LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijschoolhouder afwezig, geen lessen en geen geld terug

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
Daniel-P-Rus
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2019 22:47

Rijschoolhouder afwezig, geen lessen en geen geld terug

Ongelezen bericht door Daniel-P-Rus »

Hallo allemaal.

Ik zit bij een rijschool waar ik een pakket heb gekocht van 30 lessen. Ik heb er 13 gehad. Geen probleem ermee alles hoe we hadden afgesproken, maar dan. Word hij ziek en kan hij geen les meer geven. Geen probleem tot nu toe denk ik. Een weekje of 2 even geen lessen en dan weer verder. Nou hij was bijna 3 maanden ‘ziek’. Ik had in die tijd gevraagd van kunnen we wat doen, want wil wel verder lessen. Hij zegt ik heb een inval geregeld. Wat dus niet zo was. Ongeveer weer een maand voorbij. Ik vraag hoe gaan we nou doen met de lessen. Hij zegt ik geef de lessen weer. We plannen wat binnenkort. Alweer 3 weken voorbij zonder contact. Nou dit ging zo even door ik contacteerde hem de hele tijd en hij zegt binnenkort regelen we wel wat. Ik werd echt boos na een tijdje. En had hem erop aangesproken dat ik dit niet normaal vond. Het liep uit de hand met een ruzie via app. Later toen we weer rustig waren zei ik dat ik graag me lessen wil afmaken of mijn geld terug wil krijgen van de resterende lessen etc. Hij zei dat ik dat geld niet terug krijg of kan krijgen. Nou toen zei ik dat ik me lessen wou afmaken. Hij zei is goed we beginnen deze week. 1 les gehad weer. Moest opnieuw wennen , want was weer een tijdje geleden dat ik achter het stuur zat. Daarna voor de volgende les komt hij niet. Hij zei dat er iets prive aan de hand was. Oke kan natuurlijk gebeuren, maar daarna paar dagen later wil ik vragen wanneer we weer gaan rijden. Hij leest het, maar reageert niet. Ik heb daarna meerdere malen berichten gestuurd. Waar ik geen reactie op kreeg. Ik had gekeken op ons contract en er staat niks over het geld. Ik wil nu heel graag het geld terug voor mijn 17 lessen die ik zou krijgen en de examen. Hoe moet ik dit aanpakken als ik nu genegeerd word door hem.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jul 2019 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rijschoolhouder afwezig, geen lessen en geen geld terug

Ongelezen bericht door crazyme »

Zit hij nu toevallig is Spanje ?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Rijschoolhouder afwezig, geen lessen en geen geld terug

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Naast de failliete firma die nu in de krant staat kan dit ook zelfstandige zijn.

Als je bij zelfstandige rijschoolhouder en geen groep aangesloten hebt loop je dit risico.
Hij zal je niet naar concurrent sturen om daar de lessen af te maken.
Ooit zal hij herstellen en weer verder moeten gaan.

Dit is een nadeel van vooruit betalen en per les is duurder maar veiliger.

Daniel-P-Rus
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2019 22:47

Re: Rijschoolhouder afwezig, geen lessen en geen geld terug

Ongelezen bericht door Daniel-P-Rus »

crazyme schreef:
02 jul 2019 11:32
Zit hij nu toevallig is Spanje ?

HAHAHAH nee deze zit nog lekker hier in Nederland.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Rijschoolhouder afwezig, geen lessen en geen geld terug

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

ik vermoed dat hij na 3 maanden geen lessen ook geen inkomen had.....
Dan nieuwe binnen halen en tussendoor de lopende afhandelen.

Als je als ZZPer niet verzekerd bent en 3 maanden ziek thuis zit, alles gaat door, en geplande Examens vervallen dus hij heeft flinke financiële strop.

Tussen iemand zoeken en een vervanger vinden zit ook nog een groot probleem.
Door zo boos te reageren, Naast enkele bestaande ook nieuwe aannemen zou mijn niets verbazen.
Kijk eens op cbr.nl hoe zijn score met 1e keer geslaagde is.....
Als hij onderaan staat jammer en verder zoeken.

Wel kun je eisen dat hij nu hij zijn verplichtingen niet nakomt 50% terug moet betalen, en je mag een deurwaarder inschakelen voor beslag leggen of incasso bureau.....
Houd er wel rekening mee dat als er geen geld is dat ook die kosten voor jou komen.....

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rijschoolhouder afwezig, geen lessen en geen geld terug

Ongelezen bericht door crazyme »

Zorg dat je alles schriftelijk vastlegt en geef aan dat je zelf ook verder moet.
Wanneer er op datum x geen aanvang is gemaakt met vervolglessen kun je niet anders dan naar een ander stappen en de niet geleverde lessen terugvorderen.

Het vinden van een vervangende instructeur zal voor hem niet eenvoudig zijn omdat er tekort is. De kans is groot dat hij wel te goeder trouw is.

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Rijschoolhouder afwezig, geen lessen en geen geld terug

Ongelezen bericht door Esceha »

Goedkoop = duurkoop.....

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Rijschoolhouder afwezig, geen lessen en geen geld terug

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Esceha schreef:
09 jul 2019 00:52
Goedkoop = duurkoop.....
Waar staan die bedragen van deze rijschool? Ik zie ze niet.

Aan een constructieve bijdrage wat betreft de vraag 'Hoe moet ik dit aanpakken als ik nu genegeerd word door hem' heeft
@Daniel-P-Rus veel meer.

Hier https://www.rijbewijsinfo.nl/autorijbew ... _Problemen staat info over problemen met een rijschool.
En hier https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... leidingen/ over een geschillencommissie mits het een BOVAG rijschool betreft.

Daniel-P-Rus
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2019 22:47

Re: Rijschoolhouder afwezig, geen lessen en geen geld terug

Ongelezen bericht door Daniel-P-Rus »

Esceha schreef:
09 jul 2019 00:52
Goedkoop = duurkoop.....
Nou ik heb niks gezegt over prijzen. En was zeker niet het goedkoopste waar ik uit kon kiezen.

Daniel-P-Rus
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2019 22:47

Re: Rijschoolhouder afwezig, geen lessen en geen geld terug

Ongelezen bericht door Daniel-P-Rus »

Klaas Jan schreef:
09 jul 2019 06:47
Esceha schreef:
09 jul 2019 00:52
Goedkoop = duurkoop.....
Waar staan die bedragen van deze rijschool? Ik zie ze niet.

Aan een constructieve bijdrage wat betreft de vraag 'Hoe moet ik dit aanpakken als ik nu genegeerd word door hem' heeft
@Daniel-P-Rus veel meer.

Hier https://www.rijbewijsinfo.nl/autorijbew ... _Problemen staat info over problemen met een rijschool.
En hier https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... leidingen/ over een geschillencommissie mits het een BOVAG rijschool betreft.
Danku zal even een kijkje nemen

Gesloten