LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aandelen spaarplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
marionet
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2006 17:37

aandelen spaarplan

Ongelezen bericht door marionet »

Ik wil wat kwijt over het volgende., Ik heb sinds 1995 een Centraal beheer ASP (Aandelen SpaarPlan) en tot feb. 2006 NUL EURO rente. Nu okt. 2006 heb ik € 673.33 gekregen voor al die jaren vertrouwen. Dat is € 61,21 op jaarbasis. :? Spaarbankboekje 3% rente!? :oops: bestaat dat nog??
Het is toch frustrerend dat je totaal machteloos bent tegen dit soort praktijken. Vooral toen er gezegd werd dat je je inleggeld altijd hetzelfde blijft.

[/b]

v8r
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2006 10:12

Re: aandelen spaarplan

Ongelezen bericht door v8r »

Ik heb ook zo'n plan.
Blijkt dus een slecht plan....

Zeker als ik dit lees(uit hun jaaroverzicht 1998): De aandelen Spaarverzekering levert u straks naar verwachting een hoog belastingvrij eindkapitaal op! Sparen met de aandelen Spaarverzekering blijft u dus aanzienlijk meer opleveren dan een traditionele spaarrekening.

Wat staat hier nu eigenlijk?
In de eerste zin is het een verwachting.
In de tweede zin is het al zeker, zoals ik het lees!

Ik had dat ook toen al kunnen lezen maar dat is nu juist het hele eiereten.

De regels en voorwaarden zijn voor een gemiddelde nederlander onbegrijpelijk, en als je ze denkt te begrijpen verandert er weer iets....

Wat zijn nu eigenlijk de consiquenties als ik het afkoop?

En dat belastingvrij is toch niet van belang als ik het geld in mijn zak stop?

Wie legt mij (een leek) dit uit?

bor 58
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 jun 2006 12:10

Re: aandelen spaarplan

Ongelezen bericht door bor 58 »

we worden allemaal door schade en schande wijs je kan beter met 'n gewone spaarrekening met 'n lage maar zekere opbrengst genoegen nemen dan al die mooie verhalen..., zegt het voort.....!!!!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: aandelen spaarplan

Ongelezen bericht door peewee »

Marionet,

Zie www.beleggingspolisclaim.nl
Op de pagina 'veelgestelde vragen'wordt het AandelenSpaarPlan (voorheen van Zilveren KRuis nu CB/Achmea) met naam en toenaam genoemd.

Gesloten