LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rijbewijsgarantie??

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
knuffel26
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 mar 2007 21:44

rijbewijsgarantie??

Ongelezen bericht door knuffel26 »

Ik heb bij mijn rijschool getekend voor een rijbewijsgarantie.
Achteraf is gebleken dat ik toch meer lessen nodig heb.
Nu heb ik dus 10 lessen bijgekocht. Maar is een rijbewijsgarantie niet zo dat je onbeperkt kan lessen voor een vaste prijs??

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: rijbewijsgarantie??

Ongelezen bericht door gjvisser »

Dat is bij iedere rijschool anders, soms krijg je bijvoorbeeld nadat je de 1e keer gezakt bent, 'gratis' 7 extra lessen om dan alsnog je rijbewijs te halen.

Vraag dus ff naar de voorwaarden of bekijk het op hun website. Welke rijschool is het?

knuffel26
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 mar 2007 21:44

Re: rijbewijsgarantie??

Ongelezen bericht door knuffel26 »

All In Solo.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: rijbewijsgarantie??

Ongelezen bericht door NAK »

[quote]Ik heb bij mijn rijschool getekend voor een rijbewijsgarantie.
quote]

De kreet "rijbewijsgarantie" is volgens mij alleen maar om leerlingen te lokken.
Waarschijnlijk zal het door de rijschoolhouder tweeledig worden gebruikt.
En wel als volgt:
Op het moment dat jij bij het eerste examen slaagt zal hij roepen: "zie je wel, ik heb het gegarandeerd".

Maar als je voor dat eerste examen zakt dan heeft hij de garantie dat je verder gaat met vervolg lessen, want het is immers zonde van het geld dat je al heb betaald?

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: rijbewijsgarantie??

Ongelezen bericht door gjvisser »

Quote op de site van All-in-Solo:

All-in-Examengarantie©:
Met een All-in-Examengarantie©, betaal je nooit je CBR herexamen.


Je lessen betaal je dus wel gewoon :?

ABP
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:17

Re: rijbewijsgarantie??

Ongelezen bericht door ABP »

Ik heb zelf slechte ervaring met All-in-solo.

Ik had me aangemeld voor een versnelde cursus, dat hield in dat ik in 8 dagen me rijbewijs zou halen. Ik heb de eerste dag 5 uren gereden, zonder dat ik heb leren schakelen. De tweede dag reed ik vier uren en leerde ik net schakelen. De derde dag kwam hij niet opdagen. Hij belde eerst dat ie later zou komen, tot twee keer toe belde hij om dat te zeggen. Uiteindelijk is ie helemaal niet meer komen opdagen.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met hoofdkantoor om dat te zeggen, toen hebben we een nieuwe planning gemaakt om alsnog genoeg uren in te plannen voor lessen. Maar ook aan deze planning hield de instructeur zich niet.

Uiteindelijk was ik niet op tijd voorbereid voor het praktijk rijexamen, want ik had maar 9 rijlessen gehad. Nu verwachten ze dat ik die 9 lessen betaal + examenkosten. Terwijl ik geen examen heb gedaan en na vergelijk met andere rijscholen ook niet degelijk les heb gehad.

Die rekening staat nog open en ik heb geen idee wat ik hiermee aan moet.

dvdhoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2007 10:45

Re: rijbewijsgarantie??

Ongelezen bericht door dvdhoek »

Ik lees toch echt op de website:
"
All-in-Rijbewijsgarantie

Je rijbewijs voor een vaste prijs!
--------------------------------------------------------------------------------

Je rijbewijs gegarandeerd!


Voor een vaste prijs, zonder extra kosten aan extra rijlessen en herexamens.
"
Rijbewijsgarantie is meer dan examengarantie. Als er toch extra kosten zijn, zit dat vast ergens in de kleine lettertjes.

Igor_Markovic
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2007 17:31

Re: rijbewijsgarantie??

Ongelezen bericht door Igor_Markovic »

Sterker nog. Lees onderstaande eens en dan vooral de laatste zin.

-----------------------------------------------
All-IN-RIJBEWIJSGARANTIE

Wil je van tevoren precies weten wat je kwijt bent voor je rijbewijs?
Dan ben je bij All-in-Solo© aan het juiste adres. Aan de hand van de Rijles Scan© wordt het totaalbedrag bepaald waarvoor jij je rijbewijs gaat halen. Gegarandeerd en zonder bijkomende kosten! En moet je toch herexamen doen of extra lessen volgen? Dan is de rekening voor All-in-Solo©.
-----------------------------------------------

Deze tekst heb ik op hun site gevonden. Mijn vriendin zit bij all-in-solo en het blijkt zo te zijn dat ze dus alleen het herexamen betalen. Als je na je examen zakt moet je zelf iedere keer weer €300,- neerleggen voor 6 lessen. Probeer dit maar eens terug te vinden op hun site en in hun voorwaarde. Mij nog niet gelukt! Ook tijdens de intake wordt er gewoon verteld dat de prijs die je betaald de uiteindelijke prijs is en worden de bijkomende kosten stilletjes verzwegen. Als je er naar vraagt wordt er dan snel over heen gesproken. Er slim! Maar wat kun je er nu nog aan doen?

Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: rijbewijsgarantie??

Ongelezen bericht door Ninja »

Beste Igor_Markovic,

Als dat is wat er staat: "en moet je toch herexamen doen of extra lessen volgen? Dan is de rekening voor All-in-Solo" dan kunnen ze dit dus niet bij je vriendin in rekening brengen.

Ik zou zeggen: niet betalen. Stuur ze een brief met onderstaande en geef aan dat je daarom niet bereid bent om die extra kosten te betalen.

Als ze aangeven dat dit wel moet, vraag ze dan naar de voorwaarden waar dit vermeld zou staan.

Succes!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: rijbewijsgarantie??

Ongelezen bericht door NAK »

Ik lees toch echt op de website:
"
All-in-Rijbewijsgarantie

Je rijbewijs voor een vaste prijs!
Iemand die dit gelooft is vreselijk naief.

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: rijbewijsgarantie??

Ongelezen bericht door ronan »

in 8 dagen kan je toch je rijbewijs niet halen,dat zijn toch alleen maar lokkertjes

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: rijbewijsgarantie??

Ongelezen bericht door peukiemon »

Je kan zelfs je rijbewijs in 5 dagen halen dit is zeker geen lokkertje.
Zelfs de Anwb biedt rijopleidingen aan van 5, 10 of 15 dagen.

taurus
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2007 16:35

Re: rijbewijsgarantie??

Ongelezen bericht door taurus »

Alles leuk en aardig maar als je iets tekend zonder de kleine lettertjes te lezen zul je toch de consequenties moeten accepteren van extra eurootjes schuiven.
Zelf heb ik ruim 25 jaar geleden een rijschool uit dordt in de arm genomen die ook zoiets aanbood voor 2500 gulden all in nooit ergens een handtekening onder hoeven zetten en ook nooit een extra gulden betaald nadat ik voor mijn eerste examen zakte en ik was met mijn tweede examen een roze papiertje rijker, :D maar zoals altijd is er wel ergens kaf onder het koren en daar moet je dus mee uitkijken door op je gemak de papieren door te nemen en indien nodig overlezen als ze je blijven storen terwijl je leest maar als ze je constant af proberen te leiden kun je op je klompen aanvoelen dat er ergens iets zou kunnen staan wat ze nou net niet willen dat je dat leest voor ondertekening.
Maar in deze tijd waar iedereen mondig is of vergis ik me dan :twisted: kun je hem of haar toch op een vriendelijke doch dringende wijze laten weten om die broodmolen even dicht te houden of buiten de wagen even een sigaretje te gaan roken terwijl jij even op je gemak datgene doorleest waar hun je vanaf proberen te brengen willen ze dat dan niet doen zou ik direct uitstappen en gewoon op de bus of tram naar huis gaan zoek ik wel een rijschool waar ik zoals het hoort behandeld word en voorgelicht in alle voors en tegens.
Taurus

Major
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 sep 2007 09:21

Re: rijbewijsgarantie??

Ongelezen bericht door Major »

Beste lezers,

De termen rijbewijsgarantie of gratis (her)examen of gratis dit of dat, zijn slechts lokkertjes, er is geen een rijschool in Nederland die jou een gratis examen aanbiedt (volgens de rijschool gezien dan). Bedenk dat een rijschool ieder examen of toets ook geld is verschuldigd aan het CBR, en die zal zijn kosten toch echt op jou gaan verhalen. Hoe ze dat doen daar heeft iedere rijschool toch zijn eigen manieren voor gevonden. Als je echt wilt weten wat jou opleiding gaat kosten, deel dan de gehele rijopleiding incl examens en toetsen door het aantal rijlessen.
Dan weet je zeker wat een rijles per uur kost.
Wil je verder geen gezeur, boek dan gewoon losse lessen met examens (of in een pakket). Heb je ook geen gezeur achteraf.

Wees eerlijk naar jezelf! Volgens de cijfers van CBR slaagt slechts 48% voor de eerste keer, bedenk dan dat het goed mogelijk is dat je een herexamen zult moeten doen en dat je doorvoor ook zult moeten betalen. :?

rviegen
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2007 14:43

Re: rijbewijsgarantie??

Ongelezen bericht door rviegen »

Ik heb even beroerde ervaringen met Rijbewijs Service nederland (RSN). In hun bevestiging van de rijopleiding staat duidelijk dat er sprake is van een gratis 1e herexamen voor de praktijk, maar uiteindelijk weigeren ze mij het voorgeschoten geld (bijna € 200,--) te vergoeden. Men verwijst ten onrechte naar de instructeur. Deze blijkt volledig onafhankelijk van RSN te opereren. De toegevoegde waarde van RSN is daarom nihil. Mijn advies aan een ieder is om nooit van RSN gebruik te maken. Loze beloften en verkooppraatjes ten spijt. In de praktijk zit je als cursist tussen RSN als "bemiddelaar" en de rij-instructeur in en kun je fluiten naar je geld.
Met dergelijk misselijk gedrag kun je maar beter het woordje Service uit je naam verwijderen. Want van enige coördinatie en bemiddeling is absoluut geen sprake geweest.
Kortom: RSN? NIET DOEN!

bobbie1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2008 23:08

Re: rijbewijsgarantie??

Ongelezen bericht door bobbie1980 »

de rijscholen doen tegenwoordig maar wat. ik vind dat het cbr moet optreden. zij kunnen rijscholen toch makkelijk verbieden om dit soortpraktijken te doen!!!!!!!!!!!!!!!!

knuffel26
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 mar 2007 21:44

Re: rijbewijsgarantie??

Ongelezen bericht door knuffel26 »

dat hangt er vanaf hoeveel lessen ze verwachten dat je nodig hebt.

Gesloten