LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat mag ik terug verwachten?

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
KenjiKumi
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2012 19:55

Wat mag ik terug verwachten?

Ongelezen bericht door KenjiKumi »

Hallo,

Sinds oktober 2012 ben ik aan het rijlessen bij school X (noem nog geen naam). Ik heb toen een pakket genomen van 35 lessen incl: t.t.t. theorie en 1 praktijk examen.
Na ca. 55 lessen werd in april mijn praktijk examen aangevraagd voor in juni.
Op de dag van het examen zou ik dan bijna 70 lessen gehad hebben. (70 x 1 uur a €38,- tel maar uit + alle extra kosten) Afgelopen weekend vertelde mijn rijinstructeur dat het beter was mijn examen te annuleren, met andere woorden, voor ik op examen ga zit ik op 80-90 lessen.

Gister heb ik een proefles aangevraagd bij een andere school en deze meneer vertelde mij dat ik makkelijk op examen kan en met wat meer spiegel werk, was ik gister voor 80% geslaagd.

Ik heb zojuist contact gehad met mijn huidige rijschool en gevraagd of ik mijn examen geld + openstaande lessen terug kan krijgen.

Hierop kreeg ik als reactie dat ik CBR kosten á €90,90 niet terug kan krijgen omdat het examen was aangevraagd.

Is dit normaal?
Ik heb geen examen gehad en ook niet erom gevraagd mijn examen te annuleren.
Het bedrag blijft geldig als ik bij hem blijf rijden, als ik weg ga moet ik dus die €90,90 opnieuw betalen aan een andere school?

Ik voel me een beetje belazerd, ik hoop dat iemand mij opweg kan helpen.

Groetjes en bedankt

stofzuigertje

Re: Wat mag ik terug verwachten?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoe was hun score op www.cbr.nl?

Meestal zijn dat de matige rijscholen en is er wel iets bij CBR aangevraagd?
Het kan zijn dat ze te kort werk hebben en zo nog klanten willen vasthouden.

Vooraf controleren of de rijschool bekend en goed is lijkt mijn handiger.
Dit tarief van €38,- per uur is vrij laag, vele zitten rond de €45,- tot €48,- en dus vermoed ik dat het een matige rijschool is die onder het gemiddelde scoorde van Uw regio.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Wat mag ik terug verwachten?

Ongelezen bericht door ruud_a »

KenjiKumi schreef:Hallo,

Sinds oktober 2012 ben ik aan het rijlessen bij school X (noem nog geen naam). Ik heb toen een pakket genomen van 35 lessen incl: t.t.t. theorie en 1 praktijk examen.
Na ca. 55 lessen werd in april mijn praktijk examen aangevraagd voor in juni.
Op de dag van het examen zou ik dan bijna 70 lessen gehad hebben. (70 x 1 uur a €38,- tel maar uit + alle extra kosten) Afgelopen weekend vertelde mijn rijinstructeur dat het beter was mijn examen te annuleren, met andere woorden, voor ik op examen ga zit ik op 80-90 lessen.

Gister heb ik een proefles aangevraagd bij een andere school en deze meneer vertelde mij dat ik makkelijk op examen kan en met wat meer spiegel werk, was ik gister voor 80% geslaagd.

Ik heb zojuist contact gehad met mijn huidige rijschool en gevraagd of ik mijn examen geld + openstaande lessen terug kan krijgen.

Hierop kreeg ik als reactie dat ik CBR kosten á €90,90 niet terug kan krijgen omdat het examen was aangevraagd.

Is dit normaal?
Ik heb geen examen gehad en ook niet erom gevraagd mijn examen te annuleren.
Het bedrag blijft geldig als ik bij hem blijf rijden, als ik weg ga moet ik dus die €90,90 opnieuw betalen aan een andere school?

Ik voel me een beetje belazerd, ik hoop dat iemand mij opweg kan helpen.

Groetjes en bedankt
u wilt uw examengeld terug krijgen, maar niet het examen annuleren?
dat volg ik niet helemaal

het lijkt me handig als u die vraag over het examengeld aan het cbr stelt
vraag dan ook of dat examen kan worden afgelegd via die andere rijschool

ik ben verbaasd dat er niets in uw bericht staat over de teruggave van de openstaande lessen
het lijkt me dat de rijschool daar veel meer moeilijkheden kan maken, per slot van rekening heeft u een dienst aangeschaft [namelijk rijlessen]
ik vraag mij af in hoeverre de rijschool verplicht is dat geld terug te geven als u besluit niet van die diensten gebruik te maken

KenjiKumi
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2012 19:55

Re: Wat mag ik terug verwachten?

Ongelezen bericht door KenjiKumi »

[/quote]

u wilt uw examengeld terug krijgen, maar niet het examen annuleren?
dat volg ik niet helemaal

het lijkt me handig als u die vraag over het examengeld aan het cbr stelt
vraag dan ook of dat examen kan worden afgelegd via die andere rijschool

ik ben verbaasd dat er niets in uw bericht staat over de teruggave van de openstaande lessen
het lijkt me dat de rijschool daar veel meer moeilijkheden kan maken, per slot van rekening heeft u een dienst aangeschaft [namelijk rijlessen]
ik vraag mij af in hoeverre de rijschool verplicht is dat geld terug te geven als u besluit niet van die diensten gebruik te maken[/quote]

Zelf heb ik niet gevraagd het examen te annuleren, in mijn ogen ging het redelijk goed. De rijinstructeur heeft besloten dit examen op te schuiven. Ik was hier dus best boos over na 60 lessen en wil dus gewoon mijn geld terug.
Hij doet verder niet moeilijk over het terug boeken van het geld van de openstaande lessen.

Verder staat hij wel aangemeld inderdaad bij het CBR en bij rijschoolgegevens.nl, slecht score doet hij niet maar examens heeft ie ook niet veel gehad..

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Wat mag ik terug verwachten?

Ongelezen bericht door ruud_a »

KenjiKumi schreef:
u wilt uw examengeld terug krijgen, maar niet het examen annuleren?
dat volg ik niet helemaal

het lijkt me handig als u die vraag over het examengeld aan het cbr stelt
vraag dan ook of dat examen kan worden afgelegd via die andere rijschool

ik ben verbaasd dat er niets in uw bericht staat over de teruggave van de openstaande lessen
het lijkt me dat de rijschool daar veel meer moeilijkheden kan maken, per slot van rekening heeft u een dienst aangeschaft [namelijk rijlessen]
ik vraag mij af in hoeverre de rijschool verplicht is dat geld terug te geven als u besluit niet van die diensten gebruik te maken
Zelf heb ik niet gevraagd het examen te annuleren, in mijn ogen ging het redelijk goed. De rijinstructeur heeft besloten dit examen op te schuiven. Ik was hier dus best boos over na 60 lessen en wil dus gewoon mijn geld terug.
Hij doet verder niet moeilijk over het terug boeken van het geld van de openstaande lessen.

Verder staat hij wel aangemeld inderdaad bij het CBR en bij rijschoolgegevens.nl, slecht score doet hij niet maar examens heeft ie ook niet veel gehad..
dan blijft mijn advies om het cbr te vragen hoe het zit met het betaalde geld voor het examen, of het examen naar een eerdere datum kan worden teruggezet en of het betaalde examen ook via een andere rijschool kan worden afgelegd

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Wat mag ik terug verwachten?

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

KenjiKumi schreef:Hallo,

Sinds oktober 2012 ben ik aan het rijlessen bij school X (noem nog geen naam). Ik heb toen een pakket genomen van 35 lessen incl: t.t.t. theorie en 1 praktijk examen.
Na ca. 55 lessen werd in april mijn praktijk examen aangevraagd voor in juni.
Op de dag van het examen zou ik dan bijna 70 lessen gehad hebben. (70 x 1 uur a €38,- tel maar uit + alle extra kosten) Afgelopen weekend vertelde mijn rijinstructeur dat het beter was mijn examen te annuleren, met andere woorden, voor ik op examen ga zit ik op 80-90 lessen.

Gister heb ik een proefles aangevraagd bij een andere school en deze meneer vertelde mij dat ik makkelijk op examen kan en met wat meer spiegel werk, was ik gister voor 80% geslaagd.

Ik heb zojuist contact gehad met mijn huidige rijschool en gevraagd of ik mijn examen geld + openstaande lessen terug kan krijgen.

Hierop kreeg ik als reactie dat ik CBR kosten á €90,90 niet terug kan krijgen omdat het examen was aangevraagd.

Is dit normaal?
Ik heb geen examen gehad en ook niet erom gevraagd mijn examen te annuleren.
Het bedrag blijft geldig als ik bij hem blijf rijden, als ik weg ga moet ik dus die €90,90 opnieuw betalen aan een andere school?

Ik voel me een beetje belazerd, ik hoop dat iemand mij opweg kan helpen.

Groetjes en bedankt
Je kunt natuurlijk gewoon in juni examen gaan doen. Ook al is je instructeur het daar niet mee eens. Maar ook de instructeur van de andere rijschool vindt dat je er nog niet helemaal klaar voor bent. Ben overigens wel voorzichtig als je de mening van een andere rijschool vraagt. Zij weten donders goed wat jij wilt horen en roepen daarom al snel dat je er bijna klaar voor bent. Gemakkelijk klanje binnenhalen dus. Stel zo'n rijschool maar eens voor om 10 rijlessen en een examen te betalen (moet genoeg zijn volgens de instructeur toch?) en stel dan de voorwaarde dat jij voor dat bedrag onbeperkt mag lessen en examen mag doen. Wedden dat deze rijschool daar niet mee accoord gaat? Of er overigens wel of geen examen is aangevraagd kun je gemakkelijk controleren. Als je met DigiD je rijschool hebt gemachtigd en daarbij je email adres hebt opgegeven krijg je een bevestiging op het moment dat je rijschool een examen heeft gereserveerd. Dat kan je rijschool niet meer anuleren. Hij kan er wel je naam afhalen maar hij moet dan het examen wel betalen. Misschien kan hij er een andere leerling voor in jouw plaats zetten. Je had ook een TTT in je pakket. Wat was daar het advies wat de examinator je gegeven heeft?

Gesloten