LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rijschool Jules van Galen s-Hertogenbosch

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
f.devoigt
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2004 20:37

rijschool Jules van Galen s-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door f.devoigt »

MIjn dochter had van ons een pakket gekregen voor rijlessen. 15 lessen inclusief examen.
Na 10 lessen kreeg ze te horen dat ze waarschijnlijk nooit haar rijbewijs zou halen. De instructeur / eigenaar zei zelfs letterlijk dat hij niet op de snelweg durfde te gaan met haar. Vanwege het feit dat hij niet levensmoe was. We hebben de lessen gestopt en het examen maar laten zitten. Na verandering van rijschool bleek dat ze eigenlijk niet veel geleerd had , en meer als taxi had gefungeerd voor de anderen die er lessen volgende. De krampen in de benen waren zo weg .. toen de nieuwe rijschool wel opmerkte dat mijn dochter de voet continue boven de koppeling hield. Zo nog meer zaken. Kees de Vaan kan ik wel van harte aanbevelen Haartseeg en omgeveing

jomabepe
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2012 20:17

Re: rijschool Jules van Galen s-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door jomabepe »

Jammer dat ik deze recensie niet eerder had gezien. Het is namelijk Rijschool van Gaalen. Hoe dan ook. 3 jaar later is er dus weinig veranderd. Onze dochter had van ons ook een pakket rijlessen gehad. 15 lessen en een examen. Deze hadden we gekocht via Groupon voor 259 euro. Niet duur dus. Na 15 lessen zijn we ermee gestopt. Onze dochter heeft alleen maar van A naar B gereden om andere kandidaten op te halen of af te zetten. Geen snelweg gezien, geen parkeerhandelingen, geen achteruit rijden, geen omkeren, niks. Op mijn vraag (na 10 lessen) wanneer ze dat zou gaan doen, kreeg ik als antwoord dat daar bij het examen toch niet omgevraagd werd!! Hij bepaalde wat er gebeurde.!! Ik heb sterk de indruk dat eerst de "goedkope lessen"moesten worden weggewerkt om vervolgens tegen het normale tarief misschien wel echt les te geven. Uiteindelijk weinig geleerd. Absoluut GEEN aanrader dus.
O ja, meneer ROOKT in de auto, en mijn dochter moest maar aangeven als ze daar last van had!!!

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: rijschool Jules van Galen s-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Sorry hoor. Maar een pakket van 15 lessen? Wat verwacht u daar van? Dat uw zoon/dochter na die paar lessen klaar is voor het examen? Over de genoemde rijschool kan ik niet oordelen maar u heeft een "overstappakket" gekocht. Een pakket dat voor mensen is die van een andere rijschool komen. Het aantal mensen dat in 15 lessen het rijbewijs haalt in Nederland is 0.6 %!!!!! Het feit dat een instructeur in de auto rookt had u kunnen weten. Sommige mensen gaan inderdaad alleen voor de lage prijs. Sorry dan kan ik niets anders zeggen dan eigen schuld.......................

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: rijschool Jules van Galen s-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door nevermind »

Het feit dat een instructeur in de auto rookt had u kunnen weten.
Dit is geen feit, maar is volledig asociaal.
In de kroeg mag niet gerookt worden, maar meneer de rijinstructeur rookt in de auto.
Geweldig, hoe je aan de wijsheid komt, dat de dochter dit had moeten weten. :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: rijschool Jules van Galen s-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door bprosman »

O ja, meneer ROOKT in de auto, en mijn dochter moest maar aangeven als ze daar last van had!!!
Staat overigens niet bij wat "meneer" doet op het moment dat er aangegeven wordt dat je daar last van hebt.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: rijschool Jules van Galen s-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door JtC »

Schijnbaar een geval van voor-een-dubbeltje-bla-bla vs puur winstbejag. Conclusie: allebei hopeloos... :roll:

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: rijschool Jules van Galen s-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

nevermind schreef:
Het feit dat een instructeur in de auto rookt had u kunnen weten.
Dit is geen feit, maar is volledig asociaal.
In de kroeg mag niet gerookt worden, maar meneer de rijinstructeur rookt in de auto.
Geweldig, hoe je aan de wijsheid komt, dat de dochter dit had moeten weten. :mrgreen:
Heel simpel. Je belt de rijschool en vraagt of er in de lesauto gerookt wordt. Dat in de kroeg niet gerookt mag worden dat klopt maar het is een misverstand dat dit verbod ook in de lesauto's van kracht zou zijn. Een lesauto is immers geen kroeg. Het is geen openbare ruimte. Daarnaast is deze wet er om de werknemer te beschermen en zodoende een rookvrije werkplek te verschaffen. Echter als eigenaar 1 lesauto heeft en geen personeel dan mag hij in de auto roken zoveel hij wil. Dat gebeurt op grote schaal. Gelukkig trouwens want 1 van de dingen waar ik mee adverteer is dat mijn lesauto rookvrij is en dat ik zelf niet rook.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: rijschool Jules van Galen s-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

JtC schreef:Schijnbaar een geval van voor-een-dubbeltje-bla-bla vs puur winstbejag. Conclusie: allebei hopeloos... :roll:

Helemaal mee eens.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: rijschool Jules van Galen s-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door nevermind »

Instructeur 69 schreef:
nevermind schreef:
Het feit dat een instructeur in de auto rookt had u kunnen weten.
Dit is geen feit, maar is volledig asociaal.
In de kroeg mag niet gerookt worden, maar meneer de rijinstructeur rookt in de auto.
Geweldig, hoe je aan de wijsheid komt, dat de dochter dit had moeten weten. :mrgreen:
Heel simpel. Je belt de rijschool en vraagt of er in de lesauto gerookt wordt. Dat in de kroeg niet gerookt mag worden dat klopt maar het is een misverstand dat dit verbod ook in de lesauto's van kracht zou zijn. Een lesauto is immers geen kroeg. Het is geen openbare ruimte. Daarnaast is deze wet er om de werknemer te beschermen en zodoende een rookvrije werkplek te verschaffen. Echter als eigenaar 1 lesauto heeft en geen personeel dan mag hij in de auto roken zoveel hij wil. Dat gebeurt op grote schaal. Gelukkig trouwens want 1 van de dingen waar ik mee adverteer is dat mijn lesauto rookvrij is en dat ik zelf niet rook.

Ja, dat wist ik niet, dat voor je rijlessen neemt, eerst moet vragen, of er in de auto gerookt wordt.
Waar blijft de bescherming van de klant?
In de horeca mag niet worden gerookt om de werknemers te beschermen, en in een klein lesautoje mag het wel.
Dit zou moeten bij de wet verboden moeten worden.

Gesloten