LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rijbewijs concurrent

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
sherrenSMF
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2008 20:35

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door sherrenSMF »

ik wil reageren op het berichtje van waaromnou,

zelf heb ik ook gereden bij zeki bhoukar en ik ben ook al mijn geld kwijtgeraakt. ik ben een tijdje er tussen uitgeweest omdat ik mijn been had gebroken, vervolgens toen het weer beter ging wilde ik weer contact opnemen met deze rijinstructeur zijn nummer alles stond uit ik kon hem niet meer bereiken, ben nu rond de 1900 euro kwijt. had intotaal maar 9 lessen gehad. hopelijk lees je niet berichtje.

manueel33
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2008 10:25

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door manueel33 »

Jullie schrijven dat je bij problemen contact moet opnemen bij je rij instucteur, maar die van mijn dochter is dus niet meer te bereiken , wat dan!!??

derhansie
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2008 19:07

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door derhansie »

mijn dochter lestte ook via de rijbewijsconcurrent
en ene verkeersschool dirk uit tilburg kwam de lessen verzorgen
na 15 lessen en 13 keer te laat kwam hij niet meer opdagen.
nu blijkt dat hij geen geld meer heeft en ermee wil stoppen

dus mensen ga aub naar een rijschool bij je in de buurt en betaal gewoon per les.
wij zijn € 2000 euro kwijt en moeten nu maar zien dat ze haar rijbewijs haalt.

heb echter wel de bovag ingeschakeld want daar zat hij bij aangesloten en ze had rijbewijsgarantie.
dus ik hoop dat ik er nog wat uit kan halen

Sjemie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2008 16:01

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Sjemie »

Hallo allemaal,

Ook ik heb problemen met mijn verkeersschool. Ik dacht te lessen bij de rijbewijsconcurrent, maar even later bleek dat mijn rij-instructeur voor zichzelf begonnen was.
Hij raadde me een pakket aan, dus die heb ik toen gekocht voor 1550,-
(die ik in 1x moest betalen, terwijl dat niet de afspraak was)
In dat pakket zaten lessen, een tussentijdsetoets, een examen en een her-examen met korting. Toen de lessen van mijn pakket op waren, zei Dirk dat ik nu door moest gaan met losse lessen.
In totaal ben ik ongeveer E2500,- kwijt.

Na een jaar gelest te hebben, vele leugens en vele afspraken niet nagekomen te zijn, krijg ik op de dag dat ik eigenlijk op zou moeten een brief van Dirk van Tol (verkeersschooldirk), waarin met andere woorden staat dat hij failliet is.

Als er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben met Dirk van Tol, neem asjeblieft contact met mij op!
We kunnen het niet toestaan dat er dit soort praktijken worden uitgevoerd!!!!!

Deze week ga ik naar het juridisch loket. Het zou fijn zijn als er meerdere mensen aangeven dat zij problemen hebben met Dirk, dan kan ik dat meegeven aan het juridisch loket.

derhansie
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2008 19:07

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door derhansie »

beste sjemie
ik lees net je verhaal
mijn dochter had ook les van die dirk
en wij hebben die brief dus ook gehad.
wij hebben alle papieren al bij een incassobureau liggen die gaan verdere stappen omdernemen.
zo'n mensen moet je korte metten mee maken.

Ietje1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2008 15:03

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Ietje1987 »

Hallo!

Ik heb ook gelest bij Dirk van Tol, maar zaterdag kwam hij ineens niet mee ropdagen voor de rijles en maandag ook niet. Hij neemt beide telefoons niet op en ook zijn thuisnr niet.

Ik heb er een advocaat op gezet maar wij moeten zijn adres hebben, en die heb ik niet. Ik heb ook geen kopietje van het contract gekregen en kan dus haast niets beginnen....

Ik voel me zwaar belazerd, want ik heb 1560 euro betaald (hij kwam bij mij ook zeuren dat het meteen moest) en heb maar 10 lessen gehad...

Ik hoop dat als iedereen gaat zeuren we dan nog iets kunnen beginnen!

Ida

derhansie
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2008 19:07

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door derhansie »

het adres waar hij ingeschreven staat bij de kvk
pijlijserstraat 108 in tilburg

Jack12
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 sep 2008 15:29

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Jack12 »

Het ziet er naar uit dat mijn vriendin hetzelfde probleem heeft met Dirk van Tol van Verkeersschool dirk. Hij kwam afgelopen week zonder melding vooraf niet opdagen voor de geplande rijles. Hij kwam vaker niet, maar melden dan wel altijd (met smoesjes of niet) dat hij niet kon. Hij was idd ook niet meer bereikbaar en dus zijn we maar eens gaan googlen en zodoende op jullie verhalen gestuit. Alles lijkt nu wel duidelijk te worden, de geldproblemen, vroeg in het pakket al over extra lessen beginnen, problemen bij het cbr en het daarom alsmaar uitstellen van de tussentijdsetoets en de examendata (vraag me nu zelfs sterk af of hij uberhaubt wel examens kan aanvragen), problemen met betalingen van andere mensen die bij hem lessen, etc..

Ik denk dat hij gewoon nog even snel wat geld wilde binnenharken met lessen en vervolgens de tent opdoeken..

Wij gaan nog even rustig overleggen en komen snel terug met een reactie ter vervolg

Jack12
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 sep 2008 15:29

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Jack12 »

Sjemie, ik ben wel benieuwd wanneer jij eigenlijk op examen moest? Is het recent of al langer geleden van die brief?

derhansie
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2008 19:07

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door derhansie »

wij hebben op dinsdag 16 sept de brief van dirk gehad.

op zaterdag 13 sept kwam dirk al niet meer opdagen en op zondag 14 sept heb ik die anita aan de telefoon gesproken.
ze vertelde me dat ze stopte met de rijschool en dat het geld niet terug gestort werd.

het briefje is kort en zonder handtekening en gewoon op de pc gemaakt en uitgeprint.
en de datum die er bij staat is 12 sept

Laural
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2008 09:05

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Laural »

Ik ben ook gedupeerd door Dirk. Ik heb 22 rijlessen gehad, maar had er nog 10 tegoed + een tussentijdse toets en examen à 736 euro. Ik heb de rechtswinkel ingeschakeld en die behandelen nu mijn zaak.
Ik ben ook bij hem langs geweest en heb aangebeld, maar er werd natuurlijk niet open gedaan. Ik kwam wel zijn vrouw, Anita, tegen toen we er naartoe reden, dus ze wonen er nog wel.
Ben bang dat ik gewoon mijn geld kwijt ben als ik ook jullie verhalen zo lees...

Jack12
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 sep 2008 15:29

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Jack12 »

Gisterenavond Hart van Nederland kwam een stukje over (waarschijnlijk) dirk van een gedupeerd meisje uit Boxtel.

Rijlessen van ene dirk uit Tilburg.. Grote kans: Dirk van Tol

Wij hebben trouwens ook rechtsbijstand erin betrokken, die zijn nu aan het uitzoeken wat we kunnen doen.

Laural
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2008 09:05

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Laural »

Dat was inderdaad Dirk van Tol... Een vriendin tipte me en heb de uitzending op internet gekeken.

SSmarty
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2008 12:06

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door SSmarty »

hey ja dit klopt dit is DE dirk ik ben namelijk ook een gedupeerde en ik woon ook in boxtel en ken dit meisje ook persoonlijk, we zitten allebei met hetzelfde probleem en hopen nu zoveel mogelijk mensen bij elkaar te krijgen zodat we allemaal wat sterker staan. maar er zijn er vast nog veel meer mensen die opgelicht zijn door deze man. wij hebben in elk geval een advocaat op de zaak gezet en hopen dat we zo ons geld terug kunnen krijgen.

de helpende hand
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:02

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door de helpende hand »

Ten eerste leef ik erg mee met alle gedupeerde leerlingen van Verkeersschooldirk.
Ik hoop te kunnen helpen, hij werkt nu voor defensie in oirschot via rijschool Dekker/Meurs.

De helpende hand

manueel33
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2008 10:25

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door manueel33 »

Hallo allemaal.
Zijn er ook gedupeerden van rijbewijs concurent uit lelystad/Almere.
Mijn dochter is ook opgelicht, heeft maar 6 lessen gehad, zij zit nu met een schuld van 1600 euro, wie kan mij helpen wat ikmoet doen.
Zij lesde bij rijbewijs concurent maar hij had zijn eigen rijschool Euro rijschool, woont in Lelystad maar lest nu in Amsterdam (van horen zeggen)
Groetjes.

maatje57
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2008 17:38

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door maatje57 »

Onze dochter is ook een gedupeerde van rijschool dirk.
Zij kocht een pakket van €1885,- met 40 lessen, online theorie, tussentijdse toets en examen. haar theorie heeft ze gehaald en ze heeft 23 lessen gehad en nu dus niets meer.
Wij hebben de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld.
Ik vraag me wel af hoe het toch mogelijk is dat zo'n heer nu bij defensie kan werken maar hij heeft dan in ieder geval wel een inkomen waar beslag op kan worden gelegd.
Hoeveel geduperden van deze man zijn er nu?
Die brief van de wanbetalers slaat echt nergens op want als mijn dochter weer bijna moest betalen dan bleef hij bellen of ze het geld al overgemaakt had en hij was er volgens mij de man niet naar om lessen te geven die nog niet betaald waren.

Ammiek
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2008 19:20

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Ammiek »

Ik heb zelf ook gelest bij rijschool Dirk. Heb ongeveer een jaar gedaan over 10 lessen omdat hij steeds niet op kwam dagen. En de keren dat hij wel kwam was hij altijd te laat. Nou was mijn rijbewijs halen toch al een drama, voordat ik bij Dirk ging lessen had ik al een jaar les van een andere oplichter.

Maar ik heb dus ook nog 10 lessen, een tussentijdse toets (die hij vorig jaar november al zou aanvragen) en een examen tegoed. En ik heb geen contract, dus ik denk dat ik naar mijn geld kan fluiten.

Het lijkt me een goed idee om met zo veel mogelijk mensen samen stappen te ondernemen, zodat het verhaal in elk geval betrouwbaar is.

elit
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2008 22:23

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door elit »

graa kwam ik in contact met alle gedupeerden van deze dirk van tol.
het blijkt.dat deze figuur meer zaakjes drijft,als alleen maar een rijschool uitmelken...blijkbaar kun je bij hem alles kopen,wat een merk draagt!
Het zou nuttig zijn,om deze figuur via de tv even voor te stellen aan nederland,via het programma opgelicht,zodat het hem in de toekomst onmogelijk wordt gemaakt om anderen op te lichten!
Het liefst zou ik hem achter de auto binden en hem even laten zien hoe je écht auto leert rijden!
Vooralsnog zitten we hier ook met een behoorlijke schadepost,omdat dit figuur denkt zomaar even zijn verplichtingen terzijde te schuiven..mocht het bericht waar zijn,dat hij nu voor defensie werkt,dan zie ik me genoodzaakt om wat andere registers open te trekken en dit kan alleen,als we als gedupeerden één blok gaan vormen!
Reactie's graag op [email protected]

handje geholpen
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2008 17:19

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door handje geholpen »

werkt al niet meer bij Defensie een helpende hand heeft er voor gezorgd denk ik

Gesloten