LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijschool gestopt, maar het niet laten weten. help!

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rijschool gestopt, maar het niet laten weten. help!

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
renewouters schreef:En wat als de rijschool op basis van de overeenkomst een docent heeft aangenomen om die 10 lessen te geven? (als een rijschool groot genoeg is vul je dat wel weer met andere leerlingen, maar als het om een kleine rijschool gaat is het niet vanzelfsprekend dat iedere gecancelde les zomaar wordt gevuld).
Maar dan moet je de data afspreken waarop de lessen gegeven worden.
Ja, en?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Rijschool gestopt, maar het niet laten weten. help!

Ongelezen bericht door Julie4444 »

witte angora schreef:
alfatrion schreef:
renewouters schreef:En wat als de rijschool op basis van de overeenkomst een docent heeft aangenomen om die 10 lessen te geven? (als een rijschool groot genoeg is vul je dat wel weer met andere leerlingen, maar als het om een kleine rijschool gaat is het niet vanzelfsprekend dat iedere gecancelde les zomaar wordt gevuld).
Maar dan moet je de data afspreken waarop de lessen gegeven worden.
Ja, en?
Niet persé; kan ook een periode afspreken (bijvoorbeeld "de komende 3 maanden" of whatever), afhankelijk van de aanstelling van die instructeur en de afspraken. Is evengoed mogelijk dat er kort na het laatste contact nog agendaplaats vrijgehouden is voor TS, maar we zullen het wel horen als TS met de instructeur gebabbeld heeft.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Rijschool gestopt, maar het niet laten weten. help!

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Farmer 112,
uw verhaal klopt niet.
U beweert dat u geslaagd bent voor de bijzondere verrichtingen, en u vertelt ook dat u gezakt bent voor het theorie examen.
Dat kan niet.
Julie444 vond het ook al net zo vreemd als ik.
Als je geen theorie certificaat kunt overleggen mag je bij een rijschool niet op een motor stappen.
Wat klopt er nog meer niet aan uw verhaal ?
De rijschool stopte ermee omdat er nieuwe motoren moesten worden aangeschaft.
Wat bedoelt u met moesten ?

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Rijschool gestopt, maar het niet laten weten. help!

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Willemzelf schreef:Farmer 112,
uw verhaal klopt niet.
U beweert dat u geslaagd bent voor de bijzondere verrichtingen, en u vertelt ook dat u gezakt bent voor het theorie examen.
Dat kan niet.
Julie444 vond het ook al net zo vreemd als ik.
Als je geen theorie certificaat kunt overleggen mag je bij een rijschool niet op een motor stappen.
Wat klopt er nog meer niet aan uw verhaal ?
De rijschool stopte ermee omdat er nieuwe motoren moesten worden aangeschaft.
Wat bedoelt u met moesten ?
Verhaal klopt wel. Om motorrijlessen te mogen volgen hoef je niet in het bezit te zijn van een theoriecertificaat. Tenminste als je in het bezit bent van een rijbewijs B. Voor het examen Bijzondere verrichtingen (AVB) hoef je ook niet in het bezit te zijn van een theoriecertificaat.

Farmer112
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 aug 2015 18:06

Re: Rijschool gestopt, maar het niet laten weten. help!

Ongelezen bericht door Farmer112 »

Willemzelf schreef:Farmer 112,
uw verhaal klopt niet.
U beweert dat u geslaagd bent voor de bijzondere verrichtingen, en u vertelt ook dat u gezakt bent voor het theorie examen.
Dat kan niet.
Julie444 vond het ook al net zo vreemd als ik.

Dit kan zeer zeker wel, waarom zou ik kletskoek vertellen hier? lees even wat instructeur 69 hierboven verteld.

Als je geen theorie certificaat kunt overleggen mag je bij een rijschool niet op een motor stappen.
Wat klopt er nog meer niet aan uw verhaal ?
De rijschool stopte ermee omdat er nieuwe motoren moesten worden aangeschaft.
Wat bedoelt u met moesten ?
Ik weet hier het exacte verhaal niet van, dit is mij verteld, of dit waar is? geen idee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rijschool gestopt, maar het niet laten weten. help!

Ongelezen bericht door moederslink »

Willemzelf schreef: De rijschool stopte ermee omdat er nieuwe motoren moesten worden aangeschaft.
Wat bedoelt u met moesten ?
Dat staat er niet: er staat ze wilden geen nieuwe motoren aanschaffen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rijschool gestopt, maar het niet laten weten. help!

Ongelezen bericht door moederslink »

Farmer112 schreef:Ik heb zojuist gehoord dat mijn rijschool waar ik motor rijlessen heb gevolgd hier mee gestopt is ivm. het niet willen aanschaffen van nieuwe motoren.

LRNL
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 dec 2015 16:42

Re: Rijschool gestopt, maar het niet laten weten. help!

Ongelezen bericht door LRNL »

Is uw rijschool aangesloten bij Bovag? U kunt zich dan beroepen op dat ze het geld terug moeten geven.

LRNL
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 dec 2015 16:42

Re: Rijschool gestopt, maar het niet laten weten. help!

Ongelezen bericht door LRNL »

Is uw rijschool aangesloten bij Bovag? U kunt zich dan beroepen op dat ze het geld terug moeten geven.

Gesloten