LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijschool wijzigt het rooster continu, zonder overleg

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
robbert.van-loon
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mar 2020 15:14

Rijschool wijzigt het rooster continu, zonder overleg

Ongelezen bericht door robbert.van-loon »

Ik snap dat een rijschool soms een aantal planningen moet aanpassen i.v.m ziekte, verkeerde planning of door iets over het hoofd te zien vanwege dat ik ploegen diensten werk, echter mijn rijschool heeft al 4 keer een andere rooster doorgegeven binnen twee weken tijd. Op één van de roosters waren zelfs meerdere lessen er uitgegooid en niet opnieuw erin gezet.

Nu is het zo dat ik weer een nieuw rooster heb doorgegeven, waarvan meerdere lessen buiten de daluren vallen. Deze rijschool rekent een extra toeslag om buiten de daluren te rijden, maar dit hebben ze totaal niet met mij overlegd en vermelden dit ook niet op de e-mail die ik van hun heb ontvangen met de rooster wijziging.

Mijn vraag hierop is; mag dit zomaar? Ze moeten mogelijke extra kosten toch eerst bespreken of vermelden? Want die kosten worden enkel vermeld in het klein onder de pakketten die zij aanbieden. Kunnen zij mij achteraf een gewijzigde kosten plaatje geven of moeten zij zich houden aan de kosten die besproken zijn?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Rijschool wijzigt het rooster continu, zonder overleg

Ongelezen bericht door berndv »

robbert.van-loon schreef:
11 mar 2020 15:23
Mijn vraag hierop is; mag dit zomaar? Ze moeten mogelijke extra kosten toch eerst bespreken of vermelden? Want die kosten worden enkel vermeld in het klein onder de pakketten die zij aanbieden. Kunnen zij mij achteraf een gewijzigde kosten plaatje geven of moeten zij zich houden aan de kosten die besproken zijn?
Het antwoord zal zeer waarschijnlijk te vinden zijn in de overeenkomst die gesloten is. Als zij u vooraf een prijs hebben gegeven, dan moeten ze natuurlijk wel leveren voor de afgesproken prijs. Ik zou er van uit gaan dat als zij u een rooster hebben gegeven met lessen, en daarop een prijs hebben geplakt, dat zij de lessen voor die prijs moeten leveren, ook als zij kiezen om die lessen op een ander, duurder, tijdstip uit te voeren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Rijschool wijzigt het rooster continu, zonder overleg

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mensen die nachtblind zijn weigeren in de avond uren te rijden en te lessen!

Ook moeten ze met hou ploegenschema rekening houden of jou vooraf als klant weigeren.
De meeste rijscholen speken na afloop les de volgende les af en in papieren agenda.....
Niets moeilijk schema en ik denk aan grote rijschool met lomp systeem, en zo meer verdienen door voordelige overdag uren eruit te gooien, voor 1 klant 1 uur rijden is ook niet leuk, maar dure avond uren vullen voor meer geld per uur te verdienen, daar lijkt dit helaas wel op.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Rijschool wijzigt het rooster continu, zonder overleg

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Komkommer, mensen die nachtblind zijn zouden sowieso geen rijbewijs moeten kunnen krijgen. Levensgevaarlijk als ze dat wel hebben en dan ineens toch in het donker de weg opgaan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Rijschool wijzigt het rooster continu, zonder overleg

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn vrouw rijd in donkere winter maanden van 9.00 tot 15.30uur en weet vooraf als het schemerig word.

Slechts 32 jaren rijbewijs en 0x in de nacht gereden, en maximale 80% no Claim korting, 3x tegenpartij!
Zolang dit de enige beperking is, en in donker Examen doen word erg moeilijk.
Het is geen ziekte die je hoeft op te geven, en het mag gewoon.

Maar lessen verschuiven, daar ben ik tegen, naast de rijschool hebben de meeste klanten ook een volle agenda.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rijschool wijzigt het rooster continu, zonder overleg

Ongelezen bericht door sylvesterb »

robbert.van-loon schreef:
11 mar 2020 15:23
Mijn vraag hierop is; mag dit zomaar? Ze moeten mogelijke extra kosten toch eerst bespreken of vermelden? Want die kosten worden enkel vermeld in het klein onder de pakketten die zij aanbieden. Kunnen zij mij achteraf een gewijzigde kosten plaatje geven of moeten zij zich houden aan de kosten die besproken zijn?
Dat planningen nu non-stop veranderen lijkt me niet vreemd. Op mijn werk passen wij, door Corona, ook de planning aan, mensen die verkouden zijn mogen niet meer op klant bezoek en zitten thuis te werken. Voorheen was een verkoudheid geen rede hiervoor om een levering te verplaatsen.

Maar wat zegt de rijschool toen je deze vraag stelde?

Swedberg
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2020 11:56

Re: Rijschool wijzigt het rooster continu, zonder overleg

Ongelezen bericht door Swedberg »

Aida schreef: ↑
Ik was zwanger en had toen avondcolleges en ik voelde me gek over het hele schema.
Citaat is ingekort _____________________________________________________________ writemyessaytoday


Mijn vrouw had een vergelijkbare situatie op de rijschool in Taastrup. Ze veranderden constant van klas en zelfs examendata. Ze moest ze de hele tijd opnieuw plannen omdat ze zwanger was en een consult bij de dokter had.

Gesloten