LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rijbewijs concurrent

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
Erwin rijinstructeur
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2008 17:30

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Erwin rijinstructeur »

Ik meende ergens gelezen te hebben dat jij daar op het kantoor was geweest, navraag had gedaan, te horen had gekregen dat er een doorstart gemaakt zou worden en toen toch had besloten met RC in zee te gaan. Kennelijk heb ik je verward met iemand anders.

Als ik jou verhaal lees, ben je inderdaad al (ruim) voor het faillissement begonnen met rijles en ben je door ziekte er (tijdelijk) mee gestopt. Wanneer je de draad weer wilt oppakken blijkt je "oude" instructeur niet voor bij de RC te zijn aangesloten.

Bijna alle bij RC aangesloten rijscholen zijn eenmansbedrijven. Je sluit als leerling dan ook geen contract met RC zelf maar met de betrokken rijschool(houder). Je zult dus niet bij de RC maar bij die rijschool zelf moeten zijn. Ook wanneer deze niet meer werkzaam is bij RC.

Lespakketten dienen veelal inderdaad vooraf te worden betaald. Dat geeft ook het prijsvoordeel. Het aan de leerling of je daarvoor kiest of niet. Voor je aan een (voor jou onbekend)_bedrijf veel geld overmaakt, kun je je beter vooraf goed (laten) informeren.

Veel van mijn leerlingen kennen mij via via. Maar misschien dat dat ook een voordeel is van een minder grote stad. Als ik mijn verplichtingen als rijschool niet na zou komen, krijg ik hier gewoon de mensen aan de deur, omdat bijna iedereen wel weet waar ik woon.

Ik blijf er bij dat er zeer veel keuze is in rijscholen. Iedereen kent wel iemand in zijn/haar omgeving met positieve en negatieve verhalen. Doe er je voordeel mee. Dan voorkomt teleurstelling achteraf.

Shirley78
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:30

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Shirley78 »

Ik denk dat erover kunnen blijven discusseren over het feit dat iemand erin is gestonken en dat het eigen schuld is want dat vind ik geen terecht zicht op de zaken.
Natuurlijk ga je nooit en ten nimmer maar zo iets aan met wie dan ook.
Het gaat er mij om dat er eerste instantie er een oplichter bij hun was aangesloten en dat niet mijn taak was om hem door te lichten maar dat grote reklame bedrijf (RC) sorry maar ik vind dat hun in zowiezo mijn geval fout zijn en niet ik.

Shirley78
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:30

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Shirley78 »

Oja laat even duidelijk zijn dat ik niemand aanval maar ik laat me alleen niet onterecht vooroordelen tot iets waar ik niks aan kon of ook maar nog kan doen.
dat wilde ik nog even kwijt dus voel je niet persoonlijk aangevallen ik ben gewoon zo boos dat de schuld nu bij de gedupeerde word neergelegt vind dat erg makkelijk.

Erwin rijinstructeur
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2008 17:30

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Erwin rijinstructeur »

Het was ook geenszins mijn bedoeling je aan te vallen. Ik kan me jouw boosheid heel goed voorstellen. Je hebt zeker ook gelijk als je opmerkt, dat de screening van (nieuwe) RS's niet tot nauwelijks plaatsvond. Er zitten (nogsteeds) een aantal rotte appels in de branche. Mijn opmerking is dan ook meer als tip aan anderen (die nog een keuze moeten maken) dan als verwijt aan jouw adres.

Shirley78
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:30

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Shirley78 »

Gelukkig wil geen boze gezichten!
Hopelijk komt mijn dag nog dat ik mijn rijbewijs kan gaan halen als de portomonee het toelaat.
Want tjah tis geen goedkope hobby

louc
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2008 11:39

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door louc »

Opgepast met lessen bij de heer Andre Steen, voormalig instructeur van Rijbewijs Concurrent, nu verzorgt hij lessen onder eigen naam, rijschool A.C. Steen. Deze heer valt in slaap tijdens lessen, ook al ben je net begonnen en brengt de levens van mensen in gevaar, daarnaast weigert hij na zulke acties simpelweg om je je geld terug te geven omdat je niet kan bewijzen dat hij in slaap is gevallen!
Weet waar je aan begint, zijn rijschool is gevestigd in Maassluis.

ikke82
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2008 22:27

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door ikke82 »

hoi hade heb jij ook problemen met asmussen uit hoorn ik rij nog steeds bij hem al vanaf oktober hij heeft al zo vaak afgebeld en toen ik dit bericht las schrok ik me rot dat het dus niet aan mij ligt ik denk dat ik me geld kwijt ben hij belt zo vaak af dus het schiet niet echt op ben ook erg boos hij zat/zit bij de rijbewijsconcurrent en dat stond op zijn auto en bordje op het dak alleen laatst vroeg ik hem waar is de belettering van de auto en je naam bordje kreeg ik als antwoord dat zijn bordje gestolen was en zijn auto opnieuw beletterd moet worden maar nu ik dus lees dat ze failliet zijn wordt het me duidelijk helaas kreeg ik van een vriendin te laat te horen dat hij al een keer in radar is geweest en toen had ik dus alles allemaal al betaald als ik dit allemaal eerder wist was ik nooit bij hem gaan rijden ik hoop dat tros radar toch eens onderzoek wil gaan doen want er zijn volgens mij wel heel veel gedupeerde van de rc wie bij hem rijd of problemen heeft hoor ik dat graag

Shirley78
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:30

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Shirley78 »

Hey de site van RC is nog steeds in de lucht hoe ken dat dan weer??
snap er echt niks meer van!!
Shirley

ikke82
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2008 22:27

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door ikke82 »

hallo ik wou nog even vragen of iemand voor mij het telefoonnummer van het hoofdkantoor van de rijbewijsconcurrent heeft ??

Shirley78
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:30

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Shirley78 »

het nummer was is afgesloten 035-5239993 dus je hebt er niks meer aan.
Groetjes Shirley

ikke82
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2008 22:27

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door ikke82 »

o nou das dan lekker hoe kan je ze nu bereiken dan want het contract is afgesloten onder de naam rc en die rij instucteur is volgens mij niet aangesloten bij de bovag dus ik kan waarschijnlijk dus nu wel fluiten naar me geld doordat hij nu iedere keer afbeld weet ik zeker dat ik niet genoeg heb aan het pakket die ik heb gekocht dus dit is snel geld verdien voor hem ik voel me echt genaaid

Erwin rijinstructeur
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2008 17:30

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Erwin rijinstructeur »

RC is een zgn franchisegever. Zelfstandige rijschoolhouders (meestal eenmanszaken) kunnen zich tegen betaling bij hen aansluiten als franchisenemer om naamsbekendheid te krijgen. De rijschool betaalt daarvoor een zgn fee, zeg maar een vergoeding. De RC zorgt dan voor de advertenties in bladen en bv via radiocommercials. RC regelt (via de website) ook de aanmeldingen van nieuwe leerlingen bij de rijscholen. In uitzonderingsgevallen is een rijinstructeur in dienst van RC.

De fee die de rijscholen aan RC moeten betalen zou genoeg moeten zijn om de boel draaiend te houden. Door financieel wanbeleid en wanbetalingen van sommige rijscholen is de RC in financiële problemen gekomen. RC is door de rechter failliet verklaard. Van het begin af aan is echter duidelijk geweest dat er een doorstart zou komen. Er zijn diverse afspraken gemaakt (vooral intern) om de problemen op te lossen. Op zaterdag 7 juni j.l. waren alle aangesloten rijscholen uitgenodigd voor informatie over de doorstart.

Om onrust in de branche te voorkomen wordt er (zeker door RC) zo weinig mogelijk ruchtbaarheid aan gegeven. Vandaar ook dat de website nog gewoon in de lucht is. Je kunt je als leerling nog gewoon aanmelden en er zal door een aangesloten rijschool ook gewoon contact met je worden opgenomen. Met de rijscholen zelf is (een enkeling uitgezonderd) niets aan de hand.

Voor diegenen die de boel niet (meer) vertrouwen zou ik als advies het volgende willen meegeven. Voor de verplichtingen (de lessen) zul je bij je rijschool zelf moeten zijn. Probeer in elk geval het aantal overeengekomen lessen te volgen. Wanneer je lespakket "op" is, stap je gewoon over op een andere rijschool. Je bent immers vrij om te lessen waar je wilt en je kunt altijd tussentijds weggaan. Wanneer er nog (goed) contact is met je huidige rijschool, probeer dit dan zo te houden en probeer duidelijk te maken dat je je zorgen maakt over je geld en je opleiding. Daar zal, gezien de huidige stand van zaken, zeker begrip voor zijn.

PS: Persoonlijk heb ik niets met de RC. Ik ben zelfstandig rijschoolhouder zonder de bemoeienis van anderen. Ik probeer ook niet iemands zijn gedrag goed te praten, maar duidelijke informatie te geven in de hoop hier iemand mee te helpen.

Erwin

maxcappa
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2008 12:23

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door maxcappa »

Gevonden op Internet:

www.vreemdepraktijken.web-log.nl.

Bruinsma en Rijbewijsconcurrent gaan samen.

hade
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2008 21:10

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door hade »

Hai ikke82 zou je contact willen opnemen miss/ kunnen we samen meer beginnen tegen H.Asmussen?

groetjes hade

kizjuhhh
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2008 21:28

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door kizjuhhh »

hallo hade en ikke82,

willen jullie contact met mij opnemen?
het gaat over henk asmussen, misschien dat
wel elkaar kunnen helpen?

alvast bedankt

mari-janne
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2008 16:13

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door mari-janne »

Hoi iedereen,

Mijn rij-instructeur (niet van RC) vertelde mij net dat hij een bericht had gehad dat de rijbeijws concurrent weer failliet is verklaard, ergens eind juni - begin juli. Hij heeft ook een mailtje gehad dat die fusie (met RS bruinsma?) niet doorgaat omdat RC dus failliet is, kan dit kloppen? En houd dit in dat niemand meer bij RC kan rijden nu? Mijn buurmeisje rijdt er namelijk

ikke82
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2008 22:27

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door ikke82 »

http://www.dehaaninfo.nl/Diensten/Faill ... p_306.aspx hier kan je dus zien dat de rijbewijsconcurrent al in april failliet is verklaard dus kan je idd niet meer bij rijbewijsconcurrent rijden maar wel bij de rij instructeur aangezien het franchisers zijn dus zou je buurmeisje even moeten navragen bij haar instructeur ik hoop voor haar dat het voor haar goed komt zelf reed ik bij asmussen via rijbewijsconcurrent maar die kan door financiele problemen geen les meer geven en zijn lesauto is in beslag genomen bij deze wil ik iedereen nog even duidelijk zeggen zoiezo rechtsbijstand of rechtshulp inschakelen voor jezelf en aansluiten bij de rest zodat we met zijn alle hem een brief kan sturen en wie weet wat we nog meer tegen hem kunnen beginnen en ik hoop voor je buurmeisje dat dit wel goed afloopt succes ermee

nja1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2008 19:28

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door nja1987 »

contact mij ook maar ik heb ook nog problemen met de rijschool Henk Asmussen

ikke82
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2008 22:27

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door ikke82 »

hoi mijn email is [email protected] heb je al rechtsbijstand ingelicht of bureau rechtshulp ik zal de andere ook op de hoogte stellen dat er weer iemand bij is en eens vragen wanneer en hoe we een brief naar hem toe kunnen sturen graag hoor ik van je heb jij ook die mooie brief van hem gehad??

graciella1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:43

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door graciella1979 »

Ik wilde reageren op het verhaal van Louc op d.d. 18 juni 2008 betreft rij-instructeur André Steen uit Maassluis. Ik heb destijds begrepen dat zij onder haar contract uit wilde komen, omdat ze ergens anders goedkoper kon lessen. In dit geval moet ik de heer Steen gelijk geven. Een contract is een contract en dat mevrouw ergens anders goedkoper kan lessen had zij moeten bedenken voordat zij haar contract ondertekende.
Ikzelf les ook bij Andre Steen en ik kan niet anders zeggen dat hij een geweldige rij-instructeur is. Ik heb ook diverse instructeurs gehad (niet van de rijbewijs concurrent), maar was daar ontevreden. André Steen heeft bijzonder veel geduld en doet zijn werk met liefde. Hij is altijd keurig op tijd. In het verleden had ik enorme rij angst. Hij heeft mij weten gerust te stellen en nog belangrijker goed leren rijden.
André Steen valt NIET in slaap tijdens zijn lessen zoals Louc beweert. Hij is heel oplettend en ziet alles. Ik vind het daarom ook schandalig dat de heer Steen via deze website zwart wordt gemaakt. Ik wil hierbij iedereen waarschuwen om geen contract aan te gaan met mevrouw Louc, want die wordt wanneer het HAAR uitkomt verbroken. Ik raad mevrouw Louc aan om haar geld bij de advocaat te besparen en simpelweg de Dikke van Dale te pakken om de betekenis van het woord "contractbreuk" te onderzoeken.

Groet,

Graciella

Gesloten