LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bruinsma verkeersopleidingen (omgeving Utrecht)

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
nkb
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2010 09:22

Re: Bruinsma verkeersopleidingen (omgeving Utrecht)

Ongelezen bericht door nkb »

Je bent zeker geen uitzondering! Administratief een ramp, vooral als je vanwege de hoge administratieve kosten kontant gaan betalen.....
Ik heb brieven van de deurwaarder gehad; dan wordt je helemaal niet vrolijk! Bruinsma heeft na een aantal briefwisselingen zijn fouten toegegeven, de deurwaarder niet; zelfs niet nadat Bruinsma zijn fouten had toegegeven bleef hij mij als wanbetaler beschuldigen!
Mijn advies; Ga niet lessen bij Bruinsma!

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Bruinsma verkeersopleidingen (omgeving Utrecht)

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

De betere schreef:hoge bomen vangen veel wind.
Als je zoveel leerlngen opleid dan kan het gewoon niet dat 100% van je klanten tevreden is.
Is zo, maar probeer dan evt klachten gewoon op te lossen. Als er aantoonbaar wat fout is gegaan is met facturen waarin uren gefactureerd worden die helemaal niet geleverd zijn. Probeer dan niet deze alsnog te incasseren en luister als directeur/ondernemer naar het verhaal wan de klant, en verwijs niet door naar de administratie (wat 1 deurtje verder is) welke je trouwens meedelen dat je het maar op papier moet zetten en een brief sturen. Onverrichter zaken loop je dan weer weg, terwijl meneer Bruinsma je nakijkt vanuit zijn glazen kantoortje.

De briefwisseling was helaas op dat moment al enige tijd aan de gang.. Mooiste was dat tijdens mijn gesprek de planner van de instructeurs mij de papieren vroeg waaruit mijn gelijk bleek, hij liep er even mee weg, kwam zonder papieren terug en gaf aan het door te nemen en erop terug te komen. Maar zei hij erbij, denk niet dat ik iets voor je kan doen want "wij"zijn geen partij, dit gaat tussen jou en het incassobureau. :shock: :lol: :evil:

Niets meer vernomen natuurlijk. Men dacht wij hebben de papieren, ons kan niets gebeuren. Maar natuurlijk waren dit kopieën, die ik zo overigens ook al tot 2x toe had gestuurd.

Het incassobureau ging vrolijk door, op een gegeven moment was de rekening hoog genoeg en kon ik mijn rechtsbijstandverzekering gebruiken. Deze hebben twee brieven gestuurd en toen was het klaar, rekening kwijt gescholden. Was matig tevreden hiermee, OK blij dat ik niet hoef te betalen, maar kwijtgescholden? Had in de eerste plaats niet eens een rekening mogen worden, de uren die ik moest betalen stond ik voor niets op de rijschool in Utrecht,45km enkele reis van mijn huis om 07.00 in de ochtend. Alsof dat niet vervelend genoeg is heb ik bijna ook nog 5 maanden briefwisseling en incassobedrijf enz.

n.vanbalsfoort
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2010 15:00

Re: Bruinsma verkeersopleidingen (omgeving Utrecht)

Ongelezen bericht door n.vanbalsfoort »

hi allemaal,
slechte ervaring met deze rijschool. Steeds wisselende instructeurs, die te laat of niet komen opdagen. Tussentijdstoets inplannen zonder dat er ook maar iets geoefend is met de bijzondere verrichtingen. Ongeluk tijdens de rijles zonder enige nazorg. Bij het rijexamen komt de instructeur bij de voorafgaande les meer dan een half uur te laat. Enz. enz. Op een klachtenbrief wordt niet gereageerd..Pas na een klacht bij de BOVAG wordt gereageerd. Door BOVAG veroordeelt tot vergoeding van 20 lessen en een examen. Ze willen die echter alleen in natura vergoeden,maar daar zit ik echter niet op te wachten want ik ben alle vertrouwen in Bruinsma Verkeersopleidingen kwijt. Ik wil liever een financiele vergoeding. Ik ben al overgestapt naar een andere rijschool waar de lessen veel beter zijn. Conclusie: bezint eer gij begint!!!!!

mpr1980
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:34

Re: Bruinsma verkeersopleidingen (omgeving Utrecht)

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Zelf geen ervaring met Bruinsma (gelukkig), maar helaas mijn vriendin wel.

Nadat ze eindelijk haar rijexamen had gehaald, begon de ellende. Ze zou een les niet tijdig hebben afgemeld en dus moest ze dokken. Dit terwijl ze zwart op wit had dat ze een les had afgesproken onder voorbehoud, die zou komen te vervallen als ze niets liet horen. Zij liet horen dat ze niet kon en toen bleek ze te laat?

Vele malen over en weer gemaild (en gebeld) en na slechts 4 (!) maanden eindelijk een melding gekregen dat het was opgelost. Een goede ervaring...

Bruinsma zal het voor ons en mensen in mijn omgeving nooit meer worden...

LaraUphoff
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2012 12:22

Re: Bruinsma verkeersopleidingen (omgeving Utrecht)

Ongelezen bericht door LaraUphoff »

Ik ben zo opgelucht dat er meer mensen zijn die problemen hebben met Bruinsma.
Het volgende is er bij mij gebeurd;

- Tijdens mijn eerste les kreeg ik op de dag zelf te horen dat mijn instructeur met pech langs de weg stond en hierdoor mijn eerste les een uur werd verschoven en ik een andere instructeur kreeg. (paul)

- Vervolgens gingen mijn lessen verder bij mijn oorspronkelijke instructeur (nandy) Ik heb ongeveer twintig lessen bij haar gevolgd en geen enkele keer speciale verrichtingen geoefend.

- Zij ging vervolgens door haar rug en ik stond toen een uur op de kiss en ride te wachten in Utrecht op een andere instructeur ( zijn naam ben ik even kwijt) Vervolgens komt (een uur te laat) niet de instructeur die mij beloofd was maar kreeg ik Rene.

- Ik heb toen een paar lessen bij hem gehad ( ongeveer 3' en hij moest mij vertellen dat ik echt nog niet klaar was voor mijn examen en dat het verstandiger was om deze te verzetten.

- Ik heb in 2 verschillende auto's moeten rijden waardoor je eigenlijk telkens weer opnieuw moeten wennen aan een auto.

- De ene instructeur heeft mijn RIS stappen wel bijgehouden en de andere niet waardoor ik geen idee heb waar ik nu sta.

- Hierna kreeg ik weer een andere instructeur (tina) bij haar heb ik een paar lessen genomen (ongeveer 10) en zij vertelde mij dat ik al zoveel lessen had gehad en nog geen bijzondere verrichtingen had geoefend aangezien mijn tussentijdse toets toch echt al volgende week was. De verbazing van haar kant was groot.

- Op de dag van de tussentijdse toets vroeg ik of ik mijn theorie papiertje mee moest nemen, dit was niet nodig. Bij het CBR kom ik erachter dat ik wel mijn ID mee had moeten nemen, dit heb ik nog van niemand gehoord. Misschien is het logisch dat ik dat zou moeten weten, maar als niemand het mij verteld dan ligt de schuld niet helemaal bij mij vind ik. Hierdoor dus 240,00 euro weggegooid.

- Vervolgens wordt Tina ziek ( waar zij natuurlijk niks aan kan doen, maar wat wel heel vervelend is voor mij) De les die ik met haar had afgesproken ging dus niet door en deze zou ik nog terug moeten krijgen.

- We zijn nu 6 weken verder en toen ik Bruinsma enkele weken geleden belde om mijn laatste les in te plannen kreeg ik te horen dat Tina vol zit elke avond en er geen plekje voor mij was, waardoor ik weer langer moet wachten en ik totaal geen uitzicht heb op hoe het eigenlijk staat met mijn niveau en wanneer ik het beste kan gaan afrijden. ( dit weet ik nu dus nog steeds niet)

- Na twee weken besloot ik een klachtenbrief te sturen met de vraag of er misschien een oplossing voor dit leed te vinden was. Bruinsma reageerde met het antwoord dat mijn brief door was gestuurd naar het management voor een passende reactie op mijn verhaal.
Na anderhalve week hierop gewacht te hebben heb ik hen nogmaals via de mail benaderd met de woorden dat ik niet meer verder wil bij Bruinsma en het erg onprofessioneel vind dat er totaal geen reactie is gekomen op mijn toch wel gegronde klacht.
Nadat ik hier weer anderhalve week op een reactie heb gewacht ben ik het zat.

- Ondertussen worden de betalings herinneringen mij om de oren geslingerd, hierbij zit ook de laatste les die niet is doorgegaan en ik nog niet heb kunnen inhalen en tevens ook het praktijkexamen wat ik niet heb gedaan en ook niet meer bij Bruinsma wil doen.

- Het is nu zover dat ik een aanmaning heb gekregen en als ik deze vandaag niet betaal een bezoekje krijg van het incassobureau.

- Op verzoek van de Bovag heb ik het bedrag van de aanmaning betaald met als omschrijving bij de betaling "betaling onder protest" maar ik ben benieuwd of ik mijn geld nog terug krijg...
Aangezien de kosten voor het incassobureau nog hoger zouden zijn en ik dan het risico loop nog meer geld kwijt te zijn heb ik het maar gedaan. Maar het voelt zo oneerlijk, ik moet twee maanden keihard werken voor dat geld en hun vegen hun reet ermee af.

Ik ben echt heel erg teleurgesteld.

Wat vinden jullie van mijn verhaal? Nog tips uit ervaring?

Groetjes,

Lara

Instructeur RC
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2011 10:02

Re: Bruinsma verkeersopleidingen (omgeving Utrecht)

Ongelezen bericht door Instructeur RC »

Goed he die naamsbekende rijscholen, ben blij dat wij het als kleine rijschool beter doen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Bruinsma verkeersopleidingen (omgeving Utrecht)

Ongelezen bericht door ciske »

Instructeur RC schreef:Goed he die naamsbekende rijscholen, ben blij dat wij het als kleine rijschool beter doen.

Heb je daar bewijzen van?

LaraUphoff
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2012 12:22

Re: Bruinsma verkeersopleidingen (omgeving Utrecht)

Ongelezen bericht door LaraUphoff »

Dag mensen,

Ik heb eerder een bericht gestuurd over mij klacht wat betreft Bruinsma. (27 maart) Uiteindelijk na veel geklaag bij instanties en Radar hebben zij contact met mij opgenomen. En tot mijn grote verbazing heb ik een goed gesprek gevoerd met iemand van de school. Om mijn leed te verzachten flink wat lessen gratis gekregen en twee examens. Toch fijn dat het opgelost is, ik begin vandaag weer bij een instructeur die ik nu voor vast ga krijgen. Ik heb goede hoop dat het drama nu eindelijk is afgelopen, finger crossed...

Groeten Lara

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Bruinsma verkeersopleidingen (omgeving Utrecht)

Ongelezen bericht door Renske99 »

Jeetje wat een drama's voor jullie, ongelovelijk.

Nu is het niet zo dat elke grote rijschool slecht is hoor, maar bij genoemde rijschool gaat echt alles fout en scheef wat er maar kan.

Ik wens jullie allemaal ontzettend veel sterkte en onwijs veel suc6.

Gesloten