LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
WIYF
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jul 2017 17:57

Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door WIYF »

Laatst bij een rijschool in de omgeving na jaren van geen lessen weer contact met ze opgenomen om te lessen.
Helaas verschillen we dermate van inzicht in het aantal lessen dat de samenwerking, vanuit hun kant is stop gezet. Dit was na 1x 1 uur lessen, waarvan 15 minuten registratie en een duidelijke mail van mij naar hun, dat ik het niet eens ben met wat hun voorstelden. ( en dat ik het een beetje flauwekul vond van die rij-instructeur dat ie met zo'n voorstel kwam op basis van 45 minuten lang onzin rijden in buurten die ik op mn duimpje kan).
Zonder al te veel in details te gaan heb ik al de benodigde aantal jaren + kilometers erop zitten zonder rijbewijs en heb ze ook gezegd dat als echt iets is waarvan meneer denkt dat ik daar op moet oefenen ik mijn eigen auto wel pak om te oefenen. Dus mij zomaar een duur en vooral onnodig pakket aansmeren zit er niet in voor ze.

Mijn vraag is, kan ik de kosten van het uurtje (45 minuten) "proeflessen" terug claimen? Want uiteindelijk voel ik me wel een soort van opgelicht door hun.
Makkelijk geld verdienen bij iedereen die ook maar een beetje tegenstrijdig is met hun uitsmeermethodes van het x aantal lessen, waarvan ze trouwens om bekend staan.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door Dieke83 »

WIYF schreef:Laatst bij een rijschool in de omgeving na jaren van geen lessen weer contact met ze opgenomen om te lessen.
Helaas verschillen we dermate van inzicht in het aantal lessen dat de samenwerking, vanuit hun kant is stop gezet. Dit was na 1x 1 uur lessen, waarvan 15 minuten registratie en een duidelijke mail van mij naar hun, dat ik het niet eens ben met wat hun voorstelden. ( en dat ik het een beetje flauwekul vond van die rij-instructeur dat ie met zo'n voorstel kwam op basis van 45 minuten lang onzin rijden in buurten die ik op mn duimpje kan).
Zonder al te veel in details te gaan heb ik al de benodigde aantal jaren + kilometers erop zitten zonder rijbewijs en heb ze ook gezegd dat als echt iets is waarvan meneer denkt dat ik daar op moet oefenen ik mijn eigen auto wel pak om te oefenen. Dus mij zomaar een duur en vooral onnodig pakket aansmeren zit er niet in voor ze.

Mijn vraag is, kan ik de kosten van het uurtje (45 minuten) "proeflessen" terug claimen? Want uiteindelijk voel ik me wel een soort van opgelicht door hun.
Makkelijk geld verdienen bij iedereen die ook maar een beetje tegenstrijdig is met hun uitsmeermethodes van het x aantal lessen, waarvan ze trouwens om bekend staan.
Dus je rijd al jaren rond zonder rijbewijs?
lekker veilig..

U heeft wel in die 45 minuten rond gereden?
Hoe hadden ze zonder een stukje te rijden uw bekwaamheid kunnen beoordelen?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door newmikey »

WIYF schreef:Zonder al te veel in details te gaan heb ik al de benodigde aantal jaren + kilometers erop zitten zonder rijbewijs
Mijn vraag is, kan ik de kosten van het uurtje (45 minuten) "proeflessen" terug claimen? Want uiteindelijk voel ik me wel een soort van opgelicht door hun.
Erg leuk dit! Dus u licht al jaren de gemeenschap op, overtreedt de wet en zal nu iemand anders even van oplichting beschuldigen hier? Naaah, gaat vast niet lukken.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

WIYF schreef: Zonder al te veel in details te gaan heb ik al de benodigde aantal jaren + kilometers erop zitten zonder rijbewijs en heb ze ook gezegd dat als echt iets is waarvan meneer denkt dat ik daar op moet oefenen ik mijn eigen auto wel pak om te oefenen. Dus mij zomaar een duur en vooral onnodig pakket aansmeren zit er niet in voor ze.

Mijn vraag is, kan ik de kosten van het uurtje (45 minuten) "proeflessen" terug claimen? Want uiteindelijk voel ik me wel een soort van opgelicht door hun.
.
Serieus? Dit moet toch een grap zijn. Ik denk dat je blij mag zijn dat de rijschool geen melding over je gemaakt heeft.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door vroem »

ik denk dat de rijschool gelijk heeft. Ik vermoed dat er na zoveel jaren ervaring, zoals bij de meesten, er veel dingen in de rijstijl geslopen zijn waar je geen examen mee zal halen.
Even los ervan dat het niet alleen asociaal maar zo ongelofelijk dom is zonder rijbewijs te rijden. je zal een ongeluk krijgen... Ook al is het buiten schuld, alleen al dank zij het feit dat er gereden wordt zonder rijbewijs ben je gewoon zwaar de sigaar.. Maar ook dat zal dan wel weer an anderen liggen.... :?

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door witte angora »

WIYF schreef:Helaas verschillen we dermate van inzicht in het aantal lessen dat de samenwerking, vanuit hun kant is stop gezet. .
Is het al in je opgekomen dat de rijschool goede redenen kan hebben voor het aantal lessen dat je zou moeten volgen?

Buiten dat het natuurlijk onzin is dat je van hun een lijstje eist met dingen waar je aan moet werken, om dat vervolgens zonder toezicht in je eigen auto te oefenen. Dat zal je voor jouw gevoel wel een hoop lessen schelen, maar een rijschool kan en mag daar niet aan meewerken.

Maar het feit dat je zelf al aangeeft dat je op een aantal dingen zal moeten oefenen (althans, de rijschool geeft het aan), geeft voldoende aan dat je op dit ogenblik niet in staat bent veilig in een auto te rijden. Dat de rijschool niet met jou verder wil snap ik volkomen. Je neemt toch niks van ze aan.

WIYF
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jul 2017 17:57

Re: Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door WIYF »

[Offtopic bijdrage door Moderator verwijderd]
Er zijn er zat die een rijbewijs hebben en van de weg geplukt mogen worden.
Hoe je het ook went of keert het blijft slechts een papiertje of pasje. Of men wel of niet kan rijden is niet afhankelijk van zo'n papiertje/pasje.
Dat er risico's aan verbonden zijn is mijn pakkie an, zoals ze zeggen.

Ik snap volkomen dat er lesjes nodig zijn om mijn eigen rijstijl te veranderen in dat naar graag wordt gezien op het praktijkexamen, maar meer dan dat is het dan ook niet. Spiegels overdreven kijken en half je nek breken bij elke bocht ondanks dat je allang heb waargenomen dat er niks rijd en constant kwart voor 3 rijden en op de juiste manier stuur overpakken is dan ook het enigste.
Allemaal onzin wat niemand zo vaak, zo onnodig toepast nadat diegene hun pasje/papiertje hadden, laten we eerlijk wezen.

Ze zeggen ook dat iemand pas echt leert rijden nadat diegene zijn rijbewijs heeft gehaald zonder instructeur toch. Een periode die ik allang heb gehad. Dus die onzin technieken van rijscholen om lessen aan te smeren met hun "onzichtbare motorrijders", "opeens vallende fietsers", "spookscooters" of 10+ extra lessen omdat iemand zijn theorie nog niet heeft (ik wel toevallig, appeltje eitje) val ik niet voor en dat maak ik ze duidelijk ook.

Punt was dat ik wel graag mijn motor-rijbewijs wou behalen bij deze specifieke rijschool. Ondanks dat zijn er zat rijscholen die wel hun leerlingen laten afrijden met succes binnen 5 á 10 lessen. Als je kan rijden kan je rijden, zo simpel is het. Dat ik mij geen 20+ lessen laat aansmeren met bijna 10 jaar rij-ervaring is natuurlijk logisch. 10 jaar geen ongelukken, zo dramatisch zal mijn rijstijl dus niet zijn zoals sommige denken met hun doomscenario's.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 okt 2017 11:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, kun je niet terugvorderen.
WIYF schreef:Dat er risico's aan verbonden zijn is mijn pakkie an, zoals ze zeggen.
Daar heeft een wandelaar niet zoveel aan als je hem aanrijd.
witte angora schreef:Is het al in je opgekomen dat de rijschool goede redenen kan hebben voor het aantal lessen dat je zou moeten volgen?
Zo'n pakket dient alleen het belang van de rijschool. Het verhinderd TS om elders lessen te volgen althans dat kan hij wel maar hij moet dan nog steeds betalen voor de lessen in het pakket.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 05 okt 2017 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door Moneyman »

WIYF schreef:Oei, kijk al die op de pik getrapte mensjes hier gelijk..
Lekker veilig dit dat. Er zijn er zat die een rijbewijs hebben en van de weg geplukt mogen worden.
Hoe je het ook went of keert het blijft slechts een papiertje of pasje. Of men wel of niet kan rijden is niet afhankelijk van zo'n papiertje/pasje.
Dat er risico's aan verbonden zijn is mijn pakkie an, zoals ze zeggen.
Tuurlijk. Wijs maar naar anderen om je eigen fout maar niet toe te hoeven geven. Je bent gewoon onverantwoordelijk bezig. En ja, dat is ook óns pakkie aan. Je zal maar aangereden worden door zo'n onverzekerde idioot zonder rijbewijs die denkt dat hij het allemaal prima kan...

Los hiervan: ik zie geen enkele reden waarom je iets terug zou kunnen vorderen.

WIYF
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jul 2017 17:57

Re: Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door WIYF »

Moneyman schreef:
WIYF schreef:Oei, kijk al die op de pik getrapte mensjes hier gelijk..
Lekker veilig dit dat. Er zijn er zat die een rijbewijs hebben en van de weg geplukt mogen worden.
Hoe je het ook went of keert het blijft slechts een papiertje of pasje. Of men wel of niet kan rijden is niet afhankelijk van zo'n papiertje/pasje.
Dat er risico's aan verbonden zijn is mijn pakkie an, zoals ze zeggen.
Tuurlijk. Wijs maar naar anderen om je eigen fout maar niet toe te hoeven geven. Je bent gewoon onverantwoordelijk bezig. En ja, dat is ook óns pakkie aan. Je zal maar aangereden worden door zo'n onverzekerde idioot zonder rijbewijs die denkt dat hij het allemaal prima kan...

Los hiervan: ik zie geen enkele reden waarom je iets terug zou kunnen vorderen.
Onverantwoordelijk? Misschien wel, mits er ongelukken gebeuren.
Wat is het verschil dan met aangereden worden die iemand die wel verzekerd is en zijn rijbewijs heeft. Beide gaan we gewoon betalen hoor, behalve dat ik ietsjes meer betaal. En bij beide kan je je benen of erger kwijtraken.
Er zijn er zat, tienduizenden, die daadwerkelijk onverantwoord rijden met een *** papiertje waarop staat dat iemand "mag" rijden.
Waarom denk je dat er zoveel alcohol controles zijn? Bumperklevers, oudjes die te zacht rijden, vrouwtjes die van alles en nog wat doen in de auto behalve opletten op het verkeer. Door rood rijders, aso rijders. Zal ik doorgaan?
Kom a.u.b niet zo politiek correct doen. Nee het is niet netjes wat ik doe maar om nou zo'n drama ervan te maken alsof ik een dombo ben die de regels niet ken in het verkeer, overal minimaal 30km te hard rijdt en geen idee heb hoe ik met een auto moet omgaan.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door Dieke83 »

WIYF schreef:
Moneyman schreef:
WIYF schreef:Oei, kijk al die op de pik getrapte mensjes hier gelijk..
Lekker veilig dit dat. Er zijn er zat die een rijbewijs hebben en van de weg geplukt mogen worden.
Hoe je het ook went of keert het blijft slechts een papiertje of pasje. Of men wel of niet kan rijden is niet afhankelijk van zo'n papiertje/pasje.
Dat er risico's aan verbonden zijn is mijn pakkie an, zoals ze zeggen.
Tuurlijk. Wijs maar naar anderen om je eigen fout maar niet toe te hoeven geven. Je bent gewoon onverantwoordelijk bezig. En ja, dat is ook óns pakkie aan. Je zal maar aangereden worden door zo'n onverzekerde idioot zonder rijbewijs die denkt dat hij het allemaal prima kan...

Los hiervan: ik zie geen enkele reden waarom je iets terug zou kunnen vorderen.
Onverantwoordelijk? Misschien wel, mits er ongelukken gebeuren.
Wat is het verschil dan met aangereden worden die iemand die wel verzekerd is en zijn rijbewijs heeft. Beide gaan we gewoon betalen hoor, behalve dat ik ietsjes meer betaal. En bij beide kan je je benen of erger kwijtraken.
Er zijn er zat, tienduizenden, die daadwerkelijk onverantwoord rijden met een *** papiertje waarop staat dat iemand "mag" rijden.
Waarom denk je dat er zoveel alcohol controles zijn? Bumperklevers, oudjes die te zacht rijden, vrouwtjes die van alles en nog wat doen in de auto behalve opletten op het verkeer. Door rood rijders, aso rijders. Zal ik doorgaan?
Kom a.u.b niet zo politiek correct doen. Nee het is niet netjes wat ik doe maar om nou zo'n drama ervan te maken alsof ik een dombo ben die de regels niet ken in het verkeer, overal minimaal 30km te hard rijdt en geen idee heb hoe ik met een auto moet omgaan.
Ik kan niks anders zeggen dan dat ik hoop dat je snel van de weg gehaald word wat een onzin kraam je uit en ja je bent in mijn ogen echt een dombo
onverzekerd en zonder rijbewijs rondrijden en dan hier gaan lopen klagen over het willen terug vorderen van een rijles kom op zeg.

Als jij iemand aanrijd onverzekerd en zonder rijbewijs beweer jij leuk dat je wel zal betalen maar met jou instelling betwijfel ik dat ook.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door thecure »

WIYF schreef:
Moneyman schreef:
WIYF schreef:Oei, kijk al die op de pik getrapte mensjes hier gelijk..
Lekker veilig dit dat. Er zijn er zat die een rijbewijs hebben en van de weg geplukt mogen worden.
Hoe je het ook went of keert het blijft slechts een papiertje of pasje. Of men wel of niet kan rijden is niet afhankelijk van zo'n papiertje/pasje.
Dat er risico's aan verbonden zijn is mijn pakkie an, zoals ze zeggen.
Tuurlijk. Wijs maar naar anderen om je eigen fout maar niet toe te hoeven geven. Je bent gewoon onverantwoordelijk bezig. En ja, dat is ook óns pakkie aan. Je zal maar aangereden worden door zo'n onverzekerde idioot zonder rijbewijs die denkt dat hij het allemaal prima kan...

Los hiervan: ik zie geen enkele reden waarom je iets terug zou kunnen vorderen.
Onverantwoordelijk? Misschien wel, mits er ongelukken gebeuren.
Wat is het verschil dan met aangereden worden die iemand die wel verzekerd is en zijn rijbewijs heeft. Beide gaan we gewoon betalen hoor, behalve dat ik ietsjes meer betaal.

Pardon? Het verschil is dat die ander verzekerd is, en jij niet!

ik heb je overige topics even gelezen, en die gaan alleen over uitzendbureau's en min/max contracten. Ik krijg niet echt dat je een topbaan hebt.
Als je door jouw schuld een middenklasse auto total loss rijd, kost je dat b.v. 35000, om maar niet te zwijgen over evt. ziekenhuiskosten, ambulance, berging. de kosten komen al snel richting de ton (100.000).

Heb je dit geld zomaar liggen? ik denk het niet he.
Dus hoezo: Beide gaan we gewoon betalen? Diegene die door jouw aangereden wordt, heeft een groot probleem!

Het is maar wat je wil. Ik hoop je nooit tegen te komen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

WIYF schreef: Onverantwoordelijk? Misschien wel, mits er ongelukken gebeuren.
Ongelukken gebeuren dit heeft niets met een goede bestuurder of slechte bestuurder te zijn. Je bent in het verkeer afhankelijk van andere en hun foutieve inschatting kan zorgen dat jij een ongeluk veroorzaakt.
WIYF schreef: Wat is het verschil dan met aangereden worden die iemand die wel verzekerd is en zijn rijbewijs heeft. Beide gaan we gewoon betalen hoor, behalve dat ik ietsjes meer betaal. En bij beide kan je je benen of erger kwijtraken.
Het verschil is dat ik ben verzekerd bij een ongeval. Tenzij jij enkele tonnen op je rekening hebt staan is de vraag of jij het kan betalen. Los dat als je gepakt wordt je strafrechtelijk wordt vervolgt, en helaas zijn in Nederland de straffen hiervoor erg laag.

Concreet antwoord op je vraag, nee je kunt de kosten voor de proefles niet terugvorderen, je hebt een proefles gehad en op basis hiervan heeft de rijschool een inschatting gemaakt.

Jij bent het niet eens met die inschatting en stelt deze ter discussie, de rijschool heeft een andere opvatting. Dit mag.... Maar betekend niet dat het uur wat ze in jouw hebben gestoken niet in rekening mogen brengen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door scontra »

WIYF schreef:Oei, kijk al die op de pik getrapte mensjes hier gelijk..
Lekker veilig dit dat. Er zijn er zat die een rijbewijs hebben en van de weg geplukt mogen worden.
Hoe je het ook went of keert het blijft slechts een papiertje of pasje. Of men wel of niet kan rijden is niet afhankelijk van zo'n papiertje/pasje.
Dat er risico's aan verbonden zijn is mijn pakkie an, zoals ze zeggen.

Ik snap volkomen dat er lesjes nodig zijn om mijn eigen rijstijl te veranderen in dat naar graag wordt gezien op het praktijkexamen, maar meer dan dat is het dan ook niet. Spiegels overdreven kijken en half je nek breken bij elke bocht ondanks dat je allang heb waargenomen dat er niks rijd en constant kwart voor 3 rijden en op de juiste manier stuur overpakken is dan ook het enigste.
Allemaal onzin wat niemand zo vaak, zo onnodig toepast nadat diegene hun pasje/papiertje hadden, laten we eerlijk wezen.

Ze zeggen ook dat iemand pas echt leert rijden nadat diegene zijn rijbewijs heeft gehaald zonder instructeur toch. Een periode die ik allang heb gehad. Dus die onzin technieken van rijscholen om lessen aan te smeren met hun "onzichtbare motorrijders", "opeens vallende fietsers", "spookscooters" of 10+ extra lessen omdat iemand zijn theorie nog niet heeft (ik wel toevallig, appeltje eitje) val ik niet voor en dat maak ik ze duidelijk ook.

Punt was dat ik wel graag mijn motor-rijbewijs wou behalen bij deze specifieke rijschool. Ondanks dat zijn er zat rijscholen die wel hun leerlingen laten afrijden met succes binnen 5 á 10 lessen. Als je kan rijden kan je rijden, zo simpel is het. Dat ik mij geen 20+ lessen laat aansmeren met bijna 10 jaar rij-ervaring is natuurlijk logisch. 10 jaar geen ongelukken, zo dramatisch zal mijn rijstijl dus niet zijn zoals sommige denken met hun doomscenario's.
@WIYF

Ik hoop, bijna tegen beter weten in, dat dit een kul verhaal is van een trol is.
Mocht het echt de realiteit zijn, dan ben ik ook op z'n pik getrapt mensje, maar wel iemand met verantwoordelijkheidsgevoel en niet een zelfingenomen k...... die meent de wijsheid in pacht te hebben.
Rijden zonder een geldig rijbewijs is rijden zonder verzekert te zijn en mocht het een keer mis gaan, dan zijn de (financiële) gevolgen voor u niet te overzien. Of wentelt u die verantwoordelijkheid (ook) af op de gemeenschap.

En die proefles zal wel net iets anders gegaan zijn dan u hier doet voorkomen.
De instructeur zal u echter op allerlei onvolkomenheden in uw rijstijl hebben gewezen en daar kan een zelfingenomen figuur niet tegen, vandaar ook uw kwalificatie van deze instructeur en zijn lesmethode.
De les hebt u gehad en uiteraard kunt u niet terugvorderen.
En nu maar hopen dat het eerste de beste ongeval dat u zal overkomen een éénzijdig ongeval mag zijn zodat er geen slachtoffers (te betreuren) zijn, want u bent dan geen slachtoffer maar een dader die doelbewust zijn misdaad pleegt.
Laatst gewijzigd door scontra op 05 okt 2017 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Een mooi voorbeeld van iemand die denkt dat de wereld om hem heen gebouwd is. Stel dat je buurman een kwekerij op zolder heeft, en vervolgens brand jouw huis ook af. Accepteer je dan ook dat hij zegt: ja, moet toch kunnen. Doen er zo veel.

Aan de reactie van TS is op te maken dat deze onze manier van denken en redeneren niet begrijpt. Dat is hem niet kwalijk te nemen. Een dubbeltje zal nooit weten hoe het is om een kwartje te zijn.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door thecure »

Bij dit soort mensen denk ik altijd, waar in de opvoeding is het misgegaan? Overschatting (mij gebeurd toch niets) en de onverschilligheid vieren hier hoogtij.

mijn kinderen probeer ik mee te geven hoe de maatschappij werkt, en dat je je aan regels moet houden.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door vroem »

echt,de arrogantie en daarmee helaas meestal gepaard gaande gekoppelde domheid... Probleem is dat verzekeraars het op jou gaan verhalen. Nog los van mogelijk strafblad ed. En je maakt mij niet wijs dat de gevolgschade van arbeidsongeschiktheid bij bv een 30 jarige hoog opgeleide zomaar door jou de rest van zijn werkbare leven opgehoest kunnen worden.. Draai je dus gewoon de rest van jouw eigen leven voor op. gaat om iets meer geld dan ""ietsje meer"", want bijna niemand heeft het kapitaal of de inkomsten om dat met slachtoffers recht te zetten. Het gaat er dus niet om of je meer risico loopt een ongeluk te hebben, maar om de afwikkeling erna....

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door olaf79 »

WIYF schreef:Onverantwoordelijk? Misschien wel, mits er ongelukken gebeuren.
Wat is het verschil dan met aangereden worden die iemand die wel verzekerd is en zijn rijbewijs heeft. Beide gaan we gewoon betalen hoor, behalve dat ik ietsjes meer betaal. En bij beide kan je je benen of erger kwijtraken.
Iemand die verzekerd is is gedekt voor de wettelijke aansprakelijkheid tot minstens 1 miljoen euro. Stel jij verliest de macht over het stuur en rijdt een supermarkt binnen. Denk je dat je met je salarisje de schade kunt vergoeden als je niet verzekerd bent. Al wordt je 100 en werk je tot je 99e dan nog zul je niet kunnen vergoeden. En daar gaat het dus om. Los daarvan, is ook letselschade aan een ander niet gedekt en kan de maatschappij daarvoor opdraaien.
Er zijn er zat, tienduizenden, die daadwerkelijk onverantwoord rijden met een *** papiertje waarop staat dat iemand "mag" rijden.
Waarom denk je dat er zoveel alcohol controles zijn? Bumperklevers, oudjes die te zacht rijden, vrouwtjes die van alles en nog wat doen in de auto behalve opletten op het verkeer. Door rood rijders, aso rijders. Zal ik doorgaan?
Ja en dus omdat mensen slecht rijden mag jij zonder rijbewijs rond rijden. Het geen overigens een misdrijf is, geen overtreding.
Kom a.u.b niet zo politiek correct doen. Nee het is niet netjes wat ik doe maar om nou zo'n drama ervan te maken alsof ik een dombo ben die de regels niet ken in het verkeer, overal minimaal 30km te hard rijdt en geen idee heb hoe ik met een auto moet omgaan.
Heeft niks met politiek correct te doen. We maken allemaal fouten ook in het verkeer. Maar zonder rijbewijs ga je gewoon de weg niet op.

Bovendien als jij zo goed bent in rijden en alles zo perfect onder controle hebt, dan huur je voor een paar uurtjes een lesauto en ga je afrijden. Appeltje eitje toch.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door scontra »

olaf79 schreef:. Al wordt je 100 en werk je tot je 99e dan nog zul je niet kunnen vergoeden.

Ts. zal er ook niet voor "werken" maar afwentelen op de gemeenschap.

Mucha

Re: Terugvorderen kosten "proefles" mogelijk?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten