LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rijbewijs concurrent

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
Sammie233
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2010 15:25

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Sammie233 »

Shirley,

Als de heer Toledo naar Radar belt maakt dat toch ook niets uit.
Wat denk je dat Radar doet? Nou helemaal niets.

Naar de uitspraken van de heer Bakker wordt geluisterd door Radar maar als je zelf en geen Henk Bakker heet, dan heb je gewoon pech.

Radar luistert naar de uitspraken van de heer Bakker maar deze uitspraken destijds op tv hebben helemaal geen gevolg gehad.

Succes!

Shirley78
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:30

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Shirley78 »

Sammie,

I know! maarja het komt er iedere keer weer op neer dat wij het allemaal maar moeten uitzoeken en regelen en daar ben ik onderhand wel klaar mee.

Radar had moeten controleren hoe de zaak werd opgelost en DAT het werd opgelost.

Zoals velen ben ik ook toen na kantoor gesjeest 2 uur rijden, aangekomen zaten er mensen op de stoep aangeslagen hoe ze vooralsnog niet op de juiste manier waren geholpen.
Ik zelf heb toen nog bijbetaald voor een garantie pakket, contract daarvan heb ik nog steeds net als al het andere zooi papieren.
Maar de advocaten en rechthulp zeggen ze zijn falliet verklaard dus je hebt er niks meer aan, maar ze zijn nooit gestopt!!! Dat is toch van de zotte dat het allemaal maar kan?

Sammie, we moeten ook een bedrijfje starten en dan falliet gaan goede inkomsten krijg je daarvan en je hoeft niks terug te betalen want je bent uiterraard falliet verklaard en je hebt noppes gewoon niets betalen aan leverantiers en lease bedrijven komt het helemaal goed.
Stom rechtsysteem gewoon schandalig dat het allemaal gewoon kan.

Maar goed we doen er niets aan we zijn een nummer voor alles hier in nederland en verder moeten we onze kop houden.

In andere landen word overal tegen geprotesteerd en bereiken ook nogwat hier is iedereen bang en durft helemaal niks behalve dan klagen en grote mond geven over alles wat er word besloten. En alleen bereik je niks dus tjah.....

Y. van Ark
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jul 2010 19:36

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Y. van Ark »

De betere schreef:en jij bent vast een nieuw slachtoffer van RC
Het is toch een beetje eigen schuld van de mensen om er in te tuinen.
op http://www.rijschoolgegevens.nl/ vind je RC niet terug (slim van ze om hun bar slechte percentages te verbergen, enkele uitgezonderd)
maar na enig speurwerk kun je dat wel achterhalen door de deelnemende instructeurs te zoeken. die rijbewijsconcurenten vind je in meerdere examen regio's terug.
waarom? omdat ze in 1 regio blijkbaar niet genoeg werk voor ze hebben.
Verder kun je als je een beetje normaal kan denken niet verwachten dat je voor € 29,50 een fatsoenlijke rijschool kan krijgen, voor dit bedrag lenen alleen de losers zich, rijles begint bij 40€ of meer.
Slagingspercentages Rijbewijsconcurrent:
Examenplaats: LAREN

Rijschool-------------------------Aantal 1e ex.-----------------Slaging% 1e ex.-------------------Slaging% herex.

Cora Honing Rijopleidingen
Rijschoolnummer: 6075X1
Almere------------------------------------tot 10-------------------------0 - 5-----------------------------------41 - 45

Heinze Rijopleidingen
Rijschoolnummer: 5529A1
Almere-----------------------------------x-------------------------------x-----------------------------------------36 - 40

Autorijschool Raymond Jansen
Rijschoolnummer: 6198X1
Almere------------------------------------tot 25------------------------21 - 25---------------------------------36 - 40

Autorijschool Manita Teeuwen
Rijschoolnummer: 3597W8
Hilversum--------------------------------tot 25------------------------26 - 30---------------------------------46 - 50


Hebt t ff uitgezocht voor iedereen die er interesse in heeft.

BRON CBR: http://www.rijschoolgegevens.nl/

POWER TO THE PEOPLE!

Mark en Remco verwijderd. Hebben inmiddels ook het licht gezien en rijden niet meer voor RC.
Laatst gewijzigd door Y. van Ark op 31 mar 2011 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Pascal E
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2011 10:48

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Pascal E »

Zoals al wel veel meer mensen op dit forum, ben ik niet echt te spreken over RC.
Ik heb een proefles gehad bij de betreffende rijschool, en kreeg een positieve indruk.
Ook werd mij gezegd dat ik waarschijnlijk niet veel meer als 10 lessen nodig zou hebben. ( Ik zou dus gek zijn om een pakket van 20 of 30 lessen te nemen)
Hierdoor is mij een aanbieding gedaan van een pluspakket.( 8 lessen voor 280 euro)
De betreffende persoon had de woorden: Het mag eigenlijk niet, maar anders is het ook zonde.
Nadat ik het geld overgemaakt had, en 3 lessen gehad heb, komt ze niet meer opdagen en is niet bereikbaar via telefoon( bellen sms... geen reactie)
Zelf heb ik het idee dat de betreffende persoon op de kop heeft gekregen van de zogenaamde hoge pief, en dat hij of zij maar geen contact meer moet zoeken.
Hoe is het voor mij nou mogelijk om onderling af te spreken dat we er mee stoppen.
Dit is volgens de lesovereenkomst de enigste manier om je geld terug te krijgen.
Iemand enig idee ????

jeroenvdm
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2011 09:18

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door jeroenvdm »

Graag zou ik gegevens van de heer bakker hebben waar hij zit of van zijn medewerkster.
Ga nooit les nemen via de rijbewijsconcurrent.
Ze zijn onbetrouwbaar en reageren niet als het heet onder de voeten word.
Een medewerker vraagt of ze kan bellen maar doet dat niet.
Denk dat het tekenend is voor de rijbewijsconcurrent dat je ze niet te pakken krijgt . Als iemand mij daar aan kan helpen waar deze 2 personen zitten dan laat dat even weten want denk dat dit soort mensen gestopt moeten worden om jongeren die hard moeten werken voor een rijbewijs als ze 18 zijn en in een winkel werken is dat heel veel uurtjes om die te belazeren en dan niet de verantwoordelijkheid te nemen.
Ik hoop dat ik de kans krijg dat iemand weet waar ze zitten dat ik ze dat 1 op 1 duidelijk kan gaan maken en dat ik het geld wat ik via de mail teruggeclaimed heb ook terug kan gaan halen
Ik hoop dat ik via deze site snel een reactie krijg en ik stappen kan gaan ondernemen.
Alvast bedankt

Y. van Ark
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jul 2010 19:36

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Y. van Ark »

jeroenvdm schreef:Graag zou ik gegevens van de heer bakker hebben waar hij zit of van zijn medewerkster e
Ga nooit les nemen via de rijbewijsconcurrent.
Ze zijn onbetrouwbaar en reageren niet als het heet onder de voeten word.
Een mederwerker vraagt of ze kan bellen maar doet dat niet.
Denk dat het tekenend is voor de rijbewijsconcurrent dat je ze niet te pakken krijgt . Als iemand mij daar aan kan helpen waar deze 2 personen zitten dan laat dat even weten want denk dat dit soort mensen gestopt moeten worden om jongeren die hard moeten werken voor een rijbewijs als ze 18 zijn en in een winkel werken is dat heel veel uurtjes om die te belazeren en dan niet de verantwoordelijkheid te nemen.
Ik hoop dat ik de kans krijg dat iemand weet waar ze zitten dat ik ze dat 1 op 1 duidelijk kan gaan maken en dat ik het geld wat ik via de mail teruggeclaimed heb ook terug kan gaan halen
Ik hoop dat ik via deze site snel een reactie krijg en ik stappen kan gaan ondernemen.
Alvast bedankt
www.kvk.nl en zoeken op rijbewijsconcurrent of Ivano beheer.
Vind je ALLES.
Ook faillissementsverslagen e.d.
Suc6

g.d.jessurun
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2012 11:23

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door g.d.jessurun »

Heb proefles gehad van lady licence alias rijbewijsconcurrent ik ben nu aan het twijfelen als ik niet opgelicht zal worden naar jullie verhaal. Graag een reactie

Bedankt.

wim de jong
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2012 15:55

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door wim de jong »

Ik snap enige voorgaande reacties niet over de rijbewijConcurrent ( kort RC )
Allereerst wat onduidelijkheden wegnemen:
- RC rijdt zelf niet.....is ook niet ingeschrevern bij het CBR, en staat ook daar niet bekend.
( http://www.rijbewijsconcurrent.nl/index ... aalkeuze=1)
- Er is dus geen slagingspercentage bekend over RC (want ze rijden zelf niet)
- Voor de consument is er ook geen bank- of girorekening bekend, er wordt direct afgerekend met de rij-instructeur. Mochten er wanbetalingen, of wanprestaties geleverd zijn.....je hebt het gironummer van de rijinstructeur, kun je zelf een procedure starten tegen die man/vrouw want daarmee heb je een afspraak, niet met de RC.

Iedereen die rijdt onder de naam RC is een zelfstandige ondernemer, ingeschreven bij de KvK, en regelt al zijn zaakjes zelf. Hij is een franchise contract aangegaan met RC, met als voordeel: een centrale website met grote advertentiemogelijkheden, (lees: goedkoop) en iedere aangesloten rij-instructeur kan centraal inkopen: les- en instructiekaarten, theoriepakketten, etc(lees: ook goedkoop)
Dat drukt de kosten, waardoor het uurtarief ten gunste van de leerlingen laag gehouden kan worden.

ik lees bij inemoems op 12 dec 2007 een basispakket van € 2000 ???? dat bestaat niet, een basispakket is € 1100. Dit staat duidelijk op de overeenkomsten.

Shirley78 Ook al gaat RC failliet, maakt toch niets uit? Alle leerlingen hebben een overeenkomst met de (zelfstandige) rijinstructeur......en in feite niets te mekan met RC. Ze rijden alleen onder de vlag van RC. Mocht de rijinstructeur fout zijn, heb je een vordering op hem, niet op RC.
Mocht de rijinstructeur failliet gaan, kun je met je les- en instructiekaart gaan naar RC, en je krijgt de resterende lessen gratis van een collega instructeur. Zit bij een pakketprijs bij. ( rijlesgarantplan)
( http://www.rijbewijsconcurrent.nl/index ... aalkeuze=1 )

En ja, ik rijd ook onder de vlag van RC, al een tijdje. En ja, dan ben je gebonden aan regeltjes en prijzen......... je bent het er helemaal mee eens, of helemaal niet. Zo niet, moet je het niet doen, en zlef doorgaan. Ik vind de voordelen nog groter en beter dan de nadelen. Zoek me maar op onder de postcode 38. En ja, je mag ook zelf leerlingen aanwerven, je bent toch zelfstandig? En ja, als je wilt, mag je zelfs nog kortingen geven op de adviesprijzen van RC........ik ben toch zelf ondernemer??
Zelf heb ik ongeveer uit 5 proeflessen 2, soms 3 nieuwe leerlingen. Ik doe een proefles, geef prijzen en advies door na afloop, en ze gaan naar huis. Als ze direct door willen......graag natuurlijk, maar als ze er over willen nadenken, ook goed. Wel bel ik een weekje later nog eens op, om te vragen wat ze willen, en hoe de les is bevallen (ook voor mij misschien een leermoment) In deze branche is mond-op-mond reclame erg belangrijk, en dat weten de meeste van ons. Dus een nette behandeling staat voorop. En soms is er een mindere tussen, maar om dan alle instructeurs onder de vlag van RC zo af te zeuren, is in mijn ogen onterecht!

Is het niet hezelfde verhaals als je een meningsverschil hebt met een HEMA medewerker, en je zeikt dan direct de hele HEMA compleet af? Ook onterecht, denk ik.

Gesloten