LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Glory
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2013 10:17

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door Glory »

Felix Beijer, we kennen het spel en zijn volop bezig, wordt dus vervolgd!!!

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

14 nov 2016, ClaimConcept schreef:In individuele gevallen zijn inmiddels de eerste reacties van Aegon binnen op de Hoge Raad van 2 september 2016:
Uit intern onderzoek is gebleken dat bij de totstandkoming van het SprintPlan geen clientenremisier betrokken was. De uitspraak van de Hoge Raad van 2 september 2016 is derhalve niet relevant.
De volledige afwijzing van Aegon richting Voorzitter Rick Verschoof van Kifid, leest u hier

We hebben inmiddels contact met de betrokken adviseur, wordt vervolgd...

Hoe Aegon omgaat met slachtoffers waarbij in lopende procedures bij Kifid al wel zwart op wit bewezen is dat bij de totstandkoming een clientenremisier betrokken was? Dat leest u hierrrr...
Contact met de betrokken adviseur, het vervolg
Er was te weinig kennis aanwezig van de risico’s , de nadruk lag volledig op het resultaat.
Ondertussen moet Dexia dokken in de eerste uitspraak op basis van HR:2016:2016. Nu Aegon nog.

En dan nog even dit, van de website van Kifid: ClaimConcept mag niet optreden bij Kifid

De aanhouder wint!
Jelle Terpstra ( Het ClaimConcept ® sinds 2011 :wink: )

Glory
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2013 10:17

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door Glory »

Waaat? Is het KifiD dat nota bene een onafhankelijke partij behoort te zijn dan toch aan de zijde van AEGON gekropen? Dit kan niet waar zijn, wanneer dit werkelijk zo is dan wordt het hoog tijd dat de media hier in gaat stappen!

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

15 nov 2016, ClaimConcept schreef:Contact met de betrokken adviseur, het vervolg
Er was te weinig kennis aanwezig van de risico’s , de nadruk lag volledig op het resultaat.
Ondertussen moet Dexia dokken in de eerste uitspraak op basis van HR:2016:2016. Nu Aegon nog.

En dan nog even dit, van de website van Kifid: ClaimConcept mag niet optreden bij Kifid

En dan nog even dit, met de hartelijke groeten aan Kifid, onderzoeksbureau KWINK, MinFin Dijsselbloem en onze 2e Kamer

De aanhouder wint, fijne feestdagen!
Jelle Terpstra ( Het ClaimConcept ® sinds 2011 :wink: )

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door BL2 »

Even een berichtje van een overigens (en gelukkig) compleet buitenstaander van dit onderwerp.

Dit topic heeft veel gelijkenis met het topic over "Direct Wonen":

viewtopic.php?f=18&t=120838&hilit=Direct+wonen

Slechts enkele schrijvers, veel dezelfde berichten met dezelfde toonzetting en gevuld met vele links, waarbij vaak over en weer wordt verwezen naar eigen bijdrages en paralel lopende topics op dit Radar forum.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

BL2 schreef:Even een berichtje van een overigens (en gelukkig) compleet buitenstaander van dit onderwerp.

Dit topic heeft veel gelijkenis met het topic over "Direct Wonen":

viewtopic.php?f=18&t=120838&hilit=Direct+wonen

Slechts enkele schrijvers, veel dezelfde berichten met dezelfde toonzetting en gevuld met vele links, waarbij vaak over en weer wordt verwezen naar eigen bijdrages en paralel lopende topics op dit Radar forum.
Ik zie de gelijkenis niet. Ander onderwerp, andere reageerders. En wat heeft een toonzetting of een beperkt aantal auteurs te maken met de inhoud van dit topic? Want het gaat toch om de inhoud? En mensen die geïnteresseerd zijn in dit onderwerp -ik ben er een van- zijn al lang op de hoogte van de bijdrages van enkele vaste gasten. Hopelijk gaan ze daar in het komend jaar ook gewoon weer mee door!

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

23 dec 2016, ClaimConcept schreef:
15 nov 2016, ClaimConcept schreef:Contact met de betrokken adviseur, het vervolg
Er was te weinig kennis aanwezig van de risico’s , de nadruk lag volledig op het resultaat.
Ondertussen moet Dexia dokken in de eerste uitspraak op basis van HR:2016:2016. Nu Aegon nog.

En dan nog even dit, van de website van Kifid: ClaimConcept mag niet optreden bij Kifid

En dan nog even dit, met de hartelijke groeten aan Kifid, onderzoeksbureau KWINK, MinFin Dijsselbloem en onze 2e Kamer
Effectenlease 2017

De aanhouder wint, een gezond en succesvol 2017!
Jelle Terpstra ( Het ClaimConcept ® sinds 2011 :wink: )

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

15 nov 2016, ClaimConcept schreef:Contact met de betrokken adviseur, het vervolg
Er was te weinig kennis aanwezig van de risico’s , de nadruk lag volledig op het resultaat.
Ondertussen moet Dexia dokken in de eerste uitspraak op basis van HR:2016:2016. Nu Aegon nog.
Niemand die het weet, maar Aegon heeft zelfs aan een zeer beperkt aantal attente klagers een ogenschijnlijk hoopgevende Nieuwsbrief over HR:2016:2012 van 2 september 2016 (verboden advisering door tussenpersonen) gestuurd:
Wij volgen vanzelfsprekend het oordeel van de Hoge Raad in die gevallen waarop deze uitspraak van toepassing is. U kunt zich bij ons melden door online uw gegevens achter te laten via http://www.aegon.nl/sprintplan of http://www.aegon.nl/vliegwiel
Deze nieuwsbrief was bedoeld om u te informeren over onze analyse van de uitspraak van de Hoge Raad over Dexia. Nu dit is gebeurd, heffen we deze nieuwsbrief weer op.
De tekst is ook vrijwel meteen weer van de site gehaald, maar de enkeling die hoopvol reageerde komt meteen weer van een koude kermis thuis met deze standaard afwijzing van Aegon en een onuitvoerbare coulanceregeling
U moet wel kunnen aantonen dat u advies kreeg van een tussenpersoon zonder vergunning en dat Aegon daarvan wist.
De enige die daarvan echt wist zoals bij dochter Meeùs en franchiseorganisatie De Spaarbelegger, is Aegon zelf. Ander voorbeeldje? Amynter Advies Compagnie: "Doet u aan sparen?"

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Hoewel aan de vorm nog wat kan worden geschaafd, verdient het initiatief van @modyhi60 zeker navolging!
De juiste link naar de Facebookpagina is Aegon SprintPlan Gedupeerden

De brief van Aegon over Vliegwiel hadden we al geplaatst, maar ook de brief over SprintPlan staat nu als PDF op onze website:
Reactie Aegon SprintPlan na Hoge Raad: Verjaard! (niet waar Aegon, verjaring wordt al vele jaren gestuit door diverse collectieve acties)

Robin R.
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 feb 2015 13:25

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door Robin R. »

Denk dat onze verhalen plaatsen op facebook van Aegon Nederland meer effect sorteert (meer dan 36000 volgers !!!).

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door john18 »

Net contact gehad met Dexia i.v.m. een prive pensioen effect.

I.v.m. een echtscheiding heeft mijn kennis het in 2003 af moeten kopen. Hij moest een hypotheek afsluiten wat hij niet kon omdat er nog schuld was. Toen heeft hij Dexia betaalt. Nu kan hij niks want volgens Dexia is het verjaringstermijn verlopen. Hij nam aan dat hij wel pensioen kreeg. want hij had alle restant premie betaalt. Nu zie ik dat hij dat heeft verkocht en de restverschil heeft moeten betalen. Wat kan hij nu?

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door john18 »

Nadat ik vandaag in zijn gegevens heb gekeken blijkt hij dus ook een aegon spaarbelleg mix fund heeft. Ik zal deze topic maar door gaan lezen :wink:

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

john18 schreef:Nadat ik vandaag in zijn gegevens heb gekeken blijkt hij dus ook een aegon spaarbelleg mix fund heeft. Ik zal deze topic maar door gaan lezen :wink:
Die terminologie lijkt me niet te kloppen. Een Spaarbeleg product dat belegt in het Aegon Mix Fund kan kloppen maar wat is dan de naam van de Spaarbeleg polis? Mixplan, Toekomstplan, Bonusplan etc?

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door john18 »

Ik heb nog niet verder in zijn documenten gekeken. Dit was in de overzicht van 2015 en 2016. Bij zijn afschrijvingen staat spaarbeleg. Ik weet niet sinds wanneer hij dat heeft. Zijn gegarandeerde kapitaal is ook al gezakt.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @john18, dan zou ik nog maar even wachten met het doorlezen van dit specifieke topic over Sprintplan totdat u de juiste naam van de polis hebt.
Een gegarandeerd kapitaal dat gezakt is? Dat kan toch geen gegarandeerd kapitaal zijn want dat bedrag wordt altijd uitgekeerd. Bedoelt u niet de voorbeeldrendementen van dit product en/of het doelkapitaal?

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door john18 »

Ik las het fout. Als de kapitaal minder is dan een bepaalt niveau krijgt hij de gegarandeerde kapitaal. Ik zie wel dat hij doorlopende provisie kosten aan de adviseur moet betalen. Ik kan geen andere naam vinden dan spaarbeleg. Misschien in de andere papieren en niet de overzicht van 2015.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Even inloggen bij Aegon en je ziet meteen welke polis het is, waarde-overzichten etcetera.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door john18 »

Klaas Jan schreef:Even inloggen bij Aegon en je ziet meteen welke polis het is, waarde-overzichten etcetera.
Ik heb het gevonden! Aegon Verzekeren en Beleggen Vermogen

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Dat is geen aandelenlease product maar een beleggingsverzekering en wel een woekerpolis. Het heeft meer zin om voor dit product in dit forum onder 'Woekerpolissen' te kijken en/of te informeren of aan te melden bij de talloze claimorganisaties als woekerppolis.nl, woekerpoliscalim.nl, consumentenclaim.nl etc.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: AEGON SprintPlan, The Saga Continues

Ongelezen bericht door john18 »

Klaas Jan schreef:Dat is geen aandelenlease product maar een beleggingsverzekering en wel een woekerpolis. Het heeft meer zin om voor dit product in dit forum onder 'Woekerpolissen' te kijken en/of te informeren of aan te melden bij de talloze claimorganisaties als woekerppolis.nl, woekerpoliscalim.nl, consumentenclaim.nl etc.
Dank je voor je info. Ik ga meteen kijken en info bij elkaar sprokkelen.

Gesloten