LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ***

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
mykindalove

***

Ongelezen bericht door mykindalove »

.
Laatst gewijzigd door mykindalove op 15 aug 2012 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ***

Ongelezen bericht door witte angora »

mykindalove schreef:Hey!

Ik zit nu bijna een jaar al bij een rijschool en heb 60 lessen al genomen plus examen gehad (gezakt). De bazin van deze rijschool is zeer onbeschoft. Ik had al in maart gevraagd of ik op examen mocht. Ben ik pas opgegaan in juli :?. Nadat ik gezakt was, belde ze om te zeggen dat ze meteen een nieuwe examen zou inplannen. Twee weken later bel ik haar op of wel lukt, want ik heb nog niets zien langskomen. Zegt ze dat ze een mini vakantie heeft gehouden, dus er niet heeft na gekeken. Ik heb tegen haar gezegd dat ik het bedrag voor examen alvast zou opsturen (227.50 eu). Één week later zie ik nog niks. Drie weken zijn dus al voorbij gegaan. Wachttijd is 5 weken en ik had nog steeds geen datum. Tussen door had ik een les ingepland en daarvoor ook het bedrag al opstuurd (41.50 eu). Dus ik bel haar op, zegt ze dat het 7 weken kan duren. Ik zei dat ze loog en dat ik had nagevraagd bij CBR. Dan ze zegt ze dat ik gewoon moet afwachten en nog meer lessen moet inplannen. Ik gaf als antwoord dat ik niet veel meer lessen nodig had. Haar reactie: Meid, je bent niet voor niets gezakt. Toen werd ik boos, zo kun je niet tegen je klanten praten. Uiteindelijk had ik opgehangen en haar een mail gestuurd:

Graag zou ik de rijles met *** van dinsdag 14 augustus willen annuleren.
Er hoeft geen praktijkexamen meer ingepland te worden.
Ook wil ik dat de laatste 2 bedragen terug op mijn rekening worden gestort.
Vanwege meningsverschil, leek het mij beter om u te mailen.

Graag het bedrag vóór woensdag 15 augustus storten naar:
Naam: *****
Rekeningnummer:******

Het bedrag is: €269,00

Vriendelijke groet.

Mijn vraag aan jullie is of ik wel recht heb op mijn geld. Zij is een overeenkomst niet nagekomen en ik heb op tijd mijn les geannuleerd.
Juridische loket heb ik ook al gebeld en zij geven mij gelijk, maar als zij het bedrag weigert terug te geven dan is het bedrag te laag om naar de rechter te gaan. Zij gaf aan dat ik haar moest blijven lastig vallen totdat het bedrag op mijn rekening wordt gestort. Wat vinden jullie dat ik moet doen om mijn geld terug te krijgen?

Alvast bedankt voor het lezen en reageren!

Groetjes
Xx
Sja, wat wil je nu horen? Je hebt 60 lessen gehad, en toch gezakt. Je wil eerder examen doen dan de rijschool, dat wordt niet gehonoreerd omdat de rijschool het helemaal niet zag zitten, en dat blijkt terecht te zijn. Ik weet niet of dat een kwestie van onbeschoftheid is van de rijschool, als ik eerlijk mag zijn.

Ik maak uit je verhaal op dat je vindt dat je goed kan rijden, en geen lessen meer nodig hebt? Je volgt ook geen lessen, tot aan het herexamen?

Dan de eigenlijke vraag, de rijles is ingepland op 14 augustus, dat is dus vandaag. Wanneer heb je die mail verstuurd? Heb je al een reactie van de rijschool, en zo ja, wat is het resultaat er van?

Iemand lastig vallen tot er geld gestort wordt is overigens niet de goede manier. Geen idee hoe het juridisch loket aan zo'n advies komt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: ***

Ongelezen bericht door ciske »

Ik zei dat ze loog en dat ik had nagevraagd bij CBR
Met dit soort termen maak je niet echt vrienden. Er zijn nog meer mensen die af moeten rijden, ook die gezakt zijn.
Dus er is een wachtlijst.
60 lessen is erg veel.

Recht op geld terug? dacht het niet, jij hebt het zelf weer aan laten vragen.

mykindalove

Re: ***

Ongelezen bericht door mykindalove »

Tuurlijk maak ik daar geen vrienden mee. Probeer jij maar eens vriendelijk te blijven tegen een persoon die al een jaarlang vervelend en moeilijk doet over de kleinste dingen. Geen geld terug?! Zeker wel! Als zij zegt dat ze meteen les gaat inplannen en je ziet na 3 weken nog niks. Zij heeft waarschijnlijk gewoon met mij geld een examen voor een ander gekocht. Zij is iets niet nagekomen.

mykindalove

Re: ***

Ongelezen bericht door mykindalove »

@ witte angora: ja ik wil weten hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Mijn rijinstructeur vond wel dat ik op examen kon, alleen de bazin weigerde het in te plannen. Is een particuliere rijschool, zij werken alleen met zijn tweeen.
Juridische loket komt met dat advies omdat ik niet naar de rechter kan ookal heb ik recht op mijn geld. Ik had het mailtje vrijdag gestuurd, dus ze heeft 5 dagen de tijd gehad om het op te sturen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: ***

Ongelezen bericht door ciske »

Nee jij komt iets niet na, jij wil geen lessen meer, het duurt jou te lang dat afrijden. Meestal is het zo , dat de rijschool (instructeur) , ziet wanneer jij klaar bent voor afrijden.
Nu heb je het aan laten vragen, en ja ...dan moet je wachten.

mykindalove

Re: ***

Ongelezen bericht door mykindalove »

Ik kom wel iets na! Ik heb het geld gestuurd om nog een keer op examen te gaan. Zij is het niet nagekomen. Het maakt niet uit dat er een wachtlijst is. Rijscholen zijn gemachtigd om in de agenda te kijken van CBR een examen in te plannen. Als zij in de agenda kijkt, kan er meteen een examen ingepland worden.. ookal is het 4 a 5 weken later. En daar bovenop, ik heb geen pakket gekocht! Is hetzelfde als je een losse les koopt en die optijd afzegd, dan krijg je gewoon je geld terug! Ik heb een examen gekocht, maar het wordt niet ingepland. Dus ik wil mijn geld terug.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: ***

Ongelezen bericht door Isabel1 »

in alle eerlijkheid:

hou toch op, als de agenda vol is dan is hij vol, jij kunt vinden dat je prima kunt rijden, als de examinator dat niet vind, ben ik blij dat je niet op de weg bent.

Misschien moet je echt even zelf reflecteren en kijken naar je eigen gedrag.

isabel

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ***

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk, mykindalove, dat ik het wel een beetje snap, en ik zal het je uitleggen.

Je vertelt dat je de mail afgelopen vrijdag hebt verstuurd, en dat je binnen 5 dagen, uiterlijk woensdag, dus morgen, het geld wilt. Vandaag is het dinsdag, dus die 5 dagen zijn nog niet eens verstreken, of je hangt al hier met het verhaal, en bij het Juridisch Loket ben je ook al geweest.

Niet alleen is die termijn van 5 dagen niet reëel; normaal ga je uit van 14 kalenderdagen of 10 werkdagen. Jij maakt er 5 kalenderdagen van, oftewel in dit geval 3 werkdagen, en als het er nog niet is (terwijl je nota bene tot morgen de tijd hebt gegeven) loop je al te gillen.

Ik denk dat het probleem inderdaad is dat je veel te ongeduldig bent. Sorry, maar je hebt maar liefst 60 lessen gehad, en met vlag en wimpel gezakt. Dan wil je binnen 5 weken opnieuw examen doen, zonder extra te lessen? Dat gaat je niet lukken. Dat wil zeggen: het examen zou je misschien kunnen doen, maar je gaat het niet halen. Je bent niet voor niets gezakt. Jij mag vinden dat je goed kunt rijden, de rijschool en het CBR vinden dat duidelijk van niet. Ondanks de 60 lessen.

Daar zit dus het punt waar de rijschool tegen aanloopt. Iedere kandidaat die zakt, is in feite een negatieve beoordeling. Het CBR houdt daar namelijk lijsten van bij, die publiekelijk in te zien zijn. Hoe meer zakkers, hoe slechter de school bekend komt te staan. De rijschool heeft dus liever dat je eerst de nodige lessen neemt, en als je er aan toe bent, herexamen doet, om de kans op slagen zo groot mogelijk te maken. Dat is in jouw voordeel, dat is in hun voordeel. Maar in plaats van normaal mee te werken loop je alleen maar overal tegen aan te schoppen.

Je mag dan 18 zijn, je loopt als een klein kind te dreinen en te drammen. Vindt je het gek dat de school dan niet al te vlug is met meewerken? Je wilt met hen stoppen, ik denk dat ze het helemaal niet erg zullen vinden.

Dat je maar liefst 60 lessen nodig had, ik kan me er wel iets bij voorstellen wat de reden daarvoor is. Als je net als je hier doet voortdurend overal tegen in gaat kom je nooit een spat verder.

Of je recht hebt op geld terug weet ik niet. Wat ik wel weet is dat je een heel ander toontje aan zult moeten slaan. Dingen kosten nu eenmaal tijd, en die tijd moet je de ander gewoon gunnen. Mensen zijn geen honden die op jouw commando even gaan opzitten of doodliggen.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: ***

Ongelezen bericht door Isabel1 »

volgens mij probeerde ik te zeggen wat witte angora zei

Isabel

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ***

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan is er een korte versie voor dametje ongeduld, en een uitgebreide versie voor het geval dametje ongeduld toch de tijd wil nemen om het door te lezen en op zich in wil laten werken. :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: ***

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

WA heel goed verwoord,sluit me volledig bij je aan.


Tja 60 lessen :shock: is vrij veel,eerlijk gezegd...
Je kan twee dingen nu doen,of je blijven focussen op dit..of je gaat aan de slag bij nieuwe rijschool,
Ik zou dat wel doen,hoe langer jij nu niet lest..hoe meer je het gevoel kwijt raakt...en ja dat gebeurd,..
Denk dat je nu denkt..ttssss issss niet zo,nou geloof me dat is wel zo.

Andere rijschool,kan je gelijk kijken wat deze instructeur van jou rij kunsten vind.
Misschien wel heel goed en zat de rijschool verkeerd?

Je kan idd zelf vinden dat je heel goed rijd...wijze les,denk dat nooit,dan ben je gevaar op de weg...
Na 10 jr rijden kan je zeggen ( schadevrij van jou kant ) ik rij goed...

Succes

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: ***

Ongelezen bericht door Isabel1 »

nou ik zal je vertellen, 1 van mijn zonen heeft 90 lessen nodig gehad, mijn andere 2 hebben ook bij die instructeur gelest dus ik vertrouw die man wel.

soms hebben mensen er gewoon langer voor nodig, natuurlijk is dat niet leuk, dat kost tijd en geld, maar nog steeds: je rijd in een moordwapen!!!!!!

isabel

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ***

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik ben het helemaal met wa eens, had het niet beter kunnen verwoorden.

TS heeft naar mijn mening wel een punt dat als de rijschool het nieuwe examen nog niet heeft aangevraagd ze recht heeft op geld terug voor het examen en de niet genoten rijles. De manier waarop laat zeker te wensen over en heeft wa goed beschreven.

Ik vraag me alleen nog 1 ding af...
mykindalove schreef:Tuurlijk maak ik daar geen vrienden mee. Probeer jij maar eens vriendelijk te blijven tegen een persoon die al een jaarlang vervelend en moeilijk doet over de kleinste dingen. Geen geld terug?! Zeker wel! Als zij zegt dat ze meteen les gaat inplannen en je ziet na 3 weken nog niks. Zij heeft waarschijnlijk gewoon met mij geld een examen voor een ander gekocht. Zij is iets niet nagekomen.
Als het al een jaar alleen maar ellende, kommer en kwel is, waarom blijft u dan bij die rijschool?

mykindalove

Re: ***

Ongelezen bericht door mykindalove »

jullie halen eruit dat ik heel veel lessen heb genomen en dat ik toch gezakt ben, en daaruit blijkt dat ik niet kan rijden. Misschien ooit gedacht dat het gewoon zenuwen waren?? Ben vast en zeker niet de eerste die daarop de eerste keer gezakt.

Ongeduldig? Ik heb het 1 jaar volgehouden bij deze rijschool tussendoor ook alleen maar gezeik gehad met deze koppige mevrouw. Ik bleef daar omdat ik een pakket van 12 lessen met examen had gekocht via groupon. Mijn ouders bleven mij aanmoedigen om er toch te blijven.

Ze zei dat ze het meteen zou inplannen, nadat ik gezakt was. En als ik boos reageer dat ik na 3 weken nog geen datum heb, dan ben ik verkeerd? Nou sorry hoor, maar dat vind ik van niet. Haar rijschool zit in de financiele problemen en daar worden klanten de dupe van. Maar goed .. iedereen heeft zijn eigen mening. Tenslotte ben ik diegene die het kan oplossen.

Ik ga proefles nemen bij een andere rijschool.
Misschien is die termijn van 5 dagen inderdaad wel kort, maar dan zal ik morgen met haar contact opnemen.

Toch 'bedankt' voor jullie commentaar.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ***

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Oh nee hè groupon....

Starr
Berichten: 142
Lid geworden op: 25 jan 2011 12:05

Re: ***

Ongelezen bericht door Starr »

mykindalove schreef:jullie halen eruit dat ik heel veel lessen heb genomen en dat ik toch gezakt ben, en daaruit blijkt dat ik niet kan rijden. Misschien ooit gedacht dat het gewoon zenuwen waren?? Ben vast en zeker niet de eerste die daarop de eerste keer gezakt.

Als jij op zenuwen zakt, ben je gewoon nog niet klaar om de weg op te gaan. Iedereen is zenuwachtig, daar wordt heus rekening mee gehouden met de beoordeling. Wat als jij een keer zenuwachtig bent voor een solliciatiegesprek, dan kun je ook niet rijden.

Ongeduldig? Ik heb het 1 jaar volgehouden bij deze rijschool tussendoor ook alleen maar gezeik gehad met deze koppige mevrouw. Ik bleef daar omdat ik een pakket van 12 lessen met examen had gekocht via groupon. Mijn ouders bleven mij aanmoedigen om er toch te blijven.

Die twaalf lessen zijn inmiddels wel voorbij toch?

Ze zei dat ze het meteen zou inplannen, nadat ik gezakt was. En als ik boos reageer dat ik na 3 weken nog geen datum heb, dan ben ik verkeerd? Nou sorry hoor, maar dat vind ik van niet. Haar rijschool zit in de financiele problemen en daar worden klanten de dupe van. Maar goed .. iedereen heeft zijn eigen mening. Tenslotte ben ik diegene die het kan oplossen.

Tsja, ook niet echt slim om dan geld te gaan overmaken als er nog niks zeker is.

Ik ga proefles nemen bij een andere rijschool.
Misschien is die termijn van 5 dagen inderdaad wel kort, maar dan zal ik morgen met haar contact opnemen.

Toch 'bedankt' voor jullie commentaar.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: ***

Ongelezen bericht door ciske »

Ongeduldig? Ik heb het 1 jaar volgehouden bij deze rijschool tussendoor ook alleen maar gezeik gehad met deze koppige mevrouw. Ik bleef daar omdat ik een pakket van 12 lessen met examen had gekocht via groupon. Mijn ouders bleven mij aanmoedigen om er toch te blijven.
Waarom dan zolang blijven? 12 lessen zitten in dat pakket niet in een jaar.

Het woord gebruik van jou maakt dat je niet echt serieus te nemen bent.

Succes met je nieuwe rijschool, ik vind net als WA dat je dramt als een kind.

Als jij van de zenuwen meer lessen nodig hebt , geeft dat niks dat hebben er meer, maar dan moet je niet de rijschool of anderen de schuld geven.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: ***

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ isabel

Dat ben ik zeker met je eens,de ene heeft meer lessen nodig dan de ander!
Wil niet zeggen dat je het gevoel niet hebt...maar kunnen andere zaken zijn,nerveus,twijfelachtig etc etc...


@ ts!

Groupon...laat maar,zoek andere rijschool
Ik zeg niet DAT JE NIET KUNT RIJDEN ,maar iemand die nog bezig is met lessen en net afgereden is kan nog niet rijden...dat leer je pas echt in de praktijk...dan ga je pas goed leren rijden...


Nu van jezelf hoog van de toren blazen dat je goed kunt rijden ,...
Nee als ik me zou irriteren bij een school zou ik weggaan! Dus een jr...sorry..had je na die 12 lessen weg moeten gaan ,voor jezelf hoor...

Succes en ga het snel doen ,des te eerder ben je weer in het ritme( goed bedoeld)

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ***

Ongelezen bericht door witte angora »

En hop, de OP is weer weg, inclusief de titel, dus het is wel weer duidelijk wat er aan de hand is.

Gesloten