LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door nevermind »

jojogirl21 schreef: En wat te denken van de rouwstoet??? Wie weet daar de voorrangsregels van zonder ze eerst op te zoeken?
Bij mijn weten is dat van die rouwstoet pas veranderd. Als auto's in een rouwstoet hun koplampen aan hebben, mag de stoet niet onderbroken worden door het overige verkeer.
Goed geprobeerd, een punt voor de moeite :)

Het eerste voertuig van de rouwstoet dient zich altijd aan alle normale regels te houden. Op gelijkwaardige kruisingen heeft de rouwstoet, indien het eerste voertuig reeds de kruising gepasseerd heeft, altijd voorrang, ongeacht van welke kant deze rouwstoet komt. Op de niet-gelijkwaardige kruisingen geldt deze regel niet en moet elk voertuig in de stoet zich afzonderlijk aan de normale regels houden.

Overigens is het alleen een officiele rouwstoet indien alle voertuigen zowel aan de linker- als aan de rechterzijde de officiele zwarte vlag voeren, dus ook alle volgauto's[/quote]


Jammer, dat Witte Angora alleen een punt krijgt, want hij heeft zich aan de afspraak gehouden, om het niet op te zoeken.

In tegenstelling van jouw, van internet gehaald en hier geplakt, dat had ik ook gekund, en dan misschien het volle puntenaantal gekregen. :wink:

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

nevermind schreef:
jojogirl21 schreef: En wat te denken van de rouwstoet??? Wie weet daar de voorrangsregels van zonder ze eerst op te zoeken?
Bij mijn weten is dat van die rouwstoet pas veranderd. Als auto's in een rouwstoet hun koplampen aan hebben, mag de stoet niet onderbroken worden door het overige verkeer.
Goed geprobeerd, een punt voor de moeite :)

Het eerste voertuig van de rouwstoet dient zich altijd aan alle normale regels te houden. Op gelijkwaardige kruisingen heeft de rouwstoet, indien het eerste voertuig reeds de kruising gepasseerd heeft, altijd voorrang, ongeacht van welke kant deze rouwstoet komt. Op de niet-gelijkwaardige kruisingen geldt deze regel niet en moet elk voertuig in de stoet zich afzonderlijk aan de normale regels houden.

Overigens is het alleen een officiele rouwstoet indien alle voertuigen zowel aan de linker- als aan de rechterzijde de officiele zwarte vlag voeren, dus ook alle volgauto's

Jammer, dat Witte Angora alleen een punt krijgt, want hij heeft zich aan de afspraak gehouden, om het niet op te zoeken.

In tegenstelling van jouw, van internet gehaald en hier geplakt, dat had ik ook gekund, en dan misschien het volle puntenaantal gekregen. :wink:[/quote]

Daar heb ik geen internet voor nodig nevermind...

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door nevermind »

jojogirl21 schreef:
nevermind schreef:
jojogirl21 schreef: En wat te denken van de rouwstoet??? Wie weet daar de voorrangsregels van zonder ze eerst op te zoeken?
Bij mijn weten is dat van die rouwstoet pas veranderd. Als auto's in een rouwstoet hun koplampen aan hebben, mag de stoet niet onderbroken worden door het overige verkeer.
Goed geprobeerd, een punt voor de moeite :)

Het eerste voertuig van de rouwstoet dient zich altijd aan alle normale regels te houden. Op gelijkwaardige kruisingen heeft de rouwstoet, indien het eerste voertuig reeds de kruising gepasseerd heeft, altijd voorrang, ongeacht van welke kant deze rouwstoet komt. Op de niet-gelijkwaardige kruisingen geldt deze regel niet en moet elk voertuig in de stoet zich afzonderlijk aan de normale regels houden.

Overigens is het alleen een officiele rouwstoet indien alle voertuigen zowel aan de linker- als aan de rechterzijde de officiele zwarte vlag voeren, dus ook alle volgauto's

Jammer, dat Witte Angora alleen een punt krijgt, want hij heeft zich aan de afspraak gehouden, om het niet op te zoeken.

In tegenstelling van jouw, van internet gehaald en hier geplakt, dat had ik ook gekund, en dan misschien het volle puntenaantal gekregen. :wink:
Daar heb ik geen internet voor nodig nevermind...[/quote]

Je hebt het niet met eigen worden geschreven, opgezocht en geplakt, dus toch internet nodig, maar maakt niet uit. :wink:

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

nevermind schreef:
jojogirl21 schreef: En wat te denken van de rouwstoet??? Wie weet daar de voorrangsregels van zonder ze eerst op te zoeken?
Bij mijn weten is dat van die rouwstoet pas veranderd. Als auto's in een rouwstoet hun koplampen aan hebben, mag de stoet niet onderbroken worden door het overige verkeer.
Goed geprobeerd, een punt voor de moeite :)

Het eerste voertuig van de rouwstoet dient zich altijd aan alle normale regels te houden. Op gelijkwaardige kruisingen heeft de rouwstoet, indien het eerste voertuig reeds de kruising gepasseerd heeft, altijd voorrang, ongeacht van welke kant deze rouwstoet komt. Op de niet-gelijkwaardige kruisingen geldt deze regel niet en moet elk voertuig in de stoet zich afzonderlijk aan de normale regels houden.

Overigens is het alleen een officiele rouwstoet indien alle voertuigen zowel aan de linker- als aan de rechterzijde de officiele zwarte vlag voeren, dus ook alle volgauto's
Jammer, dat Witte Angora alleen een punt krijgt, want hij heeft zich aan de afspraak gehouden, om het niet op te zoeken.

In tegenstelling van jouw, van internet gehaald en hier geplakt, dat had ik ook gekund, en dan misschien het volle puntenaantal gekregen. :wink:
Daar heb ik geen internet voor nodig nevermind...[/quote]

Je hebt het niet met eigen worden geschreven, opgezocht en geplakt, dus toch internet nodig, maar maakt niet uit. :wink:[/quote]

Zeer zeker niet geplakt, maar ik kan je er een simpele verklaring voor geven.
Een regel is een regel, daar mag ik niks aan toevoegen, daar mag ik niks van weglaten, want dan veranderd de essentie van de regel.
Dit is de regel zoals ik hem geleerd heb, zoals ik hem ken, dit is ook de regel zoals ik hem mijn leerlingen leer.
Dus nee, totaal geen internet voor nodig (afgezien dan om op dit forum te komen natuurlijk :wink: )

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

jojogirl21 schreef:
Overigens is het alleen een officiele rouwstoet indien alle voertuigen zowel aan de linker- als aan de rechterzijde de officiele zwarte vlag voeren, dus ook alle volgauto's
:D Juist.
Met millitaire colonnes heeft zelfs het eerste voertuig weer een ander vlaggetje dan de volgwagens... :D
Dat MOETEN we allemaal weten, das belangrijk.. :roll: Dat onderscheidt ook de goeie instructeur van de gemiddelde automobilist..
Om aan alle twijfel een eind te maken, geef ik ze gewoon altijd voorrang.

Toch is dat met die vlaggetjes op een rouwstoet wel zinvol, niet elke auto is hetzelfde en zo kan je wel zien waar de stoet eindigt.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat MOETEN we allemaal weten, das belangrijk.. :roll: Dat onderscheidt ook de goeie instructeur van de gemiddelde automobilist..
Daarom kun je beter les krijgen van een goeie instructeur dan van een gemiddelde automobilist, of nog erger. :wink:

En daarom is af en toe een herhaling heus niet verkeerd. Instructeurs zitten dagelijks op de weg, zijn voortdurend met de stof bezig, en worden dan ook geacht een hoge mate van vakkennis te hebben. De gemiddelde automobilist, sja, die is meer met andere vakgebieden bezig, laten we het daar maar op houden.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

witte angora schreef:

En daarom is af en toe een herhaling heus niet verkeerd. Instructeurs zitten dagelijks op de weg, zijn voortdurend met de stof bezig, en worden dan ook geacht een hoge mate van vakkennis te hebben. De gemiddelde automobilist, sja, die is meer met andere vakgebieden bezig, laten we het daar maar op houden.
Herhaalcursussen vind ik onzin, het gros rijdt goed, de echte verkeershufters zijn in de minderheid en vallen op, DIE moet je aanpakken.
En ja, er zakt misschien wat theorie weg die in de praktijk weinig voorkomt, maar so what? Het gezonde verstand geeft dan toch altijd de doorslag. (en ervaring)

Weet jij bijvoorbeeld nog wat alle aanwijzingen van een verkeersagent op de weg precies inhouden?
Nee toch? Dat zou je moeten opzoeken en dan weet je het weer, net zoals ik. :wink:
Ook al zou je dat soort voorvalletjes wel uit je hoofd weten.... als je rijstijl niet deugt, maakt dat ook niet uit.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

jojogirl21 schreef:En toch weten nog steeds weinig mensen dat je met een aanhanger 90 mag rijden...
en caravans... (uiteraard mits de toegestane max op die weg hoger is).
Tot grote ergernis van menig vrachtwagenchauffeur op de snelweg omdat velen dan 75 gaan rijden en slecht een constante snelheid kunnen aanhouden.
Overigens geldt die regel niet alleen voor combi's van max 3500 ? Dat weet ik even niet helemaal zeker, maarja daar mag ik ook de weg niet mee op en bovendien rij ik nooit met een aanhanger of caravan.
jojogirl21 schreef: En wat te denken van de rouwstoet??? Wie weet daar de voorrangsregels van zonder ze eerst op te zoeken?
Ik heb de uitleg later gelezen, maar moet eerlijk bekennen dat ik de regels van een rouwstoet niet goed genoeg beheers. Hoe ik ermee omga kan dus best wel eens anders zijn dan wat de verkeersregels voorschrijven.

Meestal legt een rouwstoet een vrij korte afstand af dus zo vaak kom ik die niet tegen. Daarbij is het mij bekend dat velen de regels van de rouwstoet niet goed genoeg beheersen dus ook de rouwenden in de stoet niet. Persoonlijk vind ik dat zo'n rouwstoet met respect behandeld moet worden en ga niet stoorzenderen daarin en laat de stoet eventjes lekker rustig passeren, dus krijgen ze van mij soms ook voorrang daar waar ze het niet hebben (ik kan me voorstellen dat sommigen het totaal niet eens zijn met mij hierin). Iedereen die ooit zelf in zo'n stoet heeft gelopen en gereden (gaat lopen of rijden) vindt het ook prettig als dat gebeurd. Hoe lang duurt het nu helemaal ? Die 2 minuutjes maken echt het verschil niet en misschien hoeft u daarom bij het volgende verkeerslicht of spoorwegovergang minder lang te wachten.

Voorrang hebben is leuk maar soms vraagt naar mijn mening de situatie erom de ander even voor te laten gaan zodat het voor iedereen soepeler en sneller verloopt. Zo komt het soms wel eens voor dat ik iemand bij een gelijkwaardige kruising voor laat gaan ook al kom ik zelf van rechts. Soms staat die ander zo onhandig stil of is het een grote vrachtwagen die uit een klein straatje komt. Dan kan ik wel moeilijk gaan doen om van mijn voorrang gebruik te maken ik kan ook de ander even doorwenken waardoor we met alle partijen sneller zijn.

En nee ik ben geen truttebel in het verkeer, ik hou ook van lekker vlotjes doorrijden en ja ook soms iets harder dan toegestaan.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door ciske »

Daarbij is het mij bekend dat velen de regels van de rouwstoet niet goed genoeg beheersen dus ook de rouwenden in de stoet niet. Persoonlijk vind ik dat zo'n rouwstoet met respect behandeld moet worden en ga niet stoorzenderen daarin en laat de stoet eventjes lekker rustig passeren, dus krijgen ze van mij soms ook voorrang daar waar ze het niet hebben (ik kan me voorstellen dat sommigen het totaal niet eens zijn met mij hierin). Iedereen die ooit zelf in zo'n stoet heeft gelopen en gereden (gaat lopen of rijden) vindt het ook prettig als dat gebeurd. Hoe lang duurt het nu helemaal ? Die 2 minuutjes maken echt het verschil niet en misschien hoeft u daarom bij het volgende verkeerslicht of spoorwegovergang minder lang te wachten.
mij zijn die regels wel bekend, maar ook als die regels niet bekend bij iemand zijn, dan nog hoe zou iemand het in zijn/haar aso kop halen om daar tussenin of dwars er door heen te rijden.

Wat dat betreft vind ik eigenlijk niet dat iemand die regels hoeft te kennen en net zoals Emmy hier al schrijft , zelf dat stukje respect op moet brengen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

mij zijn die regels wel bekend, maar ook als die regels niet bekend bij iemand zijn, dan nog hoe zou iemand het in zijn/haar aso kop halen om daar tussenin of dwars er door heen te rijden.
Klopt, hoe zou iemand het zelf vinden als hij of zij zelf in zo'n rouwstoet rijdt, en er scheurt van alles door de stoet heen? Je hoeft niet altijd de regels perfect te kennen om ze goed na te leven. :wink:

Maar eerlijk is eerlijk, dat gaat lang niet altijd op.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

witte angora schreef:
mij zijn die regels wel bekend, maar ook als die regels niet bekend bij iemand zijn, dan nog hoe zou iemand het in zijn/haar aso kop halen om daar tussenin of dwars er door heen te rijden.
Klopt, hoe zou iemand het zelf vinden als hij of zij zelf in zo'n rouwstoet rijdt, en er scheurt van alles door de stoet heen? Je hoeft niet altijd de regels perfect te kennen om ze goed na te leven. :wink:

Maar eerlijk is eerlijk, dat gaat lang niet altijd op.
Zwarte vlaggetjes moeten erop!
Aan beide kanten, :D Auto s zonder vlaggetje tellen niet. Het schept verwarring
Als ze dan toch in de stoet meerijden, moet je ze bekeuren.
Degenen die toch de stoet onderbreken terwijl de regels voor de vlaggetjes nageleefd wordt, moet ook bekeurd worden.

Zo dwing je pas respect af.
Regels zijn regels, ze gelden voor iedereen.

Nu maar hopen dat elke uitvaartonderneming genoeg zwarte vlaggetjes op voorraad heeft.. :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Zo dwing je pas respect af.
Regels zijn regels, ze gelden voor iedereen.
Maar om af en toe op herhalingscursus te gaan om de nieuwste regels te leren kennen, dat is natuurlijk nog steeds onzin, nietwaar? :mrgreen:

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

witte angora schreef:
Zo dwing je pas respect af.
Regels zijn regels, ze gelden voor iedereen.
Maar om af en toe op herhalingscursus te gaan om de nieuwste regels te leren kennen, dat is natuurlijk nog steeds onzin, nietwaar? :mrgreen:
Ja! En ik kan je ook zeggen waarom.
De meest automobilisten kennen niet alle regels, dat is waar, maar om daar nou voor op cursus te gaan is onzin.
Voor de meesten is het gewoon even de puntjes op de i zetten om de wat weggezakte theorie op te halen>>> om daar nu miljoenen mensen voor op cursus te sturen gaat mij veel te ver.
Bovendien heb ik al paar keer opgemerkt dat je nog zoveel kan weten>>>als je rijstijl niet deugt is dat toch zinloos.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

seconds-out schreef:Zo dwing je pas respect af.
Regels zijn regels, ze gelden voor iedereen.
Degenen in de rouwstoet weten doorgaans wel welke auto wel en niet bij de stoet hoort en welke zich er tussensmokkelt. Bovendien heeft dat geen enkele zin om zich er tussen te smokkelen zo'n stoet gaat meestal toch stapvoets,

En als men als verkeersdeelnemer de ogen niet in de zak heeft zitten, ziet men echt wel wie wel en niet bij de stoet hoort, ook zonder vlaggetjes. Bij twijfel wacht gewoon eventjes, het scheelt niets en voorkomt een hoop leed. De rouwenden hebben wel iets anders aan hun hoofd op dat moment.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door ciske »

En als men als verkeersdeelnemer de ogen niet in de zak heeft zitten, ziet men echt wel wie wel en niet bij de stoet hoort, ook zonder vlaggetjes. Bij twijfel wacht gewoon eventjes, het scheelt niets en voorkomt een hoop leed. De rouwenden hebben wel iets anders aan hun hoofd op dat moment
precies en wie voor dit al geen respect ken opbrengen is een waardeloos stuk vreten die niet achter het stuur hoort.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

Emmy75 schreef:
seconds-out schreef:Zo dwing je pas respect af.
Regels zijn regels, ze gelden voor iedereen.
Degenen in de rouwstoet weten doorgaans wel welke auto wel en niet bij de stoet hoort en welke zich er tussensmokkelt. Bovendien heeft dat geen enkele zin om zich er tussen te smokkelen zo'n stoet gaat meestal toch stapvoets,
Nou stapvoets?
Meestal rijden ze harder, maar goed.
Degenen in een rouwstoet weten ook niet altijd wie er wel of niet bij hoort, kan toch niet, misschien zijn er wel een paar honderd mensen, lijkt me sterk dat ze elkaar allemaal kennen, laat staan dat ze weten wat voor auto ze rijden.
Ben het wel met je eens dat weinigen er zich tussen zullen voegen, alhoewel..Als vreemde automobilist kan je dat natuurlijk niet altijd weten als de halve stoet zonder vlaggetjes rijdt..
Bovendien kan je ook pleiten voor vlaggetjes, gezien de voorrang die ze genieten op kruispunten en dergelijke, dan is het toch wel handig als je weet waar de stoet eindigt.

Dus.
Respect is prima, dat dwing je dus af door de hele stoet te voorzien van zwarte vlaggetjes.
Aan beiden kanten dus... :D

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door nevermind »

Emmy75 schreef: Degenen in de rouwstoet weten doorgaans wel welke auto wel en niet bij de stoet hoort en welke zich er tussensmokkelt. Bovendien heeft dat geen enkele zin om zich er tussen te smokkelen zo'n stoet gaat meestal toch stapvoets,
Niet altijd, want een rouwstoet gaat ook soms via de snelweg, en dan moet de stoet tenminste 60 km per uur rijden.
Ik hoop dat ik de snelheid goed heb, met de instructeurs in de nek. :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

seconds-out schreef:Nou stapvoets?
Meestal rijden ze harder, maar goed.
Komt ook vaak genoeg voor dat er nog mensen lopen die de stoet volgen, deze stoeten rijden dan stapvoets. Ja er zijn ook stoeten dit over de snelweg gaan en die gaan wat harder, maar meestal houden deze zich gewoon rechts en rijden met de stroom op die baan mee. Dus daar hoeven de overigen niet veel hinder van ondervinden.
seconds-out schreef: Degenen in een rouwstoet weten ook niet altijd wie er wel of niet bij hoort, kan toch niet, misschien zijn er wel een paar honderd mensen, lijkt me sterk dat ze elkaar allemaal kennen, laat staan dat ze weten wat voor auto ze rijden.
Wordt snel genoeg duidelijk als er eentje de stoet niet volgt richting begraafplaats ofzo. Ja ik heb al vaker in lange, lange stoeten gezeten.
seconds-out schreef: Ben het wel met je eens dat weinigen er zich tussen zullen voegen, alhoewel..Als vreemde automobilist kan je dat natuurlijk niet altijd weten als de halve stoet zonder vlaggetjes rijdt.. Bovendien kan je ook pleiten voor vlaggetjes, gezien de voorrang die ze genieten op kruispunten en dergelijke, dan is het toch wel handig als je weet waar de stoet eindigt.
Beetje opletten op de non-verbale communicatie of andere communicatie dan vlaggetjes. Aan het gedrag / kleding ed van de mensen die bij de stoet horen, is het echt wel af te lezen als men daar maar een beetje op wil letten.
seconds-out schreef: Respect is prima, dat dwing je dus af door de hele stoet te voorzien van zwarte vlaggetjes.
Aan beiden kanten dus... :D
Naar mijn mening hoeft respect niet altijd meteen afgedwongen te worden door dit soort maatregelen. Waarom moet dat weer dwingend zijn of in andere bewoordingen waarom is het nodig dat er om respect gevraagd wordt ? In mijn optiek is dat meer een kwestie van goed fatsoen, normen en waarden van degenen die niet aan de stoet deelneemt om zo'n stoet heel eventjes zijn gang te laten maken in alle rust. Zo vinden sommigen het nodig om druk te moeten toeteren als het even niet opschiet en er loopt zo'n stoet voorbij, vreselijk vind ik zoiets.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door ciske »

Zo vinden sommigen het nodig om druk te moeten toeteren als het even niet opschiet en er loopt zo'n stoet voorbij, vreselijk vind ik zoiets.
dat is ook vreselijk, maar gelukkig is er nu in de wet vastgelegd dat onnodig toeteren behoorlijk in de papieren ken oplopen.

ach mensen die zo aso zijn dat je respect moet afdwingen zijn voor mij geen normaal volkje.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Seconds
Voor de meesten is het gewoon even de puntjes op de i zetten om de wat weggezakte theorie op te halen>>> om daar nu miljoenen mensen voor op cursus te sturen gaat mij veel te ver.
Het gaat niet alleen om de puntjes op de i voor de weggezakte kennis, maar ook om nieuwe regels, dat is nu wel zo ontzettend vaak gezegd in dit topic. Vind je een aanvullende cursus, al is het maar een half dagje, om mensen bij te praten, om die reden dan geen goed idee? Puur en alleen om de nieuwe en gewijzigde regels door te nemen?

Gesloten