LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Plotselinge verhoging lesgeld

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
vanani
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2012 20:53

Plotselinge verhoging lesgeld

Ongelezen bericht door vanani »

Ik ben een student, heb niet veel geld dus heb ik gereageerd op een school die een actie biedt: de 1e 10 lessen voor € 20,00 per uur daarna de volgende lessen voor €30,00 per uur. Nou heb ik pas 3 lessen gehad en en krijg ik de mededeling dat ik vanaf de volgende les meer moet gaan betalen nl. ongeveer € 28,00. Nou is dit nog niet duur, maar kan een rijschool dit zomaar een bedrag opleggen, terwijl de school adverteert voor de 1e 10 lessen € 20,00 en de volgende 10 voor € 30,00.

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: Plotselinge verhoging lesgeld

Ongelezen bericht door WillemLW »

Neemt u steeds afzonderlijke lessen af, of heeft u een pakket genomen voor die 10 lessen?

MAXIEM

Re: Plotselinge verhoging lesgeld

Ongelezen bericht door MAXIEM »

vanani

Nee dat mag niet! omdat er verwachtingen zijn gewekt en er iets anders is besproken en uiteindelijk afgesproken (wat je nota bene kunt bewijzen middels zijn advertentie). Hier is dus sprake van opzettelijke misleiding en dat staat op de zwarte lijst van de WOHP (de wet op de oneerlijke handelspraktijken). Het motto van deze school is blijkbaar: als de vis eenmaal aan de haak zit, dan................. .

Maxiem.

Note: over welke rijschool gaat het en uit hoeveel minuten bestaat een "lesuur"?
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 10 jul 2012 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Plotselinge verhoging lesgeld

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »