Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
M.A.D.
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2019 21:20

Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door M.A.D. »

Deze rijschool zou ik niemand aanraden.
Buiten het feit je moeilijk contact kan krijgen met ze duurt het ook vaak lang (2 dagen of meer).

Ik heb gelest bij een instructrice van deze rijschool en dat was niet te doen.
Alles wat fout kon gaan ging fout.

Het heeft mij in totaal zo'n 2500 euro gekost en een mislukt examen.

De instructrice zat elke les (van 1,5 uur) bijna aan een stuk door te appen, facetimen, Instagrammen, Facebook. En ja ook nog even vakantie boeken en autoverhuur bedrijven bellen voor vervoer naar en van de vakantie bestemming.
Versliep zich en appte dus 2 minuten voor ze er had moeten zijn dat de les niet doorging. Lessen werden veranderd en soms zelfs 2 a 3 keer achter elkaar en dat in een paar uur tijd.

Zij liet verkeersagressie zien, heeft haar bazen ( zij werkt als zzper bij het bedrijf) tijdens mijn les uit staan kafferen en geduwd. Om vervolgens in tranen terug in de auto te springen en te vertellen wat haar bazen uitspoken privé.

Ook heeft zij 2 keer tijdens het rijden mijn stoel ineens naar achteren getrokken waar ik uiteraard van geschrokken ben en wat ook nog eens gevaarlijk is.

Ze trok onnodig aan je stuur als ze tijdens het appen even een blik op de weg wierp en de situatie verkeerd inschatte.

Ik heb meerdere keren gevraagd of ik niet al moest gaan oefenen met onder andere bijzondere verrichtingen maar nee dat was niet nodig. Ook toen ik aangaf dat ik dit wel fijn zou vinden omdat ik dan wat rust kreeg als het onbekende weg was.

Wel geteld de laatste 2 lessen voor het examen (3 uur les in totaal) heeft zij mij de parkeer oefeningen, keer opdracht e.d. even in een sneltreinvaart doorheen gejakkerd. Er werd nog even in een paar minuten gekeken onder de motorkap, alle knoppen in de auto (die ik nooit eerder had gebruikt) en even snel iets over de banden verteld.

Ik zou niemand dit aanraden, dit maakt je zo onzeker en kost zo onwijs veel geld en tijd wat je weggegooid.
Kijk liever naar een andere rijschool want bij deze gaat te veel fout.

Ik hoop dat ik mensen hiermee behoed voor dezelfde ellende.

Ik heb geprobeerd de eigenaren te contacten om ze persoonlijk te vertellen over al deze problemen maar tot op heden nog geen gehoor.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door thecure »

Wat ik mij altijd afvraag: waarom niet na een paar lessen gestopt?

Lady1234
Berichten: 26912
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt zich toch zelf aangemeld bij die rijschool? Dus toen kon u wel contact krijgen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door berndv »

Als de lessen al zo gingen, waarom dan blijven plakken tot het examen? En als de instructrice een ingehuurde zelfstandige is, waarom niet klagen bij het bedrijf waar je een overeenkomst mee hebt?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door Moneyman »

M.A.D. schreef:
29 mei 2019 21:23
De instructrice zat elke les (van 1,5 uur) bijna aan een stuk door te appen, facetimen, Instagrammen, Facebook. En ja ook nog even vakantie boeken en autoverhuur bedrijven bellen voor vervoer naar en van de vakantie bestemming.
Versliep zich en appte dus 2 minuten voor ze er had moeten zijn dat de les niet doorging. Lessen werden veranderd en soms zelfs 2 a 3 keer achter elkaar en dat in een paar uur tijd.

Zij liet verkeersagressie zien, heeft haar bazen ( zij werkt als zzper bij het bedrijf) tijdens mijn les uit staan kafferen en geduwd. Om vervolgens in tranen terug in de auto te springen en te vertellen wat haar bazen uitspoken privé.

Ook heeft zij 2 keer tijdens het rijden mijn stoel ineens naar achteren getrokken waar ik uiteraard van geschrokken ben en wat ook nog eens gevaarlijk is.

Ze trok onnodig aan je stuur als ze tijdens het appen even een blik op de weg wierp en de situatie verkeerd inschatte.
Als deze bak ellende de realiteit is, dan had je toch direct aan de bel moeten trekken? Achteraf klagen heb je zo weinig aan.

Iseeess9999
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2019 21:52

Re: Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door Iseeess9999 »

thecure schreef:
30 mei 2019 10:15
Wat ik mij altijd afvraag: waarom niet na een paar lessen gestopt?
Waarschijnlijk omdat in sommige regio's bijna alleen vergelijkbare rijscholen lijken te zijn...

EricMatias
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2019 16:12

Re: Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door EricMatias »

Laat een negatieve beoordeling over hen achter op de site

Swedberg
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2020 11:56

Re: Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door Swedberg »

Luukstudent schreef: ↑
Ik ben een student en heb een goedkoop pakket nodig.
Wat zijn enkele andere alternatieve rijscholen in Rijswijk (behalve Lets Go Turbo)?
Mijn antwoord is gesynchroniseerd ____________________________________________________________________________ customwritingcompany

Top 5 rijscholen in Rijswijk (volgens beoordelingen van klanten):

Rijschool WOLF
ANWB Rijschool
Rijschool Delfin
Rijschool Speedway
Lady Rijles

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Swedberg schreef:
28 jul 2020 07:48
Luukstudent schreef: ↑
Ik ben een student en heb een goedkoop pakket nodig.
Wat zijn enkele andere alternatieve rijscholen in Rijswijk (behalve Lets Go Turbo)?
Mijn antwoord is gesynchroniseerd ____________________________________________________________________________ customwritingcompany

Top 5 rijscholen in Rijswijk (volgens beoordelingen van klanten):

Rijschool WOLF
ANWB Rijschool
Rijschool Delfin
Rijschool Speedway
Lady Rijles
Waar komt uw quote vandaan en waarom in een oud topic plaatsen?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Reclame van de bovenste?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door berndv »

Swedberg schreef:
28 jul 2020 07:48
Luukstudent schreef: ↑
Ik ben een student en heb een goedkoop pakket nodig.
Wat zijn enkele andere alternatieve rijscholen in Rijswijk (behalve Lets Go Turbo)?
Mijn antwoord is gesynchroniseerd ____________________________________________________________________________ customwritingcompany

Top 5 rijscholen in Rijswijk (volgens beoordelingen van klanten):

Rijschool WOLF
ANWB Rijschool
Rijschool Delfin
Rijschool Speedway
Lady Rijles
Als dit reclame is van de bovenste, dan zijn de klanten misschien tevreden, het slagingspercentage van deze rijschool is bij de meeste examencentra beneden het gemiddelde niveau. Behalve dan toevallig in rijswijk, waar ze boven het gemiddelde van de regio scoren.
https://www.cbr.nl/nl/service/nl/rijsch ... hop.nl.htm

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Goede Rijscholen die een aantal instructeurs verliezen of andere die er goede bijkregen....

Sinds 2018 zijn vele goede matig geworden en andersom....

En de goede rijschool waar mijn zoon leste stopte ermee, Lease firma bleef met alle voertuigen zitten...
En zonder een spatie door iets aan elkaar te schrijven een herstart gemaakt met eigen voertuigen.....
Ja, het eerste kwartaal nauwelijks examens wegens CBR/ Covid19 en dus geen score, nu ietsje betere...

Als je een Lease Wurg contract hebt voor alle voertuigen... dan is dit de niet zo nette manier om te overleven.
Verder kun je zoeken in diverse Examen steden en die kiezen....

Rijswijk heeft er rondom meerdere en de betere rijscholen zijn niet goedkoopste per uur, maar een goede korte foutloze opleiding is voordeliger dan jarenlang examens doen en voordelig rondjes maken zoals Topic starter schreef!

Verders kiezen slimme studenten vaak geen Rijschool maar 1 van de meerdere leraren....
dat ging via 06 nummer Appje en buiten de secretaresse om!

Charly1990
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2020 22:45

Re: Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door Charly1990 »

berndv schreef:
28 jul 2020 11:46
Swedberg schreef:
28 jul 2020 07:48
Luukstudent schreef: ↑
Ik ben een student en heb een goedkoop pakket nodig.
Wat zijn enkele andere alternatieve rijscholen in Rijswijk (behalve Lets Go Turbo)?
Mijn antwoord is gesynchroniseerd ____________________________________________________________________________ customwritingcompany

Top 5 rijscholen in Rijswijk (volgens beoordelingen van klanten):

Rijschool WOLF
ANWB Rijschool
Rijschool Delfin
Rijschool Speedway
Lady Rijles
Als dit reclame is van de bovenste, dan zijn de klanten misschien tevreden, het slagingspercentage van deze rijschool is bij de meeste examencentra beneden het gemiddelde niveau. Behalve dan toevallig in rijswijk, waar ze boven het gemiddelde van de regio scoren.
https://www.cbr.nl/nl/service/nl/rijsch ... hop.nl.htm

Die twee bovenste zijn tenminste nog echte (landelijke) rijscholen... Die gebruiken een lesprogramma en hebben zelfs filmpjes ontwikkeld voor de leerlingen, staan op youtube.

Die ene helemaal bovenaan is er (weer) een die helaas kiest voor stunten met lespakketten. Hoe verzin je het om studenten een pakket van 20 lessen van 50 minuten aan te smeren, iedereen die ooit een rijbewijs heeft gehaald weet toch dat voor bijna 100% van de leerlingen dit te weinig is om het praktijkexamen te behalen? De “complete rijopleiding” heeft er maar 5 meer. Vind je het gek dat er zoveel leerlingen zakken als hen wordt verteld dat dit een normaal aantal rijlessen is?

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door Justmeagain »

€2500 dan praat je over minimaal 50 lessen. Als u dan nog geen oordeel kunt vormen moet u zich afvragen of u in het verkeer wel een geschikte deelnemer bent. Anticiperen zal ook lastig blijken!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een goede leraar kan in 25 lessen meer uitleggen dan een kneusje met 50 lessen...
Dus aantal zegt niets... maar luisterde de leerling ook.

Je moet doen wat ik zeg, niet voor mijn maar CBR eist dat je zo gaat rijden....
Wat je later doet is jou probleem.

Je Hoofd draaien en extreem kijken want ogen is niet voldoende.... is een van de valkuilen.
Tijdens de lessen moet je doen wat Leraar vertelde en CBR als eisen heeft...

Geen Ja maar vragen maar gewoon doen wat leraar zegt...
Dan slaag je in 22 lessen en examen in 1x....
Ja, geen 25 want hij was ziek....
25 lessen + examen kosten kan... theorie eerst gehaald...
5 weken 5 lessen was afspraak en dan vergeet je minder als 1x per week.
Deze spoed opleider gaf 17 jarige papiertje... 2 dagen na verjaardag... en is nu al 8 jaren schadevrij!

Goed & voordelig kan maar je moet wel goed luisteren en doen wat er verteld werd.
Foutloos rijden, CBR heeft enkele aanvullende eisen.... zoals kijken met Hoofd, niet ogen draaien....
En er zijn er nog een aantal die ik ook nooit doe.....net als 99% van allemaal hier...

bigbear
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2021 10:04

Re: Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door bigbear »

Komkommertijd schreef:
29 jul 2020 08:33
Een goede leraar kan in 25 lessen meer uitleggen dan een kneusje met 50 lessen...
Dus aantal zegt niets... maar luisterde de leerling ook.

Je moet doen wat ik zeg, niet voor mijn maar CBR eist dat je zo gaat rijden....
Wat je later doet is jou probleem.
Friday Night Funkin
Je Hoofd draaien en extreem kijken want ogen is niet voldoende.... is een van de valkuilen.
Tijdens de lessen moet je doen wat Leraar vertelde en CBR als eisen heeft...

Geen Ja maar vragen maar gewoon doen wat leraar zegt...
Dan slaag je in 22 lessen en examen in 1x....
Ja, geen 25 want hij was ziek....
25 lessen + examen kosten kan... theorie eerst gehaald...
5 weken 5 lessen was afspraak en dan vergeet je minder als 1x per week.
Deze spoed opleider gaf 17 jarige papiertje... 2 dagen na verjaardag... en is nu al 8 jaren schadevrij!

Goed & voordelig kan maar je moet wel goed luisteren en doen wat er verteld werd.
Foutloos rijden, CBR heeft enkele aanvullende eisen.... zoals kijken met Hoofd, niet ogen draaien....
En er zijn er nog een aantal die ik ook nooit doe.....net als 99% van allemaal hier...
je zegt dat alles klopt. :))

Bart_Clickdrive
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2021 14:21

Re: Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door Bart_Clickdrive »

Hi Komkommertijd,

wat een vervelend verhaal en helaas horen we dit vaak in deze industrie. Daar probeer ik met ons platform iets aan te doen.
wat wij geloven dat leerlingen zoals jij (en hun ouders) nodig hebben is:
  • Meer transparantie
    meer zelf controle
    en meer flexibiliteit
Het enige doel, elke leerling zo goed mogelijk opgeleid worden om veilig de weg op te gaan tegen een eerlijke, niet te hoge kosten.

Slagingspercentages zijn wij heel voorzichtig mee. is een goed startpunt maar vertelt niet het hele verhaal. [Commerciële link verwijderd door moderatie]

Belangrijk is om een rijinstructeur te vinden waar je een klik mee hebt en die jou in staat stelt om snel te leren. Wat dit precies inhoud is voor elke leerling anders. Dus vergelijk rijscholen goed op meerdere criteria en laat je niet verleiden tot (niet realitsische) pakketten. Betaal per les zodat je maximale flexibiliteit hebt.

succes allen!
Bart
CEO Clickdrive
Laatst gewijzigd door Radar op 03 dec 2021 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bart_Clickdrive schreef:
02 dec 2021 09:28
CEO Clickdrive
Wow, De Enige Echte C.E.O.?

Anderhalf jaar na dato dit verhaal posten incl link naar je eigen website heeft een wel heel erg hoog commercieel gehalte, vind je ook niet?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens Drimble heeft Clickdrive twee werknemers. Het is, als ik het goed zie, alleen een platform om rijscholen en leerlingen "bij elkaar te brengen". Heeft de leerling daar echt voordeel van? Volgens mij geeft de rijschoolzoeker van het CBR alle informatie die je nodig hebt, waaronder aantal examens en herexamens, slagingspercentages (1e keer en na herexamen), enz.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Slechte ervaring rijschool Lets Go Turbo

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Bart_Clickdrive schreef:
02 dec 2021 09:28
Hi Komkommertijd,
....

Bart
CEO Clickdrive
Hi CEO Bart van Clickdrive.
Ik weet niet of Komkommertijd je bericht nog kan lezen.....

Gesloten