LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rijbewijs concurrent

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
derhansie
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2008 19:07

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door derhansie »

wie ervoor gezorgd heeft doet er niet toe maar wie hem wil mailen,

[email protected]

hij komt hier niet zomaar onderuit

wie zijn gat brand zal op de blaren zitten

derhansie
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2008 19:07

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door derhansie »

Om oplichtingspraktijken door rijscholen in Nederland zoveel mogelijk te voorkomen, wordt nu op initiatief van de RijbewijsConcurrent een algemeen meldpunt in het leven geroepen waar consumenten kunnen aangeven dat zij door een willekeurige rijschool in Nederland zijn opgelicht.

Het meldpunt heeft een tweeledig doel:

-gedupeerden te informeren over de formele stappen die zij tegen deze rijscholen kunnen ondernemen
-de Nederlandse authoriteiten, zoals Justitie en het CBR, op de hoogte te stellen

Meld Verkeersschool Dirk dus hier, net zoals ik heb gedaan!

http://www.rijbewijsconcurrent.nl/index ... aalkeuze=1

anothergirl
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2008 11:39

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door anothergirl »

Ik lees vandaag pas hoe he allemaal zit met die rijbewijsconcurrent!!
Ik heb bijna drie jaar terug een lesovereenkomst afgesloten in groningen met ene Koos.Na 12 lessen te hebben gehad moest ik helaas tijdelijk stoppen met mijn rijlessen.Lesgeld was al betaald maar kon altijd weer beginnen als ik eraan toe was vertelde de instructeur mij.
Echter door omstandigheden kan ik nu pas, 2,5 jaar later, mijn rijlessen weer oppakken. Heb maanden terug contact gehad met Henk Asmussen en vertelde mijn situatie dat ik een nieuwe rijinstructeur moet hebben vanwege de verhuizing. Hij vertelde mij toen dat ik met Koos contact moest opnemen omdat hij mijn lesgeld toendertijd heeft ontvangen en dat ze voor zichzelf werken dus zelf het geld ontvangen.
Ok dus ik heb een paar dagen geleden Koos gemaild met de vraag hoe het nou allemaal zat. Hij zegt dat hij toen in groningen in loondienst was bij de rijbewijsconcurrent en dat hij me niet verder kan helpen. Volgens hem heeft de rijbewijsconcurrent zelf mijn lesgeld. Maar ik begrijp dit niet!! Ik lees hier dat die rijinstructeurs zelf het geld ontvangen! Wie kan mij alsjeblieft helpen? Ik heb nog 23 lessen tegoed(heb mijn pakket allang betaald) en wil gewoon die lessen weer volgen en mijn rijbewijs halen!! en heeft er ook iemand ervaring met deze man genaamd Koos?

manueel33
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2008 10:25

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door manueel33 »

hallo iedereen.

Ik ben inmiddels bij de politie geweest maar er is in Lelystad nog niets bekend van de Eurorijschool
Mijn dochter heeft dus 6 lessen gehad en heeft nu een schuld van 1600 Euro bij comfortcard.
De rijschool is nergens meer te bereiken maar naar horen zeggen lest hij wel in Amsterdam. waarschijnlijk onder een andere naam.
In Lelystad is hij niet meer te zien.
Zijn er nog gedupeerden van deze Euro rijschool van Rijbewijs concurent?

Groetjes

Jack12
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 sep 2008 15:29

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Jack12 »

Ik raad de gedupeerde van Dirk van Tol / Verkeersschool Dirk contact op te nemen met Deckers en Meurs. Zij hebben in samenwerking met Dirk van Tol een regeling getroffen voor de gedupeerde. Ik denk een goed initiatief van deze rijschool, die graag haar steentje bijdraagt aan een verbetering van het imago van rijscholen en daarnaast Dirk kan helpen. Ik weet niet wie van beide partijen het initiatief heeft genomen, maar ik vind het een goede zaak dat ze proberen een oplossing te zoeken.

Als het goed is hebben meerdere gedupeerde een brief ontvangen waarin zij bijna geheel vergoed kunnen worden in de schade die er is opgelopen, niet qua geld, maar wel in lessen en examens etc. Scheelt volgens mij slechts enkele tientjes met wat er nog tegoed was..

Ik ben niet van deze rijschool, maar mijn vriendin had ook nog een tegoed staan bij Dirk. Als voorwaarde is wel gesteld dat eea qua zaken moet worden gedropt in zijn geheel.. Ik weet niet hoe andere hiertegenover staan? Enb of andere deze brief hebben ontvangen?

Graag jullie reacties

de helpende hand
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:02

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door de helpende hand »

iedereen moet zelf beslissen wat ze doen, maar ik betwijfel of er een regeling is getroffen want niet iedereen kan daar blijkbaar gebruik van maken......en ik denk dat het misschien tijd word om zulke praktijken eens hard aan te pakken en op die manier ervoor te zorgen dat er in de toekomst geen mensen meer worden gedupeerd door zulke figuren als Dirk.
Ik zou oppassen in ieder geval om in te stemmen met deze "regeling"

gegroet

Mr.F
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2008 13:54

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Mr.F »

Ik vraag me af of mensen niet een vertekend beeld krijgen van de rijbewijsconcurrent.

Zoals ik het heb begrepen is het een rijschool met frenschise (zelfstandig ondernemers). Instructeurs zijn zelfstandig en krijgen door o.a. de naamsbekendheid klanten.

Bij vele reacties heb ik in plaats van namen drie Xen gezien. Hoe kunnen wij nou weten wie er wordt bedoelt. Misschien dat iedereen het wel over dezelfde rotte appels heeft.

Ik vind zelf dat er op gepast moet worden dat mensen niet de rijbwijsconcurrent aanvalt maar de instructeur zelf. Hij is immers als zelfstandig ondernemen verantwoordelijk voor zijn eigen daden.

Hoeveel mensen werken er voor de R.C. ? En over hoeveel instructeurs hebben we het?? Probeer zo veel mogelijk plaatsnamen en type auto's neer te zetten voor het geval dat de topichouder gaat cencuren!!

Als laatste wil ik hierover opmerken dat mensen eens moeten nadenken over waar zij werken en hoeveel procent daarvan niet deugt.

School??- pestkoppen.
politie??- corruptie.
glazenwassers??- slecht werk.
dierenwinkel?? - slechte verzoring dieren.
enz enz.

p.s. Aan de topichouder/ admin. WAT EEN ONZIN OM DE NAMEN VAN DECRIMINELEN TE CENCUREREN ZO KUNNEN WE NIET ZIEN WIE DE SLECHTE ZIJN EN KOMT ER EEN VERTEKEND BEELD VAN DE R.C.

de helpende hand
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:02

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door de helpende hand »

De rijbewijsconcurrent is eigenlijk alleen maar een bedrijf wat de marketing regelt, van rijles geven hebben ze haast geen verstand en het nadeel van dit systeem is volgens mij dat de mensen, die hun rijbewijs willen gaan halen, denken dat ze bij een grote "veilige"rijschool terecht zijn gekomen wat dus niet het geval is, maar in plaats daarvan bij een hele kleine rijschool (die vaak pas net is begonnen en zelf niet aan leerlingen kan komen)
De rijbewijsconcurrent staat gewoon slecht aangeschreven ook bij het CBR ( ik heb zelf de vergaderingen bijgewoond ) en natuurlijk kan je niet iedereen die voor de RC werkt over een kam scheren, en ja natuurlijk de meeste zijn gewoon goede rij-instructeurs.
Maar als je van plan bent de boel op te lichten (als rijschoolhouder) dan moet je bij een instantie als de RC zijn.
Dit geval van Dirk (verkeerschooldirk) is echt niet het eerste geval en ik ben bang dat het zeker niet de laatste zal zijn.

Nog even ter verduidelijking: Ik val niemand van de RC aan en ook niet de goedwillende rij-instructeurs, want het zijn nog steeds altijd de foute rijschoolhouders die onder de naam van de RC de boel belazeren en die verpesten het voor de hele rijschool branche en daar gaat het mij om :!:

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door De betere »

De Rijbewijs concurent is inderdaad een franchise gever, die inspeelt op de op de wanhopige kleine rijschooltjes met weinig leerlingen, door ze gouden bergen te beloven. Die gouden bergen worden natuurlijk niet waargemaakt door te lage lesprijzen en hoge fee en niet de beloofde leerlingen, daardoor is een franchise nemer van de rijbewijs concurent extra vatbaar om failliet te gaan, en ongelukkig te zijn met hun werksituatie en daardoor ook minder ge-motiveert.
Kijk is voor de grap op het verkeersforum waar ex Rijbewijs concurenten praten over hun oude werkgever.

Mr.F
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2008 13:54

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Mr.F »

je had het over het VERKEERSFORUM waar ex/werknemers van de rijbewijsconcurent praten.
Kan je wat specifieker zijn waar het staat. Wijs me de weg naar de goede plek.

Dank je,

gr,

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door De betere »

zoek maar is op RC (rijbewijs concurent)
en merk dat er teveel resultaten zijn,
bij bijpraten staat het een en ander.

laurens1966
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2007 15:22

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door laurens1966 »

er is vanuit dirk zelf contact geweest met decker meurs om eea te kunnen regelen voor de mensen.
ik vind het dan ook wardeloos dat mensen met allerlei schuilnamen hier dingen gaan lopen roepen, terwijl hij wel netjes de zaken heeft geregeld zodat een ieder nog een kans krijgt het te halen.
ten tweede is dirk nu officieel in dienst bij decker meurs en dat is een rijschool met bijna 80jaar ervaring en de grootste van noord brabant.
als dirk niks kon of wat dan ook werkte hij daar echt niet want hun hebben ook een naam hoog te houden.

er zijn altijd mensen die smoesjes hadden mbt betalingen dat komt wel of we zien wel.

gewoon je brief lezen en alles wordt netjes zwart op wit gezet, en dat dirk uiteindelijk failliet is gegaan is niet aan hemzelf toe te schrijven maar aan de mensen die wel leste maar geen betalingen verrichtte en dan ga je op een gegeven moment kopje onder.

hij regelt tenminste nog wat, dus van oplichting is dan ook absoluut geen sprake.

dus helpende hand en weet ik al niet meer schrijf gewoon je naam, men is toch geen kind meer om zich te vverschuilen als voor mijn part robin hood, ik ben laurens van ree

Mr.F
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2008 13:54

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Mr.F »

Hey De Betere,

Nu ben ik dus op verkeersforum.nl geweest en gekeken bij ff bijpraten maar nog niks gevonden over exwerknemers van de RC.

Kan je mij (in duidelijk stappen) uitleggen waar ik het moet opzoeken want je vorige reactie was voor mij niet duidelijk.

Gr,

de helpende hand
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:02

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door de helpende hand »

Nu lijkt het net alsof Dirk niets verkeerd heeft gedaan Laurens, en ik denk dat jij wel beter weet.......of niet soms?
Als slechte bedrijfsvoering de oorzaak is van failliet gaan dan kan je dat niet op leerlingen/klanten afgeschoven worden, ook al kunnen die best een bepaalde invloed gehad hebben op het gebeuren met Dirk.
En over Dekker Meurs zou ik ook nog wel wat kunnen schrijven....dus ga geen onzin schrijven, wat overigens ook nog vol schrijffouten zit.

Asmussen
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 okt 2008 12:21

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Asmussen »

Jaa

eigen schuld DIKKE BULT!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol:
HAAHAAHAAHAAHAAHAAHAAHAAHAAHAAHAAHAAHAAHAA

laurens1966
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2007 15:22

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door laurens1966 »

ik tik gewoon heel snel en ga niet lopen nazien of het er wel goed staat.

maar goed ik ben best benieuwd wie jij dan eigenlijk bent, en ik moet zeggen dat het wel degelijk geen mismanagement is geweest, op het moment dat er geen inkomsten zijn door allerlei loze beloften ga je op den duur kopje onder. als men dan spreekt van oplichting ben ik het daar neit mee eens, om de eenvoudige reden dat er voor oplossingen wordt gezocht en gekeken en aangeboden, dan is het aan ieder voor zichzelf te beoordelen wat men daarmee doet, dat is alles

Vlinder20
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2008 17:48

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Vlinder20 »

hey antoher girl, ik heb een nieuw topic gestart over koos. Lees dat even
groetjes

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door De betere »

Hoi, het is inmiddels 2 jaar geleden dat ik de topics over wurgcontracten enzo las op het verkeersforum, er stond zelfs een ingescand contract op. in die tijd garandeerde ze 60 nieuwe leerlingen per jaar en een ex RCer schreef hoe dat werkte, het was bovendien anoniem omdat er een grote boete op stond als de werkwijze/formule en contracten van Rijbewijs concurent naar buiten werden gebracht.
de werkwijze leek sterk op de vroegere piramides, naar buiten moest je veel propaganda voeren, dat het er helemaal geweldig was.

de helpende hand
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:02

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door de helpende hand »

Laurens (als dat tenminste je echte naam is) ik denk dat de discussie die we nu aan het voeren zijn niet op z'n plaats is omdat ik sterk het gevoel krijg dat jij Dirk aan het verdedigen bent en dat kan ik niet goed begrijpen want dit forum gaat over de mensen die door Dirk gedupeerd zijn en al ken ik Dirk niet persoonlijk ik weet wel veel over hem en ik word gewoon boos als ik de reacties lees van mensen die nu met een probleem zitten en dat schijn jij te vergeten.
Al zou ik mijn naam hier neer zetten dan zal jij mij zeker niet kennen dus heeft dat geen enkele zin.
Groetjes D.V.

laurens1966
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2007 15:22

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door laurens1966 »

dat is wel degelijk mijn echte naam, kijk mensen zeggen dat ze gedupeerd zijn, de oplossingen worden aangeboden en dan is het aan hen wat ze ermee doen, mijn reactie kwam puur uit het feit datmen hem gelijk als oplichter ging betichten en dat gaat mij te ver.
maar wellicht ken ik je naam wel.

Gesloten