LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] r.s.n rijbewijs service

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
jackij
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2008 22:06

r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door jackij »

wie heeft er al eens zaken gedaan met r sn rijbewijs service wie kan mij wat vertelen er over ?
ik les nu ook via hun maar nu zijn er problemen en nu kan ik niet meer lessen maar heb wel al betaald voor mijn paket wie kan mij helpen .
ik zou u zeer dankbaar zijn .

groetjes jack

dragon30
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2008 13:53

Re: r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door dragon30 »

hey hallo ik heb ook zo en pakket betaald bij rsn van zo 640 en 75 voor de theorie boeken en nou kan ik niemaand van hum vinden of spreken en hum site is ook niet meer te zien ik ben dus ook opgelicht door rsn maar ik laaat er niet bij zitten want ik ga hum wel aanklagen en dat moeten jullie ook doen alvast succes :lol:

hans anders
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 sep 2008 18:07

Re: r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door hans anders »

Ik wil jullie hierbij allemaal waarschuwen als jullie bij RSN gaan lessen.
Want RSN is geen rijschool, maar een bemiddelaar. En die verdient over de ruggen van de rijschoolhouders en de klanten. Dus jullie (toekomstige leerlingen) betalen dubbel! Dat is toch raar? Want je kunt beter bij een kleine rijschool in je regio lessen.

Nog een aandachtspunt uit de praktijk.
Als er een conflict ontstaat tussen RSN en rijschoolhouder is de leerling de dupe! Dat gaat tenkoste van beide partijen en dat kost een heleboel geld, dus niet denken dat je goedkoop uit bent, want die marketing en communicatie truckjes zijn niet eerlijk en ook GEEN SERVICE.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Want ik ben OOK opgelicht door RSN!!!!!!!!!!!!! :shock:

Alberabc
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2008 20:05

Re: r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door Alberabc »

Ik heb mijn rijbewijs gehaald bij RSN en dat alles binnen 7 weken. De bedoeling was 4 weken maar omdat ik mijn eerste examen niet haalde kon ik 3 weken later op herexamen. Gratis rijtest gehad, althans als korting op mijn lespakket retour gekregen. Prima instructeur, goed les, goede service. Jammer voor Hans Anders dat hij zich opgelicht voelt, begrijp niet hoe dit mogelijk is omdat je de instructeur betaald voor de lessen. Twijfelde hier eerst aan maar RSN bevestigde dat dit gewoon klopt. Al bij al, prima geregeld als je het mij vraagt en kan ik het iedereen aanraden.

bobbie1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2008 23:08

Re: r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door bobbie1980 »

de puinhoop houd niet op zoveel negatieve berichten lees ik hier

bobbie1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2008 23:08

Re: r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door bobbie1980 »

de rijscholen doen tegenwoordig maar wat. ik vind dat het cbr moet optreden. zij kunnen rijscholen toch makkelijk verbieden om dit soortpraktijken te doen!!!!!!!!!!!!!!!!

jelle groot
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2008 12:29

Re: r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door jelle groot »

Goede dag!

Naar aanleiding van de negatieve en positieve berichten reageer ik hier als zelfstandige rijschoolhouder die ook cursisten van RSN aanneemt.

Rijscholen kunnen in kwaliteit verschillen. Wees daarom kritisch bij de keuze van een autorijschool.
Probeer altijd een proefles te maken dan weet je met wie je te maken heb of je kunt de rijschool enkele vragen stellen om een indruk te krijgen.

RSN is een samenwerkingsverband van zelfstandige rijschoolondernemers met een eigen inschrijving bij de Kamer van Koophandel.
Deze rijschoolondernemers geven rijles voor eigen rekening en risico

Voor vragen en opmerkingen kun je contact opnemen met je eigen rijschool

dus evt nare ervaringen zal je toch moeten bespreken met jouw eigen rijschool waar je een lesovereenkomst bent aangegaan.

Het klopt dan ook dat je de rijschool lesgeld betaald en hiervoor dan de afgesproken lessen krijgt volgens het lesovereenkomst. Betaal het daarom altijd via de bank, heb je gelijk een bewijs van betaling!

Het CBR is een privaatrechtelijke stichting. Ze is door de minister van Verkeer en Waterstaat belast met een verkeersveiligheidstaak: het beoordelen van de rijvaardigheid en medische geschiktheid van bestuurders en de vakbekwaamheid van professionals in transport en logistiek.

Ook verantwoord/veilig/betaalbaar les rondom Alkmaar, Heiloo, Limmen, Castricum, Egmond, Bergen, Heerhugowaard, Langedijk etc.
bel dan naar onderstaand nummer voor een vrijblijvende proefles......

Niet tevreden? dan zoeken we naar een tevreden oplossing!!

Met vriendelijke groeten,

Jelle Groot
rij-instructeur
06 43 87 20 68

l.albers1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2008 19:22

Re: r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door l.albers1 »

het blijkt dat R.S.N. niet thuis geeft als je hun telefonisch of anders (via mailtjes of via hun eigen site) probeert te bellen, dit is dus geen bemiddeling maar oplichting van mensen die graag een rijbewijs willen halen,

wij proberen al weken geld te krijgen om het cbr rijexcamen aan te vragen, maar mijn instucteur krijgt het geld er niet voor? heb nu wel mijn lessen gedaan, maar hoe nu verder? moet dit dus zelf gaan betalen om dit als nog te doen!!!!!

terwijl het een all in pakket is, dus ga niet in zee met R.S.N.

jetcliff
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2009 10:28

Re: r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door jetcliff »

Hoi ook ik ben in zee gegaan met rsn ben geslaagd met minder uren dus zou volgens de voorwaarden de lessen die ik niet gereden heb mijn lesgeld terug krijgen dit was in november 2008 heb dus nog niks terug gekregen!!! Ik kan bellen( als je ze te pakken krijgt )mailen maar dit helpt allemaal niks,ook mijn rij instructeur is gedupeerd heeft voor iedereen voorgeschoten en zit nu zelf te wachten op het geld.
Echte oplichters dus.Ik zou zeggen zoek zelf een betrouwbare rijschool.
gr jet

truusink
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2009 15:01

Re: r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door truusink »

Ik heb mij bij RSN aangemeld en het lesgeld betaald van 35 euro voor de eerste rijles. Afspraak was ook geregeld met rij-instructeur. Krijg ik een telefoontje van ze dat de rij-instructeur voor lees: onbepaalde! tijd is uitgeschakeld... dus ik zou moeten wachten... tot hij weer beter wordt. Inmiddels heb ik al mijn rijbewijs bij een andere betrouwbare rijschool gehaald. Dat is nu alweer een paar maanden terug. Ik wacht nu op terugbetaling van mijn lesgeld van 35,- euro sinds oktober 2008! Ik heb ze deze week gebeld en ik krijg tehoren dat ze vertraging zijn opgelopen op de financiele afdeling... maar ze weten NIET hoelang dit kan duren! Wat een onzin!!! Ik ga ze voortaan om de zoveel dagen bellen om naar mijn geld te vragen. Wat zo kan je toch niet omgaan met klanten!!!

marinier44
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2009 00:29

Re: r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door marinier44 »

ik heb al jullie berichtjes gelezen
vandaag 19-02-2009 stond er in het AD ook een artikel over mij
en ik ben zelf ook mijn geld gaan halen in haarlem op het kantoor van
R.S.N
dit is ook de beste methode.
laat je niet gek maken en afschepen via de telefoon.
voor info bel mij maar
0622665342
groetjes

thomas62
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2009 12:19

Re: r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door thomas62 »

Ben sinds oktober 2008 begonnen met het opbouwen van mijn eigen autorijschool.
Begin november ben ik telefonisch benaderd door R.S.N. te Haarlem.
Ik heb een afspraak gemaakt om verdere informatie in te winnen.
Op de desbetreffende dag was ik halverwege ( Venray -- Haarlem)
toen ik een een telefoontje kreeg dat de Dhr:...... niet aanwezigkon zijn wegens ziekte.
Zodra deze weer hersteld zou zijn zouden ze kontakt met me opnemen om een nieuwe afspraak te maken.
Tot dusver niets meer vernomen.
Nu ik jullie reacties heb gelezen zal ik zeer zeker op mijn hoede zijn mochten ze weer kontakt zoeken.
Kom je uit de regio noord-limburg (venray)en op zoek naar een betrouwbare rijschool neem dan gerust kontakt met me op. Service van de zaak: gratis introles, complete, glasheldere uitleg van mijn werkwijze, geen "addertjes" onder het gras.

luckydevil
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2009 12:27

Re: r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door luckydevil »

hallo

ik heb een vol pakket gekocht bij rsn
heb nog 9 les uren tussentijdse toest en praktijk exame over
dit zouden ze terug storte maar er ging wel ineens 145 euro administratie kosten van af
we zijn nu 2 weken verder en heb nog niets
ik moest ze een email sturen met het geen wat ik over heb heb ik gedaan toen heb ik ze gebeld en 2 weken laten heb ik nog niets
heeft er iemand misschien een tip
ik kan het geld beter in men kindje steken die over een paar maanden komt

mvg wendy

tonvandalfsen
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2008 14:24

Re: r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door tonvandalfsen »

RSN schijnt nu FAILLIET TE ZIJN

Er schijnt een Hyves site te zijn over RSN waar dit alles wordt verteld en wie de curator is

er.heinink
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2008 12:51

Re: r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door er.heinink »

KLOPT DE RSN IS PER 24-02-2009 FAILLIET VERKLAARD.
HADDEN ZE DE RIJSCHOLEN MAAR MOETEN BETALEN. ER ZIJN VEEL LEERLINGEN DE DUPE GEWORDEN DOOR DE PRAKTIJKEN VAN DE RSN.

Elly-G
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2009 12:25

Re: r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door Elly-G »

Na gisteren gehoord te hebben dat het grootste oplichtersbedrijf van nederland falliet is verklaard, ben ik met veel anderen flink de dupe.

Ik heb RSN 2000 euro betaald voor mijn lespakket (dik 5 maanden geleden) , waarvan ze nog niet eens de helft aan mijn instructeur hebben betaald. De arme man heeft er maanden om moeten zeuren om vervolgens nog steeds niet al zijn geld te krijgen...

Omdat ik de eerste keer was gezakt voor mijn praktijk zou ik volgens hun examengarantie nog een keer examen mogen doen zonder te betalen. Ook dat is me door de neus geboord.

Wat er dus op neer komt dat:

- Mijn instructeur nog steeds op de helft van het lesgeld wacht van RSN (waar hij dus in alle waarschijnlijkheid naar kan fluiten)

- ik geen herkansing krijg.

- dus moet ik zelf een herexamen boeken á 240 euro plus al mijn extra losse lessen gaan betalen.....terwijl dit gewoon onder de 2000 euro had gevallen van RSN als dit bedrijf niet zo scheinheilig met haar klanditie was omgegaan!!!!!!!

- daar komt nog eens bij dat ik zo lang heb geprobeerd om contact op te nemen met RSN maar ze daar blijkbaar gewoon te laf waren om de telefoon te beantwoorden, dat mijn theorie ook alweer bijna verlopen is dankzij 't fijne bedrijf.

dus dag theorie, dag rijbewijs...en dag geld !!!!!!!!!!!!

ik ben 22 jaar oud, waar moet iemand van mijn leeftijd nog een keer al dat geld vandaan toveren als mij en mijn instructeur zojuist 2000 euro door de neus is geboord!!!!!>????????

Examinator
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 feb 2009 20:48

Re: r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door Examinator »

Laten we niet vergeten dat de rijscholen die bij RSN zijn aangesloten nou niet echt bekend staan om hun professionele werkwijze. Veel instructeurs beheersen de Nederlandse taal niet, rijden in oude lesauto's en hebben hun bedrijfsadministratie niet op orde. Het zijn de rijschoolhouders die zelf niet aan hun leerlingen kunnen komen en dat aan een bedrijf als RSN overlaten omdat die wel weet hoe te werven. Die slechte moraliteit van de aangesloten rijscholen zorgt ervoor dat RSN supervoorzichtig moet zijn met doorbetaling van het lesgeld. Want als zo'n amateuristische rijschool failliet gaat (en dat zijn er een paar per maand) dan claimt een leerling het lesgeld in eerste instantie terug bij RSN. RSN moet er dan maar voor zorgen dat het geld bij de gefailleerde rijschool moet worden teruggehaald. Nou, die heeft geen nagel om zijn kont te krabben en overal schuldeisers. Natuurlijk gaat het uiteindelijk mis maar dat hebben de aangesloten rijschoolhouders gewoon aan zichzelf te danken. Die hebben namelijk geen bestaansrecht omdat ze zelf geen of te weinig leerlingen kunnen vinden.

Ik kijk laatst naar Kassa van de Vara en heb mij ziek geërgerd aan die "zielige" rijscholen die hun beklag bij de heer Linders doen zonder greintje samenwerkingsrespect. Er is een camera bij en opeens vergeten ze hun eigen fouten en de enorme hoeveelheid omzet die ze voorheen aan Linders te danken hebben. Neem nou rijschool Snelway die als haantje de voorste meldde dat hij nog meer dan 30.000 EURO van RSN tegoed heeft. Met alle respect maar daar mag ik toch uit concluderen dat het debiteurenbeheer van Snelway aan alle kanten rammelt. HOE IS HET MOGELIJK! 30000 EURO! Twee ingredienten die het bedrijf zullen nekken. Waardeloze debiteurenbewaking en geen eigen mogelijkheid om zelf leerlingen (lees omzet) te genereren. De instructeurs van Snelway hebben hun loon nu ook niet gekregen, onder het mom dat RSN niet heeft voldaan. Wat kan zo'n instructeur dat nou schelen. Hij heeft nu alle recht om het faillissement van zijn werkgever aan te vragen.

Natuurlijk vind ik het voor de gedupeerde leerlingen bijzonder vervelend. Natuurlijk staan zij naar mijn mening in hun recht op terugbetaling. Maar tegen al die leerlingen wil ik zeggen: Kijk die piepende rijschool die bij RSN was aangesloten eens diep in zijn ogen en vraag hém de schade te compenseren. Want zoals bij Snelway wisten de aangesloten rijscholen die nu gedupeerde leerlingen hebben dat er stront aan de knikker was bij RSN toen ze hun centen niet meer doorbetaald kregen. Daaarmee zijn ze tenminste zo schuldig aan het drama omdat ze al die gedupeerde leeringen tegen beter weten in toch met rijles lieten beginnen met als gevolg dat nu niemand meer wat van Linders krijgt omdat de schade te hoog is opgelopen.

Walgelijk!

oudleerling
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2009 23:30

Re: r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door oudleerling »

'Examinator" probeert de heer linders en RSN wel erg overduidelijk te dekken, maar ik ben een oude leerling van rsn, heb alles betaalt en ben ook geslaagd, alleen mijn oude instructeur krijgt zijn geld niet uitbetaalt door RSN. Sorry hoor maar het ligt echt aan de heer Linders en
RSN. Ik had van mijn instructeur begrepen dat RSN financiële problemen hadden, maar dit op een latere stadium het aan de instructeurs door hadden gegeven, maar toen was het al te laat.

Obsti
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2009 11:24

Re: r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door Obsti »

nou nu de vraag dan hoe zorg je dat je toch je geld terug krijgt desondanks dat die man/rsn failliet is...??
zit namelijk sinds juni al achteraan om me geld terug te krijgen en had sinds maart geen les meer.. hoor meer dan 1000 terug te krijgen en heb daar ook bewijs van dat ze het zouden opsturen!

Examinator
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 feb 2009 20:48

Re: r.s.n rijbewijs service

Ongelezen bericht door Examinator »

Bericht verplaatst.
Laatst gewijzigd door Examinator op 04 mar 2009 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten