan halen en is daar dus ook aan de lessen begonnen.
We hadden de lessen vooraf betaald zoals ook bij mijn rijlessen.
Echter door financiële omstandigheden hadden we contact met hem opgenomen en hij vond het geen probleem om het contract met haar te ontbinden en zou nog uitzoeken welk bedrag we terug zouden krijgen.
Dit bedrag bleek €166,00 te zijn en hij zou het binnen 3 weken terugstorten op ons rekeningnummer. (Dit staat in een email die ik bewaard heb).
Na ruim een maand gewacht te hebben heeft mijn vriendin eind December nog een poging getracht [Persoonsgegevens verwijderd] te mailen. Maar geen reactie terug.
Toen heb ik besloten gisteren nog maar eens een mailtje te sturen maar ben bang dat hij ook hierop niet meer zal antwoorden aangezien hij vroeger altijd direct wat terugstuurde met zijn Iphoney.

Kortom...
Vriendin is gestopt met rijlessen.
Rijopleider stemt toe met stoppen en terugbetaling van €166,00 dat binnen 3 weken zou worden overgemaakt.
Na bijna 3 maanden nog niks bijgeschreven op ons rekeningnummer(s)

Wat moet ik nu doen?

ps. rijbewijs concurrent geeft natuurlijk ook niet thuis en kan je alleen aan een email adres komen (na heel goed zoeken op de site) en geen telefoonnummers voor klachten.

Wie kan mij helpen/advies geven?

Met vriendelijke groet,
Joris en Stephanie

Instructeur RC
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2011 10:02

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door Instructeur RC »

Als het goed is heb je een PB ontvangen waar wat informatie instaat, anders even laten weten.



[Persoonsgegevens verwijderd] heeft een aantal grote fouten gemaakt waarmee vrc midden nederland en 7 instructeurs ook mee in de maag zijn komen te zitten, zij zijn hier zeker niet blij mee en proberen dit op een goede manier op te lossen.

Verder wil ik vermelden dat dit de schuld is van [Persoonsgegevens verwijderd] rijopleidingen en niet van de rijbewijs concurrent of andere instructeurs. Deze zitten hier ook mee en proberen het op te lossen.
Laatst gewijzigd door Instructeur RC op 07 feb 2011 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.

hilversummer
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2011 15:46

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door hilversummer »

Instructeur RC schreef:Als het goed is heb je een PB ontvangen waar wat informatie instaat.



[Persoonsgegevens verwijderd] heeft een aantal grote fouten gemaakt waarmee vrc midden nederland en 7 instructeurs ook mee in de maag zijn komen te zitten, zij zijn hier zeker niet blij mee en proberen dit op een goede manier op te lossen.

Verder wil ik vermelden dat dit de schuld is van [Persoonsgegevens verwijderd] rijopleidingen en niet van de rijbewijs concurrent of andere instructeurs. Deze zitten hier ook mee en proberen het op te lossen.
Dank je wel voor je snelle reactie.
Zal je op de hoogte houden over het verdere verloop.

Maar ik zit met een paar vragen nu:
Welke fouten zijn er gemaakt en wat zijn die (maag)problemen dan?

Mag ook via PM..

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door jlthkoch »

hilversummer schreef: Welke fouten zijn er gemaakt en wat zijn die (maag)problemen dan?
Je kent toch wel de uitdrukking "ergens mee in de maag zitten" ? :D

hilversummer
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2011 15:46

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door hilversummer »

jlthkoch schreef:
hilversummer schreef: Welke fouten zijn er gemaakt en wat zijn die (maag)problemen dan?
Je kent toch wel de uitdrukking "ergens mee in de maag zitten" ? :D
Ja, las het even verkeerd.
Mijn excuses daarvoor.

Maar ik vraag me wel af door welke problemen...

[Persoonsgegevens verwijderd]

Maar goed, ik denk wel dat ik weet wat er gebeurd is.
Hij heeft waarschijnlijk de RC belazerd met geld en zijn leerlingen daarvan de dupe laten worden?

Instructeur RC
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2011 10:02

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door Instructeur RC »

hilversummer schreef:
jlthkoch schreef:
hilversummer schreef: Welke fouten zijn er gemaakt en wat zijn die (maag)problemen dan?
Je kent toch wel de uitdrukking "ergens mee in de maag zitten" ? :D
Ja, las het even verkeerd.
Mijn excuses daarvoor.

Maar ik vraag me wel af door welke problemen...

[Persoonsgegevens verwijderd]

Maar goed, ik denk wel dat ik weet wat er gebeurd is.
Hij heeft waarschijnlijk de RC belazerd met geld en zijn leerlingen daarvan de dupe laten worden?

Ik ga er openbaar niet te diep op in maar de laatste zin klopt ongeveer en wel zo:

Hij heeft zijn leerlingen en de andere instructeurs als mede de vestiging de dupe laten worden!!!


ps. Ik ben niet blij met dit verhaal op internet maar ben wel blij dat er iets aan gedaan kan en moet worden! De RC gaat er mee bezig!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door jlthkoch »

hilversummer schreef:
jlthkoch schreef:
hilversummer schreef: Welke fouten zijn er gemaakt en wat zijn die (maag)problemen dan?
Je kent toch wel de uitdrukking "ergens mee in de maag zitten" ? :D
Ja, las het even verkeerd.
Mijn excuses daarvoor.

Maar ik vraag me wel af door welke problemen...

[Persoonsgegevens verwijderd]

Maar goed, ik denk wel dat ik weet wat er gebeurd is.
Hij heeft waarschijnlijk de RC belazerd met geld en zijn leerlingen daarvan de dupe laten worden?
Ik bedoelde het niet onaardig hoor, maar vond het wel een grappige "spraakverwarring".... :)

Even over het probleem: Allereerst is het natuurlijk erg jammer dat je vriendin noodgedwongen moest stoppen met haar rijbewijs. Ik hoop dat er via de RC iets te regelen valt.

Als het via RC niet lukt is er ook nog wel een incassobureau dat (op basis van no-cure-no-pay) voor particulieren werkt, de kosten komen dan voor rekening van de betreffende rijschool.

hilversummer
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2011 15:46

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door hilversummer »

zover hoop ik niet dat het hoeft te komen.
Hoe het er nu naar uitziet is er wil aan de kant van RC, laat ik daar maar op afwachten.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Dat is inderdaad het beste. Ik noemde slechts de mogelijkheden die er zijn mocht dat niet lukken. Waarschijnlijk kom je er met de RC wel uit.

Wil je hier laten weten hoe het is afgelopen?

hilversummer
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2011 15:46

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door hilversummer »

Dat zal ik doen...
Hoop op een goed einde ;)

hilversummer
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2011 15:46

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door hilversummer »

Goed nieuws!

De rijbewijsconcurrent (VRC midden Nederland) heeft met mij telefonisch contact opgenomen.
De wil van VRC midden Nederland (incl. de Instructeurs) om de za(a)k(en) op te lossen is erg hoog.
Ze hebben dan ook met mij afgesproken het bedrag aan mij over te maken.
In mijn ogen heeft de RijbewijsConcurrent dan ook niks verkeerds gedaan, het blijft immers een Franchise. Echter verdient dit wel een dikke pluim voor VRC Midden Nederland (incl. betrokken instructeurs) dat ze dit zo hoog opnemen en de (lopende) zaken opnemen.

Helaas is het ook altijd zo dat de goeie moeten leiden onder de slechte.
Ik wil dan ook bij deze mijn argwaan over de RijbewijsConcurrent intrekken.

Je kunt wat mijn inziens gewoon je lessen volgen via de RC.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door jlthkoch »

hilversummer schreef:Goed nieuws!

De rijbewijsconcurrent (VRC midden Nederland) heeft met mij telefonisch contact opgenomen.
De wil van VRC midden Nederland (incl. de Instructeurs) om de za(a)k(en) op te lossen is erg hoog.
Ze hebben dan ook met mij afgesproken het bedrag aan mij over te maken.
In mijn ogen heeft de RijbewijsConcurrent dan ook niks verkeerds gedaan, het blijft immers een Franchise. Echter verdient dit wel een dikke pluim voor VRC Midden Nederland (incl. betrokken instructeurs) dat ze dit zo hoog opnemen en de (lopende) zaken opnemen.

Helaas is het ook altijd zo dat de goeie moeten leiden onder de slechte.
Ik wil dan ook bij deze mijn argwaan over de RijbewijsConcurrent intrekken.

Je kunt wat mijn inziens gewoon je lessen volgen via de RC.
Beste Joris, Leuk dat je het even hebt laten weten hoe het is afgelopen en goed dat het is opgelost. Inderdaad heel netjes van de RijbewijsConcurrent!

hilversummer
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2011 15:46

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door hilversummer »

jlthkoch schreef:
hilversummer schreef:Goed nieuws!

De rijbewijsconcurrent (VRC midden Nederland) heeft met mij telefonisch contact opgenomen.
De wil van VRC midden Nederland (incl. de Instructeurs) om de za(a)k(en) op te lossen is erg hoog.
Ze hebben dan ook met mij afgesproken het bedrag aan mij over te maken.
In mijn ogen heeft de RijbewijsConcurrent dan ook niks verkeerds gedaan, het blijft immers een Franchise. Echter verdient dit wel een dikke pluim voor VRC Midden Nederland (incl. betrokken instructeurs) dat ze dit zo hoog opnemen en de (lopende) zaken opnemen.

Helaas is het ook altijd zo dat de goeie moeten leiden onder de slechte.
Ik wil dan ook bij deze mijn argwaan over de RijbewijsConcurrent intrekken.

Je kunt wat mijn inziens gewoon je lessen volgen via de RC.
Beste Joris, Leuk dat je het even hebt laten weten hoe het is afgelopen en goed dat het is opgelost. Inderdaad heel netjes van de RijbewijsConcurrent!
Klagen is natuurlijk altijd makkelijk ;)
Maar een compliment geven moet ook kunnen. (moet er wel aanleiding voor zijn natuurlijk) :P

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door jlthkoch »

hilversummer schreef:
jlthkoch schreef:
hilversummer schreef:Goed nieuws!

De rijbewijsconcurrent (VRC midden Nederland) heeft met mij telefonisch contact opgenomen.
De wil van VRC midden Nederland (incl. de Instructeurs) om de za(a)k(en) op te lossen is erg hoog.
Ze hebben dan ook met mij afgesproken het bedrag aan mij over te maken.
In mijn ogen heeft de RijbewijsConcurrent dan ook niks verkeerds gedaan, het blijft immers een Franchise. Echter verdient dit wel een dikke pluim voor VRC Midden Nederland (incl. betrokken instructeurs) dat ze dit zo hoog opnemen en de (lopende) zaken opnemen.

Helaas is het ook altijd zo dat de goeie moeten leiden onder de slechte.
Ik wil dan ook bij deze mijn argwaan over de RijbewijsConcurrent intrekken.

Je kunt wat mijn inziens gewoon je lessen volgen via de RC.
Beste Joris, Leuk dat je het even hebt laten weten hoe het is afgelopen en goed dat het is opgelost. Inderdaad heel netjes van de RijbewijsConcurrent!
Klagen is natuurlijk altijd makkelijk ;)
Maar een compliment geven moet ook kunnen. (moet er wel aanleiding voor zijn natuurlijk) :P
Helemaal mee eens, als iets netjes wordt opgelost dan mag (moet) dat ook zeker gezegd worden. Het is in ieder geval netjes dat je het even laat weten, want "hele volkststammen" zijn wel in staat hun probleem hier te plaatsen, maar zijn dan vervolgens niet in staat om te melden als het is opgelost. (Of halen zelfs hun bericht weg als het is opgelost of proberen het topic verwwijderd te krijgen)

hilversummer
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2011 15:46

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door hilversummer »

Dat verwijderd krijgen van een topic slaat dus ook nergens op...
Andere kunnen dan niet meer zien wat de goede/slechte eigenschappen zijn van een bedrijf. Als je het zelf vervelend vind om met je naam in Google te komen door dit forum. Gebruik dan een Username zonder je eigen naam en in berichten alleen je voornaam ofzo ;)

Instructeur RC
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2011 10:02

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door Instructeur RC »

Hoi (J.) Hilversummer,

Ik heb het vandaag gehoord ja, ik ben blij dat het goed is gekomen (maar had ook niet anders verwacht) ook bedank ik je dat je het goede resultaat hier zo op het forum zet.

Als je vriendin toch nog besluit rijlessen te gaan nemen dan weet ik nog wel iemand :wink:

groetjes.

hilversummer
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2011 15:46

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door hilversummer »

Instructeur RC schreef:Hoi (J.) Hilversummer,

Ik heb het vandaag gehoord ja, ik ben blij dat het goed is gekomen (maar had ook niet anders verwacht) ook bedank ik je dat je het goede resultaat hier zo op het forum zet.

Als je vriendin toch nog besluit rijlessen te gaan nemen dan weet ik nog wel iemand :wink:

groetjes.
Graag gedaan ;)

Aangezien ikzelf ook een ruime maand zonder werk ben komen te zitten en mijn vriendin alleen haar STUFI krijgt hebben we momenteel niet de middelen.
Echter heb ik gelukkig een baan gevonden en kan daar vrijdag a.s. starten.
Ik denk dat over 1 anders 2 maanden de middelen er wel weer zijn om haar weer te laten lessen.

Je mag van mij best een voorstel doen maar dat kan je dan het beste met mijn vriendin regelen omdat ze sowieso al slechte ervaringen heeft met een andere instructeur... Zal het ff kort uitleggen: bijna 40 lessen gehad en toen nog geen 1 keer op de snelweg mogen rijden... (was Rijopleiding in stappen) maar wel erg kleine stappen.

Als je haar kan overtuigen voor een goed verloop wil ik je wel haar 06- PM'en zodat je contact kan opnemen met haar.

Ik wil je nog wel ff bedanken voor de snelle reactie gisteren en de snelle oplossing!

Groetjes
Joris

debbietje1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2011 09:16

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door debbietje1 »

Hoi Allemaal,

Ik wil even het volgende kwijt.
Vorig jaar heb ik bij [Persoonsgegevens verwijderd] gelest en was daar zeer tevreden over.
Helaas moet ik in December stoppen vanwege mijn zwangerschap.
Dit heb ik overlegd met hem en vond het ook geen probleem en vond het heel normaal dat ik er tijdelijk mee zou stoppen. Ik had toen nog bijna 600 euro van hem te goed (examen, tussentijdse toets en nog lessen). Dit zou hij mij terug betalen alleen kon dit een paar dagen duren omdat het geld gereserveerd stond en een paar dagen later had ik het ook netjes op mijn rekening staan. Dus zelf denk ik niet dat hij er met geld van de leerlingen vandoor is gegaan.
Maar goed ik heb van de week [Persoonsgegevens verwijderd] gebeld omdat ik nu weer verder wil lessen dit gaat helaas niet meer omdat hij geen les meer geeft.
Hij adviseerde mij om op de site van de rijbewijsconcurrent te kijken naar een nieuwe instructeur. Dit heb ik gedaan en mij aangemeld voor een proefles alleen nu 3 dagen later nog geen reactie.
Dus RC Instructeur zou jij mij mischien je telefoonnummer willen sturen in een PB zodat ik misschien met jou een afspraak kan maken?

Groetjes Debbie

Instructeur RC
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2011 10:02

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door Instructeur RC »

debbietje1 schreef:Hoi Allemaal,

Ik wil even het volgende kwijt.
Vorig jaar heb ik bij [Persoonsgegevens verwijderd] gelest en was daar zeer tevreden over.
Helaas moet ik in December stoppen vanwege mijn zwangerschap.
Dit heb ik overlegd met hem en vond het ook geen probleem en vond het heel normaal dat ik er tijdelijk mee zou stoppen. Ik had toen nog bijna 600 euro van hem te goed (examen, tussentijdse toets en nog lessen). Dit zou hij mij terug betalen alleen kon dit een paar dagen duren omdat het geld gereserveerd stond en een paar dagen later had ik het ook netjes op mijn rekening staan. Dus zelf denk ik niet dat hij er met geld van de leerlingen vandoor is gegaan.
Maar goed ik heb van de week [Persoonsgegevens verwijderd] gebeld omdat ik nu weer verder wil lessen dit gaat helaas niet meer omdat hij geen les meer geeft.
Hij adviseerde mij om op de site van de rijbewijsconcurrent te kijken naar een nieuwe instructeur. Dit heb ik gedaan en mij aangemeld voor een proefles alleen nu 3 dagen later nog geen reactie.
Dus RC Instructeur zou jij mij mischien je telefoonnummer willen sturen in een PB zodat ik misschien met jou een afspraak kan maken?

Groetjes Debbie
Even antwoord hierop;

Ik ga er achteraan wie nog niets heeft terug laten weten en ik heb Debbie inmiddels een PB gestuurd.

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: RijbewijsConcurrent Rij-opledingen

Ongelezen bericht door De betere »

Even ter info de slangingskans en aantallen http://vrc.midden.nederland.wijk.bij.du ... rieven.nl/
En dan de site lesprijzen.nl, op de site van de rijbewijsconcurent wordt daar naar verwezen alsof dat een onafhankelijke site is. De site is geregistreerd door avano beheer, jawel uit woudenberg de thuisbasis van rijbewijs concurent.
Bij lesprijzen van andere rijscholen worden de duurste losse lessen weergegeven
Hun lesprijzen worden weergegeven op zijn goedkoopst in het gunstige geval dus.

Even ter vegelijking een vergelijking over mobiele belkosten

KPN 25 cent per minuut. ( prepaid)
BEN 4 cent per minuut. ( bij bundel van 1000 Minuten)

Niet om BEN of KPN in slecht daglicht te zetten, maar gewoon om oplettendheid van consument te vragen. Want de informatie tussen haakjes laten ze weg bij lesprijzen.nl, en dat zou bij een onafhankelijke site niet zo zijn.

Gesloten