LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijschool All-in-solo

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
ABP
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:17

Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door ABP »

Ik heb zelf slechte ervaring met All-in-solo.

Ik had me aangemeld voor een versnelde cursus, dat hield in dat ik in 8 dagen me rijbewijs zou halen. Ik heb de eerste dag 5 uren gereden, zonder dat ik heb leren schakelen. De tweede dag reed ik vier uren en leerde ik net schakelen. De derde dag kwam hij niet opdagen. Hij belde eerst dat ie later zou komen, tot twee keer toe belde hij om dat te zeggen. Uiteindelijk is ie helemaal niet meer komen opdagen.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met hoofdkantoor om dat te zeggen, toen hebben we een nieuwe planning gemaakt om alsnog genoeg uren in te plannen voor lessen. Maar ook aan deze planning hield de instructeur zich niet.

Uiteindelijk was ik niet op tijd voorbereid voor het praktijk rijexamen, want ik had maar 9 rijlessen gehad. Nu verwachten ze dat ik die 9 lessen betaal + examenkosten. Terwijl ik geen examen heb gedaan en na vergelijk met andere rijscholen ook niet degelijk les heb gehad.

Die rekening staat nog open en ik heb geen idee wat ik hiermee aan moet.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

De lessen die je hebt gehad, betalen en de lessen + het examen die je niet hebt gereden, betaal je niet. Hun blijven in gebreke en hebben geen poot om op te staan. Schrijf een aangetekende brief met daarin je verhaal en dat je enkelt de lessen betaald die je gereden hebt en dat je voor de rest niets betaald. Ik weet niet of er in hun contract met jou iets is afgesproken, maar dat kun je voor hun voeten gooien. Zij beloven iets dat zij niet nakomen. Financieel kunnen ze je dus niets doen.

doompjuh
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2007 21:56

Re: Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door doompjuh »

niet naar al in solo gaan
ik wou daaar ook ooit mijn rijlessen doen omdat ik het in termijnen kon doen zou de eerste rijles gratis op mijn 18 verjaardag hebben dit ging niet door zij hebben mij daarover niet gebeld en de instucteur verzocht mij een nieuwe afspraak te maken en deze heb ik gemaakt toen meost ik er ineens voor betaalen ik heb dit nog op tijd kunnen anuleren gelukkig

Laurac
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jun 2007 22:32

Re: Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door Laurac »

Proefles en goed gesprek gehad, daarna overgegaan op ondertekenen van contract in 36 lessen je rijbewijs inclusief vijfmaal zakken daarna de kosten voor eigen rekening.

Het totaalpakket van 36 lessen inclusief vijfmaal kunnen afrijden; kosten 2500 euro.

Instructeur was een man die zich erg opdring en ik durfde géén néé te zeggen. Solo zou de beste en voordeligste zijn en de baas schiet het bedrag 1jaar renteloos voor.

Nu zit ik met de gebakken peren! Ik heb al schuld en volgens de Royal Bank of Scotland waar Solo aangesloten is, kwam ik toch door de BKR toetsing.

Wil ik van dit krediet af dan moet ik 400 euro betalen om géén zaken met hun te doen.

Ik zit nu met een comforcard á 2500 euro opgescheept en eerste jaar is renteloos, daarna betaal je 22procent rente per jaar.

Instructeur / verkoper kon goed op mij inpraten, gezien ik niet zo goed voor mezelf kan opkomen. Hij zij zelfs dat ik alsnog een kleiner pakket kon nemen als deze te duur was. Later telefonisch contact met Solo; ze dwingden zoveel mogelijk af alsof ik niet zonder hun kan.

Ben nu verplicht de rijlessen af te ronden en geld te betalen, maar ik vind dit zeer zorgelijk dat ze je bij een eerste kennismaking een pakket aansmeren zonder rekening te houden met de zwakkere onder ons!

Ik wou dat ik toch maar wel naar Van Vugt was gegaan, liever losse lessen en betrouwbaar.

Dus géén zaken doen met freelancers zoals bij Solo! :(

Bos-M
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:07

Re: Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door Bos-M »

Ik kan me goed indenken dat er slechte ervaringen zullen zijn, maar nadat m'n dochter bij een voorgaande rijschool ("J.M" te Maastricht) na 2 v/d 3 maanden te horen had gekregen dat hij geen examens had gereserveerd en dat het nog zeker 4 maanden zou gaan duren zijn we over gestapt naar "Walthie" (te Maastricht) die aangesloten is bij "All in solo". Hij maakte zijn afspraken wel waar zodat ze nu haar rijbewijs nog tijdens de vakantie kan gebruiken. Gek genoeg zegt het CBR-slagings percentage precies het tegenovergestelde en is de "gerenomeerde" rijschool (JM) hier de oplichter omdat deze misleidde en ons geld achterhoud.

Laurac
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jun 2007 22:32

Re: Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door Laurac »

Heb nu in totaal eenmaal les gehad.

De auto waarin ik moet lessen is niet bepaald schoon, moet rijden in een prive auto van de instructeur die niet netjes en opgeruimd is.

Tweede les was al ruim van te voren afgesproken, toen ik thuis zat te wachten en het duurde maar lang. Wat bleek? De instructeur was de afspraak vergeten en was op dat moment bezig met les geven aan een ander.

Instructeur zou contact met mij opnemen voor een nieuwe afspraak, er is een week verstreken en nog niets vernomen.

Afspraken niet nakomen is het slechtste wat je kunt doen, zeker als je betrouwbaar wilt overkomen.

Aantal keren gebeld naar hoofdkantoor All In Solo met nummerherkenning nemen ze blijkbaar niet op. Geheim bellen is de beste keuze om iemand aan de lijn te krijgen als je een klacht hebt.

Bos-M
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:07

Re: Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door Bos-M »

Een les na haast een maand,...dat schiet niet echt op. €2500,- is een berg geld, krijg je nog wat terug als je maar een v/d vijf examens nodig hebt? Anders betaal je haast €65,- per les.... Pakketten zouden juist goedkoper moeten zijn.

serray
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2007 23:09

Re: Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door serray »

hallo,

Ik heb al jullie berichten gelzen en ben er erg van geschrokken.
Ik heb van de week een scan gehad bij all in solo.
En heb ook inderdaad ja gezegd en gelijk getekend. Wat kan ik nu het beste doen om er vanaf te komen? :cry:
Ik voelde eigenlijk al dat er iets niet klopte

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je niet voor een lening of betaal regeling hebt getekend kun je als zij niet aan de afspraken houden ontbinden!

Dus als het fout gaat, en waar voor getekend?
Zo is het vaag, en dat ze slecht bekend staan, vooraf informeren is beter.

Graag info waarvoor je tekenende, want ze hebben meestal meerdere mogelijke contracten.

serray
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2007 23:09

Re: Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door serray »

Hallo,

Ik heb getekend voor 15 lessen+ 5 examen+ Tussentijdsetoets+Theorieboeken+ theoriecursus voor 1495 euro en heb gekozen voor een betaling in 3 maanden.
Ik heb hiervoor getekend maar heb ook hellemaal niks meegekregen van dat wat ik heb ondertekend.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door D1RK »

Zolang zij zich aan deze voorwaarden houden moet U betalen, €500,- per maand.

Geen lening dus als bovenstaande, en dus 1x per week les, maar zodra zij niet aan de afspraken houden mag je stoppen, zowel met lessen als betalen.

Als je nu annuleer zouden ze kosten mogen rekenen!
Kijk ook eens op www.cbr.nl hoe ze daar scoren.

In tegenstelling tot wat eerder is geschreven online vond ik het kantoor in Rotterdam en ze hebben 200 instrukteurs over geheel Nederland.

Dus er kunnen zowel zeer slechte als goede tussen zitten.
Vermoedelijk kun je dit op internet goed vinden!
Ook de voorwaarden, gewoon surfen en niet aanmelden!


www.all-in-solo.nl

Het aantal eerste keer geslaagde is landelijk niet bepaald de beste!

Your
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2007 11:45

Re: Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door Your »

Goede ervaring met All In Solo

Mijn broertje en ik hebben beiden onze rij-opleiding gevolgt bij All in solo..
Allebei hebben we een intake gehad waarbij bepaald wordt welke instructeur het beste bij je past en of we überhaupt in aanmerking kwamen voor de 10-daagse opleiding..
we kregen allebei dezelfde instructeur en hebben ook een theorie weekend gevolgt in een hotel in Zaandam.. we kregen boeken en alles was keurig geregeld.. beiden in één keer geslaagd voor onze theorie-examens die gepland werden door All in Solo..
vervolgens heeft de instructeur z.s.m. een afspraak gemaakt bij het CBR voor onze praktijk examens.. mn broertje slaagde in 1 keer en ik moest het een tweede keer doen..
het enige addertje onder het gras was dat ik wel verplicht was om weer een extra les te volgen en te betalen!!
maar goed.. het examen werd vervolgens weer door all in solo geregeld en betaald en ik kon binnen 2 weken na een tweede poging mijn rijbewijs in ontvangst nemen.. niets op aan te merken dus..

het hangt denk ik af van de instructeur die je krijgt.. de mijne heette Kenneth en ik ben m nog steeds dankbaar voor de ervaring die ik bij hem opgedaan en zn inzet om ons zo snel mogelijk te laten slagen..

peebba
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:32

Re: Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door peebba »

:cry: 3 mei 2007 is onze dochter 18 jaar geworden en kreeg van ons een introductieles. Na de les een positief gesprek dat ze in de tien resterende weken die ze nog had voor dat ze in een andere woonplaats ging wonen makkelijk haar rijbewijs kon halen en dus kochten wij een pakket van 20 lessen van anderhalf uur en examen plus 4 herexamens en toen begon de ellende al een maand voorbij en nog geen les gehad en toen ze een paar lessen had gereden ging de instructeur 3 weken op vakantie dat was al 8 weken voorbij van de twee en een maand die ze had.Ondertussen waren we er ook bij toeval achter gekomen dat de instructeur meer lessen had geclaimd dan dat er in werkelijkheid waren gereden.Na 14 lessen en nog geen bijzondere verrichtingen verhuist onze dochter en werd ze overgeschreven wat echt niet vooraf zo gepland was en na 5 lessen in een totaal vreemde omgeving(lees 19 lessen) werd er examen gereden en u raad het al,gezakt natuurlijk , maar geen probleem voor 330 euro kon ze 4 lessen kopen plus die ene les die ze nog tegoed had kan ze toch weer 5 keer lessen en een gratis herexamen rijden.Wat een service 82,50 euro voor 1 les. Laat dit een les zijn voor alle andere die een rijbewijs willen halen,,,niet bij all in solo dus wees verstandig en neem een goede rijschool. Zijn er mensen die met ons wat willen doen aan deze beunhazerij laat het even weten met z,n allen staan we sterker. mail dan naar [email protected]

Peetje
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jan 2005 14:59

Re: Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door Peetje »

Ik heb 27 lessen gehad bij een franchiser van all-in-solo. Dus iemand die zelf leerlingen aanneemt en ze ook nog krijgt doorgestuurd van all-in-solo na centrale aanmedling. Ik had mezelf rechtstreeks bij hem ingeschreven. Inhoudelijk weinig klachten; die man zat 25 jaar in het vak of zo. Maar ik vond het toch wel te ver gaan dat ie steeds 1 uur vooraf zijn lessen afbelde om, in mijn ogen, belachelijke redenen. Bijvoorbeeld dat ie 3 examens had gehad die dag en dus geen puf meer had om ook nog met mij te gaan rijden 's avonds. Of dat ie ineens een etentje had ivm een verjaardag en dat dus de les niet doorging. Zijn agenda was sowieso een puinhoop; teveel leerlingen volgens mij.

Dus ik met hem daarover in discussie gegaan aan het begin van de les. Tja toen barstte de bom ,want het was volgens hem belachelijk dat ik daarover begon. Hij heeft me min of meer de auto uitgezet; hij wilde niet meer met me rijden. Ik had een lespakket van 2350 euro afgesloten; heb pas na een aantal weken en wat zeuren het resterende bedrag teruggehad. Maar nooit excuses gehad of zo.

Tja het was dan wel een franchiser van all-in-solo en niet all-in-solo zelf, maar wilde dit toch even melden.

gochasobol
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2007 21:57

Re: Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door gochasobol »

My expirience with All-in-solo is also not very positive.It seems like
the only priority in that company is to take the money (2000euro) .They dont care about the cursist afterwards,I was missinformed about the exames,I thought I can fail my practical exames 5 times,but nobody told me that every time I fail I have to pay 330euro.There was also a long waiting list for the practical exames .Also the way they work is very unproffesional. b][/b]

schildpad
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:45

Re: Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door schildpad »

ik ben richard selder en ik heb slechte ervaring bij all-in-solo mijn rij-instreckteur zij opeens van je moet maar je theorie gaan doen je hebt nog 7 rijles uren als je dat niet haald dan krijg je die 7 uren nog maar dan is het ook op ik heb niks meer van hem gehoord na drie maanden heb ik stil gelegen ik wil toch mijn rijbewijs ik ben gewoon op pad gegaan naar een andere rijschool die mij niet bedriegt het zijn gewoon een stelletje boeven en naar je geld van die zeven uur kan je naar fluiten dit is niet normaal mijn lampje is gaan branden ik heb mijn ogen open gemaakt dat moeten jullie ook maar doen die bij all-in-solo lessen .... groetjes richard selder

ronald271
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2008 16:52

Re: Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door ronald271 »

nou idd het is een hoop geld wat je moet betalen bij rijschool solo,dan hebben zoon pakket met examengarantie alleen vertellen ze er niet bij dat je dan telkens als je zak ook nog eens 330 euro moet betalen dus wij de 1ekeer betaald en dan maar wachten op je nieuwe af rijdatum nou dat duurde twee en halve maand terwijl er tegen ons gezegt was om de 3, weken kan je afrijden.in de cember zakte ik weer voor de tweede keer belde gelijk op en tot mijn verbazing moest ik dan wel weer die 330 betaalen maar kon ze me weer niet garanderen dat ik in 4 weken af kon rijden,ik kreeg een rekening thuis van die 330 en als ik die niet zou betalen dan ging het naar een incassoburo .
dus nu maar afwachten wat er nu gaat geeuren maar ga daar in iedergeval niet meer rijden ben nu op zoek naar een andere rijschool
dus met andere woorden ben een hoop geld lichter en geen rijbewijs het is gewoon rond uit schadalig !!!!!!!!!!

fredvanwijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2008 10:44

Re: Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door fredvanwijk »

ik heb een goede ervaring met all in solo
ik heb een proefles gehad en die meneer zei dat ik met een 30 dagen curses het beste af was ik heb toen eerst de dag curses theorie gedaan en die man heeft me daar echt een hoop geleert twee weken later moest ik theorie examen doen en ben dus ook in 1 keer geslaagd en die meneer zei tegen mij dat ik het ook in tien dagen mocht doen omdat er genoeg ruimte was ik hoefde daar niet extra voor te betalen dus zo gezegd zo gedaan en ik kreeg een instructeur uit veenendaal een hele geschikte man die als je het goed deed niks zei en je het fout deed het je goed uitlegde wat je fout deed en daar heb ik een hele hoop aan gehad ik heb na 10 dagen afgereden en zonder 1 foutje te maken geslaagd en dat heb ik wel te danken aan de heer bert koot van all in solo en mijn instructeur m. ammelah ik ben die mensen ontzettend dankbaar

groetjes van fred van wijk uit wijk bij duurstede

frietje56
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2008 14:09

Re: Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door frietje56 »

Ook ik heb hele slechte ervaringen met all in Solo en ik ben er dus wel ingetuind.
Nadat ik het contract had getekend voor een pakket van 1900 euro kreeg ik op 12 december 2006 een brief waarin de rijschool vermeld stond waar ik zou gaan rijden, met de notitie dat er binnen enkele dagen contact met mij opgenomen zou worden. Op 28 december 2006 had ik nog niets gehoord dus zelf maar even contact gezocht met de rijschoolhouder. Het bleek dat deze op wintersport was en bij terugkomst mij zou bellen. Eind januari 2006 nog niets gehoord, dus zelf maar weer contact opgenomen. Bleek dat mijn gegevens bij deze man in een laatje! terecht was gekomen. Eindelijk kon ik half februari beginnen met mijn rijlessen. (pakket was al betaald). In mei mijn 21 rijles gehad en toen met rijschoolhouder besloten dat ik eerst mijn theorieexamen zou doen voordat ik verder ging met lessen. Theorie gehaald en weer contact opgenomen met rijschool. Hij zou me meerdere malen terugbellen maar hoorde maar niks. Voor de zoveelste keer weer gebeld, telefoon afgesloten. Contact opgenomen met All in Solo, bleek dat de rijschool gestopt was. All in Solo vond het niet nodig om mij hiervan zelf op de hoogte te stellen. Ze hadden wel meer dan 500 cursisten en daar konden ze niet aan beginnen.
In november 2007 eindelijk nieuwe rijschool toegewezen gekregen, en mijn examen werd aangevraagd. (Trouwens dit was een geweldige instructrice, waar ik meer van geleerd heb dan al die 20 lessen daarvoor). Op 12 februari 2008 kon ik afrijden maar zakte helaas door mijn eigen schuld. Volgens de rijschool moest ik eerst 6 lessen nemen voordat ik herexamen mocht doen. Dit stond waarschijnlijk in de kleine kleine lettertjes van het contract en hierover was niets gezegd bij het in-take gesprek. Het herexamen zou wel aangevraagd worden dus wij besloten om te wachten met die 6 lessen tot ik bericht had wanneer ik voor de 2e keer opkon. Op vrijdag 29 februari werd ik gebeld of ik op 6 maart wilde afrijden want er was iemand uitgevallen. Natuurlijk wilde ik dat. Omdat ik geen papieren had ontvangen of wat voor bericht dan ook heb ik donderdagmorgen om 9 uur gebeld met AllinSolo of alles wel in orde was en of ik wel opgegeven was voor het examen. De meneer die mijn telefoontje beantwoordde was waarschijnlijk net wakker of hij had geen zin om in het in de computer te checken, want hij zei ja hoor het is in orde.
Omdat ik nog geen lessen had kunnen nemen (i.v.m. werk) was besloten dat ik op donderdagmorgen 2 uur zou rijden. Mijn instructrice vertrouwde het zaakje ook niet helemaal en toen zijn we naar het examengebouw gereden om te checken of ik wel was aangemeld. En wat dacht je, natuurlijk niet. Het examen stond nog op naam van degene die was uitgevallen. Mijn instructrice heeft er van alles aangedaan om mij toch nog op die dag examen te kunnen laten doen, maar ondanks haar vele vele telefoontjes met het CBR en AllinSolo is het niet gelukt. Thuis natuurlijk woedend AllinSolo opgebeld om te vragen waarom ze het niet goed hadden doorgegeven. Hun antwoord was dat ik eerst 330 euro voor 6 lessen had moeten betalen. Op mijn vraag waarom ze mij hierover niet gebeld hadden of een briefje met rekening hadden gestuurd kreeg ik als antwoord dat ze mij een SMS hadden gestuurd met het verzoek om contact met hen op te nemen. Nu moet ik eerlijk vertellen dat mijn mobiele nummer ondertussen veranderd is dus dat SMSje heb ik nooit ontvangen.
Daarnaast vind ik 330 euro voor 6 lessen vreselijk overdreven. De rijschool waar ik les rekent zelf 30 euro per les, het herexamen kost 150 euro, dus ik betaal het herexamen mooi zelf. Misleidende reclame van AllinSolo dus.
Ik heb besloten om nu maar te stoppen bij AllinSolo. Als ik bij hun toch 330 euro kwijt ben voordat ik herexamen mag doen, kan ik beter 2 of 3 lessen bij een andere rijschool nemen, zelf die 150 euro voor het herexamen betalen dan ben ik veel goedkoper uit.
Dus mensen tuin er niet in. De opleiding is veel te duur en de service is waadeloos.

ploegpl2
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2008 21:54

Re: Rijschool All-in-solo

Ongelezen bericht door ploegpl2 »

Vol verwachting keek mijn dochter naar haar eerste rijles op vrijdag 11 April. Mijn dochter had een proefles van 90 minuten bij all-in-solo, nadat de rijinstructeur een kwartier te laat aan kwam, was hij ook nog eens na 60 minuten terug. Was overigens wel een aardige man.
Maar wel betalen voor 90 minuten! 65 Euro. Kassa! :roll:

Gesloten