LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet rijscholen rijzen als paddenstoelen uit de grond

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
desmond
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2020 21:41

Internet rijscholen rijzen als paddenstoelen uit de grond

Ongelezen bericht door desmond »

Het wordt tijd dat de overheid in samenwerking met de brancheverenigingen van rijscholen gaan kijken naar de werkwijze van internet rijscholen in Nederland. Ze rijzen als paddenstoelen uit de grond, plunderen leerlingen en instructeurs.

Ik ben werkzaam als instructeur bij IQ Drive. Een bedrijf die bovenaan internet staat waarop heel veel leerlingen op klikken.
Ze bieden onbeperkt examens aan, totdat de leerlingen erachter komen, dat ze bij elke examen verplicht een aantal lessen moeten nemen.

Verder betalen ze hun instructeurs slecht of niet, waardoor de leerlingen danig worden gedupeerd. Ze geven de leerlingen dan een ander instructeur met een ander auto, waardoor de leerlingen vreselijk in de waar komen. Ik heb zelf leerlingen gehad die vier instructeurs versleten hebben en jaren bezig zijn aan hun rijopleiding.

Verder worden de facturen van instructeur slecht of helemaal niet betaald. Of moet je maanden op je geld wachten terwijl het contract van hun zegt: binnen zes weken. Als je besluit te stoppen krijg je een bericht of mail van een jurist die gaat dreigen mat kosten. Ik ben het kortom zat en doe een verzoek de instructeurs van deze malafide bedrijven te sparen. Wij stoppen duizenden uren in de lessen waarbij wij de brandstof onderhoud van de auto vooruit moeten betalen. Er moet wat gebeuren, deze lui moeten stoppen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Internet rijscholen rijzen als paddenstoelen uit de grond

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan maar een nieuwe baan zoeken. Wat moet je hier anders mee.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Internet rijscholen rijzen als paddenstoelen uit de grond

Ongelezen bericht door scontra »

Blijkbaar wordt er toch met een auto op de openbare weg les gegeven en niet achter de computer, zoals ik uit 'kop' van het topic meende te begrijpen. :oops:

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Internet rijscholen rijzen als paddenstoelen uit de grond

Ongelezen bericht door kokka »

Ik heb een kennis die nu bezig is om ook in zee te gaan met zo'n francise-keten.
als je leest wat ze vragen aan maandelijkse kosten sta je echt met je oren te klapperen.
Het probleem is dat die grote ketens wel het geld en de resources hebben om veel klanten te trekken, iets waar je als beginnende rijschool nooit aan kan tippen.
Het enige wat ik je kan aanraden is zorgen dat je alles goed documenteert, dan kan je als er dingen gebeuren die niet contractueel zijn vastgelegd de gang naar de rechter maken.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Internet rijscholen rijzen als paddenstoelen uit de grond

Ongelezen bericht door 16again »

desmond schreef:
07 mar 2020 22:21
Of moet je maanden op je geld wachten terwijl het contract van hun zegt: binnen zes weken. Als je besluit te stoppen krijg je een bericht of mail van een jurist die gaat dreigen mat kosten.
Dat is natuurlijk bluf. Zij blijven zelf in gebreke.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Internet rijscholen rijzen als paddenstoelen uit de grond

Ongelezen bericht door witte angora »

desmond schreef:
07 mar 2020 22:21
Het wordt tijd dat de overheid in samenwerking met de brancheverenigingen van rijscholen gaan kijken naar de werkwijze van internet rijscholen in Nederland.
Nooit geweten dat je je rijbewijs via internet kan behalen.

Voor de rest van je betoog kan ik je alleen maar adviseren juridische stappen te zetten. Maar aangezien dit een consumentenforum is, geen zakelijk forum, is het lastig om je een goed advies te geven.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Internet rijscholen rijzen als paddenstoelen uit de grond

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
09 mar 2020 08:47
Nooit geweten dat je je rijbewijs via internet kan behalen.
Het verklaart wel een heleboel :mrgreen:

1980clean
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2020 11:32

Re: Internet rijscholen rijzen als paddenstoelen uit de grond

Ongelezen bericht door 1980clean »

breien schreef:
08 mar 2020 16:17
U, als instructeur bent toch zelf met hen in zee gegaan. Erg veel medelijden heb ik daar niet mee.
Veel (jonge} leerlingen nemen een plaatselijke autorijschool, waar ze goede verhalen van andere leerlingen over horen. Ze zoeken helemaal niet op het wereldwijde web.
Ik werk zelf bij een rijschool en onze ervaring is dat (jonge) leerlingen vooral naar de prijs kijken. Na een les of 20 of na meerdere malen te zijn gezakt voor het praktijkexamen gaan ze elders verder. Leerlingen die drie of vier rijscholen verslijten zijn geen uitzondering.

Wij zijn ook bekend met een aantal andere namen van "internetrijscholen" en ook van deze rijscholen hebben wij al meerdere teleurgestelde leerlingen gehad.

cheutexas
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jan 2020 08:44

Re: Internet rijscholen rijzen als paddenstoelen uit de grond

Ongelezen bericht door cheutexas »

rijinstructeur schreef: ↑
Het maakt ook een groot verschil of ik 10 lessen heb of 10 uur (online). Mijn 10 lessen waren elk 2 uur, dus ik kon 20 uur voltooien. Nu gebruiken we software om studenten te leren autorijden.

Mijn tekst wordt verzonden via Typor _______________________________________________________________________________ buyessays
Hallo,
Welke online rijschoolsoftware voor lesgeven gebruikt u? Flexpulse, Autofox, PlanGo, Plan2Drive?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Internet rijscholen rijzen als paddenstoelen uit de grond

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wie neemt er nu les bij een erg lage......IQ Drive?

Als je op cbr.nl keek naar aantal Examens en geslaagde ga ik als leerling daar zeker niet naar toe.
En deze instructeur kan beter voor zichzelf beginnen na daar ook even gekeken te hebben.

Gesloten