LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Plotselinge verhoging lesgeld

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
vanani
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2012 20:53

Plotselinge verhoging lesgeld

Ongelezen bericht door vanani »

Ik ben een student, heb niet veel geld dus heb ik gereageerd op een school die een actie biedt: de 1e 10 lessen voor € 20,00 per uur daarna de volgende lessen voor €30,00 per uur. Nou heb ik pas 3 lessen gehad en en krijg ik de mededeling dat ik vanaf de volgende les meer moet gaan betalen nl. ongeveer € 28,00. Nou is dit nog niet duur, maar kan een rijschool dit zomaar een bedrag opleggen, terwijl de school adverteert voor de 1e 10 lessen € 20,00 en de volgende 10 voor € 30,00.

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: Plotselinge verhoging lesgeld

Ongelezen bericht door WillemLW »

Neemt u steeds afzonderlijke lessen af, of heeft u een pakket genomen voor die 10 lessen?

MAXIEM

Re: Plotselinge verhoging lesgeld

Ongelezen bericht door MAXIEM »

vanani

Nee dat mag niet! omdat er verwachtingen zijn gewekt en er iets anders is besproken en uiteindelijk afgesproken (wat je nota bene kunt bewijzen middels zijn advertentie). Hier is dus sprake van opzettelijke misleiding en dat staat op de zwarte lijst van de WOHP (de wet op de oneerlijke handelspraktijken). Het motto van deze school is blijkbaar: als de vis eenmaal aan de haak zit, dan................. .

Maxiem.

Note: over welke rijschool gaat het en uit hoeveel minuten bestaat een "lesuur"?
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 10 jul 2012 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Plotselinge verhoging lesgeld

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

vanani schreef:Ik ben een student, heb niet veel geld dus heb ik gereageerd op een school die een actie biedt: de 1e 10 lessen voor € 20,00 per uur daarna de volgende lessen voor €30,00 per uur. Nou heb ik pas 3 lessen gehad en en krijg ik de mededeling dat ik vanaf de volgende les meer moet gaan betalen nl. ongeveer € 28,00. Nou is dit nog niet duur, maar kan een rijschool dit zomaar een bedrag opleggen, terwijl de school adverteert voor de 1e 10 lessen € 20,00 en de volgende 10 voor € 30,00.
Vanani: heb je iets op papier staan wat betreft die aanbieding? Bijvoorbeeld de advertentie zelf? Zo ja, kijk ook goed of daar iets van 'vraag naar de voorwaarden' bijstaat, dan kun je er misschien nog iets mee.
Ben het overigens met je eens, het is nog steeds goedkoop, maar ik hoop voor je dat het wel een goede rijschool is, moet zeggen dat het me haast té goedkoop lijkt, maar ik heb verder geen ervaring met de rijschool, dus kan niets zeggen over de kwaliteit.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Plotselinge verhoging lesgeld

Ongelezen bericht door kokka »

Het vervelende is dat je hier nooit als winnaar uit komt.
als je de rijschoolhouder dwingt om je alsnog het lage tarief te rekenen, zal hij je dat niet in dank afnemen. hoe goed zal hij je dan nog les geven. er is dan duidelijk sprake van een verstoorde verhouding.
als iemand dat bij mij zou doen, plotseling het afgesproken bedrag verhogen, kon hij mooi de pot op.
dan maar ergens anders iets meer betalen. kwestie van principes denk ik.

vanani
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2012 20:53

Re: Plotselinge verhoging lesgeld

Ongelezen bericht door vanani »

Hartelijk dank voor de reacties.
Ik krijg 60 minuten les, maar het gaat om principes, Jullie hebben gelijk. Als de rijschool adverteert voor die actie, dan dienen zij daar aan te houden. Nee, ik heb geen pakket genomen, maar heb wel laten weten dat ik gebruik wil maken van de actie 1e 10 lessen € 20,00 en de volgende 10 lessen € 30,00.
Aan de andere kant, heb ik een hele aardige rij coach, zijn baas heeft hem verzocht de verhoging aan mij mee te delen, dat ik bij de volgende les al extra moet betalen.
Ik heb nog geen contact opgenomen met de rijschool, want ik wil eerst jullie mening weten.


Hartelijk dank, ik weet nu dat hij aan de advertentie moet houden.

MAXIEM

Re: Plotselinge verhoging lesgeld

Ongelezen bericht door MAXIEM »

vanani

Mijn inschatting is, dat de instructeur heel aardig blijft, totdat het visje definitief aan de haak zit (dus totdat je akkoord gaat met de nieuwe prijsstelling).

Maxiem.

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: Plotselinge verhoging lesgeld

Ongelezen bericht door De betere »

Mijn mening: 20€ of 30€ kan gewoon niet kloppen, en hij zegt dat hij een baas heeft????
Zeker in loondienst kan het gewoon niet,
Een instructeur verdiend in loondienst 10-14€ bruto, daar zou een lesprijs tegenover moeten staan van 40-45€
Met een lesprijs an 20 tot 30€ zou de instructeur 2 tot 5 € per uur verdienen bruto.
Jè gelooft toch zeker zelf niet dat je daar goed les voor krijgt.

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: Plotselinge verhoging lesgeld

Ongelezen bericht door SaritaX »

Ik zou overstappen op een andere rijschool. Als ze in het begin al zoiets proberen dan kan je ze gewoon niet vertrouwen. Klinkt als een rijschool die je straks ook niet wil laten afrijden als je er klaar voor bent maar je nog wat extra lessen wil aansmeren etc.

vanani
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2012 20:53

Re: Plotselinge verhoging lesgeld

Ongelezen bericht door vanani »

Hartelijk dank allemaal. Ik heb ondertussen een andere rijschool genomen. De jans bestaat inderdaad dat hij mij meer laat lessen dan nodig is. Vriendelijke groeten.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Plotselinge verhoging lesgeld

Ongelezen bericht door 1JanV »

vanani schreef:Hartelijk dank allemaal. Ik heb ondertussen een andere rijschool genomen. De jans bestaat inderdaad dat hij mij meer laat lessen dan nodig is. Vriendelijke groeten.
De lesprijs lijkt mij netjes ik denk dat alleen om Amsterdam heen de les uren plusminus 43 euro is.
Er is geen spraken van overeenkomst c.q. pakket. het verhogen met de medeling vooraf bij een volgende les is netjes.
niet netjes is de reclame. veel geluk bij de nieuwe rijschool.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Plotselinge verhoging lesgeld

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Laat bij je nieuwe rijschool de afgesproken prijzen/lessen etc op papier zetten en zorg dat je dit beiden ondertekend, dan heb je meer zekerheid. Veel rij plezier!

Mike43
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 aug 2011 11:56

Re: Plotselinge verhoging lesgeld

Ongelezen bericht door Mike43 »

Die verhoging valt inderdaad niet te verklaren door de BTW-verhoging.
Zie www.rijschool-mike.nl

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Plotselinge verhoging lesgeld

Ongelezen bericht door electomonteur »

gewoon een pakket nemen na de intake les
dan weet je wat je kwijt bent en niet meer als je in 1x slaagt
zak je de eerste keer krijg je meestal een aanvullend pakket aan geboden of een vaste prijs tot je volgende examen

Gesloten