LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
doriengraafmans123
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2013 16:47

gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Ongelezen bericht door doriengraafmans123 »

Gedupeerd door kleine rij-opleiding carcoach Dian Van Doremalen

In Maart 2012 ben ik bij kleine rij-opleiding van Dian van Doremalen begonnen met rijlessen om mijn rijbewijs te halen.
Op haar website staat dat zij elke leerling op gelijkwaardige en individuele manier coacht. Dit sprak mij enorm aan dus ben ik bij haar met mijn rij-opleiding begonnen. In de praktijk bleek dit heel anders te zijn.

De lessen volgde zich op, na een tijdje merkte ik dat mijn inbreng (over mijn eigen leermogelijkheden) niet ter discussie konden worden gesteld. Dian vertelde mij hoe het moest en ik mocht niks inbrengen, want anders vermeldde ze in de auto dat ze de rij-opleiding zou gaan stopzetten. ik had al dertig lessen achter de rug dus dit vond ik geen prettige gedachte om weer naar een andere rijschool te gaan, dus ik gehoorzaamde en deed precies wat ze me vertelde.

Ondertussen gebeurde er ook dingen tijdens de rijlessen:

* Dian was de hele tijd aan het appen met het thuisfront/vriendjes en lette vaak weinig tot niet op mijn handelingen in de auto.
* Na elke les kreeg ik commentaar/feedback, wat heel positief is, maar de feedback verschilde nogal van elkaar, de ene keer super positief, en de andere keer super negatief, terwijl ik na mijn idee hetzelfde had gereden.
* Dian had voorgesteld om een keer naar Breda te rijden, op deze manier konden we naar de winkel gaan van haar toenmalige vriend, en deze bezoeken. ik ben mee gegaan en heb mijn rijles ervoor laten gebruiken.
* Dian zorgde dat we naar locaties gingen zodat ze haar kinderen kon zien, zo gingen we naar de TU om haar dochter te ontmoeten.

Ik liet het allemaal toe omdat ik bang was dat ze anders de rij-opleiding zou stopzetten. Nu zitten we in November 2013, ik heb mijn theorie al dik driekwart jaar, vandaag 18 November zet zij zet de rij-opleiding stil via een whatsapp, nadat ik 80 uur les erop heb zitten bij haar.

Nu ben ik mij enorm gedupeerd, en nu heb ik verder onderzoek gedaan en je hoort vaker dat kleine rijscholen leerlingen aan de kant zetten om daarna nieuwe leerlingen aan te kunnen nemen om zo een hoger slagerspercentage op hun site te kunnen zetten.

Nu ben ik erg benieuwd naar andere meningen of herkenbare verhalen over slechte ervaringen met je rij-opleider of heb je ook een klacht over de carcoach Dian Doremalen???

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Ongelezen bericht door eleven »

vandaag 18 November zet zij zet de rij-opleiding stil via een whatsapp,
Welke reden geeft zij aan, om met de opleiding te stoppen.

Ben je dan nu voor examen gemeld?

doriengraafmans123
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2013 16:47

Re: gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Ongelezen bericht door doriengraafmans123 »

Als reden geeft zij persoonlijke irritaties aan naar mij waardoor de relatie is verstoord, zij irriteerde zich aan mij omdat ik in de auto haar attendeerde op de tijd zodat ze niet te laat kwam voor haar volgende leerling, (uit goede bedoeling van mij) ook heeft ze een keer een voor een gesloten deur gestaan bij mij omdat ze een rijles had verzet. Dit irriteerde haar en hiervan gaf ze mij de schuld, dit was voor haar een reden om mij de rij-opleiding te ontzeggen. Dit heeft ze tijdens een telefoongesprek tegen me vertelt.

Dus ik heb zwaar de indruk dat zij om persoonlijke reden deze rij-opleiding heeft stopgezet, geen professionele reden. Ook hoor je vaak dat kleine rij-opleidingen leerlingen aan de kant zetten, om zo meer leerlingen aan te nemen, om zo een hoger slagingspercentage te verkrijgen voor hun rij-school.

Ook had ik al betaalt voor een tussentijdsetoets, dit geld nog niet teruggehad.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Ongelezen bericht door eleven »

Er zijn verschillende mogelijkheden, om stappen te ondernemen.
Ik zou eerst eens een gesprek met het juridisch loket aangaan, om de situatie te peilen.

Klik op Eindhoven in deze link:
http://www.juridischloket.nl/contact/be ... fault.aspx

Ook hier zijn mogelijkheden, om in actie te komen.

http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... ol-klacht/

Vraag:
Is deze rijschool gevestigd naast het plein in Dommelen, waar altijd de kermis is?

doriengraafmans123
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2013 16:47

Re: gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Ongelezen bericht door doriengraafmans123 »

Bedankt voor je tips! heb je ervaring met dit soort situaties?
Ja dat klopt, daar zit deze rijschool gevestigd.

groetjes

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Ongelezen bericht door eleven »

doriengraafmans123 schreef:Bedankt voor je tips! heb je ervaring met dit soort situaties?
Ja dat klopt, daar zit deze rijschool gevestigd.

groetjes
Neen, ik heb geen ervaring met dit soort situaties, maar ik zou deze stappen ondernemen en mij niet gewoon aan de kant laten zetten.
Waarom kan je met 80 lessen nog geen examen doen, heeft dit een reden?

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Nogal een verhaal. Ik zou willen beginnen met een kanttekening te plaatsen. Je hebt het steeds weer over "kleine rijopleidingen" en ik neem aan dat je daarmee eigenlijk wil zeggen kleine rijschool. Hetgeen je schetst komt echter meer bij grote dan bij kleine rijscholen voor. Je hebt het in dat verband steeds over "je hoort vaak" Ja, je hoort vaak onzin ook natuurlijk. Meestal zijn juist kleine rijscholen bereid extra's voor je te doen. Grote rijscholen doen dit zelden. Maar dit terzijde.

Uit je verhaal blijkt in ieder geval dat je bewust een rijschool hebt gekozen en dat kunnen de meeste leerlingen niet zeggen. Ik heb even op de website van de betreffende rijschool gekeken en zag dat je behoorlijk in de buidel hebt moeten tasten. Een lesprijs van €49,50 per uur is behoorlijk. Dat geeft niets als je daar goede lessen voor krijgt. De rijschool heeft zeker fouten gemaakt. Dat ben ik zeer met je eens. Maar ook jou valt natuurlijk wel het een en ander te verwijten. Het appen, het rijden naar bekenden enz. had je direct een halt moeten toeroepen. Geen rechter die het excuus "ik was bang om naar een andere rijschool over te moeten stappen" serieus neemt. Hetgeen je zegt over het manipuleren van slagingspercentages klopt. Al is dit niet voorbehouden aan kleine rijscholen. Dat gebeurt overal. Er zijn vele trucs om die cijfers te beïnvloeden. Mindere leerlingen onder een andere rijschoolnaam laten afrijden, in een andere plaats laten afrijden, een TTT verplicht stellen, leerlingen weigeren, leerlingen wegsturen, leerlingen zo lang laten lessen dat ze vanzelf wel weggaan, lessen geven waar leerlingen zichzelf niet comfortabel bij voelen enz. Misschien heeft deze rijschool met het appen e.d. wel gehoopt dat jij zelf op zou stappen. Vandaar dat je die cijfers niet al te serieus moet nemen. Er staat b.v. ook niet bij hoeveel lessen een leerling gemiddeld bij de betreffende rijschool heeft gehad.

Ik denk overigens dat je geen zaak hebt. Tenminste als de rijschool je de toets en eventueel andere wel betaalde maar niet genoten lessen terugbetaald. De rijschool heeft n.l. gedaan waar je voor betaald hebt. N.l. het verzorgen van rijlessen. Een rijschool mag en kan een rijopleiding gewoon afbreken. Als deze het te veel betaalde geld netjes terugbetaald. Een leerling kan en mag zonder opgaaf van redenen weggaan bij een rijschool maar andersom mag dat natuurlijk ook.

Nogmaals, ik vind dat je niet netjes bent behandeld en dat je terecht boos bent. Ik vind ook dat je kleine rijscholen onterecht in een kwaad daglicht zet. En ik denk dat je geen zaak hebt. Maar als je bij een wetswinkel toch gratis advies kan krijgen zou ik daar zeker langsgaan. Ik zou het dan wel heel leuk vinden als je ons op de hoogte houdt van de ontwikkelingen.

Succes!

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Ongelezen bericht door eleven »

Maar ook jou valt natuurlijk wel het een en ander te verwijten. Het appen, het rijden naar bekenden enz. had je direct een halt moeten toeroepen.
Dan wil ik ook nog een kanttekening plaatsen.
Als ik bij een rijschool lessen neem, dan wil ik in dit duur betaalde,je schrijft het zelf, ook instructies krijgen, wat mijn rijgedrag/stijl is, anders hoef ik geen les te nemen.

Ik denk, dat deze rijinstructeur zijn plicht niet nagekomen is, want hoe moet deze mevrouw kunnen opletten, wat de leerling doet, als zij aan appen is.
Dus volgens jouw, had zij dit niet mogen toelaten.
Het is dan een verkeerd wereld, als de leerling de instructeur attent moet maken, om bepaalde handelingen te laten.

Mijn vraag was al , waarom na 80 rijlessen nog geen examen is aangevraagd, maar intussen denk ik, als alle lessen op de boven gebeurde manier geweest zijn, dat de leerling nog niet veel heeft opgestoken,
om examen af te leggen.

80 X € 49,50, tel uit je winst. :mrgreen:

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

eleven schreef: Dan wil ik ook nog een kanttekening plaatsen.
Als ik bij een rijschool lessen neem, dan wil ik in dit duur betaalde,je schrijft het zelf, ook instructies krijgen, wat mijn rijgedrag/stijl is, anders hoef ik geen les te nemen.
Helemaal mee eens. Vandaar dat TS dat ook had moeten eisen. Ze heeft 80 uur in de auto gezeten en komt dan op dit forum wel haar klachten vertellen. Wie is de eerste die ze aan had moeten spreken denkt u ? Wat denkt u dat een rechter zijn/haar eerste vraag zou zijn?
eleven schreef: Ik denk, dat deze rijinstructeur zijn plicht niet nagekomen is, want hoe moet deze mevrouw kunnen opletten, wat de leerling doet, als zij aan appen is.
Dus volgens jouw, had zij dit niet mogen toelaten.
Het is dan een verkeerd wereld, als de leerling de instructeur attent moet maken, om bepaalde handelingen te laten.
Of de rijinstructeur haar plicht is nagekomen? Daar kan ik niet over oordelen. Hoe haar app gedrag is weet ik niet. Er zijn momenten tijdens een les dat je best een app kunt lezen of versturen. Als je op een rustige snelweg rijdt, als je buiten de kom op een overzichtelijke weg rijdt enz. Daarnaast is het de bedoeling dat de instructie in de loop van de opleiding wordt afgebouwd. In les 70 geef je minder instructie dan in les 7. Begrijp me goed, ik praat het gedrag niet goed maar als ik naar de slagingspercentage's van de betreffende instructeur kijk kan ik niet anders dan de conclusie trekken dat mevrouw heel serieus en goed met haar vak bezig is. Haar percentage zit in de Nederlandse top.
eleven schreef:Mijn vraag was al , waarom na 80 rijlessen nog geen examen is aangevraagd, maar intussen denk ik, als alle lessen op de boven gebeurde manier geweest zijn, dat de leerling nog niet veel heeft opgestoken,
om examen af te leggen.

80 X € 49,50, tel uit je winst. :mrgreen:
Waarom er nog geen examen is aangevraagd kan ik zo vertellen. TS is daar nog niet klaar voor geweest. Het gemiddeld aantal lessen in Nederland is volgens onderzoek 43 uur alvorens het eerste examen wordt gedaan. Ik heb vorige week een leerling gehad die 8 lessen heeft gehad. Dat komt eens een enkele keer voor. Maar om op het gemiddelde van 43 te komen moet daar weer iemand tegenover staan met 78 lessen. In Nederland wordt wel geaccepteerd dat er mensen zijn die heel goed zijn en in weinig lessen het rijbewijs halen. Maar dat er ook hele slechte zijn die heel veel lessen nodig hebben (of het helemaal nooit leren) dat wil er bij velen niet in. Nee, dan ligt het aan de rijschool. Rijexamens worden niet aan het niveau van de leerling aangepast zoals schoolopleidingen. Toen mijn broer en ik naar het VWO gingen zat mijn zus op wat men toen "huishoudschool" noemde. Dat is een niveauverschil. En dat maak je in de lesauto ook mee. Maar het probleem is dan dat je de eisen voor die mindere leerling niet naar beneden kunt bijstellen. Als iemand 80 lessen nodig heeft is dat veel maar niet extreem. In Nederland staat het record boven de 200. En ja als je 80 x €49,50 moet betalen ben je bijna € 4.000,= kwijt. TS is waarschijnlijk geen natuurtalent maar om dat nu op de rijschool te steken gaat mij veel te ver. De slagingscijfers van de collega laten zien dat zij zeer kundig is. En wie denkt dat zo'n rijschool deze cijfers kan verdienen met 25 lessen per leerling is naïef of heeft zich door omstanders gek laten maken dat die 25 lessen het gemiddelde is. Maar er bestaat geen straf om domheid of naïviteit....... Gelukkig maar :lol:
Laatst gewijzigd door Instructeur 69 op 20 nov 2013 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ik snap sowieso nooit zo goed wat het probleem met appen is. Je leert rijden door het te doen, niet door continu commentaar en aanwijzingen te krijgen. Ik durf te stellen dat ik zelfs béter reed als mijn instructeur even op zijn telefoon bezig was - minder 'stress' en faalangst!

Maarja, bij de winkel van de vriend van je instructeur langs, of bij z'n kinderen, gaat me dan weer wat ver.

Vind het wel knap dat je, als je zo bang bent voor je instructrice, je 79x de ballen hebt gehad om weer terug in die auto te stappen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Ongelezen bericht door eleven »

Begrijp me goed, ik praat het gedrag niet goed maar als ik naar de slagingspercentage's van de betreffende instructeur kijk kan ik niet anders dan de conclusie trekken dat mevrouw heel serieus en goed met haar vak bezig is. Haar percentage zit in de Nederlandse top.
Dat kan ik mij dan met deze omstandigheden goed voorstellen, want als ik alle leerlingen die misschien zakken, steeds naar huis stuur, heb ik een mooie quote wat het slagen betreft.

Ik ken de huidige situatie bij een rijschool niet meer, maar de bedoeling is toch , rijlessen te nemen en dan ergens examen af te leggen, om mijn rijbewijs te krijgen.
Dat TS zich misschien heeft laten manipuleren om niet eerder zelf te stoppen en ergens verder te gaan, is misschien een mogelijkheid.
Maar er bestaat geen straf om domheid of naïviteit....... Gelukkig maar
Dat kan ik niet beoordelen, want ik ken TS persoonlijk niet, je blijkbaar dan wel! :wink:


@Annikaatje
Vind het wel knap dat je, als je zo bang bent voor je instructrice, je 79x de ballen hebt gehad om weer terug in die auto te stappen.
In het anatomie examen erbarmelijk gezakt! :lol:

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ach gut, wat een bijdehandje hè...

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Ongelezen bericht door eleven »

Neen, gewoon opletten, wat en wie geschreven heeft :lol:

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

eleven schreef:Neen, gewoon opletten, wat en wie geschreven heeft :lol:
eleven schreef: Ik denk, dat deze rijinstructeur zijn plicht niet nagekomen is, want hoe moet deze mevrouw kunnen opletten, wat de leerling doet, als zij aan appen is.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

eleven schreef:
Maar er bestaat geen straf om domheid of naïviteit....... Gelukkig maar
Dat kan ik niet beoordelen, want ik ken TS persoonlijk niet, je blijkbaar dan wel! :wink:

Tja, ik weet dat het Nederlands een moeilijke taal is maar wanneer u de zin goed leest zult u begrijpen dat TS hiermee niet wordt bedoeld.

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Ongelezen bericht door De betere »

Tja, toch even een reactie.

Ik denk dat er gewoon geen chemie meer was met je instructrice en dat zij daarom de stekker er uiteindelijk heeft uitgetrokken.
Gezien haar slagingspercentage en aantal examens heeft zij naar mijn inzicht niet de werkwijze die jij beschrijft.
Kleine rijscholen die leerlingen wegsturen (of pesten) voor het slagingspercentage zitten doorgaans niet in de categorie tot 40 examens.
Verhaal kleine en grote rijscholen, voor allebei valt wat te zeggen:
Voordelen grote rijscholen:

Automaat beschikbaar (dus niet oneindig als melkkoe in de schakel wanneer je het niet kunt)
Andere instructeur als het niet klikt of bij ziekte
Instructeur verdiend niet zelf aan examens
Er is enigszins controle over de instructeurs( denk aan intimidatie en agressiviteit)

Nadelen grote rijscholen

Bij de hele grote wordt je vaak van instructeur naar instructeur gezet.
Vaak iets duurder
Arroganter

Voordelen kleine rijscholen

Vaste instructeur ( prettig als het klikt)
Persoonlijker
Soms goedkoper

Nadelen kleine rijscholen

Als je niet komt via mond op mond reclame weet je niet waar je terecht komt
Geen vervanging
Sommige rijden in meerdere kringen ( de spotgoedkope) waardoor je veel speelt voor Taxi

Ik zou zeggen middelgrote, het beste van twee werelden en Bovag lid

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Ongelezen bericht door eleven »

Instructeur 69 schreef:
eleven schreef:
Maar er bestaat geen straf om domheid of naïviteit....... Gelukkig maar
Dat kan ik niet beoordelen, want ik ken TS persoonlijk niet, je blijkbaar dan wel! :wink:

Tja, ik weet dat het Nederlands een moeilijke taal is maar wanneer u de zin goed leest zult u begrijpen dat TS hiermee niet wordt bedoeld.

Natuurlijk weet ik, wat je bedoeld. :wink:
De betere schreef:Tja, toch even een reactie.

Ik denk dat er gewoon geen chemie meer was met je instructrice en dat zij daarom de stekker er uiteindelijk heeft uitgetrokken.
Gezien haar slagingspercentage en aantal examens heeft zij naar mijn inzicht niet de werkwijze die jij beschrijft.
In een opleidingsinstituut kan ook niet , omdat de chemie niet meer is/was, de docent de stekker uittrekken.
TS heeft haar lessen betaald en dat dan na 80 lessen, de chemie niet meer klopt, maakt niemand mij wijs.
Wat het slagingspercentage betreft, zie mijn eerder bericht.

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Ongelezen bericht door De betere »

eleven schreef:n een opleidingsinstituut kan ook niet , omdat de chemie niet meer is/was, de docent de stekker uittrekken.
TS heeft haar lessen betaald en dat dan na 80 lessen, de chemie niet meer klopt, maakt niemand mij wijs.
Wat het slagingspercentage betreft, zie mijn eerder bericht.
in tegenstelling van een opleidingsinstituut krijg je hier individueel les, en dan liggen de zaken anders, 80 uur rijles is veel maar komt vaker voor, en dan adviseer ik meestal ook een nieuwe frisse wind.
Wat rijschoolhoudster te verwijten valt, is dat ze geen begeleiding heeft gegeven naar een het zoeken van een passende vervolgopleiding.
Slagingspercentages verwijs je naar eerdere post ????
Als ik naar een combinatie van aantal eerste examens en het slagingspercentage kijk, er van uitgaande dat Dian eenmansrijschool is, dan heeft ze de leerlingen gemiddeld snel op examen, met een zeer goed resultaat.
In dit geval had TS beter af geweest bij een grotere rijschool, om de wissel wat soepeler te laten verlopen.
Je hebt ze vaker aan de lijn, een LeerLing die al 2 of 3 rijscholen heeft versleten, en dan weet je eigenlijk al, dat je deze bij die instructeur moet plaatsen, waarbij het altijd lukt.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: gedupeerd door carcoach Dian van Doremalen uit Valkenswaard

Ongelezen bericht door eleven »

De betere schreef:
eleven schreef:n een opleidingsinstituut kan ook niet , omdat de chemie niet meer is/was, de docent de stekker uittrekken.
TS heeft haar lessen betaald en dat dan na 80 lessen, de chemie niet meer klopt, maakt niemand mij wijs.
Wat het slagingspercentage betreft, zie mijn eerder bericht.
in tegenstelling van een opleidingsinstituut krijg je hier individueel les, en dan liggen de zaken anders, 80 uur rijles is veel maar komt vaker voor, en dan adviseer ik meestal ook een nieuwe frisse wind.
Frisse wind na 80 lessen?
Lijkt mij meer een geldkwestie geweest te zijn.




Wat rijschoolhoudster te verwijten valt, is dat ze geen begeleiding heeft gegeven naar een het zoeken van een passende vervolgopleiding.

Helemaal mee eens, dus TS voor mijn inzien, gewoon een melkkoe geweest en nu aan de kant gezet.

Slagingspercentages verwijs je naar eerdere post ????
Dat kan ik mij dan met deze omstandigheden goed voorstellen, want als ik alle leerlingen die misschien zakken, steeds naar huis stuur, heb ik een mooie quote wat het slagen betreft.

Als ik naar een combinatie van aantal eerste examens en het slagingspercentage kijk, er van uitgaande dat Dian eenmansrijschool is, dan heeft ze de leerlingen gemiddeld snel op examen, met een zeer goed resultaat.
Dit soort resultaten lees ik hier vaker.
Ook had ik al betaalt voor een tussentijdsetoets, dit geld nog niet teruggehad.


In dit geval had TS beter af geweest bij een grotere rijschool, om de wissel wat soepeler te laten verlopen.

Dat denk ik is achteraf praten, daar heeft TS niets meer aan.

Je hebt ze vaker aan de lijn, een LeerLing die al 2 of 3 rijscholen heeft versleten, en dan weet je eigenlijk al, dat je deze bij die instructeur moet plaatsen, waarbij het altijd lukt.
Jij bent schijnbaar uit dit vak, dan geef TS een serieus advies, hoe zij verder kan gaan. :wink:

Gesloten