LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door trebelski »

Grappig, dit soort discussies. Werkte op 18 jarige leeftijd in een garage en mocht voor ik het rijbewijs haalde al auto's verplaatsen/inparkeren en heel soms een klein stukje rijden. Heb toen 4 lessen genomen en afgereden op de Amstelveenseweg in Amsterdam nu 48 jaar terug en ik slaagde in 1 keer voor Rijbewijs BE. Het vrachtwagen-rijbewijs was nog leuker. 1 les op een Opel Blitz met een soort betonblok achterop voor het gewicht en dat kort daarna ook in 1 maal gehaald . Ik ben wat blij dat het toen kennelijk soepeler ging dan nu als ik zo mee lees.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Nicky_The »

trebelski schreef:Grappig, dit soort discussies. Werkte op 18 jarige leeftijd in een garage en mocht voor ik het rijbewijs haalde al auto's verplaatsen/inparkeren en heel soms een klein stukje rijden. Heb toen 4 lessen genomen en afgereden op de Amstelveenseweg in Amsterdam nu 48 jaar terug en ik slaagde in 1 keer voor Rijbewijs BE. Het vrachtwagen-rijbewijs was nog leuker. 1 les op een Opel Blitz met een soort betonblok achterop voor het gewicht en dat kort daarna ook in 1 maal gehaald . Ik ben wat blij dat het toen kennelijk soepeler ging dan nu als ik zo mee lees.
Dat is wel heel makkelijk idd... Tegenwoordig moet je theorie examen doen en minimaal zoveel rij lessen, dan pas mag je praktijk examen doen. Als je theorie diploma dan al verlopen is (half jaar geldig), dan moet je opnieuw theorie gaan doen voordat je praktijk examen mag gaan doen.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door witte angora »

trebelski schreef:Grappig, dit soort discussies. Werkte op 18 jarige leeftijd in een garage en mocht voor ik het rijbewijs haalde al auto's verplaatsen/inparkeren en heel soms een klein stukje rijden. Heb toen 4 lessen genomen en afgereden op de Amstelveenseweg in Amsterdam nu 48 jaar terug en ik slaagde in 1 keer voor Rijbewijs BE. Het vrachtwagen-rijbewijs was nog leuker. 1 les op een Opel Blitz met een soort betonblok achterop voor het gewicht en dat kort daarna ook in 1 maal gehaald . Ik ben wat blij dat het toen kennelijk soepeler ging dan nu als ik zo mee lees.
Er is ongetwijfeld een hoop veranderd. Kun je je nog herinneren dat jaren geleden sommigen naar Curacao gingen om daar hun rijbewijs te halen? Veel makkelijker, veel goedkoper, en meteen nog op vakantie ook, en dat rijbewijs kon je heel simpel inwisselen voor een Nederlandse.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door trebelski »

Nicky_The schreef:
Dat is wel heel makkelijk idd... Tegenwoordig moet je theorie examen doen en minimaal zoveel rij lessen, dan pas mag je praktijk examen doen. Als je theorie diploma dan al verlopen is (half jaar geldig), dan moet je opnieuw theorie gaan doen voordat je praktijk examen mag gaan doen.
Het is wel zo dat je toen natuurlijk ook al theorie (was meen ik een jaar geldig) moest doen maar die bestond dacht ik uit een aantal multiple-choice vragen ( waar je het juiste antwoord moest aanvinken) Niet echt heel moeilijk in mijn herinnering en ik slaagde er gelijk voor. Tegenwoordig zijn de eisen wel anders, dat is zeker duidelijk.Mijn rijbewijs is nu geldig tot 2016, dan word ik 70 jaar en komt er voor verlening een keuring aan te pas. :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik ben ook geslaagd met ingreep,althans?is het een officiele?

was net begonnen en gingen de snelweg al op,hoppa drukte in om 8 uur in de ochtend :wink: tja hier hebben we veel vrachtwagens dus ik dacht oke..voorbij 2de baan dan 3de zo de tunnel in en dan weet ik de afslag al(standaard rondje hier)dan weer terug en gaan we daarheen...
afijn,ik tweede baan,en nam aktie tot derde en hij zegt heb je het bord niet gezien 50,oeps,was nog niet verplicht matrix advies,dus hij zit aan mijn stuur en ik zeg nee die had ik niet gezien,was te druk met kijken ...hij zit aan mijn stuur en zegt, ik denk dat het beter is als je terug gaat naar eerste...fractie van seconde werk hoor.

dus ik haal heel rustig zijn hand van het stuur zo van ho ik rijd...en blijf kalm,kijken kijken en nog eens kijken..hoe ze het willen,heel relaxed terug,goed rondje gereden.en terug weer via tunnel hahah normaal via de brug ,...
ik denk oke,die gaat me testen...nou rozemarijntje is niet gek...

maar dacht wel zo dat heb je snel gedaan na 5 min :lol: maar niet nagedacht en gewoon lekker gereden
sta voor tich stoplichten..moet je echt oren en ogen in je achterzak hebben,begint ie ,phoe ik heb het warm..dus ik blijf naar de weg kijken ik zeg ,dan moet u even hier instellen welke tempratuur u wilt hebben,nee aflijden doen we niet :wink: zodat ik het stoplicht zou missen..hihih..no way..

mmm hij gedaan...
dus tunnel in...hahaha 50! mzzl....ik zeg nou dat gaat lekker,je komt amper voorruit...
en moesten een hele hoge helling op,had helling proef al 3x toegepast ,flekkeloos.
zet ik hem niet terg in zijn 1...oeps..maar heel snel handelen.hoppa hoppa rijden...
verkeer was nog niet eens goed opgang dus..

nou toen waren we er ,en de ogen test moest nou ik weet niet hoeveel meter het was...aardig wat moest knijpen..maar zei het,nou zegt ie vind ik knap zie het met mijn bril nog niet eens...is eigenlijk te ver weg :shock: ik zeg nou lekker dan..
hey hey zegt ie..je moet nog een uitslag krijgen he lachend...ja nou zeg ik weet hem toch al... :oops:

instructeur komt naar me toe en vraagt en ik en ik knik van denk het niet,
knijpt nog in mijn nek...ik zat nog niet en die man zegt nou als jij de boete betaald :lol: :lol: omdat je te hard reed(wel nee,geen verplichting mag eigenlijk 100)dan ben je geslaagd,je rijd beheerst en gaat goed met verkeer mee .
inzicht en oplettend...
tjakka...
in 1x....nooit schade gehad....


man ook bij hem gereden rijschool....en moest afrijden andere examinator
ook die befaamde tunnel in,dus je gaat harder,logisch...die examinator zegt ...uh we gan toch niet rechts inhalen he?nee tuurlijk niet en liet snel zijn gas los ...
hij zat net bij de kont van de vrachtwagen dus...was gewoon een hint van...kijk je uit..geslaagd...

en nee we hebben geen makkelijke examinators gehad,staan hier bekent als :twisted: :twisted:
maar misschien hadden ze allbei een goede nacht gehad ihihihiihih

dus er zijn ook nog ...goede examinators die naar het totaal plaatje kijken.
hoe je zelf dingen oplost,of je niet snel van je stuk bent enz enz enz..

nou dat ben ik niet zo snel en dat kwam nu goed uit :lol: :lol: :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja toen moesten we iets van 50 vragen doen op het cbr...
maar nu moet je geloof ik zelfs weten hoe de domdom werkt,nou ja wel goed,je leert met afleiding om te gaan.

ik had totaal 28 lessen en 1x theorie.
man 35 lessen(die was niet top met theorie :lol:)daar kwam het door..je wilt toch blijven lessen voor het gevoel en de rij uren zeg maar..ervaring opdoen..
nou ja dat doe je pas als je zelf autootje hebt...

John29januari1968
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 dec 2010 16:34

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door John29januari1968 »

Gameboi schreef:Hoi,

Vandaag praktijkexamens auto gehad. Vlak voor een rotonde greep de examinator in toen ik naar de rijstrook links wilde. Gezakt.

Dit is de feedback uiteindelijk:
Gezakt en dat vond de examinator heel jammer want verder reed ik best goed. Wat gebrek aan besluitvaardigheid maar een bijna fout had ik zelf gecorrigeerd (te dicht op auto rijden) maar het is de ingreep die het deed... nogmaals herhalend dat hij het jammer vind want ik rijd best goed - zo vond hij.
Daarna nog met rijschoolintstructeur gepland voor een nieuwe examen. Ook de instructeur vind veel lessen om de twee weken verplichte wachttijd te overbruggen niet nodig omdat ik ook volgens haar best goed rijd.

Kortom, er wordt altijd beweerd dat alleen maar zakken op een enkele ingreep een mythe is. Ik ben het levende bewijs dat dit niet zo is. Als een instructeur het wil dan zak je gewoon op één enkel ding ongeacht hoe goed je rijdt. Ik hoop hiermee de mythe dat je niet zakt om slechts één ingreep uit de wereld is. De waarheid is dat je kan zakken al ben je een ster.

Je kunt uit het verhaal van de examinator herleiden dat ik potentiële fout zelf heb gecorrigeerd (meer afstand houden). Dus eigenlijk heb ik niet één fout gemaakt, ik heb "best goed gereden" maar toch gezakt. Dus de enige conclusie kan zijn dat je zakt door één ingreep en niet meer dan dat.
Dat klopt, uiteindelijk bepaald de examinator of je zakt of niet, of dat nou om een ingreep gaat, een foutje zonder ingreep of iets dat gezocht wordt... je kunt gewoon niet meer doen dan je best. De een is de andere niet. Ik had een examinator die een heel grote fout niet zag (over een doorgetrokken streep in een rotonde baan opschuiven) maar een tweetal kleintjes wel - geen ingreep - toch gezakt. Ik vond het wel apart dat ze er zelfs na afloop niks over zei en het alleen had over die twee (in mijn ogen kleine) dingen, en mijn rij-instructrice ook. De keer erop examen - fietser kwam er aan, had zelf ingeschat dat ie nog redelijk ver was, maar had volgens de examinator toch moeten stoppen. Veel rotondes op de route, iets te weinig rekening gehouden met uitrollen. Toch geslaagd. Dus het is echt afhankelijk van de examinator.

John29januari1968
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 dec 2010 16:34

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door John29januari1968 »

Nicky_The schreef:
trebelski schreef:Grappig, dit soort discussies. Werkte op 18 jarige leeftijd in een garage en mocht voor ik het rijbewijs haalde al auto's verplaatsen/inparkeren en heel soms een klein stukje rijden. Heb toen 4 lessen genomen en afgereden op de Amstelveenseweg in Amsterdam nu 48 jaar terug en ik slaagde in 1 keer voor Rijbewijs BE. Het vrachtwagen-rijbewijs was nog leuker. 1 les op een Opel Blitz met een soort betonblok achterop voor het gewicht en dat kort daarna ook in 1 maal gehaald . Ik ben wat blij dat het toen kennelijk soepeler ging dan nu als ik zo mee lees.
Dat is wel heel makkelijk idd... Tegenwoordig moet je theorie examen doen en minimaal zoveel rij lessen, dan pas mag je praktijk examen doen. Als je theorie diploma dan al verlopen is (half jaar geldig), dan moet je opnieuw theorie gaan doen voordat je praktijk examen mag gaan doen.
Theorie-examen is een jaar geldig. De eerste van mij is na een jaar verlopen en heb hem meteen erna opnieuw gedaan. Of dat moet voor 2009 geweest zijn?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Jolijn »

trebelski schreef:Grappig, dit soort discussies. Werkte op 18 jarige leeftijd in een garage en mocht voor ik het rijbewijs haalde al auto's verplaatsen/inparkeren en heel soms een klein stukje rijden. Heb toen 4 lessen genomen en afgereden op de Amstelveenseweg in Amsterdam nu 48 jaar terug en ik slaagde in 1 keer voor Rijbewijs BE. Het vrachtwagen-rijbewijs was nog leuker. 1 les op een Opel Blitz met een soort betonblok achterop voor het gewicht en dat kort daarna ook in 1 maal gehaald . Ik ben wat blij dat het toen kennelijk soepeler ging dan nu als ik zo mee lees.
48 jaar geleden had je anderhalve man en een paardekop op de weg en dat was HET verkeer. 8)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: ja de tijd is wel heel anders,
maar in mijn tijd,was het al aardig druk op de weg,maar gelukkig al die fratsen nog niet...
idd toen was je theorie een jaar geldig en dat is ook weer veranderd.
een dochter van een kennis die moest theorie doen,nou dat is er ook niet vrolijker op geworden.
vroeger was het inschrijven op tijd en je zat erbij,nu allemaal via internet en kan soms mnd duren,hier dan...

ben blij dat ik heb....ook al rij ik niet meer..nou ja af en toe op industrie voor het gevoel :wink:

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door trebelski »

Jolijn schreef:
trebelski schreef: 48 jaar geleden had je anderhalve man en een paardekop op de weg en dat was HET verkeer. 8)
Tikje overdreven maar je hebt wel gelijk als je zegt dat het heel wat rustiger was. Had ook zijn charmes hoor. :mrgreen:

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door trebelski »

Het Damrak in 1969. Zo stil was (overdag) het ook weer niet.

Afbeelding

Dit in 1961.....

Afbeelding
Laatst gewijzigd door trebelski op 02 mei 2012 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef:48 jaar geleden had je anderhalve man en een paardekop op de weg en dat was HET verkeer. 8)
Ik zou het niet weten :lol:

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door trebelski »

Emmy75 schreef:
Jolijn schreef:48 jaar geleden had je anderhalve man en een paardekop op de weg en dat was HET verkeer. 8)
Ik zou het niet weten :lol:
Ik wel, in Amsterdam was het toen al aardig vol. :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou de kever was erg hot in die tijd...

nee ik was toen nog een eitje...en een....

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik weet nog wel rond 1965, was toen nog een kleutertje, maar het stond bij ons op de gracht inderdaad al aardig vol.

John29januari1968
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 dec 2010 16:34

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door John29januari1968 »

trebelski schreef:Het Damrak in 1969. Zo stil was (overdag) het ook weer niet.

Afbeelding

Dit in 1961.....

Afbeelding
Wat een leuke foto's. :D

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Jolijn »

Bedankt voor de leuke foto's Trebelski! :D

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door ciske »

:lol: gave stad he, heb ze ook effe gegapt Trebelski :D

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door witte angora »

trebelski schreef:Het Damrak in 1969. Zo stil was (overdag) het ook weer niet.

Afbeelding

Dit in 1961.....

Afbeelding
Dat pand van C&A stond er toen nog niet zo lang, heb het nog zien bouwen. Maar parkeren op het Damrak, dat is wel heel lang geleden, dat is er nu echt niet meer bij.

Gesloten