LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rijbewijs concurrent

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
roady
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2007 22:28

rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door roady »

Beste mensen,
Vandaag heb ik net een gratis proefles van de rijbewijs concurrent gehad. Mijn gevoel naderhand was niet erg positief.
Ik werd min of meer gedwongen een lesovereenkomst te tekenen, dit wilde ik eigenlijk niet maar de instructeur wist t zo te brengen dat ik geen verweer had. Wel wees hij me op de kleine lettertjes (de algemene voorwaarden) waarin stond dat op deze overeenkomst het nederlands recht van toepassing was, hij verklaarde dat dat inhield dat ik er binnen 8 dagen nog evt. vanaf kon zien. Ik hoop dat dat idd zo is.
Want toen ik toevallig op de valreep een stukje van de uitzending zag en nog es goed ging zoeken op internet kwam ik erg slechte berichten over de rijbewijs concurrent tegen.
Nu heb ik eigenlijk 2 vragen:
Weet iemand of t idd zo is dat je binnen 8 dagen nog van je overeenkomst af kan zien en zo ja, hoe gaat dat in zijn werk, moet je bellen of moet dat schriftelijk?
En als tweede heb ik me suf gezocht naar de rijschoolhouder die ik dan uiteindelijk zou krijgen, zijn naam is XXX, heeft iemand wel eens van hem gehoord, alle info is welkom.
Ik hoop via deze weg wat meer informatie te verkrijgen.
Alvast bedankt.

roady
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2007 22:28

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door roady »

Even een bericht n.a.v. mijn vorige bericht met vragen over de rijbewijs concurrent.
Inmiddels ben ik door de desbetreffende contact persoon gebeld en heeft deze zijn excuus aangeboden voor de manier waarop hij me benadert had. Verder heb ik inderdaad zoals hij mondeling toegezegd had mijn lesovereenkomst, zonder rompslomp, kunnen annuleren.
Wat mij betreft is dit zo netjes afgehandeld en die positieve gang van zaken wil ik bij jullie toch ook even onder de aandacht brengen.

Sennah
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2007 10:25

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Sennah »

Na de uitzending waarin de heer XXX van Rijbewijsconcurrent aangaf een site op te zetten over foute rijscholen heb ik me wat meer verdiept in deze "royale"goedmaker.
Zou iedereen eens moeten doen.
Dan zou men, net als ik, tot de ontstellende ontdekking komen, dat de man gewoon pertinente onwaarheden verkondigt en dat de manier waarop hij nu probeert (gratis) publiciteit te halen een wel zeer onheuse is.
Onvoorstelbaar dat radar zijn contacten niet beter screent.
Enige zaken die mij dit doen schrijven:
* De heer XXX zegt dat Rijbewijsconcurrent geen rijschool is en zelf geen leerlingen opleidt: onwaar....zie hun site, men zoekt zelfs gewoon loondienstinstructeurs..........
* De Rijbewijsconcurrent beweert geen zeggenschap te hebben over deelnemende rijscholen: niets is minder waar. ZIJ bepalen het beleid, ZIJ bepalen de prijzen, ZIJ bepalen de reclame, ZIJ bepalen hoe je een cursist binnenpraat, ZIJ verbieden een deelnemende rijschool zelfs om eigen (afwijkende) reclame te maken, ZIJ doen hun eigen ding met elke klacht die via hun site binnenkomt.......immers een slager laat je toch ook niet zijn eigen vlees keuren?
En als je dan zoals zij een organisatie wenst te zijn die deelnemende rijscholen beroepsmatig en marketingtechnisch begeleidt wordt het dan niet eens tijd de rotte appels eruit te gooien? Nu volstonden zij in 1e instantie met aan de telefoon na klachten te vertellen dat zij ook problemen hebben met bepaalde rijscholen. ZOu het niet veel consumentvriendelijker zijn geweest om de betreffende leerlingen tijdig te informeren? Immers, zij hebben een overzicht van de leerlingen die rijden via Rijbewijsconcurrent, want elk verzoek om info en overige emailcontacten lopen via diezelfde organisatie!!!
* Op dit moment is een nieuwe naam actief o.a. in 't Gooi: XXX Deze rijschool is gewoon van Rijbewijsconcurrent en wordt door de heer XXX zelf geinitieerd. Hoezo (on)doorzichtige aanpak???? Zie hiervoor ook: www.sidn.nl
* Rijbewijsconcurrent laat deelnemers nieuwe deelnemers werven, meestal zijn dit net beginnende instructeurs of slecht presterende bestaande rijscholen. Een laatste poging om nog iets te bereiken? Men is bij Rijbewijsconcurrent totaal niet op de hoogte van de kwaliteiten van de aangesloten rijscholen, het enige dat telt is de maandelijkse afdracht naar de organisatie, welke niet gering is. Of de rij-instructeur al of niet te goeder trouw is weet men niet en wil men niet eens weten....
* Het kan heel goed zijn, dat een onder de Rijbewijsconcurrent-vlag rijdende rijschool goed presteert, maar dat heeft totaal NIETS met de organisatie te maken, doch met het feit dat de betreffende instructeur gewoon goed en eerlijk is.
* Bij de bij de Rijbewijsconcurrent aangesloten rijscholen is nog steeds onduidelijk welke slagingspercentages bij hen horen.
* Op de site van deze organisatie tref je o.a. aan: partners in business en daartussen tref je aan: CBR. Het is dus beslist niet zo dat het CBR met een rijschoolorganisatie in zee gaat als partner in business, uiteraard zou dat de onafhankelijkheid van het CBR te kijk zetten in zo'n geval. Het wordt tijd dat het CBR dit eens aanpakt.
Daarnaast is het zinvol eens een onderzoek in te stellen naar de ondoorzichtigheid van de structuur van de Rijbewijsconcurrent: u zult dan zien dat de organisatie aan elkaar hangt van tientallen van al dan niet in gebruik zijnde BV's. (zie ook www.kvk.nl)
Kortom: ga NIET af op de reclame en opdringerige contacwijze van deze organisatie, maar denk zelf en laat je goed informeren.
Ga NOOIT in zee met een rijschool waarbij je niet uitdrukkelijk op papier hebt wat je met elkaar afspreekt en hoe je betalingen, lessen e.d. gaat regelen.
Daarnaast: check de naam van je rijschool bij www.cbr.nl/rijschoolgegevens. Komt de naam van je rijschool er niet voor: zoek dan een andere rijschool.

VloedMFV
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2007 11:17

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door VloedMFV »

Graag wil ik in contact komen met mensen die via de Rijbewijsconcurrent in contact zijn gekomen met XXX of XXX en door deze rijinstructeur zijn opgelicht.

benader mij via de email

sytze
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2007 13:51

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door sytze »

Hallo allemaal,
Mijn vrouw is ook via de concurrent gaan lessen, waar ik het al een vreemd verhaal vondt, dat ze zeiden dat ze in 16 lessen haar rijbewijs zou halen, gezien ze geen rij-ervaring heeft.. maar ja wie ben ik he. Ze is helaas slechts een aantal maal opgehaald voor haar lessen en daarna was de betreffende instructrice op vakantie, in het ziekenhuis en joost mag weten waar nog meer. Via de site is er geen contact met de rijbewijsconcurrent te krijgen, maar is er iemand die een tel nummer heeft van die lui?? of moet ik de firma binnen zonder kloppen naar XXX sture? enig idee? :twisted: :evil:

Ronaldo de Souza Faria
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2007 20:56

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Ronaldo de Souza Faria »

Hallo Sytse het tel van het hoofdkantoor is XXX

sytze
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2007 13:51

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door sytze »

dank je wel ga maar eens even bellen

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door D1RK »

www.crb.nl en vul daar je eigen regio in, en kijk naar de resultaten van deze firma....

als je hier zoekt weet je de slagingskansen van de eerste keer, en hoef ik niet meer, gewoon elders verder gaan...

Als het lukt om door te gaan, kost geld en tijd, en je leerde vermoedelijk fouten en die afleren is duurder dan een normale echte rijschool....

marcellavanharn
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2007 19:30

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door marcellavanharn »

Ik ben ook op zoek naar mensen die les gehad hebben van XXX. Zouden jullie mij willen benaderen via E-mail op [email protected].

Alvast bedankt!

bianca_m83
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2007 15:07

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door bianca_m83 »

ik zou graag in contact komen met mensen die net als zijn gedupeerd door de rijbewijs concurrent. ik heb zelf bij gerrit de vries in dokkum gereden!

alvast bedankt

Gedupeerde2
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2007 22:13

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Gedupeerde2 »

Laatst gewijzigd door Gedupeerde2 op 12 sep 2007 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Ronaldo de Souza Faria
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2007 20:56

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Ronaldo de Souza Faria »

Ik zie in korte tijd hier al weer veel mogelijk gedupeerden van de Rijbewijsconcurrent misschien moet radar hier weer eens aandacht aan besteden. Ook heb ik uit betrouwbare bron een ex Rijbewijsconcurrent dat ook binnen de organisatie sprake is van meningsverschillen en belangen verstrengeling omdat een van de directeuren (XXX) over een eigen rijschool blijkt te beschikken.

AngieV
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2007 20:53

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door AngieV »

Hallo iedereen,

Zoals meerder van jullie begin ik sterk de indruk te krijgen dat ik opgelicht ben. Er is een man bij mij thuis geweest. Krullend haar een bol buikje niet al te groot en fel blauwe ogen en een goede praatjesmaker.
Mij is beloofd dat ik les zou krijgen van ene XXX. Het leek zo mooi allemaal. Ik zou direct na het weekend 31 augustus gebeld worden voor de proefles daarna kon ik begonnen. Deze XXX heeft nooit contact met mij opgenomen. Ik heb tot nu toe nog geen cent betaald. Heeft er iemand een tip?
Al deze verhalen beangstigen me behoorlijk.

xjantinax
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2007 21:03

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door xjantinax »

Hoi iedereen,

Ik heb nu een aantal maanden rijles bij XXX uit XXX, en heb nu intotaal slecht 5 rijlessen gehad. Omdat XXX elke keer afbelde (gekneusde ribben, ziekte). 3 weken geleden werd ik ook door hem afgesmst en ik heb nu nog steeds niks van hem gehoord, heb hem meerdere malen proberen te bellen maar hij is niet te bereiken. Mijn gratis proefles van anderhalf uur bleek 20 minuten te zijn, en bij de overeenkomst tekenen werd door XXXeen mooi praatje gehouden en een beetje gedwongen.

Groetjes Jantina

Ronaldo de Souza Faria
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2007 20:56

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Ronaldo de Souza Faria »

Volgens een ander forum op deze site is XXX failliet doe er je voordeel mee neem desnoods contact op met Radar

xjantinax
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2007 21:03

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door xjantinax »

Ik ben er net achter aan geweest, (bij de bank en advocaat) maar er wordt gezegd dat ik me geld niet terug kan krijgen, omdat het meer als een maand geleden is dat het bedrag van rijlessen van mijn bank is af gehaald. Maar de advocaat zal het uitzoeken, en dan hoor ik verder hoe en wat.


jantina

bianca_m83
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2007 15:07

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door bianca_m83 »

- februari 2006 bij XXX begonnen met lessen.
- 26 lessen + tussentijdse toets+ praktijkexamen voor 1349 euro ingekocht.
- dit heb ik netjes op tijd betaald mbv comfortcard.
- XXX zegt vervolgens erg veel lessen een paar uur van te voren af, vaak zelfs per sms. Soms ben ik dan al onderweg naar Leeuwarden.
- hier heb ik wat van gezegt. Toen werd het weer een paar keer beter, maar vervolgens ging het gewoon zo door.
- in februari 2007 waren mijn lessen op en hij zei bestel nog maar even tien lessen, dan vraag ik de tussentijdse toets aan, wat je overhoudt aan lessen krijg je gewoon
terug.
- die 330 euro heb ik overgemaakt
- als ik vroeg naar de datum van afrijden zei hij steeds dat hoor je zo snel mogelijk. Na een paar weken nog niks gehoord terwijl hij al wel een datum zou hebben
volgens hem,.maar dan zei hij ineens: ik kan het examen niet betalen want ik wacht op geld van leerlingen die hun geld niet op tijd betalen, maar alles komt goed
beloofde hij mij.
- Na nog een paar lessen die rustig aan weer opraken heeft hij eind mei nog niets aangevraagd en zegt ie ook steeds vaker lessen af. Toen heb ik hem opgebeld en
gezegd dat ik contact met het hoofdkantoor zou zoeken als hij nu niet een tussentijdse toets aan zou vragen. Hij zei dat dat nu niet zou lukken omdat het veel te druk was.
Dus hij had nog helemaal niets aangevraagd. Hierop heb ik hem weer om het nummer van het hoofskantoor gevraagd, wat hij eerst nog steeds niet wilde geven.
Uiteindelijk heb ik het nummer toch van hem gekregen.
Die middag was het hem ineens wel gelukt om voor 27 juli om 15.50u een tussentijdse toets te regelen.
- Weer zegt hij geregeld zijn afspraken af. waardoor ik gemiddeld 1 x per 3 weken rij. Hierop heb ik het hoofdkantoor gebeld en heb ik met xxx gesproken.
Zij heeft het zo geregeld dat hij voortaan op moet komen dagen op zijn afspraken, als dit niet het geval was moest ik direct weer contact opnemen met haar.
- Vervolgens houdt XXX zich aan zijn afspraken.
- Ook de week van het examen lest hij iedere dag met mij. Maar donderdag 26 juli ontvang ik een voicemail van hem dat de les van die middag niet door kan gaan.
Ik kan hem die avond na 8 uur bereiken. Vervolgens staat om 8 uur zijn telefoon uit en belt hij mij om half 10 die avond om te zeggen dat het examen niet door
kan gaan de volgende middag. met de reden dat hij zjn brandstof niet kan betalen en dat hij word gedreigd met uit huis plaatsing door de woningbouw.
- Waarop ik heb gezegd dat ik contact met het hoofdkantoor op zal nemen. Dit heeft hij liever niet en hij zegt dat jullie toch voor hem opkomen en mij niet helpen.
En als ik bij hem blijf rijden met even geduld zou ik in augustus kunnen afrijden.
- Na telefonisch contact met het CBR blijkt dat er helemaal geen tussentijdse toets is aangevraagd voor XXX. Er zijn helemaal geen tussentijdse
toetsen aangevraagd door XXX.
-ik heb contact gehad met hoofdkantoor, met xxx hij zal alles voor me regelen, maar iedere keer als hij beloofd terug te bellen gebeurd er vervolgens helemaal niks. Ook zou ik bij een andere gaan rijden maar daar heb ik ook nooit wat van gehoord. Dit was xxx.
-daarna ben ik naar het juridisch loket gegaan en heb het advies gekregen dat ik een klachten brief moet schrijven met verzoek van lessen en toetsen op hun kostn en dat ze binnen 7 werkdagen moeten reageren. Het was een aangetekende brief maar nooit iets gehoord.
-17 september afspraak met advocaat.
wat ik nog tegoed heb -mijn tussentijdse toets. -mijn praktijk examen.

Ps. Wie maandag 17 september mee wil na advocaat in groningen. Over de zaak XXX meld mij dat op mijn mail bianca_m83@hotmail

Inge_87
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2007 12:59

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Inge_87 »

Bij mij precies hetzelfde verhaal met XXX..precies hetzelfde...belachelijk..en wil graag mee naar de advocaat!!!..we mailen nu wat heen en weer met de andere gedupeerde over wat er moet gebeuren..denk jij ook wel of niet?
groetjes, Inge

Major
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 sep 2007 09:21

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door Major »

:arrow: Veel ellende is al de revu gepasseerd, het kan ook niet anders dan dat deze organisatie veel schade heeft opgelopen, gezien alle negatieve berichtgevingen.
De verwachting van RC was dat ze binnen een paar jaar 1500 auto zouden kunnen laten rijden, op dit moment zijn het er nog geen 150 en meer zullen het er ook misschien wel niet worden.
Het zal me niks verbazen als deze organisatie tegen het eind van dit jaar niet meer bestaat, dan wel wordt overgenomen.

AngieV
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2007 20:53

Re: rijbewijs concurrent

Ongelezen bericht door AngieV »

Is er toevallig ook iemand die een bankrekeningnummer van ze heeft. Zodat ik de eerste betaling kan tegenhouden?

Gesloten