LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Perspectief Lelystad

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
FredAnton
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2012 10:01

Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door FredAnton »

hebben mij ruim 3000 euro lichter gemaakt zonder er iets voor te doen..

wat is daar chique aan?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door ciske »

FredAnton schreef:hebben mij ruim 3000 euro lichter gemaakt zonder er iets voor te doen..

wat is daar chique aan?

vertel hoe maakt iemand jou 3000 euro lichter?

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ciske, je zou onderhand toch moeten weten dat je hier je argumenten niet hoeft te onderbouwen :lol:
Maar serieus, ik ben nu ook wel heel benieuwd. Denk dat de TS is gezakt voor zijn rijexamen?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou inderdaad heel goed kunnen dat TS gezakt is voor het zoveelste rij-examen. Perspectief ken ik niet, maar toen ik daar woonde, heb ik helaas wel kennis gemaakt met rijscholen die ehm... sja.

Aangezien ik in Harderwijk werkte, in die tijd, en daar ook het examen werd afgenomen, ben ik overgestapt naar een rijschool in die plaats, en dat was een wereld van verschil, dat kan ik je vertellen.

Maar dat is al weer een jaar of 20 geleden, bijna dan, en de ene school is de andere niet, ook in Lelystad niet, dus geen idee wat ik over Perspectief moet zeggen.

FredAnton
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2012 10:01

Re: Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door FredAnton »

Ik was daar begonnen met een (zelf) studie tot rij instructeur en voor het behalen van het 1e theorie examen alweer gestopt.

Ook al handel je volgens je zelf bedachte overeenkomst (cursist heeft bij tussentijds stoppen geen recht op restitutie), zo ga je niet met mensen om.

3.000 euro voor bijna niks. Ik hoop dat hij er trots op is.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door witte angora »

FredAnton schreef:Ik was daar begonnen met een (zelf) studie tot rij instructeur en voor het behalen van het 1e theorie examen alweer gestopt.

Ook al handel je volgens je zelf bedachte overeenkomst (cursist heeft bij tussentijds stoppen geen recht op restitutie), zo ga je niet met mensen om.

3.000 euro voor bijna niks. Ik hoop dat hij er trots op is.
Resumerend: je wist van tevoren dat je geen restitutie krijgt als je tussentijds stopt, vervolgens stop je tussentijds, je krijgt, exact volgens de overeenkomst waar je voor getekend hebt, geen restitutie, en dan is Perspectief degene die fout zit?

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

witte angora schreef:
FredAnton schreef:Ik was daar begonnen met een (zelf) studie tot rij instructeur en voor het behalen van het 1e theorie examen alweer gestopt.

Ook al handel je volgens je zelf bedachte overeenkomst (cursist heeft bij tussentijds stoppen geen recht op restitutie), zo ga je niet met mensen om.

3.000 euro voor bijna niks. Ik hoop dat hij er trots op is.
Resumerend: je wist van tevoren dat je geen restitutie krijgt als je tussentijds stopt, vervolgens stop je tussentijds, je krijgt, exact volgens de overeenkomst waar je voor getekend hebt, geen restitutie, en dan is Perspectief degene die fout zit?
En buiten dat kun je wel wat kanttekeningen plaatsen. Als je voordat je aan deze studie begon goed op internet had gezocht had je kunnen lezen dat er door een enorm overschot aan instructeurs vrijwel geen werk te vinden is in dit vak. Maar als je al zou besluiten zo'n studie te volgen dan dan denk ik dat je er beter aan gedaan had jezelf in te schrijven bij één van de betere opleiders. Deze zijn, met slagingspercentages, te vinden op de website van het IBKI. Tegenwoordig biedt vrijwel elke grote rijschool de opleiding aan maar zij hebben zelden de knowhow in huis om een instructeur volgens de IBKI norm op te leiden. Ik vind het erg goedkoop om een opleider, die vooraf heel duidelijk is, de schuld te geven terwijl ze zelf notabene gestopt bent met de studie.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door Chocomelk »

FredAnton schreef:Ik was daar begonnen met een (zelf) studie tot rij instructeur en voor het behalen van het 1e theorie examen alweer gestopt.

Ook al handel je volgens je zelf bedachte overeenkomst (cursist heeft bij tussentijds stoppen geen recht op restitutie), zo ga je niet met mensen om.

3.000 euro voor bijna niks. Ik hoop dat hij er trots op is.
Beetje een vaag verhaal.

Je stopt zelf met de opleiding maar je verwacht wel geld terug ? :shock:

FredAnton
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2012 10:01

Re: Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door FredAnton »

witte angora schreef:Resumerend: je wist van tevoren dat je geen restitutie krijgt als je tussentijds stopt, vervolgens stop je tussentijds, je krijgt, exact volgens de overeenkomst waar je voor getekend hebt, geen restitutie, en dan is Perspectief degene die fout zit?

Sorry, maar als je het terecht vind ruim 3000 euro in je zak te steken voor hooguit een paar uur werk.. Als je dat wel normaal vind ga dan vooral bij Perspectief lessen en betaal je gehele opleiding vooruit (enige mogelijkheid). Maar wees gewaarschuwd. Het gaat allemaal om de centjes en je krijg nada noppes terug, ook al stop je vlak na de start van de opleiding.

Je kan ook eens bij slaginspercentages gaan kijken, want ook daar scoort deze grote rijschool structureel zon 2x zo laag als gemiddeld.

Hoe zij dat 'pareren' is ook zoiets. Trap er niet in'! Want dat Perspectief hun cijfers zo laag liggen dat ligt volgens de rijschoolhouder allemaal aan andere rijscholen die slechte leerlingen weigeren. En die goede rijscholen laten hun leerlingen ook nog eens veelsteveel onnodige lessen nemen, zodat ze vaker in 1 x slagen. Bij Perspectief is dat niet. Nee, Perspectief laat leerlingen niet onnodig lang lessen. Zij draaien je geen poot uit met pakketten (...)

En voor de duidelijkheid: Ik verwacht geen cent terug. Hij mag het houden, want het is immers eerlijk verdiend nietwaar? Je zou maar op die manier je geld moeten verdienen, dan ben je wel heel diep gezonken.

vb.. Mijn moeder geeft ook al haar hele leven les. Muziekles in dit geval. Gewoon per les betalen en eerlijk omgaan met je leerlingen. Dan krijg je uiteindelijk ook de meeste waardering terug. Daarom is zij ook enorm geliefd hier en zij heeft in haar hele leven nog nooit 1 leerling een poot uitgedraaid en al helemaal niet om een paar duizend euro. Zij maakt ook geen achterlijke overeenkomsten en neemt daarin regels op waarin restitutie niet mogelijk is, om dat vervolgens ook nog eens klakkeloos toe te passen, zelfs op net gestarte leerlingen. Nee, natuurlijk doe je dat niet nee. Ja natuurlijk vind ik dat Perspectief fout zit.
Laatst gewijzigd door FredAnton op 04 feb 2012 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door witte angora »

FredAnton schreef:
witte angora schreef:Resumerend: je wist van tevoren dat je geen restitutie krijgt als je tussentijds stopt, vervolgens stop je tussentijds, je krijgt, exact volgens de overeenkomst waar je voor getekend hebt, geen restitutie, en dan is Perspectief degene die fout zit?

Sorry, maar als je het terecht vind ruim 3000 euro in je zak te steken voor hooguit een paar uur werk.. Als je dat wel normaal vind ga dan vooral bij Perspectief lessen en betaal je gehele opleiding vooruit (enige mogelijkheid).
Maar wees gewaarschuwd. Het gaat allemaal om de centjes en je krijg nada noppes terug, ook al stop je vlak na de start van de opleiding.

Je kan ook eens bij slaginspercentages gaan kijken, want ook daar scoort deze grote rijschool structureel zon 2x zo laag als gemiddeld.

Hoe zij dat 'pareren' is ook zoiets. Trap er niet in'! Want dat Perspectief hun cijfers zo laag liggen dat ligt volgens de rijschoolhouder allemaal aan andere rijscholen die slechte leerlingen weigeren. En die goede rijscholen laten hun leerlingen ook nog eens veelsteveel onnodige lessen nemen, zodat ze vaker in 1 x slagen. Bij Perspectief is dat niet. Nee, Perspectief laat leerlingen niet onnodig lang lessen. Zij draaien je geen poot uit met pakketten. Ha ha. Grapje.

En voor de duidelijkheid: Ik verwacht geen cent terug. Hij mag het houden, want het is immers eerlijk verdiend niet waar. Nogmaals 3000 euro voor een paar uur werk. Je zou maar op die manier je geld moeten verdienen zeg, dan ben je wel heel diep gezonken.
Ik ga het gewoon quoten, zonder inhoudelijke reactie, gewoon, zomaar, omdat we hier op het forum nu eenmaal de ervaring hebben dat mensen soms, als ze doorhebben wat voor nonsens ze praten, hun post weer weghalen. :mrgreen:

FredAnton
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2012 10:01

Re: Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door FredAnton »

Mag je vinden.. mensen zoals jij moeten er ook zijn.
Gelukkig maar dat jouw inhoudsloze reacties zoveel hebben toegevoegd.

Spuiter
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:55

Re: Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door Spuiter »

Eerst was je het blijkbaar met de voorwaarden eens anders betaal je geen 3000 euro vooraf, en nu lopen janken omdat je zelf zo'n slapjanus bent die geen opleiding kan afmaken :?
Wat een rare mensen zijn er toch!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door VioletPrue »

MuziekLES met een CURSUS vergelijken om aan te tonen hoe asociaal het is dat een bedrijf een cursist aan de algemene voorwaarden houdt waar de cursist zelf mee akkoord is gegaan.
Tja....
Maar even serieus, u besluit dat u de cursus niet kan afmaken.
Daar kan de rijschool toch niets aan doen?
Moet die dan maar op de blaren zitten?
Nee toch?

Overigens is die voorwaarde niet zo zelfbedacht, zo'n beetje elk opleidingsinstituut, ook thuisstudies etc. hebben die voorwaarde.
En wat dacht u van een 'echte' school?
Daar betaalt men toch ook per schooljaar en per bijgewoond lesuur?
Kortom: een hele, hele dure les voor u.
Hopelijk heeft u geleerd om voortaan eerst goed de voorwaarden te lezen en er ook goed over na te denken of zij voor u aanvaardbaar zijn, mocht een van de beschreven situaties zich ook daadwerkelijk voor doen.
Klinkt alsof u dat nu niet heeft gedaan en nu pislink bent dat het bedrijf zich (terecht) op die voorwaarde beroept.

En nee, ik werk niet bij dat bedrijf, ik had er voor uw bericht nog nooit van gehoord!

FredAnton
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2012 10:01

Re: Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door FredAnton »

Ben inderdaad een slapjanus die geen opleiding kan afmaken.
Vandaar dat ik maar besloot dit te doen. Ik had er vooraf al weinig vertrouwen in, maar omdat ik toen ook niet wist wat ik anders zou moeten doen heb ik er maar voor getekend.

Ik zeg helemaal niet dat de rijschoolhouder voor mijn fout op de blaren hoeft te zitten, integendeel. Maar 3595 voor bijna niks vind ik teveel vh goede.
1750 voor het beantwoorden van een paar mails lijkt me dan al grof verdiend.
Dus niks blaren zitten.

Jullie denken hiero een beetje zwart wit. Jullie lijken wel rij instructeurs.
Of parkeerwachters. Of iets van ambtenaren, die dus niet kunnen denken.

Heb inderdaad vergelijking gemaakt met muziekles. Dus?
Rijschoolhouder vergeleek deze opleiding/studie/cursus/hoe je het maar wil noemen tot rij instructeur ook met een LOI studie, want daar krijg je ook geen geld terug. Zo kan je wel bezig blijven met kromme vergelijkingen. Hier nog 1. 1 op de 3 HBO´ers-uninversitaire studenten stopt of switcht ook na jaar 1. Best groot percentage. Dat zijn natuurlijk ook allemaal domme slapjanussen, maar die hoeven niet hun gehele studie vooraf te betalen...

Natuurlijk heb ik zwart op wit ongelijk. Daar gaat het in dit geval ook niet om.
Waar het om gaat is ruim 3 rootjes voor een paar uur werk. Dat dat soort dingen maar gewoon kunnen vind ik dus vrij oneerlijk. Contract of niet. Coulance heet zoiets.

Nog een voorbeeld. Deze rijschool had allemaal auto´s van SEAT.
Nu niet meer, omdat SEAT geen coulance wilde verlenen op een reparatie van een van de auto´s die uit de Lease liep. Perspectief boos en hup alle orders naar Kia. Dus zelf wel boos worden als jou leverancier geen coulance wil geven, maar zelf heb je ook nog nooit van het woord gehoord.

Het is gewoon een egoistisch wereldje.....

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door witte angora »

http://www.rijschoolperspectief.nl/inde ... nstructeur

Er staat toch best wel duidelijk wat je van de cursus kunt verwachten: veel zelf doen, net als bij een LOI cursus inderdaad, ééns in de drie of vier weken een gesprek met de instructeur, noem maar op. Mij lijkt het dat er een redelijk goed beeld wordt geschetst van wat de opleiding inhoudt, wat je eigen aandeel is, dat van de opleider, en wat je er van kunt verwachten.

Was het niet mogelijk een proefles aan te vragen, om te zien of het wel of niet iets voor je is?

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

FredAnton schreef:Ben inderdaad een slapjanus die geen opleiding kan afmaken.
Vandaar dat ik maar besloot dit te doen. Ik had er vooraf al weinig vertrouwen in, maar omdat ik toen ook niet wist wat ik anders zou moeten doen heb ik er maar voor getekend.
Is dat nu een basis om zo'n dure cursus te beginnen? Vooraf weinig vertrouwen hebben, weten wat de voorwaarden zijn en dan toch tekenen? En dat terwijl het UWV deze cursus gratis weggeeft.
FredAnton schreef: Hier nog 1. 1 op de 3 HBO´ers-uninversitaire studenten stopt of switcht ook na jaar 1. Best groot percentage. Dat zijn natuurlijk ook allemaal domme slapjanussen, maar die hoeven niet hun gehele studie vooraf te betalen...
Inderdaad vind ik dat ook slapjanussen. Veel van die HBO-ers kiezen maar wat zonder zich af te vragen of er na die studie werk te vinden is in de door hen gekozen richting. Onlangs was er en documentaire op tv waar veel HBO-ers werden gevolgd in hun zoektocht naar werk. Dikwijls verkeerd gekozen richtingen. B.v. met een HBO studie rechten studeer je jezelf direct de bijstand in. Deze mensen betalen, na opgave, inderdaad niet hun hele sudie. Maar dat heb jij ook niet gedaan toch? Of moest jij wel betalen voor de lagere school en het voortgezet onderwijs? Als je gaat studeren bouw je een studieschuld op. Dat moet je toch gewoon betalen. En ook het collegegeld e.d. krijg je niet terug. De genoemde kosten zijn overigens hoger dan de door jou betaalde cursuskosten hoor.

FredAnton schreef: Nog een voorbeeld. Deze rijschool had allemaal auto´s van SEAT.
Nu niet meer, omdat SEAT geen coulance wilde verlenen op een reparatie van een van de auto´s die uit de Lease liep. Perspectief boos en hup alle orders naar Kia. Dus zelf wel boos worden als jou leverancier geen coulance wil geven, maar zelf heb je ook nog nooit van het woord gehoord.
Je kunt dit natuurlijk ook omdraaien. Seat houdt zich ook aan de voorwaarden. En het staat jou ook vrij ergens anders naar toe te gaan. Ik zou gewoon de studie afmaken. Want ook dat behoort natuurlijk tot de mogelijkheden.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door VioletPrue »

FredAnton schreef:Ben inderdaad een slapjanus die geen opleiding kan afmaken.
Hoezo inderdaad?
Ik geloof niet dat iemand hier u een slapjanus heeft genoemd.
FredAnton schreef:Vandaar dat ik maar besloot dit te doen. Ik had er vooraf al weinig vertrouwen in, maar omdat ik toen ook niet wist wat ik anders zou moeten doen heb ik er maar voor getekend.
Da's heel snugger.
FredAnton schreef:Ik zeg helemaal niet dat de rijschoolhouder voor mijn fout op de blaren hoeft te zitten, integendeel. Maar 3595 voor bijna niks vind ik teveel vh goede.
1750 voor het beantwoorden van een paar mails lijkt me dan al grof verdiend.
Dus niks blaren zitten.
Hoezo hoeft hij niet op de blaren te zitten, maar mag hij niet het volle bedrag rekenen?
Dan gaat hij toch het schip in?
Hij kan die plek niet meer aan een ander verkopen, dus is er zeker derving.
FredAnton schreef:Jullie denken hiero een beetje zwart wit.
De wet is ook zwart/wit.
Algemene voorwaarden zijn ook zwart/wit.
FredAnton schreef:Jullie lijken wel rij instructeurs.
Of parkeerwachters. Of iets van ambtenaren, die dus niet kunnen denken.
Nee, want wij kunnen niet denken.....want we zijn het niet met u eens, dus zijn we achterlijk.
FredAnton schreef:Heb inderdaad vergelijking gemaakt met muziekles. Dus?
Dit is geen terechte vergelijking.
Het ene is een cursus, het andere zijn losse lessen.
Een les betaal je per keer, per les.
Een cursus betaal je per hele cursus.
FredAnton schreef:Rijschoolhouder vergeleek deze opleiding/studie/cursus/hoe je het maar wil noemen tot rij instructeur ook met een LOI studie, want daar krijg je ook geen geld terug. Zo kan je wel bezig blijven met kromme vergelijkingen.
Dus een cursus in zijn geheel vergelijken met een opleiding in zijn geheel is krom?
U ziet geloof ik het verschil niet tussen een goede en een slechte vergelijking.
FredAnton schreef:Hier nog 1. 1 op de 3 HBO´ers-uninversitaire studenten stopt of switcht ook na jaar 1. Best groot percentage. Dat zijn natuurlijk ook allemaal domme slapjanussen, maar die hoeven niet hun gehele studie vooraf te betalen...
Maar wel het hele jaar!
Dus als ze na 1 jaar willen overstappen is dat best.
Willen zij na 4 maanden overstappen hebben ze pech, want je betaalt per jaar.
Net zoals u pech had.
Dus u snapt het wel!
FredAnton schreef:Natuurlijk heb ik zwart op wit ongelijk. Daar gaat het in dit geval ook niet om.
Jawel, daar gaat het nou juist wel om.
Maar dat wilt u niet horen.
FredAnton schreef:Waar het om gaat is ruim 3 rootjes voor een paar uur werk. Dat dat soort dingen maar gewoon kunnen vind ik dus vrij oneerlijk. Contract of niet. Coulance heet zoiets.
Nee, het gaat niet om die paar uur werk.
Het gaat erom dat het bedrijf er niets aan kan doen dat u stopt met een cursus.
Zij houden er rekening mee dat u de cursus afmaakt en rekenen op het geld.
Zij kunnen niemand in uw plaats met de cursus laten beginnen.
Dus lopen zij geld mis als zij u terug zouden betalen.
En dat kan niet de bedoeling zijn.
Dus niets coulance.
Waarom zou een bedrijf een paar duizend euro mis moeten lopen omdat u het niet eerlijk van hen vindt dat zij uw geld houden?
FredAnton schreef:Nog een voorbeeld. Deze rijschool had allemaal auto´s van SEAT.
Nu niet meer, omdat SEAT geen coulance wilde verlenen op een reparatie van een van de auto´s die uit de Lease liep. Perspectief boos en hup alle orders naar Kia. Dus zelf wel boos worden als jou leverancier geen coulance wil geven, maar zelf heb je ook nog nooit van het woord gehoord.

Het is gewoon een egoistisch wereldje.....
Wow, nou dit verandert de zaak!
Wat een hypocriete zakken, dat zij een beslissing nemen die zij op dat moment het beste vinden voor hun bedrijf!
Hoe durven ze!

Spuiter
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:55

Re: Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door Spuiter »

VioletPrue schreef:
FredAnton schreef:Ben inderdaad een slapjanus die geen opleiding kan afmaken.
Hoezo inderdaad?
Ik geloof niet dat iemand hier u een slapjanus heeft genoemd.
Jawel dat was ik.
Als ik zo lees wat hij hier allemaal neer kalkt dan was het nog een compliment ook.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Spuiter schreef:
VioletPrue schreef:
FredAnton schreef:Ben inderdaad een slapjanus die geen opleiding kan afmaken.
Hoezo inderdaad?
Ik geloof niet dat iemand hier u een slapjanus heeft genoemd.
Jawel dat was ik.
Als ik zo lees wat hij hier allemaal neer kalkt dan was het nog een compliment ook.
Aha, daar heb ik dan even overheen gelezen.
Weer wat geleerd. :wink:

FredAnton
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2012 10:01

Re: Perspectief Lelystad

Ongelezen bericht door FredAnton »

Derving die is grappig, alsof hij andere instructeurs in de rij heeft staan voor een zelfstudie waar hij amper tijd in investeert.

Als jullie Perspectief allemaal zo´n goed bedrijf vinden kijjk dan eens bij slagingspercentages (objectief): structureel 2 x zo laag als het marktgemiddelde. www.rijschoolgegevens.nl

Gesloten