LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slechte rijschool

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
Lopulalan
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2011 14:43

slechte rijschool

Ongelezen bericht door Lopulalan »

Ga niet lessen bij John's Verkeersschool, hij geeft slecht les en werkt niet toe naar het examen. Een pakket genomen met 40 lessen, tussentijdse toets, examen en herexamen. Na 40 lessen nog geen TTT gehad, geen bijzondere verrichtingen geoefend en hij wil me zo weer een nieuw pakket verkopen, terwijl ik al betaald heb voor die examens. Ook rijd hij in een andere auto dan waar hij mee adverteerd, hij heeft meer aandacht voor zijn auto dan voor de leerling, hij scheld als je iets fout doet, kortom je krijgt eerder een hekel aan autorijden dan dat je iets leert. Ik kan een ieder dan ook aanraden hier geen les te nemen, hij vermeldt zelf trots dat ouders hem bellen of hun zoon of dochter nog voortgang boeken, dus het ligt echt niet aan mij dat ik niet verder kom bij hem. Nu les ik bij een andere rijschool, waar ik wel gewoon een rooster krijg en alles vastgelegd op papier.

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: slechte rijschool

Ongelezen bericht door De betere »

Hij schrijft zelf al op zijn website iets over de kwaliteit van de opleiding


Voordelen makkelijke examenplaats:
- Geen moeilijke kruispunten
- Geen onoverzichtelijke straten en bochten
- Geen ingewikkelde verkeers situaties
- Geen korte in- uitvoegstroken
- Geen ingewikkelde/ lastige rotondes


Een goede instructeur leert deze vaardigheden wel aan. En rijd geen 60 Km om.

En je wil als leerling veilig en zelfstandig worden, of gaat het alleen om het resultaat, en daarna zonder zwembandjes het diepe in.

superklaver

Re: slechte rijschool

Ongelezen bericht door superklaver »

Gister iets aparts gezien. een lesauto reed voor mij. het stoplicht sprong op rood. en meneer geeft een extra dot gas en rijd zo door het rode licht de snelweg op, terwijl hij makkelijk had kunnen stoppen. goeie instructeur om dan niet op de rem te trappen. :shock:

stofzuigertje

Re: slechte rijschool

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Eerst eens bij www.cbr.nl kijken hoe een rijschool daar scoorde en meestal hebben de bovenste naast hoge slagingspercentage ook vaak lange wachttijden en hogere prijs per uur.

Maar ondanks dat ze duurder zijn en je lang van te voren moet inschrijven zijn de totale kosten wegens betere lessen vaak toch voordeliger dan een die stunt met lage prijzen en een gelijkwaardige scoren op www.cbr.nl

Mike43
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 aug 2011 11:56

Re: slechte rijschool

Ongelezen bericht door Mike43 »

Almere heeft veel rijscholen.
Laatste half jaar zijn er ook weer veel moeilijk plaatsbare werkelozen aan de instructeursopleiding en een autootje geholpen.

Wat is een goede rijschool ?
-Vaak toch wel degene met wat meer ervaring met het CBR.
-Een bedrijf dat al wat langer bestaat dus.
-Een die je elke les meerdere nieuwe skills en info geeft.
-Een die je vorderingen inzichtelijk op een leskaart noteert.
-Een die servicegericht, vriendelijk, deskundig en geduldig is.
-Een die je in gedeeltes leert zelfstandig situaties op te lossen.
-Een die niet enkel op je geld uit is.

Hoge prijzen en wachttijden zeggen niets over de kwaliteit.
Dat kan ook komen door dure reclame-campagnes en niet-slagende cursisten.

[Commerciële link verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 09 apr 2014 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: slechte rijschool

Ongelezen bericht door bprosman »

Een pakket genomen met 40 lessen
Dat terwijl je met een beetje aanleg met zo'n 25 lessen toch ruim je rijbewijs moet kunnen hebben :?

oom Wout
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 apr 2011 21:52

Re: slechte rijschool

Ongelezen bericht door oom Wout »

Ja, dat kan. Minder dan 1% heeft aan ca. 22 uur rijles genoeg. Gemiddelde (cijfers CBR) ligt op zo'n 46 uur. [Ongepast taalgebruik verwijderd door de Moderator] In werkelijkheid heeft een groot deel van de kandidaten ca. 38 uur nodig, meisjes vaak een uurtje of 4 meer. Dat ligt aan een minder ontwikkeld ruimtelijk inzicht. Kunnen ze niks aan doen, zijn ze mee opgevoed.

[Offtopic uitingen verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 09 apr 2014 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongepast taalgebruik en offtopic uitingen verwijderd

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: slechte rijschool

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Hoe oud zijn die vaders die claimen in 10 lessen hun B-rijbewijs gehaald te hebben?
18 jarig kind ... vader 23-25 toen hij voor het eerst vader werd?
Da's zo ongeveer 34 jaar terug dan ... was het in die tijd niet zo dat je tenminste 8 a 10 weken moest wachten na je examenaanvraag voordat je uberhaupt kon afrijden?
Ik kan me ook voorstellen dat de exameneisen toen anders waren = wellicht ook eenvoudiger. En dat de lat nu anno 2011+ een stuk hoger ligt! De verkeersintensiteit is immers ook toegenomen in al die jaren!

Voor mij is het ongeveer 20 jaar terug ... en in die tijd moest je zeker enige tijd wachten na je aanvraag voordat je kon afrijden!
En hoeveel slagen er de eerste keer? Altijd gedacht of het CBR er van verdacht hiermee niet geheel eerlijk te zijn overigens ... en ja, afrijden is natuurlijk een moment opname!

Eerlijk gezegd weet ik niet meer hoeveel lessen ik destijds heb gehad.
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Wat ik wel mensen zou aanraden om in de eerste paar weken meerdere lessen te nemen, ipv iedere week één.
Ik weet nog wel dat ik toch na een week het gevoel had niet alles meer van de voorgaande les te weten. Beter lijkt mij dus om zeker in de eerste paar weken twee lessen per week te doen; niet aan-eengesloten maar een dag of wat ertussen. Lijkt mij efficiënter.

Ook weet ik nog dat leerlingen elkaar behoorlijk kunnen opfokken wat betreft het examen en bepaalde examinatoren. Dat levert ook nogal bij aan de examenstress.

B dus pas de tweede keer gehaald.
Even als C ... ook pas de tweede keer, m.i. onterecht overigens!
De examinator had graag gezien dat ik bij iedere kruising (reed op een voorrangsweg) van het gas zou zijn afgegaan ..... had je dat gedaan dan was je zeer waarschijnlijk weer gezakt wegens 'onzekerheid' )-
CE meteen de eerste keer :) Had een examinator die op mijn voormalig leraar Duits leek ... toen dacht ik dus bij voorbaat al gezakt te zijn en was ik op mijn gemak ;)

Het kan verkeren!

Uiteindelijk doet het er geen zak toe hoeveel lessen je ooit nodig hebt gehad.
Dat herinner ik me dus echt niet meer.

mikex5
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 apr 2010 11:21

Re: slechte rijschool

Ongelezen bericht door mikex5 »

Voor mij 25jaar geleden en had 12 lessen nodig voor B en 8 lessen voor A allebei eerste keer geslaagd, zon 6jaar later C gehaald en had 18 lessen nodig met 2x een examen , en eigenlijk zou iedereen verplicht een paar lessen moeten nemen in een vrachtauto en op de motor, dan krijg je meer inzicht en begrip voor andere verkeers deelnemers .

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: slechte rijschool

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Ik ben het, als instructeur, volledig met je eens dat onderdeel van de rij opleiding zou moeten zijn eens een keer in een vrachtauto, bus en op een motor zitten. Maar in het eerste deel van jouw betoog schuilt het probleem. Ik ben van mening dat het niveau van de huidige B kandidaten vele malen hoger ligt dan het niveau in onze tijd. (ik denk dat we ongeveer dezelfde leeftijd hebben) Dus veel ouders denken dat hun telg het rijbewijs ook wel even gaat halen in 25 lesjes of minder. Onderzoek heeft uitgewezen dat het gemiddelde nu op 42 lessen (60 minuten) ligt. Als daarnaast het eerstgenoemde ook nog gedaan moet worden zal men steen en been klagen dat het "allemaal zo veel kost" Het rijbewijs is het enige "diploma" dat geldig is voor het leven en als je het zo bekijkt ook het aller goedkoopste. Vergeet niet dat een middelbare schoolleerling ongeveer € 7.000,= per jaar kost. Maar dat hoeft men zelf niet te betalen. Dus wat maakt het uit?

Marknieuwenhuysen
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2013 12:51

Re: slechte rijschool

Ongelezen bericht door Marknieuwenhuysen »

Wat is de gemiddelde slagingspercentage voor de eerste examen in Nederland?

Marknieuwenhuysen
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2013 12:51

Re: slechte rijschool

Ongelezen bericht door Marknieuwenhuysen »

Zal ik het zeggen?

36 - 40 %!

zie de keiharde cijfers van CBR:http://www.rijschoolgegevens.nl/index.a ... romsearch=

en voor automaat nog minder.

[Offtopic uitingen verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 09 apr 2014 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: slechte rijschool

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Marknieuwenhuysen schreef:Wat is de gemiddelde slagingspercentage voor de eerste examen in Nederland?
Marknieuwenhuysen schreef:Zal ik het zeggen?

36 - 40 %!

zie de keiharde cijfers van CBR:http://www.rijschoolgegevens.nl/index.a ... romsearch=

en voor automaat nog minder. [Offtopic uitingen verwijderd door de Moderator]
Nope! Je vraagt het gemiddeld slagingspercentage in NEDERLAND en geeft dan het gemiddeld slagingspercentage van AMSTERDAM.

[Offtopic uitingen verwijderd door de Moderator]

Amsterdam heeft een gemiddeld laag slagingspercentage.
Dat het slagingspercentage voor automaat minder is kan elke instructeur verklaren.

[Offtopic uitingen verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 09 apr 2014 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd

Gesloten