LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onredelijk hoge factuur van rijschool

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
Eologio
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2015 01:23

Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door Eologio »

Hallo leden,

Vorig jaar was ik begonnen aan mijn rijlessen. Ik heb het zelf betaald, niet mijn ouders o.i.d. en ging bij een rijschool waarvan ik dacht dat ze degelijk waren. Destijds had ik een pakket genomen van 20 rijlessen + eindexamen voor €850,- en een intake voor €50,-. Ik heb het toen maar vooraf volledig betaald. Had gelijk 900 euro overgemaakt met het vertrouwen dat het allemaal wel goed zou verlopen. De eerste 5 lessen gingen wel oke, maar daarna begonnen er grote gaten te vallen in mijn rijlessen. Elke keer was er wel iets. Dan wel op vakantie, dan weer te moe etc. Soms gaten van 3 maanden geen rijles. Ik bel/app dan, maar geen reactie. Nou heb ik in totaal 30 lessen gehad en 2x examen gepland die allebei de keren niet doorgingen. Niet door mij, maar door de rijschool die dan weer niet kon. Nu zo'n 14 maanden later werd ik het zat en ben naar een andere rijschool gegaan. In eerste instantie heeft mijn oude rijschool het niet eens gemerkt tot de machtiging weg werd gehaald, want heb alweer zo'n 2 maanden stil gestaan bij mijn oude rijschool.

Nu staan er 10 lessen (volgens hem 14, maar ik heb het bijgehouden) open die betaald moeten worden. Als goedmaker had hij destijds beloofd 2 lessen gratis te geven, dus eigenlijk 2 lessen minder. Nu heb ik 850 betaald voor 20 lessen + examen, maar ik ga geen examen bij hem doen, dus alleen logisch dat ie verrekend wordt(?) en dan de overige 8 lessen betalen.

Een examen is 235 euro bij hem en een losse les was 37.
Ik heb 850 betaald voor 20 lessen + 235 (examen), dan lijkt me die 235 minstens 6 lessen waard en wil ik best nog die 2 overige lessen betalen.

Maar wat ik nu heb gekregen is een factuur voor 34 lessen à 39 euro per les! En hij heeft pas SINDS KORT zijn prijzen aangepast. Dus hij verrekent een prijs voor de gehele lessen die hij pas een week of twee heeft voor lessen die ik zo'n jaar tot 5 maanden geleden heb gehad. Dit komt neer op zo'n 1400 euro, waarvan ik dan nog 500 euro moet betalen?! Je kan toch niet zomaar besluiten je prijzen omhoog te doen en dan te factureren voor lessen die je al hebt gereden? En dan nog zo'n belachelijke factuur?

Kan ik hier iets tegen doen? Ben ook maar een arme student..

Ik hoop dat er enigszins een touw aan vast te knopen valt, want dit lijkt me echt belachelijk. Ik hoop dat hier wat tegen te doen is, want er zijn meer de dupe lees ik op Google.. Kan echt geen 500 euro kwijt.

stofzuigertje

Re: Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vermoedelijk vind je deze rijschool bij www.cbr.nl onderaan terug.

Verder, liever 3x per week 2 uren les dan 1x per week 1 uur die vaak nog 50 minuten is bij goedkope aanbieders....

Een duurdere rijschool die 3x per week 2 uren dus 6 uren vraagt is duur per week maar vaak binnen 2 maanden je rijbewijs en scoren regelmatig boven de 70% eerste keer geslaagde en kijk daarom naar totaal prijs en niet lesuur of aanbieding.

Verder is 6 uren per week minder vergeten dus indien je goed luisterde minder lessen nodig.
Goedkoop is duurkoop dus kijk eens op CBR...NL

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door kokka »

hoe raar het ook klinkt, jij ben in eerste instantie zelf fout omdat je de examens niet afneemt bij hem, dus daarover kan je ook geen teruggave verwachten. zelf een soort verrekening maken is ook niet correct.
je ben eigenlijk een stapje te snel gegaan. je had de rijschoolhouder eerst ( schriftelijk) in gebreke moeten stellen, en heb de kans geven om zijn contractuele verplichting na te komen.
Hij kan natuurlijk op zijn beurt ook niet een hogere prijs rekenen voor afgenomen lessen, als jullie in eerste instantie overeengekomen zijn.
Hij kan jou in dit geval de 10 lessen die je meer hebt gehad als contractueel vastgelegd, althans ik neem aan de je een contract had met deze rijschool, wel in rekening brengen. jij kan hem dwingen om de twee examens alsnog te leveren.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Er zijn 2 termen waar ik een pesthekel aan heb :
ik ben een hardwerkende Nederlander die hard werkt voor zijn geld.

En : ik ben maar een arme student, zoals klager/vrager over zichzelf beweert.

Een pak geld uitgeven (1e keer meteen 900 euro betaald) daarna nog een bedrag, en dan klagen dat je arm bent.
Mag ik even een teiltje ?
En dan gaat de arme student ook nog autorijden als hij zijn/haar rijbewijs heeft !
En wat uw bijna onbegrijpelijke, warrige vraag betreft : u wordt bedonderd/belazerd/besodemietert !

Eologio
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2015 01:23

Re: Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door Eologio »

kokka schreef:hoe raar het ook klinkt, jij ben in eerste instantie zelf fout omdat je de examens niet afneemt bij hem, dus daarover kan je ook geen teruggave verwachten. zelf een soort verrekening maken is ook niet correct.
je ben eigenlijk een stapje te snel gegaan. je had de rijschoolhouder eerst ( schriftelijk) in gebreke moeten stellen, en heb de kans geven om zijn contractuele verplichting na te komen.
Hij kan natuurlijk op zijn beurt ook niet een hogere prijs rekenen voor afgenomen lessen, als jullie in eerste instantie overeengekomen zijn.
Hij kan jou in dit geval de 10 lessen die je meer hebt gehad als contractueel vastgelegd, althans ik neem aan de je een contract had met deze rijschool, wel in rekening brengen. jij kan hem dwingen om de twee examens alsnog te leveren.
Ik wilde het wel afnemen. Al 2 keer een examen gepland, maar hij heeft elke keer het zelf verschoven omdat hij weer eens niet kon of geen tijd had. Ik heb hem via whatsapp toen al verteld dat ik wilde stoppen, maar hij zei toen dat ie z'n best zou doen en het wel beter ging etc. Is niks van terecht gekomen. Hij, niet ik, heeft elke keer het examen verschoven. Ligt het dan alsnog aan mij?

Hij heeft nooit eend contract gestuurd, enkel een factuur. Er is dis geen contractuele verbintenis.

Hij heeft sinds kort een prijsverhoging opgenomen en wilt zo alles verrekenen. Dus ook de lessen die ik al een jaar geleden heb gehad. Ik heb het idee dat hij mij gewoon aan het belazeren is om geld.

Enig idee wat ik kan doen?

Eologio
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2015 01:23

Re: Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door Eologio »

Willemzelf schreef:Er zijn 2 termen waar ik een pesthekel aan heb :
ik ben een hardwerkende Nederlander die hard werkt voor zijn geld.

En : ik ben maar een arme student, zoals klager/vrager over zichzelf beweert.

Een pak geld uitgeven (1e keer meteen 900 euro betaald) daarna nog een bedrag, en dan klagen dat je arm bent.
Mag ik even een teiltje ?
En dan gaat de arme student ook nog autorijden als hij zijn/haar rijbewijs heeft !
En wat uw bijna onbegrijpelijke, warrige vraag betreft : u wordt bedonderd/belazerd/besodemietert !
Een student van 22 die 1000 euro bij elkaar gespaard heeft voor zijn rijbewijs is dus rijk? Beetje rare reactie en voegt verder vrij weinig toe.

stofzuigertje

Re: Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een arme student is gewoon goed in ellebogen werk.... mijn zoon studeert nu tenslotte ook!

:mrgreen:

Maar hij heeft wel vooraf goed gekeken naar prijs en kwaliteit en deze rijschool als 16 jarige gelest en als 17 jarige in 1x geslaagd, net de overige 91% van alle klanten daar!
De 6 of 8 uren per week en na 5 weken examen!

En arm, ja jeugdloon is zo laag dat hij gedwongen word om als ZZPer werk te verrichten want als Zelfstandige heb je geen Jeugdloon!
Iedereen die tussen 15 en 24 is moet gewoon zelf beginnen en laat je niet misbruiken.

Een student word geacht slimmer te zijn dus vooraf goed vergelijken voor je iets koopt of een dienst af sluit!
:evil:

Eologio
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2015 01:23

Re: Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door Eologio »

stofzuigertje schreef:Een arme student is gewoon goed in ellebogen werk.... mijn zoon studeert nu tenslotte ook!

:mrgreen:

Maar hij heeft wel vooraf goed gekeken naar prijs en kwaliteit en deze rijschool als 16 jarige gelest en als 17 jarige in 1x geslaagd, net de overige 91% van alle klanten daar!
De 6 of 8 uren per week en na 5 weken examen!

En arm, ja jeugdloon is zo laag dat hij gedwongen word om als ZZPer werk te verrichten want als Zelfstandige heb je geen Jeugdloon!
Iedereen die tussen 15 en 24 is moet gewoon zelf beginnen en laat je niet misbruiken.

Een student word geacht slimmer te zijn dus vooraf goed vergelijken voor je iets koopt of een dienst af sluit!
:evil:
Ok, fijn dat je wat zout over de wonden gooit en je zoontje ophemelt, maar daar heb ik momenteel niet veel aan.

stofzuigertje

Re: Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nee, die eerste grap is voor Willempie.....

En mijn advies, kijk eens op CBR site en als dat matig is, verder zoeken want bij dit soort zelfstandige ondernemers is met heel veel dure advocaten en deurwaarders zo weinig te halen dat de kosten hoger zijn dan de opbrengst..


Studenten zitten vaak als vreemde in een ver weg stad dus tijdens je laatste VWO jaar is handiger....
Maar als Student, het mag en vooraf goed informeren....

Reclame is altijd perfecte rijschool en hoge slagingskansen... maar CBR heeft de keiharde waarheid.
Ik heb prachtige reclame gezien, iemand die 1e kwartaal maar 2 kandidaten had en beide 1e keer geslaagd!
Dus 100% score en beste van regio!

Maar na 3 jaren dus iets andere leerlingen en meer en altijd ruim onder landelijk gemiddelde gebleven!
Hun reclame was in 2e kwartaal dus de waarheid maar na 3 jaren niet meer!

Geloof nooit zomaar een rijschool en informeer eerst hoe goed ze werkelijk zijn.

En uit jou verhaal, als je erg lang werk hebt mogen ze tarief aanpassen dus neem er een die binnen enkele maanden met meerdere lesuren per week werkt... dan voorkom je dit soort gevallen.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door 16again »

stofzuigertje schreef:En arm, ja jeugdloon is zo laag dat hij gedwongen word om als ZZPer werk te verrichten want als Zelfstandige heb je geen Jeugdloon!
Iedereen die tussen 15 en 24 is moet gewoon zelf beginnen en laat je niet misbruiken.
Probeer eens als ZZP-er vakken te gaan vullen in de supermarkt

Eologio
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2015 01:23

Re: Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door Eologio »

stofzuigertje schreef:Nee, die eerste grap is voor Willempie.....

En mijn advies, kijk eens op CBR site en als dat matig is, verder zoeken want bij dit soort zelfstandige ondernemers is met heel veel dure advocaten en deurwaarders zo weinig te halen dat de kosten hoger zijn dan de opbrengst..


Studenten zitten vaak als vreemde in een ver weg stad dus tijdens je laatste VWO jaar is handiger....
Maar als Student, het mag en vooraf goed informeren....

Reclame is altijd perfecte rijschool en hoge slagingskansen... maar CBR heeft de keiharde waarheid.
Ik heb prachtige reclame gezien, iemand die 1e kwartaal maar 2 kandidaten had en beide 1e keer geslaagd!
Dus 100% score en beste van regio!

Maar na 3 jaren dus iets andere leerlingen en meer en altijd ruim onder landelijk gemiddelde gebleven!
Hun reclame was in 2e kwartaal dus de waarheid maar na 3 jaren niet meer!

Geloof nooit zomaar een rijschool en informeer eerst hoe goed ze werkelijk zijn.

En uit jou verhaal, als je erg lang werk hebt mogen ze tarief aanpassen dus neem er een die binnen enkele maanden met meerdere lesuren per week werkt... dan voorkom je dit soort gevallen.
Volgens mij heb je mijn verhaal niet goed gelezen/begrepen. Ik heb nu een factuur van 500 euro op mijn matje wat zeer onredelijk is. Hij rekent extreem hoge uirprijs i.v.m. waar ik voor betaalde.

stofzuigertje

Re: Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

ZZPer?

Als je geen Pizza bezorger wilt zijn, maar ze uit de Super gekochte uit de vriezer haalde en opbakte in oven.....
Dan nog enige reclame en bezorgen en dan verdien je meer dan de ook opgewarmde van een bekende landelijke keten!

Verder is de CV monteur in loondienst, de jaarlijkse controle is ongeacht of je puber of volwassen ervaren monteur kreeg hetzelfde.... de klant betaald geen half geld....

Dan is voor jezelf beginnen wel rendabel!

stofzuigertje

Re: Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraagje;

Moet je nog €500,- betalen voor reeds gereden lessen?

Als je geen examen datum kreeg en extra lessen, vooraf had hij tarief verhoging moeten doorgeven en niet achteraf factuur met hogere tarief.

Is de reeds betaalde €900,- op of niet?
Als hij nu €500,- vraagt zit hij met bewijs probleem, gewoon andere zoeken en deze rijschool stoppen.

stofzuigertje

Re: Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tussentijds prijzen verhogen mag, maar contract voor de afgesproken lessen blijft.

Als je meer lessen nodig had moet je die tegen losse les prijs afgerekend worden.

Maar heeft hij deze prijs duidelijk verteld of niet?
En de examen datum, als hij 2 keer uitstelde, slordige rijschool en ik zou andere zoeken.

Hij heeft wegens geen goed contract geen mogelijkheid als je niets meer betaalde en elders gaat lessen.
Ik begreep dat je al een jaar bezig bent dus had je tenminste 1x examen moeten afleggen.

Zoek via CBR een betere in jou regio en betaal niets, hij zit met bewijs probleem met een dergelijke slordige administratie en niet doorgaan 2x examen!

Eerst €900 vooraf en nu €500 achteraf, wel erg ronde bedragen....?

Eologio
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2015 01:23

Re: Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door Eologio »

stofzuigertje schreef:Tussentijds prijzen verhogen mag, maar contract voor de afgesproken lessen blijft.

Als je meer lessen nodig had moet je die tegen losse les prijs afgerekend worden.

Maar heeft hij deze prijs duidelijk verteld of niet?
En de examen datum, als hij 2 keer uitstelde, slordige rijschool en ik zou andere zoeken.

Hij heeft wegens geen goed contract geen mogelijkheid als je niets meer betaalde en elders gaat lessen.
Ik begreep dat je al een jaar bezig bent dus had je tenminste 1x examen moeten afleggen.

Zoek via CBR een betere in jou regio en betaal niets, hij zit met bewijs probleem met een dergelijke slordige administratie en niet doorgaan 2x examen!

Eerst €900 vooraf en nu €500 achteraf, wel erg ronde bedragen....?
Het is inderdaad erg slordig. Zou de rijschool ook aan niemand aanraden. Ik ben wel zo eerlijk dat ik zou betalen, maar kan hij mij dus niks maken wat betreft deurwaarder o.i.d.?

Het was €900 euro voor pakket en €494,50 ofzo voor de overige lessen. Ik rondde het gewoon af zodat het makkelijker leesbaar is.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Laat ik voorop stellen dat ik de handelswijze van jouw rijschool afkeur. Ik vraag me trouwens wel af of die examens echt zijn aangevraagd. Een eenmaal aangevraagd examen dient door de rijschool n.l. wel te worden betaald. Heb je mail gehad van het CBR dat je examen moest doen? Maar verder toch het volgende:
Eologio schreef:
Een examen is 235 euro bij hem en een losse les was 37.
Ik heb 850 betaald voor 20 lessen + 235 (examen), dan lijkt me die 235 minstens 6 lessen waard en wil ik best nog die 2 overige lessen betalen.
Tja, het is maak hoe je het wil berekenen. Jij pakt de losse examenprijs en trekt die van het pakket af. Je zou ook de berekening kunnen maken: losse les is € 37,= dus ik heb 20 x € 37,00 = € 740,= Pakket was € 850,00 - € 740,00 = € 110,00 over voor lessen. Dat is net geen 3 lessen.

Eologio schreef:Maar wat ik nu heb gekregen is een factuur voor 34 lessen à 39 euro per les! En hij heeft pas SINDS KORT zijn prijzen aangepast. Dus hij verrekent een prijs voor de gehele lessen die hij pas een week of twee heeft voor lessen die ik zo'n jaar tot 5 maanden geleden heb gehad. Dit komt neer op zo'n 1400 euro, waarvan ik dan nog 500 euro moet betalen?! Je kan toch niet zomaar besluiten je prijzen omhoog te doen en dan te factureren voor lessen die je al hebt gereden? En dan nog zo'n belachelijke factuur?
Dat is natuurlijk het probleem met achteraf betalen. Ieder bedrijf mag haar prijzen aanpassen natuurlijk. Maar als dat het probleem is zou ik gewoon de rijschool mailen en dan voorstellen 34 x € 37,= te betalen. Ik geloof niet dat een rijschool voor een bedrag van € 68,= echt moeilijk gaat doen. Zou ik niet doen n.l.

Eologio schreef:Ik hoop dat er enigszins een touw aan vast te knopen valt, want dit lijkt me echt belachelijk. Ik hoop dat hier wat tegen te doen is, want er zijn meer de dupe lees ik op Google.. Kan echt geen 500 euro kwijt.
Je weet toch waar je aan begint ? Laten we eerlijk zijn. Een pakket van 20 lessen ? Haalt 5 % zijn/haar rijbewijs mee. Je zit er 10 lessen overheen. Dat wist je toch? Dat heb je toch zelf bijgehouden? Dat kost dan € 370,=. Dat wist je toch toen je over je pakket heen ging?

Tegenwoordig een rijbewijs halen in 20 lessen is slechts weinigen gegeven. Maar de consument gaat voor dat goedkope pakket. Niet wetende dat dat lokkertjes zijn. Jammer.

Resumerend: Ik vind de handelswijze van jouw oude rijschool (weinig kunnen lessen, zeggen dat examen aangevraagd is, lessen afzeggen) een schande voor mijn mooie vak. Aan de andere kant laat jij de berekening wel erg gunstig naar jouw kant vallen. Is ook niet echt eerlijk. Advies: probeer er een compromis uit te slepen. Een redelijke rijschool gaat daar wel in mee.

Eologio
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2015 01:23

Re: Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door Eologio »

Instructeur 69 schreef:Laat ik voorop stellen dat ik de handelswijze van jouw rijschool afkeur. Ik vraag me trouwens wel af of die examens echt zijn aangevraagd. Een eenmaal aangevraagd examen dient door de rijschool n.l. wel te worden betaald. Heb je mail gehad van het CBR dat je examen moest doen? Maar verder toch het volgende:
Eologio schreef:
Een examen is 235 euro bij hem en een losse les was 37.
Ik heb 850 betaald voor 20 lessen + 235 (examen), dan lijkt me die 235 minstens 6 lessen waard en wil ik best nog die 2 overige lessen betalen.
Tja, het is maak hoe je het wil berekenen. Jij pakt de losse examenprijs en trekt die van het pakket af. Je zou ook de berekening kunnen maken: losse les is € 37,= dus ik heb 20 x € 37,00 = € 740,= Pakket was € 850,00 - € 740,00 = € 110,00 over voor lessen. Dat is net geen 3 lessen.

Eologio schreef:Maar wat ik nu heb gekregen is een factuur voor 34 lessen à 39 euro per les! En hij heeft pas SINDS KORT zijn prijzen aangepast. Dus hij verrekent een prijs voor de gehele lessen die hij pas een week of twee heeft voor lessen die ik zo'n jaar tot 5 maanden geleden heb gehad. Dit komt neer op zo'n 1400 euro, waarvan ik dan nog 500 euro moet betalen?! Je kan toch niet zomaar besluiten je prijzen omhoog te doen en dan te factureren voor lessen die je al hebt gereden? En dan nog zo'n belachelijke factuur?
Dat is natuurlijk het probleem met achteraf betalen. Ieder bedrijf mag haar prijzen aanpassen natuurlijk. Maar als dat het probleem is zou ik gewoon de rijschool mailen en dan voorstellen 34 x € 37,= te betalen. Ik geloof niet dat een rijschool voor een bedrag van € 68,= echt moeilijk gaat doen. Zou ik niet doen n.l.

Eologio schreef:Ik hoop dat er enigszins een touw aan vast te knopen valt, want dit lijkt me echt belachelijk. Ik hoop dat hier wat tegen te doen is, want er zijn meer de dupe lees ik op Google.. Kan echt geen 500 euro kwijt.
Je weet toch waar je aan begint ? Laten we eerlijk zijn. Een pakket van 20 lessen ? Haalt 5 % zijn/haar rijbewijs mee. Je zit er 10 lessen overheen. Dat wist je toch? Dat heb je toch zelf bijgehouden? Dat kost dan € 370,=. Dat wist je toch toen je over je pakket heen ging?

Tegenwoordig een rijbewijs halen in 20 lessen is slechts weinigen gegeven. Maar de consument gaat voor dat goedkope pakket. Niet wetende dat dat lokkertjes zijn. Jammer.

Resumerend: Ik vind de handelswijze van jouw oude rijschool (weinig kunnen lessen, zeggen dat examen aangevraagd is, lessen afzeggen) een schande voor mijn mooie vak. Aan de andere kant laat jij de berekening wel erg gunstig naar jouw kant vallen. Is ook niet echt eerlijk. Advies: probeer er een compromis uit te slepen. Een redelijke rijschool gaat daar wel in mee.
Ik vind het ook niet erg om te betalen, maar niet zo'n absurd hoge factuur die hij even zelf in elkaar flanst met een uurprijs die veranderd is waar ik niks van wist. Hij is wettelijk verplicht me daarvan vooraf in te lichten. Anders kan je toch ff prijs veranderen naar 900 euro/uur en je klanten dat factureren?

Voel me wel belazerd. Over 30 lessen een jaar gedaan met grote gaten van maanden ertussendoor zodat ik het verleer en het me weer meer lessen kost om in te komen.

Hoe moet die 850 dan berekend worden? Ik neem aan dat in een pakket de kosten voor zowel het examen als de uurprijs is opgenomen? Wat is redelijk? Zo'n examen moet toch wel verreken worden in de totale kosten die nog betaald moeten worden?

En ja, hij heeft een paar keer een examen gereserveerd en 2 keer verplaatst. Kreeg een mail met data etc.

Vind dit echt belachelijk en hij kwam nooit op tijd, altijd tijdens rijles dingen doen etc. Beetje frustrerend dit.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Hallo meneer,mevrouw,

Ik raad aan om altijd een rijschool te nemen,die is aangesloten bij de BOVAG.


Met vriendelijke groet,

John van Drongelen

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Eologio schreef: Ik vind het ook niet erg om te betalen, maar niet zo'n absurd hoge factuur die hij even zelf in elkaar flanst met een uurprijs die veranderd is waar ik niks van wist. Hij is wettelijk verplicht me daarvan vooraf in te lichten. Anders kan je toch ff prijs veranderen naar 900 euro/uur en je klanten dat factureren?
Prijzen mag hij wijzigen. Het moeten wel redelijke prijswijzigingen zijn natuurlijk.
Eologio schreef:Voel me wel belazerd. Over 30 lessen een jaar gedaan met grote gaten van maanden ertussendoor zodat ik het verleer en het me weer meer lessen kost om in te komen. Vind dit echt belachelijk en hij kwam nooit op tijd, altijd tijdens rijles dingen doen etc. Beetje frustrerend dit
Ben ik helemaal met je eens. Maar trek dan direct aan de bel als zo iets gebeurt. Ik hoor ook wel eens dat collega's koffie gaan drinken of naar vrienden gaan tijdens een rijles. Het is jouw tijd dus dat hoef je niet te pikken. Je zou een inschatting kunnen maken van hoe lang dat is geweest en deze tijd niet betalen.
Eologio schreef:Hoe moet die 850 dan berekend worden? Ik neem aan dat in een pakket de kosten voor zowel het examen als de uurprijs is opgenomen? Wat is redelijk? Zo'n examen moet toch wel verreken worden in de totale kosten die nog betaald moeten worden?
Dat is moeilijk natuurlijk. Bij rijscholen zit de winst vooral in dat examen. Een lage pakketlesprijs kun je mee adverteren door een hoge prijs te vragen voor een los examen. Is gewoon een truc. Ga op de helft zitten. Neem jij en jouw rijschool even veel verlies. Dus € 172,50 voor dat examen.

Eologio
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2015 01:23

Re: Onredelijk hoge factuur van rijschool

Ongelezen bericht door Eologio »

John van Drongelen schreef:Hallo meneer,mevrouw,

Ik raad aan om altijd een rijschool te nemen,die is aangesloten bij de BOVAG.


Met vriendelijke groet,

John van Drongelen
Hallo John,
Wat zijn de voordelen daarvan?

Gesloten