LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijschool VDM (Vlaardingen)

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
Dwight23
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2008 13:20

Rijschool VDM (Vlaardingen)

Ongelezen bericht door Dwight23 »

Mede forummers,

Ik heb een vraag.
In oktober ben ik geslaagd voor me theorie examen, ik heb mijn rijinstructeur, de week erna 210 euro gegeven omdat de kosten waren van het examen.

Ik had toen zoiets van het komt wel, het zal vast wel in december/januari gebeuren.
Maar naar mate die datum dichterbij kwam, ben ik iedere rijles gaan informeren bij hem of hij al een datum had, met een antwoord van "ik kijk iedere dag voor je of er plek is, maar ik heb nog niets" kon ik niets.
Affijn als er geen plek is dan is er geen plek, op een gegeven moment raakte ik geirriteerd alsof hij maar blindelings wat zei van nee nog steeds niet, ik ben toen ook maar eventjes gestopt met rijden omdat ik voor mij gevoel niet echt opschoot.
Het was handiger om door te rijden maar daar heb ik niet voor gekozen dus ik had zo nu en dan een rijles.

Half Januari had ik nog niets en heb ik contact met hem opgenomen dat ik een datum wilt hebben voor eind jan en begin februari, dit omdat het mijn dagen zijn dat ik eventueel kan want de rest zijn in het belang van mijn tentamens.

Ik kreeg hier geen antwoord op, dus had ik zoiets van dan zal het wel goed komen.
helaas na een week niets meer gehoort, dus raakte ik erg geirriteerd omdat ik me niet serieus genomen voelde, ik heb het cbr opgebeld om te vragen of er uberhaubt een aanvraag was gedaan voor mij om mijn examen te doen, hierop was het antwoord: nee!

Ik had hier dus flink de pest in, en heb vervolgens contact opgenomen met hem dat ik mijn geld terug wou omdat ik niet meer gemotiveerd was en boos was over het feit dat ik me in de maling genomen voelde.

Ik kreeg hier antwoord op dat er een datum voor me was, begin februari, en ik vond het vreemd omdat als ik begin te dreigen met weggaan dat ik dan ineens een examen hebt, ik voelde me dus zoals gezegd flink belazerd en wilde daar weg, iemand die mij niet serieus neemt wil ik niet meer naast rijden ookal is er een examendatum dan heb ik niet meer de motivatie om dat te gaan doen.

Zijn antwoord was dat hij het jammer vond.

Ik heb toen een maand gewacht op me geld, want ik had er niet zo een haast mee, ik ben op een rot manier weggegaan, dus ik gaf hem de tijd om me geld te storten, maar na een maand (februari) vond ik het vreemd dat ik vooralsnog niets heb gekregen, ik ben toen via een vriendin te weten gekomen dat hij het zo snel mogelijk zou storten, nouja ik vond het ergens nog wel een betrouwbaar iemand(rijsinstructeur) dus dat komt wel goed.
begin maart kreeg ik mijn afschrift met daarop geen terugstorting van mijn geld.
Ik heb hem gebeld, maar hij nam op en hing weer op, ik heb mijn vader laten bellen en tegen hem vertelde hij dat hij het zou storten, omdat hij "verkeerde bankgegevens" had van mij, nouja ergens had ik al vermoeden van wat een gelul, maar okay ik nog een keer mijn gegevens gegeven en met de hoop dat het dit keer wel goed zou komen.

Maandag stond er nog steeds niets op mijn rek. verschillende keren gebeld en contact opgenomen maar helaas, ik heb hem een sms gestuurd met de vraag of ik de 210 euro bij hem thuis kon ophalen omdat ik het wachten zat was.

Ik kreeg hier gistermiddag een antwoord op qoute; "ik weet niet hoe jij bij 210 euro komt maar ik heb 107,65euro op jou rekening nummer overgemaakt. dit bedrag is zijn de examen kosten + de kosten van de eigen verklaring. het resterende bedrag valt onder administratieve kosten. deze worden niet gerestitunioneerd. verder zou ik maar even kontakt opnemen met de bank.". einde qoute.

Mijn vraag is 100 euro administratieve kosten? dat is absurd, ik was akkoord gegaan met een tussenweg maar dit is gewoon te gek, ik heb hier hard voor gewerkt maar hier kan ik erg boos om worden, ookal is het beter om kalm te blijven in dit soort situaties.

overigens heb ik mijn 107 die dhr heeft overgemaakt ook nog niet ontvangen, wat kan ik hieraan doen?

Tevens had XXX op zijn website staan dat hij lid was van SRB(Stichting Rijschool Belang), ik heb hierover SRB opgebeld maar deze wisten mij te melden dat hij al sinds 2006 niet meer lid hiervan was, dus is dit een vals bericht op zijn website, toen ik hem hiermee confronteerde heeft hij dit van zijn website weggehaald, wel was ik zo slim hiervan een printje uit te draaien.
vriendelijke dank
Dwight
Laatst gewijzigd door Dwight23 op 20 mar 2008 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

vdMeulen
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2008 13:30

Re: Rijschool VDM (Vlaardingen)

Ongelezen bericht door vdMeulen »

Beste Dwight,

Allereerst vinden wij het zeer spijtig dat jij je genoodzaakt voelt tot het doen van dergelijke uitingen. De 107,65 euro is zoals telefonisch bevestigd overgemaakt op jouw rekening (het nummer zoals door jou verstrekt in de tweede SMS). Wij hebben jou toen ook per e-mail een rekeningafschrift toegezonden als bewijs hiervan. Dat het bedrag nog niet op jouw rekening staat kan te maken hebben met het feit dat een overschrijving van girorekening naar bankrekening vaak wat langer duurt (3 werkdagen ongeveer).

Wanneer je precies geslaagd bent voor je theorie-examen kunnen wij niet achterhalen; er zijn door ons meerdere malen theorie-examens voor jou aangevraagd, maar omdat je soms op het laatste moment niet kon en bij jou (blijkbaar) de tijd begon te dringen heb je besloten om zelf op CBR reservelijsten en dergelijke te gaan staan. Je slaagde in elk geval in een vrij laat stadium van je opleiding aangezien je al enkele malen was gezakt. Dit betekende ook dat je er voor dat stadium al een bovengemiddeld aantal lessen op had zitten op het moment dat we een datum voor je praktijkexamen konden gaan zoeken (nadat je geslaagd was voor je theorie-examen). Wij hebben het CBR reserveringssysteem in de gaten gehouden voor een (voor jou geschikte) examendatum. Het verkrijgen van een nieuwe examendatum kost echter tijd en is afhankelijk van vraag en aanbod van examens bij het CBR. De meeste leerlingen ondervinden hier echter geen hinder van omdat er in een vroeger stadium van de opleiding gereserveerd kan worden. Wij zijn ons ervan bewust dat het vervelend is dat een datum lang op zich kan laten wachten, maar zo was op dat moment de situatie.

Jij hebt destijds even besloten te stoppen met rijden en had ook aangegeven niet beschikbaar te zijn in verband met tentamens. Dit betrof de eerste drie weken van januari. Wij bleven echter zoeken naar een datum waarop jij zou kunnen afrijden eind januari/begin februari. Dit hield in dat we moesten kijken naar data die op zeer korte termijn beschikbaar kwamen; dit is jou toen ook verteld. De eerste datum die aan jouw eisen voldeed, werd pas eind januari door een andere rijschool aangeboden in het reserveringssysteem en betrof een examen in de eerste week van februari. Deze datum is toen ook voor jou gekocht en vastgelegd. Jij gaf echter vlak daarna plotseling te kennen niet meer te willen rijden omdat de motivatie ontbrak. Dit examen was echter reeds gereserveerd (en aan het CBR betaald), maar jij gaf te kennen dat het voor jou ”einde discussie” was.

De vriendin die jij in je bericht noemt heeft qua opleidingstraject ongeveer hetzelfde tempo als jij meegemaakt. Ook zij was enkele malen gezakt voor haar theorie-examen en ook zij kon begin februari haar praktijkexamen doen. Zij heeft echter altijd naar volle tevredenheid bij ons gelest en is toen ook in één keer geslaagd voor haar examen.

Met betrekking tot de 100 euro administratieve kosten kunnen wij je melden dat dit een gangbaar tarief is in de branche voor dit soort situaties. Er is op vrij korte termijn een examendatum voor jou geregeld en daarvoor zijn ook de benodigde (reserverings-)kosten aan het CBR overgemaakt.

Het lidmaatschap van Stichting Rijschool Belang (SRB) is inderdaad destijds door ons beëindigd. Deze stichting biedt enkele voordelen voor rijschoolhouders, maar wij maakten amper gebruik van deze voordelen terwijl wij wel de kosten maakten. Het feit dat wij geen lid meer zijn van SRB doet niets af aan het feit dat je rijles werd gegeven door een instructeur die in het bezit is van een geldig INNOVAM-instructeurscertificaat en ook niet aan het feit dat de auto is voorzien van een life-hamer en een EHBO-koffer (onze instructeur is tevens in het bezit van een EHBO diploma). Het feit dat dit bericht destijds niet direct is aangepast op de website is inderdaad een fout van onze kant; wij kunnen dit niet zelf en de persoon die dit voor ons doet was destijds hier niet toe in staat (wegens langdurige ziekte). Het is de aandacht ontglipt en inmiddels verwijderd van onze website op verzoek van SRB, waarvoor onze excuses. Wij kunnen je overigens mededelen dat, ondanks dat wij geen lid meer zijn van SRB, deze instantie alsnog kan bemiddelen bij conflicten als beide betrokken partijen de autoriteit van SRB erkennen. Voor meer informatie hierover verwijzen wij naar de website van SRB.

De communicatie onderling is vrij lange tijd goed gegaan en wij hebben ons toch ook meerdere malen flexibel tegenover jou opgesteld. Nooit hebben wij echter een schrijven (per post of e-mail) van jou mogen ontvangen omtrent jouw ongenoegen. Daarom vinden wij het nu zo jammer dat je via deze wegen zaken gedaan probeert te krijgen. De communicatie is in de loop van de tijd verslechterd en zaken zijn inderdaad van beide kanten niet naar volle tevredenheid afgehandeld. Je hebt inmiddels van ons een e-mail ontvangen waarin wij jou vanuit persoonlijke gronden tegemoet proberen te komen (wij kennen elkaar immers al langer en zijn beiden niet gebaat bij deze situatie). Mocht je de voorkeur geven aan geschillenbemiddeling via SRB zijn wij uiteraard bereid om hier aan mee te werken. Wij verwachten dat we dit op een beschaafde manier op kunnen lossen en hopen dat je deze uit de hand gelopen lastercampagne verder zult staken.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,

Autorijschool van der Meulen

chrisgeluk
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2008 15:14

Re: Rijschool VDM (Vlaardingen)

Ongelezen bericht door chrisgeluk »

goeden middag .toch is het altijd vreemd dat als er een bericht is geplaatst op marktplaats of zoals hier op het forum van tros rader over een rijschool zoals nu auto rijschool van der meulen uit vlaardingen er wel gereageerd kan worden na dat deze rijschool niet te bereiken was .deze meneer probeerd hier weer wat neer te zetten zodat het voorkomt dat de leerling fout zat .mis dus meneer auto rijschool van del meulen uit vlaardingen. het verwijderen dat u lid was van het srb is gisteren gebeurd nadat u ervan op de hoogte was gesteld door mij zelf dat deze mislijdend was op u website ,en door u gelijk is afgehaald .niet met een smoes komen dat die genen die dit doet lang durig ziek was .vanaf 2006 was u geen lid meer .het geld dat terug gestort zou worden is niet van gisteren maar bijna 2 maanden nu .ik zelf heb kontact gehad met u op 10 maart en hoe gek t ook klinkt het geld was weer op u rekening terug gestort ra ra ra gebeurt mij nooit maar u wel .na het sturen van een mailtje waarin wij vermelden dat wij dit op internet zouden gaan zetten ,weet u niet hoe vlug u kontact op moet nemen en dan snel een betaling doet op 18 maart van 107 euries maar wel ff 103 euro administraties kosten rekend .op het moment dat dwight zijn geld terug vroeg had u gelijk moeten handelen .u begrijp dat als hij cbr op belt en er is daar niks bekend dat hij t vertrouwen in u op zegd en dat u een lange relatie had met dwight als leerling had u aan zijn gehoor toe gegegeven div telefoon en mailtjes later staat u op tros rader forum en markt plaats hiep hiep hoera ....neeeeee meneer henk zo werk het niet boontje komt om zijn loontje als het loont om 103 euro administratie kosten te rekenen .maar ja wel deze reclame is graties ,dat is ook wel wat waard,alleen wat toekomstigen leerlingen zullen zich wel 2 keer bedenken om met u in zee te gaan

vdMeulen
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2008 13:30

Re: Rijschool VDM (Vlaardingen)

Ongelezen bericht door vdMeulen »

Beste heer ‘Geluk’,

Wat wij vreemd vinden is dat u meent dat u op deze manier uw gelijk kunt halen. De ene keer zijn wij wel te bereiken maar geven wij blijkbaar niet het gewenste antwoord, de andere keer zijn wij zogenaamd tijden niet te bereiken. Feit is dat Dwight op meerdere manieren met ons in contact kan treden, zowel formeel als informeel. Deze manieren zijn noch door Dwight, noch door u in overweging genomen. Er zijn fatsoenlijke manieren om zaken als deze te regelen, maar u verkiest liever om zaken moeilijk bespreekbaar te maken door grove telefoontjes aan ons te richten. Verder schept u er blijkbaar genoegen in om anderen zwart te maken door uitingen als deze, waarin u simpelweg onwaarheden loopt te verkondigen.

Wij willen nogmaals benadrukken dat wij de melding van SRB hebben laten verwijderen op vriendelijk verzoek van SRB, niet omdat u ons “op de hoogte heeft gesteld”. Verder is er geen sprake van een ‘smoes’ en dat zou Dwight moeten weten.

Verder vinden wij de manier waarin u zich in deze zaak opstelt erg onredelijk en ronduit schandalig. Een goed contact en handreikingen aan Dwight (de persoon die dit aangaat) worden door u bemoeilijkt en in oplossingen bent u blijkbaar niet geïnteresseerd. U heeft nooit van tevoren gemeld dat u zulke acties zou gaan ondernemen; u heeft dit gewoon gelijk op eigen initiatief gedaan zonder hoor en wederhoor toe te passen. Er wordt een eis gesteld waar wij zomaar aan moeten voldoen, want anders zult u alles in het werk stellen om ons op welke wijze dan ook zwart te maken. Schijnbaar betrekt u ook anderen bij deze zaak; zo doet uw partner zich op Marktplaats voor als een ex-leerling van ons, waar zij eenzelfde uitingen als deze plaatst en vervolgens blij verrast meldt dat zij blijkbaar “niet de enige” is (en refereert naar deze posts). Zij heeft echter nooit bij ons gereden en ook geen gronden tot het doen van dergelijke uitingen. Dit roept de vraag op wie hier nu precies misleidend bezig is...

U heeft via verscheidene e-mails aangegeven genoegen te scheppen in deze gang van zaken en ook aangegeven dat u hoopt dat deze zaak niet zo snel mogelijk tot een wederzijds aanvaardbaar einde komt. Wij willen u er echter wel op wijzen dat u zich door deze gang van zaken schuldig maakt aan zowel chantage als laster, wat beide strafbare feiten zijn volgens het Wetboek van Strafrecht.

Nogmaals willen wij u met klem verzoeken hiermee te stoppen en akkoord te gaan met bemiddeling namens SRB, zoals Dwight van plan was. Op de website van SRB staat uitdrukkelijk vermeld dat dit ook mogelijk is als de rijschool niet bij SRB is aangesloten, zolang beide partijen SRB maar erkennen. Wanneer de rijschool lid is van SRB is dit logischerwijs al het geval, maar dit is een kleinigheid. Wederom geven wij aan bereid te zijn om dit via SRB af te handelen. Wij zouden het op prijs stellen als u van nu af aan op voorhand uw zaken goed uitzoekt. Uitspraken als dat SRB niet zou kunnen bemiddelen zijn dus feitelijk onjuist.

Wij wensen hier van nu af aan niet meer over in discussie te treden op openbare fora. Als u nog vragen heeft kunt u zich schriftelijk richten tot de bij u bekende adressen.

Autorijschool van der Meulen

chrisgeluk
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2008 15:14

Re: Rijschool VDM (Vlaardingen)

Ongelezen bericht door chrisgeluk »

je blijf door gaan met liegen srb is door ons aan jou bekend gemaakt op dinsdag 18 maart toen heb je het pas verwijderd .als je je website laat wapperen waarvan je weet dat je vanaf 2006 geen lid meer van was zeg dat al genoeg over je .dwight heeft srb hier over ingelicht.als je 2 maanden achter je geld aan zit moet jij niet verwachten dat we alles bekend gaan maken aan jou .jij neemt dwight niet serieus en mij ook niet als ik je op 10 maart belt .op het moment dat dwight cbr op belt en er is daar niets bekend over een datum .is het onmogenlijk dat jij ff 103 administratie koste gaat rekenen .jij ben de boel aan het rekken .je had toen dwight je hierom vroeg zijn geld terug moeten geven en niet 2 maanden later .ik zeg wat ik er van denk alleen jij probeert alles te verbloemen en ja we hangen a 4 tjes op want het dringd niet tot je door dat jij verkeerd bezig was henkie penkieals je zoveel kontakt had met dwight waarom duurd alles zo lang dan .ik schep echt hier geen genoegen van en trots ben ik ook niet over maar jij bent eerder lid van de firma list en bedrog.

j van katwijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2011 13:42

Re: Rijschool VDM (Vlaardingen)

Ongelezen bericht door j van katwijk »

Goh dat ik nu pas zie dat er een disscusie over autorijschool van der meulen uit vlaardingen in 2008 is geweest.
Wij zijn in 2009 in zee gegaan met Dhr Van der Meulen.Hij heeft van ons een franchise contract gekregen en dit betekent dat hij voor onze rijschool heeft gereden.
Wij hebben de leerlingen aangeleverd en Dhr Van der Meulen zou zoals afgesproken het lesgeld afdragen.
Daarna zou hij natuurlijk zijn deel ontvangen.
Dit is enkele malen goed gegaan en je voelt hem al.......daarna met onze leerlingen en het geld vertrokken,ook hadden wij examens aangevraagd voor leerlingen en nooit geen geld ontvangen van de heer van der Meulen
Telefoon nam hij niet meer op en aangetekende brief niet geaccepteerd.

Je maakt afspraken en laat overeenkomsten tekenen maar in de praktijk stellen die weinig voor.
Via de rechtsgeldige weg kon het jaren gaan duren dus hebben wij maar eieren voor ons geld gekozen.Al met al heeft ons dit een hoop geld en ergenis gekost.
Ik hoop dat dit verhaal mensen doet nadenken over de betrouwbaarheid van rijschool van der meulen.

Als hij dit lef heeft zegt dit genoeg over de persoon zelf. :!:

Veel succes met het zoeken van een betrouwbare rijschool!

Gesloten