LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijbewijs Concurrent is oke

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.

Wat heb jij met de rijbewijs concurrent?

ik ben een potentieel nieuwe leerling, ben op zoek naar een rijschool
1
5%
Ik ben een Leerling.
3
15%
Ik ben een ex leerling.
3
15%
Ik ben rij-instructeur niet bij de rc.
2
10%
Ik ben rij-instructeur bij de rc.
1
5%
Ik ben een ex rijbewijs concurrent (van voor 2008)
0
Geen stemmen
Ik ben een ex rijbewijs concurrent (van na 2008)
4
20%
Ik heb niks met de rijbewijs concurrent maar vind dit een leuke discussie.
6
30%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Instructeur RC
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2011 10:02

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door Instructeur RC »

En dit bedoel ik dus. Allemaal onzin praat ik ben GEEN Henk en geen handlanger maar wel een instructeur.

Maar goed als "ze" weer op de fles gaan zijn er nog steeds die 100 instructeurs want die hebben allemaal hun eigen bedrijf!

Overal waar je kijkt / leest of overal waar ze zulke onzin uit kramen?

Groeien ja! er komen nog steeds instructeurs bij, waarom krijgen jullie het anders zo benauwd.
Als er nou eens word gezegd wat het probleem is, maar iedereen aapt elkaar na.
O die henk is dit, o de RC is dat nou ik zou zeggen je moest eens beter weten.

Vroeger he ja, dat is nu natuurlijk ook nog steeds zo? not!

Oja als laatste ik kan ook andere rijscholen in typen waaronder B....ma ook dan krijg ik slechte verhalen naar boven sterker nog de laatste leerling die is overgestapt daar vandaan naar ons is nog niet geweest denk ik.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

100 instructeurs. Phoephoe. Van de 13.000 Dat is toch al 0,77 %. Bij mij in de buurt is er geen te vinden. Ja vorig jaar nog 3. 1 is voor zichzelf doorgegaan en die heeft (weer) geen goed woord over voor de praktijken van de RC en overwegt ook een rechtzaak. De andere 2 hebben het niet gered. Wat wil je ook als je zo'n fee elke maand moet afdragen. Er zijn nog veel meer van die organisaties. LesGo, NXXT, All in Solo enz. En geen van deze gaat ooit groot worden. Ook de RC niet. Maar ik nodig ze van harte uit in mijn regio te beginnen. Hoe meer hoe liever. :mrgreen: :mrgreen: Maar als jij alle klagers afdoet als onzin....... Blijf dan lekker dromen. Want dromen staat in dit land helemaal vrij.

PCE
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:55

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door PCE »

Sorry Instructeur RC maar kan helemaal meegaan met o.a. Instructeur 69.
Ik was een RC en ben er na een jaar mee gestopt, waarom omdat HB je gewoon laat stikken. In deze regio is er niemand meer die in dezelfde tijd zijn begonnen als ik bij RC, allen zijn vertrokken omdat HB zijn afspraken niet nakomt, geen promotie doet waar je dik voor moet betalen en ook bijna geen leerlingen levert.

Inmiddels heb ik de handdoek in de ring gegooid, ik vind en blijf het lesgeven zo ongeveer het mooiste wat er is en hoef daar ook echt niet rijk mee te worden. Maar de RC heeft mij gewoon verlies opgeleverd en daardoor ben ik het plezier in het runnen van de rijschool compleet verloren. Het was wellicht een dure les.

Ik blijf de rijschoolbranche volgen en zal wellicht ooit weer verder gaan, maar pas wanneer de instroom van de UWVers zichzelf heeft opgelost.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Even een citaat van Dhr. Bakker op Pro d.d. 15-03-2010:
Doorgroei
Bakker heeft op dit moment 62 franchisenemers rondrijden. In de RijbewijsConcurrent Academy studeren meer dan 100 kandidaten voor hun vakdiploma. Hij verwacht daarmee dit jaar door te groeien naar ongeveer 150 operationele ondernemers.
Die datum (eind vorig jaar) is inmiddels 8 maanden geleden!! En er zijn er nog maar 100. Men is dus i.p.v. met 88 in 9 maanden, met 38 in 17 maanden gegroeid. Dat zijn er ruim 2 :shock: per MAAND. En dat voor een landelijke organisatie? Als ze zo doorgaan rijden er over 20 jaar wel 500 rond! :lol: En die 100 die toen de opleiding deden?? Ik heb in 9 maanden A-B en C gedaan. En deze mensen kunnen in 17 maanden de B niet halen? Waar zou het toch mis zijn gegaan.

O, ja je kunt het hele artikel HIER LEZEN En lees ook even die 125 reacties. Bijna allemaal negatief. Maar ja dat zal allemaal wel gelogen zijn :mrgreen: Er zijn ook wel wat (annonieme) positieve reacties maar of je nou bij iemand wil lessen die als nickname "gel-u-l"kiest........ En ik kan ook aantonen dat de beloofde inkomsten (€ 3000,= bruto per maand zou de instructeur na aftrek van kosten overhouden bij een 40 urige werkweek) volledig gelogen zijn. Maar dat snapt iedereen. Een gemiddelde lesprijs van € 29,= en dan toch dat over houden :lol:

Instructeur RC
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2011 10:02

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door Instructeur RC »

Ach jongens ik vind het mooi geweest ik ga er niet meer tegen in. Henk is een grote L samen met de RC. in jullie ogen

Mij is het e.e.a. allang duidelijk geworden.

Ik ben blij dat we nog steeds groeien, meer leerlingen krijgen en dat de concurrentie het benauwd krijgt verder zijn we lekker bezig en hoop ik dat het recht zegen viert.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Ach zolang je er zelf maar in blijft geloven. Internet staat vol met negatieve verhalen over de Rijbewijs concurrent. En laat dat nu hét medium van de doelgroep zijn. Ik lees ook dikwijls op diverse jongeren fora en als daar gevraagd wordt of de RC iets is wordt dat direct door de overige jongeren afgeraden :mrgreen: En die verhalen zullen alleen maar groter in getal worden. Ik hoor al meer dan 10 jaar dat "de conccurentie bang is" en dat ze "straks de grootste zijn" Ik blijf lachen. Ze willen nu alleen maar pas beginnende instructeurs zonder enige ervaring. Natuurlijk willen ze dat. Dat zijn de enigen die er nog intrappen :mrgreen: En natuurlijk diegenen die na 150 sollicitaties er achter komen dat de instructeursmarkt verzadigd is (hou de media de komende weken hieromtrent in de gaten) Jah die zullen geen andere uitweg zien als de RC. Ik ben zelf overigens met een slagingspercentage van meer dan 80 % en tot 50 eerste B examens per jaar geheel niet bang voor welke concurrent dat ook. Zeker niet als ik naar de slagingspercentages van de Rijbewijsconccurenten kijk. :lol: :mrgreen: :D :)

PCE
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:55

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door PCE »

Op het moment dat Henk gewoon zijn afspraken nakwam en minimaal gewoon de telefoon aannam zou ik nog willen zeggen, acht hij is niet zo'n grote L, maar hij heeft mij en vele anderen hier gewoon laten zakken.
Mooi voor je RC Instructeur dat jij wel tevreden bent over RC.
Ik ken nog 2 die nog steeds voor RC rijden en waar het allemaal wel loopt(dat ik er verder 5 ken die niet meer voor RC rijden laat ik dan maar voor wat het is).

Zoals gezegd ik laat de rijschool markt voorlopig voor wat het is, maar hou het in de gaten. Ik merk vanzelf wel wanneer de markt weer gezond wordt en dan kijk ik wel verder.

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

Instructeur RC schreef:Ach jongens ik vind het mooi geweest ik ga er niet meer tegen in. Henk is een grote L samen met de RC. in jullie ogen

Mij is het e.e.a. allang duidelijk geworden.

Ik ben blij dat we nog steeds groeien, meer leerlingen krijgen en dat de concurrentie het benauwd krijgt verder zijn we lekker bezig en hoop ik dat het recht zegen viert.
Laat me niet lachen!!! :lol: :lol: :lol: :lol:
Als rijschoolhouder kan ik met mijn hand op mijn hart zeggen dat RC wel het allerlaatste op deze hele wereld is waar ik het benauwd van krijg... :lol: :lol: :lol:

Y. van Ark
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jul 2010 19:36

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door Y. van Ark »


seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Instructeur RC schreef:Ach ja, De andere grote rijschool in Utrecht voelt de hete adem en gaat nu via andere namen publiciteit zoeken. Wat kan je er tegen doen zeggen dat het niet mag of niet waar is? Het word even hard toch weer tegen gesproken door velen.
Voorlopig groeit ondanks alle verhalen de RC nog steeds en daarmee zullen steeds meer rijscholen geconfronteerd worden.

Leuk als je maanden later nog eens zo'n berichtje terug leest :P De RC in Utrecht heeft inmiddels gebroken met de RC en gaat onder een eigen naam verder. Dit voorbeeld was overigens gegeven door de RC afdeling Rotterdam. Bij elkaar zo'n 25 instructeurs die de RC de rug hebben toegekeerd. En dat op een paar maanden tijd. Maar dat was te verwachten natuurlijk.

bartsman
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2012 00:14

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door bartsman »

Goede dag! Ik wil graag rij-instructeur worden. kan iemand mij zeggen waar ik deze opleiding het best kan doen, of kan iemand mij zeggen waar die goeie ervaringen mee heeft en waar niet?

mvg,

Bart

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

bartsman schreef:Goede dag! Ik wil graag rij-instructeur worden. kan iemand mij zeggen waar ik deze opleiding het best kan doen, of kan iemand mij zeggen waar die goeie ervaringen mee heeft en waar niet?

mvg,

Bart
Ik zou je voordat je veel geld gaat uitgeven voor deze opleiding eerst willen waarschuwen dat er momenteel veel te veel rijinstructeurs zijn. Op dit moment zo'n 13.000. Er is dus, in tegenstelling tot wat de opleiders beweren, geen tekort. Maar als je tot de conclusie komt om het toch te gaan doen kun je naar de slagingspercentages van de verschillende opleiders kijken op IBKI. KLIK HIER Maar vraag vooral of de opleider voor jou een stageplek regelt. Want als je dit zelf moet doen kun je wel eens het deksel op je neus krijgen. Ga overigens niet in zee met de RC. Succes!

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

seconds-out schreef:

Juist goed dat er (te) veel zijn, dat drukt de prijzen.
Want kwaliteit heeft niks met prijzen te maken, de ene rij instructeur is nu eenmaal veel beter als een andere.
De vragensteller wil weten of hij aan een cursus moet beginnen die ruim € 7.000,= kost. Aan het eind van de cursus komt hij dan niet aan werk of moet onder de kostprijs gaan werken. Rijlessen zijn in Nederland spotgoedkoop. In de garage rekent men een uurtarief tussen de €50,= en €75,=. Een kapper knipt voor ongeveer € 75,= per uur, een metselaar €40,= enz. Ik reken voor 60 minuten €38,50. En dan krijg je dus priveles.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

seconds-out schreef: Ach ja, wat is duur?
Als vragensteller er een(gegarandeerde) baan mee zou krijgen zou het niet te duur zijn..
Maar ja, de spoeling is al dun, dus ik begrijp wel dat jij zulke opleidingen ontmoedigt :lol:
Wel even goed dat je dat noemt. Veel opleiders schermen n.l. met "baangarantie" Kijk daar verschrikkelijk mee uit. Want "baangarantie" is een heel ruim begrip. Als ik de vragensteller een 6 maanden durend 0-uren contract geef is dit wettelijk gezien een baangarantie. Dikwijls doet men het zo. Of je mag 3 maanden stagairs opleiden. Daarna wordt dan jouw plaats weer ingenomen door een andere cursist die ook baangarantie had. Voor die baangarantie moet je meestal grof betalen. Dat zou al genoeg moeten zeggen natuurlijk.

Y. van Ark
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jul 2010 19:36

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door Y. van Ark »

Instructeur RC schreef:En dit bedoel ik dus. Allemaal onzin praat ik ben GEEN Henk en geen handlanger maar wel een instructeur.

Maar goed als "ze" weer op de fles gaan zijn er nog steeds die 100 instructeurs want die hebben allemaal hun eigen bedrijf!

Overal waar je kijkt / leest of overal waar ze zulke onzin uit kramen?

Groeien ja! er komen nog steeds instructeurs bij, waarom krijgen jullie het anders zo benauwd.
Als er nou eens word gezegd wat het probleem is, maar iedereen aapt elkaar na.
O die henk is dit, o de RC is dat nou ik zou zeggen je moest eens beter weten.

Vroeger he ja, dat is nu natuurlijk ook nog steeds zo? not!

Oja als laatste ik kan ook andere rijscholen in typen waaronder B....ma ook dan krijg ik slechte verhalen naar boven sterker nog de laatste leerling die is overgestapt daar vandaan naar ons is nog niet geweest denk ik.
Kutbedrijf wat de hele rijschool wereld allang weet.
Nu de leerlingen nog.

http://www.verkeerspro.nl/rijschool/201 ... igen-naam/

http://www.verkeerspro.nl/rijschool/201 ... uw-op-weg/

http://www.verkeerspro.nl/rijschool/201 ... ranchiser/

Read it and wheap!

Y. van Ark
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jul 2010 19:36

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door Y. van Ark »

Als je dit leest dan wordt je echt niet vrolijk:

http://www.sdu.nl/doc/ebook-rijinstruct ... .html#/30/

:?

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Rijbewijs Concurrent is oke

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Instructeur RC schreef:Ach jongens ik vind het mooi geweest ik ga er niet meer tegen in. Henk is een grote L samen met de RC. in jullie ogen

Mij is het e.e.a. allang duidelijk geworden.

Ik ben blij dat we nog steeds groeien, meer leerlingen krijgen en dat de concurrentie het benauwd krijgt verder zijn we lekker bezig en hoop ik dat het recht zegen viert.

Aan die groei is, zoals ik al lang had voorspeld, een einde gekomen. Einde RC En nogmaals voor die RC is nooit een rijschool bang geweest. Nu zeker niet meer :lol: :lol: :lol: En Dhr. Bakker is niet voor commentaar bereikbaar. Wat zijn wij verrast :lol: :lol: :lol:

Gesloten