LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rijschool 9 point 4 almelo

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
almelotwente
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2012 09:49

rijschool 9 point 4 almelo

Ongelezen bericht door almelotwente »

Lieve mensen, hoop nu jullie dit lezen, jullie niet dezelfde fout maken als ik want dat kost je duizenden euro's en aan t eind heb je nog je rijbewijs niet.
Ik ben gaan lessen bij 9 point 4 in almelo, ik heb een pakket met 30 lessen en examens incl. aangeschaft.
in het begin leek het goed te gaan maar na meer dan 60 lessen was mn geld op en was weinig beter gaan rijden dus lieve mensen zoek een goeie rijschool want ik voel me opgelicht......
Laatst gewijzigd door almelotwente op 27 sep 2012 23:41, 2 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: rijschool 9 point 4 almelo

Ongelezen bericht door VioletPrue »

U bent dan zelf ook niet erg 'bij' geweest.
Als u na 65 lessen pas net kan schakelen, had u echt iets eerder de mond open moeten doen!
Dit klinkt als een hele, hele slechte rijschool, maar u heeft zelf niet op tijd protest aangetekend.
Wel een goede tip voor mensen uit Almelo om hier weg te blijven.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: rijschool 9 point 4 almelo

Ongelezen bericht door crazyme »

almelotwente schreef:....afijn 50 lessen later kon ook nogsteeds niet schakelen en wegrijden als t licht groen was duurde ook een eeuwigheid......zal wel aan mij liggen dacht ik..
Dat denk ik ook.

Misschien is het veiliger om maar gewoon te stoppen.

Jouw mede weggebruikers zijn je alvast dankbaar.
Laatst gewijzigd door crazyme op 25 sep 2012 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: rijschool 9 point 4 almelo

Ongelezen bericht door VioletPrue »

crazyme schreef:
almelotwente schreef:....afijn 50 lessen later kon ook nogsteeds niet schakelen en wegrijden als t licht groen was duurde ook een eeuwigheid......zal wel aan mij liggen dacht ik..
Dat denk ik ook.

Misschien is het veiliger om maar gewoon te stoppen.

Of met een bromfietscertificaat in zo'n 45km auto te stappen.

Jouw mede weggebruikers zijn je alvast dankbaar.
Die rijden ook op de weg, dus liever niet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: rijschool 9 point 4 almelo

Ongelezen bericht door crazyme »

VioletPrue schreef: Die rijden ook op de weg, dus liever niet.
Je hebt gelijk. Snel weggehaald voordat TS het leest ! :mrgreen:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: rijschool 9 point 4 almelo

Ongelezen bericht door sephora30 »

Gemiddeld heeft iemand een lesje of 25 nodig voor ie kan afrijden. Als jij bij les 50 nog steeds niet kan schakelen had er een lichtje moeten gaan branden. Geen idee wat er moeilijk is aan schakelen maar goed :shock:

Je had veel eerder weg moeten gaan bij deze rijschool. Als je bij een ander was gaan lessen was je er nl al achter of het aan jou ligt of aan de manier van lesgeven.

Lukt het bij een ander ook niet dan zou ik maar blijven fietsen :?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: rijschool 9 point 4 almelo

Ongelezen bericht door ciske »

ik reed op mn eigen houtje rond terwijl mevrouw alleen maar met haar telefoon bezig was, elke les 1x parkeren en 1 omkeeropdracht was al veel....
Ik vraag mij af , of het geen zenuwen bij jou zijn, want hier zeg je toch dat je reed.

Slechte rijschool , maar je had ook zelf alert moeten zijn.

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: rijschool 9 point 4 almelo

Ongelezen bericht door De betere »

sephora30 schreef:Gemiddeld heeft iemand een lesje of 25 nodig voor ie kan afrijden. Als jij bij les 50 nog steeds niet kan schakelen had er een lichtje moeten gaan branden. Geen idee wat er moeilijk is aan schakelen maar goed :shock:

Je had veel eerder weg moeten gaan bij deze rijschool. Als je bij een ander was gaan lessen was je er nl al achter of het aan jou ligt of aan de manier van lesgeven.

Lukt het bij een ander ook niet dan zou ik maar blijven fietsen :?
Beetje grootspraak, 5 jaar geleden lag het landelijk gemiddelde al op 43 uur, zal inmiddels wel naar boven bijgesteld zijn.
Blijft natuurlijk wel zo dat de rijschool beetje misbruik heeft gemaakt van de leerling zijn zwakte.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: rijschool 9 point 4 almelo

Ongelezen bericht door ciske »

Beetje grootspraak, 5 jaar geleden lag het landelijk gemiddelde al op 43 uur
Onzin, ik reed al af met 20 lessen en geslaagd.

En dat is toch langer dan 5 jaar geleden :mrgreen: En zo ken ik er meer die met 20 lessen al klaar waren.

Denk dat TS extreem nerveus is, misschien ook aangeven want 65 lessen is erg veel.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: rijschool 9 point 4 almelo

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het is volkomen logisch dat er mensen zullen zijn die met minder dan 40 lessen geslaagd zijn.
Net zoals er zijn die (veel) meer nodig hebben.
Dat bepaald nu juist het gemiddelde.

In Nederland ligt dit al jaren boven de 40 lesuren. (Bron: BOVAG rijscholen; rijscholen in cijfers 2005) De meest recente officiële cijfers zijn uit 2004, of het aantal rijlessen sinds de invoering van het vernieuwde rijexamen in 2008 is gezakt of gestegen is dan ook niet bekend.

http://www.gemiddeldgezien.nl/meer-gemi ... -rijlessen

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: rijschool 9 point 4 almelo

Ongelezen bericht door nevermind »

komen allen met de door jou genoemde cijfers maar toch blijft Ciske zijn waarheid spuwen.
Ciske is een vrouw, dan is het haar!

almelotwente
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2012 09:49

Re: rijschool 9 point 4 almelo

Ongelezen bericht door almelotwente »

ging er van uit dat t aan mij lag, nogal stom achteraf... ik heb de rijschool op internet gecheckt maar niemand heeft bericht hierover wat ik vreemd vind, tot nu toe dan

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: rijschool 9 point 4 almelo

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

almelotwente schreef:ging er van uit dat t aan mij lag, nogal stom achteraf... ik heb de rijschool op internet gecheckt maar niemand heeft bericht hierover wat ik vreemd vind, tot nu toe dan
Even op CBR gekeken:

Deze opleider heeft in deze categorie examenresultaten in:
ALMELO, ENSCHEDE, ZUTPHEN
met een gemiddeld slagingspercentage eerste examens van 61 - 65%
en herexamens van 61 - 65%.

Zijn bovengemiddelde resultaten! Daarnaast zijn ze ook Bovag lid. Als uw bericht echt is kunt u uw klacht bij de Bovag wegleggen. Kost u niets en uw klacht wordt door een onafhankelijk bureau bekeken. DOEN!!!

N.B. leren schakelen mag hooguit enkele lessen duren. Als u dat nog niet kunt na 50 lessen dan kan dat nooit aan de rijschool liggen. Ik zou u dan ook adviseren te gaan lessen in een automaat of in te zien dat autorijden nu eenmaal niet voor u is weggelegd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: rijschool 9 point 4 almelo

Ongelezen bericht door ciske »

nevermind schreef:
komen allen met de door jou genoemde cijfers maar toch blijft Ciske zijn waarheid spuwen.
Ciske is een vrouw, dan is het haar!

Dan nog kletst instructuur weer eens in zijn eigen straatje. :mrgreen:

TS ga niet op instructeur af, zoek als je nog verder wil een rijschool die ook iets doet aan de zenuwen die waarschijnlijk behoorlijk bij jou opspelen.

Gesloten