LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijbewijs gigant zaandam

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
cti2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2011 15:31

Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door cti2000 »

Heeft iemand met hun ervaring! Ik hoor alleen maar slechte dingen over hun, ik wil het weten of het echt zo is.
Ik wil graag bij hun rijden...maar ik twijfel.
Graag een reactie....

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door De betere »

cti2000 schreef:Heeft iemand met hun ervaring! Ik hoor alleen maar slechte dingen over hun, ik wil het weten of het echt zo is.
Ik wil graag bij hun rijden...maar ik twijfel.
Graag een reactie....
Lees je vraag is terug?.
Waarom wil je graag bij hun rijden als je alleen maar slechte dingen hoort??

Rijbewijsinfo
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 mar 2011 09:01

Re: Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door Rijbewijsinfo »

Je kunt wellicht eerst een vrijblijvende intake rijles doen. Dan kun je zelf oordelen of de rijinstructeur en zijn/haar manier van lesgeven je bevalt. Je kunt er ook voor kiezen per les te betalen. Dit is duurder, maar geeft je altijd de vrijheid tijdens je rijopleiding te wisselen van rijschool als deze toch tegenvalt. Succes!

Lieverdje-
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2012 18:48

Re: Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door Lieverdje- »

Ik raad het je ontzettend af! Slechtste rijschool die ik ook heb meegemaakt.

sorayaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:43

Re: Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door sorayaf »

dames en heren ik zal mijn ervaring delen met rijbewijs gigant!
ik heb dit al gepost bij google recensies (dus knip en plak):

ik wil iedereen even waarschuwen voor deze rijschoolhouder. ik ben een jaar geleden begonnen en mij werd beloofd dat ik met 40 lessen kon afrijden. dat pakket was weliswaar `€1500 maar omdat mij examen werd uitgesteld kwam er rond de €300 bij! Dit heeft mij totaal €1800 gekost. Ik kon na heel veel aandringen pas na 10 maanden afrijden. helaas gezakt. ik had al eerder examen garantie betaald van €50 (met een verhaal dat maar zoveel procent in 1x slaagte). ik bleef elke week opnieuw rijden. na 14 maanden heb ik mij aangemeld bij ANWB waar ik binnen 3 weken examen kan doen. wat mij jammer genoeg 800 euro heeft gekost. conclusie neem deze rijschool NIET!!!!! PS: BEDANKT RIJBEWIJS GIGANT DOOR MIJ PORTOMONEE €1800 LICHTER TE HEBBEN GEMAAKT!!!!!!


ik denk dat dit genoeg voorbehoed is!! Groetjes

oom Wout
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 apr 2011 21:52

Re: Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door oom Wout »

Sorayaf, ik ken die school niet. Ik begrijp dat je € 1.800 hebt betaald voor 40 uur rijles en een examen. Dat is zeker niet te duur; een heel redelijk bedrag, aan de lage kant zelfs. Je bent gezakt en dat is jammer. Je doet het nu voorkomen dat de ANWB je heeft gered en compleet heeft opgeleid voor € 800. Maar die 40 uur rijles daaraan voorafgaand heeft toch ook meegewerkt? Je richt je pijlen nu op Gigant, maar is eigenlijk, in verhouding gezien, die ANWB-school niet veel duurder geweest?

Jouw verhaal zegt mij helemaal niets over de kwaliteit van Gigant. Misschien deugen ze helemaal niet. Misschien zijn ze geweldig. Ik zie op de website van het CBR dat deze school boven het gemiddelde van de regio scoort. Dat zegt iets (lang niet alles, maar wel iets). Ik snap uit jouw verhaal niet waar je boosheid vandaan komt. Teleurstelling over jezelf misschien? Is het dan fair om de rijschool zwart te maken?

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

oom Wout schreef:Sorayaf, ik ken die school niet. Ik begrijp dat je € 1.800 hebt betaald voor 40 uur rijles en een examen. Dat is zeker niet te duur; een heel redelijk bedrag, aan de lage kant zelfs. Je bent gezakt en dat is jammer. Je doet het nu voorkomen dat de ANWB je heeft gered en compleet heeft opgeleid voor € 800. Maar die 40 uur rijles daaraan voorafgaand heeft toch ook meegewerkt? Je richt je pijlen nu op Gigant, maar is eigenlijk, in verhouding gezien, die ANWB-school niet veel duurder geweest?

Jouw verhaal zegt mij helemaal niets over de kwaliteit van Gigant. Misschien deugen ze helemaal niet. Misschien zijn ze geweldig. Ik zie op de website van het CBR dat deze school boven het gemiddelde van de regio scoort. Dat zegt iets (lang niet alles, maar wel iets). Ik snap uit jouw verhaal niet waar je boosheid vandaan komt. Teleurstelling over jezelf misschien? Is het dan fair om de rijschool zwart te maken?
Sterker nog: Gigant heeft betere slagingspercentages dan de gemiddelde ANWB rijschool. Daarnaast zegt Sorayaf dat ze "door uitgesteld examen nog eens €300,= meer kwijt was" Dwz. dat ze nog eens 10 lessen extra heeft gedaan. Dan kom ik op 50 lessen + examen + examengarantie voor €1.800,=. Dat is een WEGGEEFPRIJS!!!! Het feit dat Sorayaf daarna nog meer moest lessen bij de ANWB zegt m.i. veel meer over Sorayaf dan over de rijbewijsgigant. In Nederland is het gemiddeld aantal lessen (volgens onderzoek dus nu niet gaan schreeuwen dat je iemand kent die......) 42. En let wel dan zakt daarvan nog eens 58%! Het aantal lessen voordat men slaagt komt dus gemiddeld nog hoger te liggen. Zeg rond de 50 lessen. Nu zijn er mensen die in 25 lessen slagen. Daar staat dan dus iemand tegenover met 75 lessen. Zo is dat nu eenmaal. Ik heb vroeger VWO gedaan in 6 jaar. Dat kan ook niet iedereen. Maar dat accepteerd men dan meestal wel.

MAXIEM

Re: Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Instructeur 69

Jij weet net zo goed als ik, dat het gemiddelde "kunstmatig" wordt opgekrikt (als je als insider begrijpt wat ik bedoel)..
Maxiem.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

MAXIEM schreef:Instructeur 69

Jij weet net zo goed als ik, dat het gemiddelde "kunstmatig" wordt opgekrikt (als je als insider begrijpt wat ik bedoel)..
Maxiem.

Eens Maxiem. Maar ik denk dat het wel goed is om te vermelden dat hiermee de slagingspercentages worden bedoeld en niet het gemiddeld aantal lessen.

MAXIEM

Re: Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Instructeur 69

Dan zijn we het dus niet met elkaar eens, want ik bedoel toch echt het gemiddeld aantal lessen!

Met collegiale groet, Maxiem.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

MAXIEM schreef:Instructeur 69

Dan zijn we het dus niet met elkaar eens, want ik bedoel toch echt het gemiddeld aantal lessen!

Met collegiale groet, Maxiem.
Met slagingspercentages wordt in ieder geval geknoeid. Nog steeds zijn er rijscholen die mindere leerlingen stiekum onder een andere rijschoolnaam examen laten doen om betere cijfers te scoren. Dit zijn overigens vooral rijscholen die met magneetplaten of alleen een daknaambord werken. Dat er rijscholen zijn die hun leerling, teneinde meer inkomsten te verwerven, zinloos "rondjes rond de kerk" te laten rijden is mij bekend. Daar staat overigens ook weer tegenover dat er rijscholen zijn die leerlingen zodra ze dat willen examen laten doen. Klaar of niet klaar. Ik ben aan zo'n rijschool bij mij in de buurt enkele leerlingen kwijtgeraakt die na enkele examens aldaar weer terugkwamen. Deze rijschool bestaat nog maar een jaar of 3 en heeft al meer dan 100 eerste examens per jaar. Dit met een slagingspercentage van nog geen 20 %! :oops: Duswel een slimme zakenman daar hij kennelijk voorziet in een behoefte. Deze rijscholen zorgen weer voor een daling van het gemiddeld aantal lessen voordat aan het examen voor de eerste keer deelgenomen wordt. In mijn beleving vallen de 2 uitersten tegen elkaar weg zodat het uiteindelijke gemiddelde redelijk klopt.

MAXIEM

Re: Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Instructeur 69
Deze rijscholen zorgen weer voor een daling van het gemiddeld aantal lessen voordat aan het examen voor de eerste keer deelgenomen wordt. In mijn beleving vallen de 2 uitersten tegen elkaar weg zodat het uiteindelijke gemiddelde redelijk klopt.
Hieruit blijkt dat jij verstand van zaken hebt. In algemene zin neem ik mijn opmerking terug, maar dat laat onverlet dat het "verschijnsel" dat ik bedoel in individuele gevallen zeker voor zal komen.

Met collegiale groet, Maxiem.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

MAXIEM schreef:Instructeur 69
Deze rijscholen zorgen weer voor een daling van het gemiddeld aantal lessen voordat aan het examen voor de eerste keer deelgenomen wordt. In mijn beleving vallen de 2 uitersten tegen elkaar weg zodat het uiteindelijke gemiddelde redelijk klopt.
Hieruit blijkt dat jij verstand van zaken hebt. In algemene zin neem ik mijn opmerking terug, maar dat laat onverlet dat het "verschijnsel" dat ik bedoel in individuele gevallen zeker voor zal komen.

Met collegiale groet, Maxiem.

Daar ben ik het weer helemaal met je eens. Ik denk dat we al te lang in dit wereldje meelopen om ons iets wijs te laten maken :wink:

rijbewijsgigant.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2012 23:13

Re: Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door rijbewijsgigant.nl »

Tot onze spijt lezen wij de zeer slechte recentie van een van de forum leden hier.

Uiteraard willen wij hier op reageren.

zonder iemand in een kwaad daglicht te willen stellen, kunnen wij na controle in onze leerling administratie zeggen dat: wij geen Soraya in het systeem zijn tegengekomen. Mocht dit wel het geval zijn wellicht onder een andere naam nodiggen wij haar uit met ons te komen praten.

Al onze oud leerlingen zijn over het algemeen erg tevreden, zo niet lossen we dit graag op.

het zou zo kunnen zijn dat deze ophef wellicht niet is gebeurt maar dat er sprake is van concurrentie die een opmerking op dit forum erg grappig zou kunnen vinden.

voor iedereen die nadenkt over het rijles nemen bij onze rijschool kunnen wij zeggen. kom vrijblijvend langs en neem een proefles. Wij blijven staan voor Rijschool kwaliteit.

Met vriendelijke groet,

Roel van der Wielen
Algemeen directeur

Rijbewijsgigant.nl

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door 1JanV »

Indien je niet kunt rijden of het niet kan leren, maar er van overtuigt is het wel goed te kunnen? Dan vraag ik het mij af waarom je dan het moet leren. Indien je zakt (en het maakt niet uit voor wat) ben je voor mij gevoel een slechte eigenwijsen leerling die eigenlijk nu iemand onderuit haalt, wat ik dan weer noem "laster en smaad".

PL120
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2012 13:26

Re: Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door PL120 »

@1JanV

Helemaal mee eens. Rijbewijsgigant.nl wil in ieder geval met bovenstaand bericht het een en ander (voor zover daarvan sprake is) netjes afhandelen. Een dikke pluim!

Rbrusseltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2013 16:26

Re: Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door Rbrusseltje »

Ik deel graag mijn ervaring:

In 2011 ben ik begonnen met rijlessen bij Rijbewijs Gigant, 20 lessen + examen voor € 850,-.. zeer aantrekkelijke prijs. Heb telefonisch contact opgenomen om te vragen wat de gemiddelde leerling nodig heeft, er werd gezegd ongeveer zo'n 35 rijlessen is voldoende.

Ik besloot om dus eerst het pakket af te nemen en verder per les te betalen. Uiteindelijk zat ik op 45 lessen voordat mijn eerste (praktijk) examen werd aangevraagd, terwijl ik bij les 25 mijn theorie examen al binnen had.

Volgens de instructeur keek ik niet goed en wilde hij een proef examen afnemen met de eigenaar van Rijbewijs Gigant, dit zou mij 2 rijlessen aan geld kosten terwijl het examen 20 minuutjes duurden. Deze 'proef' examen werd afgenomen pas bij les 30 en weer werd er gezegd dat ik niet goed keek. Ik zou hierop de komende weken op moeten oefenen. Uiteindelijk moest ik weer een 'proef' examen afnemen, ik zat op les 43. Weer werd hetzelfde gezegd; ik keek niet goed genoeg, twee lessen later was het ineens goed genoeg om het praktijk examen af te nemen.

Rijles 47 zou de laatste zijn voordat ik het examen zou gaan afnemen, maar de auto van de instructeur was kapot en er kwam een totaal nieuwe auto aan te pas.. van een Saab 93' naar een Seat Ibiza XL.

Ik moest dus nog 1 les bijnemen om te 'wennen' aan de auto en direct na de les het examen af te nemen.

Uiteindelijk het examen in één x gehaald, waarbij één keer de motor uitviel. Geen enkele opmerking over het kijken.

Achteraf heb ik flink het gevoel gehad dat al die extra rijlessen door me neus werden geboord.

Een enkele dag later na het examen krijg ik een bericht van mijn instructeur dat ik nog even € 450,- euro moest betalen, want dat had ik nog niet gedaan. Gelukkig ben ik elke betaling gaan opzoeken en bleek dat ik nog maar € 150,- moest betalen. Ik moest dus hun administratie gaan bijhouden.

Ook de lessen (60 minuten) werden niet volledig besteed aan de punten waar op ik moest oefenen. De lessen bestonden uit 15 minuten iemand wegbrengen, 30 minuten les echt praktijkles en weer 15 minuten iemand ophalen. Tijdens het wegbrengen en ophalen werd er niet opgelet.

OORDEEL: Neem geen lessen bij Rijbewijs Gigant of een aanbieding, want ze verdienen toch alles weer terug.

R. Brussel

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Rbrusseltje schreef: Ook de lessen (60 minuten) werden niet volledig besteed aan de punten waar op ik moest oefenen. De lessen bestonden uit 15 minuten iemand wegbrengen, 30 minuten les echt praktijkles en weer 15 minuten iemand ophalen. Tijdens het wegbrengen en ophalen werd er niet opgelet.
Als wat jij schrijft waar is, lijkt het me inderdaad een heel vreemde rijschool.

Maar: wat je hierboven zegt is wel erg kort door de bocht. Ten eerste heb je bij heel veel rijscholen het ophalen/wegbrengen in elke les zitten. Ten tweede let een instructeur echt wel op wanneer jij rijdt! Je rijdt wel in zijn auto, met je (bijv) 10u rijervaring!

Toen ik leste vond ik het ook wel fijn, even 'gewoon' rijden zonder elke keer dingen oefenen of commentaar op kleine foutjes. Daarnaast denk ik dat dit 'gewoon rijden' essentieel is om later een goede bestuurder te worden.

Rbrusseltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2013 16:26

Re: Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door Rbrusseltje »

Annikaatje schreef:
Rbrusseltje schreef: Ook de lessen (60 minuten) werden niet volledig besteed aan de punten waar op ik moest oefenen. De lessen bestonden uit 15 minuten iemand wegbrengen, 30 minuten les echt praktijkles en weer 15 minuten iemand ophalen. Tijdens het wegbrengen en ophalen werd er niet opgelet.

Maar: wat je hierboven zegt is wel erg kort door de bocht. Ten eerste heb je bij heel veel rijscholen het ophalen/wegbrengen in elke les zitten. Ten tweede let een instructeur echt wel op wanneer jij rijdt! Je rijdt wel in zijn auto, met je (bijv) 10u rijervaring!
Tuurlijk is dat normaal bij elke rijschool, uiteraard, maar als een instructeur je de weken ervoor en nog de eigenaar ook wijzen op een aantal punten, dan hoor je je daar gewoon volledig op te focussen.

Als jij al een halfuur gewoon aan het rijden bent na 35 lessen terwijl je je hoort te richten op parken bijvoorbeeld.. dan heb je maar een halfuur om daarop te oefenen.

Na zoveel lessen hoef je echt niet meer gewoon te rijden, klinkklare onzin.

nog steeds de tip aan iedereen om een andere rijschool te zoeken dan Rijbewijs Gigant... de eigenaar vond ik ook een rare snuiter.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Rijbewijs gigant zaandam

Ongelezen bericht door ciske »

Als jij al een halfuur gewoon aan het rijden bent na 35 lessen terwijl je je hoort te richten op parken bijvoorbeeld.. dan heb je maar een halfuur om daarop te oefenen
Heb je dat ook aan gegeven?? Iemand kan namelijk nog steeds geen gedachten raden. Je bent er altijd zelf bij, of ben je een beetje onmondig?

Gesloten