LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Jij rijdt zeker foutloos?
Dat is niet het punt van Paul.

Bewust je rijsnelheid veranderen om invoegers voor of achter te laten invoegen is niet juist. Dat is het punt

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door witte angora »

Leo The Emperor schreef:
Jij rijdt zeker foutloos?
Dat is niet het punt van Paul.

Bewust je rijsnelheid veranderen om invoegers voor of achter te laten invoegen is niet juist. Dat is het punt
Dat snap ik ook wel, dat heeft oomWout ook al duidelijk gemaakt, inclusief het waarom het niet goed was. Ik vond het niet nodig dat, weken na die opmerking, daar nog eventjes commentaar op wordt gegeven. Temeer omdat hij schreef dat het een veel voorkomende fout is. Dat is mijn punt.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik ben een keer gezakt omdat ik in Alkmaar langs het drukke station moest. Voor dat verkeerslicht stond een grote bus stil. Aan de andere kant van het verkeerslicht stond een klein busje. Ik stond dus achter die grote bus te wachten totdat dat kleine busje voorbij was omdat ik zag dat ik dat niet ging halen zonder dat witte busje te laten stoppen/vaart minderen.

Er komt een andere grote bus achter me en die haalt mij en de grote bus voor me in. Vervolgens moet het tegenmoet komende busje volop in zijn remmen voor de grote bus.. Mijn examinator kon dit natuurlijk niet zien doordat hij tegen de stilstaande bus aan keek. Hij zei direct: als een grote bus in kan halen, kan jij dat ook. Waarop ik hem dus uitlegde dat dat witte busje moest stoppen.

Toch zakte ik enkel en alleen op dit punt..

Maar als ik doorgereden had, had ik een ingreep gehad en was ik ook gezakt geweest..

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Nicky_The schreef:Ik ben een keer gezakt omdat ik in Alkmaar langs het drukke station moest. Voor dat verkeerslicht stond een grote bus stil. Aan de andere kant van het verkeerslicht stond een klein busje. Ik stond dus achter die grote bus te wachten totdat dat kleine busje voorbij was omdat ik zag dat ik dat niet ging halen zonder dat witte busje te laten stoppen/vaart minderen.

Er komt een andere grote bus achter me en die haalt mij en de grote bus voor me in. Vervolgens moet het tegenmoet komende busje volop in zijn remmen voor de grote bus.. Mijn examinator kon dit natuurlijk niet zien doordat hij tegen de stilstaande bus aan keek. Hij zei direct: als een grote bus in kan halen, kan jij dat ook. Waarop ik hem dus uitlegde dat dat witte busje moest stoppen.

Toch zakte ik enkel en alleen op dit punt..

Maar als ik doorgereden had, had ik een ingreep gehad en was ik ook gezakt geweest..

Onzin. Altijd maar weer dat soort verhalen. Vraag is altijd: Wat staat er op het uitslagformulier? Wat zei de meegereden instructeur? Instructeur niet meegereden? Dat is zijn/haar werk hoor. Om dit soort dingen (waar ik helemaal niets van geloof) uit te sluiten moet je deze gewoon meenemen!!)Niet gevraagd of de instructeur mee wilde rijden? Eigen schuld. Instructeur is wel meegereden maar heeft geen klacht ingediend? Van rijschool wisselen.

Rob fiets
Berichten: 100
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:49

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Rob fiets »

De eerste keer zakte ik ook.
Ik kwam met invoegen op de snelweg precies gelijk uit met een vrachtwagen.
ik besloot om het gas even los te laten en er achter te gaan echter vond de examinator bij terug komst bij het CBR dat ik het gas had in moeten trappen. Ergens had hij ook wel weer gelijk want de invoegstrook was wel lang genoeg.
Helaas kon zo wel ik als mijn rijinstructeur hem niet overtuigen.

Tweede keer zonder geen enkel probleem geslaagd.

Rijinstructeur is bij mij niet mee geweest met afrijden. Volgens hem was dat niet nodig.

Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat ze best streng zijn bij het CBR.
Want als je tijdens dat ritje van 40 minuten al een (grote) fout maakt hoe moet het dan met die andere velen uren die je daarna in je eigen auto alleen zit. Maar toch zijn er mensen waar ik mij van afvraag hoe die ooit hun rijbewijs hebben gehaald.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Instructeur 69 schreef:
Nicky_The schreef:Ik ben een keer gezakt omdat ik in Alkmaar langs het drukke station moest. Voor dat verkeerslicht stond een grote bus stil. Aan de andere kant van het verkeerslicht stond een klein busje. Ik stond dus achter die grote bus te wachten totdat dat kleine busje voorbij was omdat ik zag dat ik dat niet ging halen zonder dat witte busje te laten stoppen/vaart minderen.

Er komt een andere grote bus achter me en die haalt mij en de grote bus voor me in. Vervolgens moet het tegenmoet komende busje volop in zijn remmen voor de grote bus.. Mijn examinator kon dit natuurlijk niet zien doordat hij tegen de stilstaande bus aan keek. Hij zei direct: als een grote bus in kan halen, kan jij dat ook. Waarop ik hem dus uitlegde dat dat witte busje moest stoppen.

Toch zakte ik enkel en alleen op dit punt..

Maar als ik doorgereden had, had ik een ingreep gehad en was ik ook gezakt geweest..

Onzin. Altijd maar weer dat soort verhalen. Vraag is altijd: Wat staat er op het uitslagformulier? Wat zei de meegereden instructeur? Instructeur niet meegereden? Dat is zijn/haar werk hoor. Om dit soort dingen (waar ik helemaal niets van geloof) uit te sluiten moet je deze gewoon meenemen!!)Niet gevraagd of de instructeur mee wilde rijden? Eigen schuld. Instructeur is wel meegereden maar heeft geen klacht ingediend? Van rijschool wisselen.
Ach ja, jij was er natuurlijk bij, dus je kunt het zo goed beoordelen he! Mijn instructeur was bij de uitslag, niet mee met de rit omdat ik zelf erg nerveus was en mijn instructeur van mening was dat 3 mensen in de auto die op mijn vingers kijken te veel voor mij zou zijn.

Ik heb diverse rijscholen gehad en geen een gingen met mij mee in de auto, dus zo vanzelfsprekend is dat blijkbaar toch niet!

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Rob fiets schreef:De eerste keer zakte ik ook.
Ik kwam met invoegen op de snelweg precies gelijk uit met een vrachtwagen.
ik besloot om het gas even los te laten en er achter te gaan echter vond de examinator bij terug komst bij het CBR dat ik het gas had in moeten trappen. Ergens had hij ook wel weer gelijk want de invoegstrook was wel lang genoeg.
Helaas kon zo wel ik als mijn rijinstructeur hem niet overtuigen.

Tweede keer zonder geen enkel probleem geslaagd.

Rijinstructeur is bij mij niet mee geweest met afrijden. Volgens hem was dat niet nodig.

Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat ze best streng zijn bij het CBR.
Want als je tijdens dat ritje van 40 minuten al een (grote) fout maakt hoe moet het dan met die andere velen uren die je daarna in je eigen auto alleen zit. Maar toch zijn er mensen waar ik mij van afvraag hoe die ooit hun rijbewijs hebben gehaald.
Daar zat ik ook over na te denken. Zou het wat te maken kunnen hebben met dat sommige mensen op 18 jarige leeftijd hun rijbewijs halen, maar dan geen geld hebben voor een auto en dus een periode niet rijden, waarin ze het nodige vergeten? Zowiezo ontdekte ik bij mezelf dat borden die ik nooit tegen gekomen ben, ik de betekenis niet meer van weet (uiteraard ben ik er zelf mee aan de slag gegaan door mn boek er weer bij te pakken).

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb diverse rijscholen gehad en geen een gingen met mij mee in de auto, dus zo vanzelfsprekend is dat blijkbaar toch niet!
zeer zeker niet vanzelfsprekend, ik heb afgereden zonder instructeur, een beetje instructeur vindt dat ook beter.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Nicky_The schreef: Ach ja, jij was er natuurlijk bij, dus je kunt het zo goed beoordelen he! Mijn instructeur was bij de uitslag, niet mee met de rit omdat ik zelf erg nerveus was en mijn instructeur van mening was dat 3 mensen in de auto die op mijn vingers kijken te veel voor mij zou zijn.

Ik heb diverse rijscholen gehad en geen een gingen met mij mee in de auto, dus zo vanzelfsprekend is dat blijkbaar toch niet!
Nee ik was er niet bij. Maar ik was bij meer dan 2000 examens wel bij. En ik hoor ook, via-via, wel eens verhalen terug die een gezakte leerling tegen vrienden/vriendinen heeft verteld. Dan zijn ze ook dikwijls gezakt op "1 dingetje" Meestal het eerste dat de examinator noemde. De leerling hoort dat hij/zij gezakt is, hoort het eerste wat de examinator daarna zegt, en wil dan eigenlijk direct de zaal uit. Uit beleefdheid blijft de gezakte leerling dan zitten maar deze hoort niet meer wat de examinator daarna nog zegt.
En al die smoesjes van instructeurs om maar niet mee te hoeven rijden ken ik. Weet je waarom ze niet mee willen rijden? Omdat ze dan lekker met de collega's een bakkie kunnen doen of wat administratief werk kunnen doen. Mijn leerlingen vinden het altijd heel prettig dat ik meega. Ik praat gezellig met de examinator en de leerling kan zich geheel op de rijtaak concentreren. Niet zelden hoor ik na het examen de opmerking dat de leerling "het gevoel had dat er helemaal niet op hem/haar werd gelet" Ik geef ze overigens altijd de keus door voor het examen te vragen of ze willen dat ik mee ga.
ciske schreef:
Ik heb diverse rijscholen gehad en geen een gingen met mij mee in de auto, dus zo vanzelfsprekend is dat blijkbaar toch niet!
zeer zeker niet vanzelfsprekend, ik heb afgereden zonder instructeur, een beetje instructeur vindt dat ook beter.
Waarom egen meningen hier altijd als "beter"betitteld worden is mij een raadsel. Een goede instructeur rijdt ALTIJD mee! Dit is ook het advies van het CBR.
ZIE HIER

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door ciske »

Een goede instructeur rijdt ALTIJD mee!
kletskoek, het is juist beter als een instructeur er lekker op blijft wachten, misschien dat jij graag koffie drinkt, maar je kan beter niet spreken voor andere instructeurs.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

ciske schreef:
Een goede instructeur rijdt ALTIJD mee!
kletskoek, het is juist beter als een instructeur er lekker op blijft wachten, misschien dat jij graag koffie drinkt, maar je kan beter niet spreken voor andere instructeurs.
Natuurlijk Ciske. Je hebt helemaal gelijk hoor. Jouw mening is helemaal de juiste. Het CBR en mensen die al meer dan 25 jaar in het vak zitten hebben er allemaal geen verstand van.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door angel1978 »

ciske schreef:
Een goede instructeur rijdt ALTIJD mee!
kletskoek, het is juist beter als een instructeur er lekker op blijft wachten, misschien dat jij graag koffie drinkt, maar je kan beter niet spreken voor andere instructeurs.
Lekker gefundeerde stelling weer...
Onze 'expert van alles' roept weer iets.. maar waar blijft de onderbouwing ?
Waarom is het beter als een instructeur blijft wachten ?

Als ik moet kiezen, vind ik een instructeur geloofwaardiger..

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door ciske »

Het CBR en mensen die al meer dan 25 jaar in het vak zitten hebben er allemaal geen verstand van.
Dat instructeur , maak jij er van, niet ik.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door angel1978 »

ciske schreef:
Het CBR en mensen die al meer dan 25 jaar in het vak zitten hebben er allemaal geen verstand van.
Dat instructeur , maak jij er van, niet ik.
als je reageert met 'kletskoek' dan suggereer je dat wel degelijk..
Maar je weigering om je mening weer eens te onderbouwen zegt genoeg.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Jolijn »

Mijn leerlingen vinden het altijd heel prettig dat ik meega.
Fijn, mooi.
Misschien zijn er ook leerlingen die 1 'pottenkijker' genoeg vinden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door ciske »

Jolijn schreef:Mijn leerlingen vinden het altijd heel prettig dat ik meega.
Fijn, mooi.
Misschien zijn er ook leerlingen die 1 'pottenkijker' genoeg vinden.

Lijkt mij ook.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jolijn schreef:Mijn leerlingen vinden het altijd heel prettig dat ik meega.
Fijn, mooi.
Misschien zijn er ook leerlingen die 1 'pottenkijker' genoeg vinden.
Het lijkt me dat je je werk niet goed gedaan hebt, als je als instructeur als pottenkijker gezien wordt bij een examen.. als je er niet tegen kunt om beoordeeld te worden, heb je wat mij betreft in een auto niets te zoeken..

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Jolijn »

angel1978 schreef:
Jolijn schreef:Mijn leerlingen vinden het altijd heel prettig dat ik meega.
Fijn, mooi.
Misschien zijn er ook leerlingen die 1 'pottenkijker' genoeg vinden.
Het lijkt me dat je je werk niet goed gedaan hebt, als je als instructeur als pottenkijker gezien wordt bij een examen.. als je er niet tegen kunt om beoordeeld te worden, heb je wat mij betreft in een auto niets te zoeken..
Het lijkt mij dat er verschillende mogelijkheden zijn bij het afrijden en da manier van instructeur69 hoeft niet persee de enige goede juiste te zijn.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jolijn schreef:
angel1978 schreef:
Jolijn schreef:Mijn leerlingen vinden het altijd heel prettig dat ik meega.
Fijn, mooi.
Misschien zijn er ook leerlingen die 1 'pottenkijker' genoeg vinden.
Het lijkt me dat je je werk niet goed gedaan hebt, als je als instructeur als pottenkijker gezien wordt bij een examen.. als je er niet tegen kunt om beoordeeld te worden, heb je wat mij betreft in een auto niets te zoeken..
Het lijkt mij dat er verschillende mogelijkheden zijn bij het afrijden en da manier van instructeur69 hoeft niet persee de enige goede juiste te zijn.
Die zijn er zeker.. helaas wat mij betreft.

Jolijn.. waarom reageer je wel op een stelling als bovenstaande maar zie ik geen reactie op:

'zeer zeker niet vanzelfsprekend, ik heb afgereden zonder instructeur, een beetje instructeur vindt dat ook beter.'

Of is een dergelijke mening wel de enig juiste ?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Jolijn »

Die zijn er zeker.. helaas wat mij betreft.
Jolijn.. waarom reageer je wel op een stelling als bovenstaande maar zie ik geen reactie op:
'zeer zeker niet vanzelfsprekend, ik heb afgereden zonder instructeur, een beetje instructeur vindt dat ook beter.'
Of is een dergelijke mening wel de enig juiste ?
Dat doe jij toch al?

Gesloten