LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afrekening sprintplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
bananacreek
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 apr 2005 15:50

afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door bananacreek »

Afrekening van mijn sprintplan:

Waarde van uw sprintplan € 7.105,61
Minus het door sprintplan geleende bedrag € 6.900,00

Resultaat van uw sprintplan: € 205,61



Totaal door mij ingelegd bedrag: € 10,981.44

Dus heb ik een totaal verlies van € 10,775.83
De € 205,61 is op de rente rekening gestort.

Dat bedrag van € 205,61 daar blijf ik wel vanaf, gewoon laten zitten totdat de rechtbank uiteindelijk de overeenkomst nietig heeft verklaard.

Als ik het geld nu of later opneem, ( € 205,61) dan zou spaarbeleg kunnen zeggen, "kijk u heeft het geld opgenomen en daarbij als zodanig het eindresultaat geaccepteerd".

Maar ik heb daarnaast in het verleden ook nog op verschillende data meerdere stuitingsbrieven aan Spaarbeleg verzonden.

Maar mijn vraag hier is (ik woon al 27 jaar op de Filipijnen): Jullie hebben daar toch ook een regering onder leiding van de één of andere Mr. Balkenellende?
Waar blijft die regering om de burgers te vrijwaren tegen dit soort zeer duistere praktijken van Aegon/Spaarbeleg?

Dank U

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door Chima »

Ik heb dus ook het resultaat v.an mijn sprintplan ontvangen.

Waarde van uw sprintplan EUR 19.275,00
Minus het door spaarbeleg geleende bedrag EUR 17.016,76

Resultaat van uw sprintplan EUR 2.258,24

Ik neem aan dat ik dat laatste bedrag dus ook werkelijk op mijn rekening gestort krijg?

Als dit zo is dan is dit meer dan ik verwacht had. Desalniettemin is er natuurlijk nog fors verlies geleden. Ongeveer zo'n EUR 4548,-

Dit geld schrijf ik dan over naar mijn postbank rekening. Wat moet ik dan met het rekeningnummer bij spaarbeleg doen? Is het verstandig om dit rekeningnummer te houden of kan ik deze gwoon zonder gevolgen opzeggen?

bananacreek
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 apr 2005 15:50

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door bananacreek »

Hallo Chima

Ik dacht dat als je het bedrag wat je nu hebt ontvangen van spaarbeleg aftrekt van het totaal ingelegd bedrag van wat je inderdaad hebt betaald in de 60 maanden (de z.g rentebetalingen), dan krijg je het juiste bedrag wat je dan toch kwijt bent.

Ik neem aan dat het bedrag van € 2.258,24 werd overgemaakt op uw renterekening?
Ik heb hetzelfde probleem: Wat moet ik dan doen met de renterekening?
Als we het terugbetaalde bedrag opnemen dan wordt dat later weer verrekend met de einstand als de rechtbank de zaak nietig heeft verklaard.
Maar ik hoop dat anderen ons hierbij kunnen adviseren wat nu het beste zou zijn in zulke gevallen, want ik denk dat er duizenden zijn.
Ik heb trouwens nooit iets gedaan met die rente rekening. Er zou dus nu in mijn geval allen € 205,61 op moeten staan.

Maar ja, om € 2258 bij die schurken op rekening te laten staan, dat is dan weer andere soep.

Nogmaals, ik hoop te vernemen van de anderen wat hun advies is hieromtrent.
Dank voor de reactie

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door peewee »

Er wordt hier een probleem gecreerd dat er eigenlijk niet is.
Wanneer er een defintief vonnis is dat luidt: NIETIGHEID, dan betekent dit dat Spaarbeleg de desbetreffende nietige contracten zal moeten TERUGDRAAIEN alsof deze contracten nooit bestaan hebben. Spaarbeleg zal dan de betaalde maandbetalingen moeten terugbetalen (verhoogd met de wettelijke rente, te rekenen vanaf het moment van betaling). Spaarbeleg zal in die uitkering te zijner tijd de al uitbetaalde einduitkering verrekenen. Dit is (juridisch) logisch. Immers nietigheid geldt altijd met terugwerkende kracht. Anders gezegd Spaarbeleg had (achteraf) geen recht op de maandbetalingen van u, maar u had geen recht op een uitkering, uw hele SprintPlan bestond immers niet rechtsgeldig.

U kunt het uitgekeerde bedrag gewoon gebruiken, weghalen van uw renterekening bij Spaarbeleg of wat dan ook. U verliest hiermee niet de aanspraken op de door Consument & Geldzaken geclaimde schadevergoeding.

bananacreek
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 apr 2005 15:50

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door bananacreek »

Peewwee

Correct, nu zie ik het ook.
Ik ga de betaling van Spaarbeleg van de rente-rekeing overschrijven

Dank u

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door Chima »

Thanks Peewee!

Ik ga dus mijn aegon rekening meteen leeghalen. Gun ze geen enkel graantje meer van mijn centen.

Marion59
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jan 2006 11:47

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door Marion59 »

Hoi Chima,

Natuurlijk heb ik ook meteen de € 660,00 op mijn rekening over laten schrijven en op mijn spaarrekening gezet, dan "vang" ik in elk geval daar nog de rente van!

Maar ik weet zo goed als zeker dat we blij worden gemaakt met deze dooie mus en dat we verder kunnen fluiten naar ons geld!

Groetjes, Marion

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door Chima »

Hey Marion,

Ik heb voor de zekerheid 5 cent op mijn rekening van Aegon laten staan zodat ze deze niet zo maar op kunnen zeggen.
Maar ik weet zo goed als zeker dat we blij worden gemaakt met deze dooie mus en dat we verder kunnen fluiten naar ons geld!
It ain't over untill it's over.
Het is pas over zo gauw het laatste woord uitgesproken is. Tot die tijd hou ik toch nog wel enige hoop om iets van mijn verlies terug te zien.

Marion59
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jan 2006 11:47

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door Marion59 »

Hoi Chima,

Zo denk ik ook nog altijd. ik heb mijn agressie (fout, fout, fout, ik weet het!) af kunnen reageren door een natrapbrief te schrijven naar Aegon. Hebben er nog meer mensen ervaring met deze mooie beloften, dat je eventueel in aanmerking kan komen voor een tegemoetkoming van het geld? Ik heb mijn hele ziel en (on)zaligheid (ik heb MS) beschreven en dan krijg je gewoon een standaard briefje terug dat "het team" zich er over heeft gebogen, maar dat er niet tot betaling overgegaan wordt (en reken maar dat ik me behoorlijk gedupeerd voel, ik had al zoveel plannen met het geld, voordat ik 2 maanden vóór het einde van mijn contract afliep en dan heb ik het niet over het kopen van een Mercedes of zo :?, maar om iets onafhankelijker te worden. Waarom schrijven ze niet, terwijl ik dat zó vaak heb gevraagd, wat de reden is dat ik er ook niet voor in aanmerking kom ! Ze kijken wel uit! Het is gewoon gajes, daar bij Aegon!!!
Wat zal de overwinning zoet smaken als wij alsnog in het gelijk worden gesteld!

Groetjes, Marion

bep2
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2006 21:44

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door bep2 »

Verkoop € 7757.46, aflossing rente € 7500, dus nog over voor mij...€ 257.46. Hoe is het mogelijk... ik ben toch zeker niet de domste. heb de info 5 jaar geleden gelezen als een mogelijkheid om maandelijks iets opzij te zetten en misschien meer rente te vangen dan bij een gewone spaarrekening, maar in ieder geval minstens het ingelegde geld terug te krijgen...Ik voel me echt bekocht en zie dat ik niet de enige ben...hoe kan het dat een onderdeel van Aegon, wat toch betrouwbaar zou moeten zijn, dit doet? Wat is de aktie die ik nu moet ondernemen? Of is het afwachten....

Hans0860
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2006 22:07

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door Hans0860 »

Hallo Bep2,

De aktie die je zou kunnen ondernemen is, om de website van www.Stichting-gesp.nl te bezoeken.Dit is een centraal punt voor gedupeerden van Sprintplan waar je lid van kunt worden.Wordt lid en bind ook de strijd aan tegen Spaarbeleg.Dit geldt trouwens voor iedereen die bestolen zijn door Aegon.

groet,Hans

Marion59
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jan 2006 11:47

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door Marion59 »

Hoi Hans,

is dit wel betrouwbaar? Ik heb me al aangesloten bij de club via Radar voor ruim € 50(dácht ik?) en nu wéér € 60? Ik wil wel zeker weten dat mijn geld niet weer over de balk wordt gegooid!

Want tot nu toe merk ik bar weinig van enige actie!

Groetjes, Marion

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door Chima »

Ik hem me aangemeld bij Vereniging Consument en Geldzaken.
Dit kun je doen op www.sprintplanclaim.nl hier heb ik alle vertrouwen in dat zij hun best doen om de centen van aangesloten gedupeerde terug te krijgen..

En m.i. maakt het niet zo veel uit waar je je aansluit. Als het de ene niet lukt om zijn gelijk te halen waarom zou het een ander dan wel lukken. Ze hebben immers allemaal dezelfde insteek.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door peewee »

Marion59,
Ik vind dat jouw (persoonlijke) verhaal veel meer aandacht moet krijgen. Het geeft een meer dan gemiddeld beeld van de schandalige manier waarop Aegon met haar SprintPlan-klanten omgaat. Als ik je een advies mag geven, neem dan eens contact op met een van de vele journalisten bij de verschillende dagbladen die over de aandelenleasezaken schrijven.
Namen zijn:
Volkskrant (Merijn Rengers, redactie Economie)
Algemeen Dagblad (Walter Devenijns)
De Telegraaf ( Manno van den Berg, redactie Fin. Telegraaf)
Eindhovens Dagblad (Rik Elfrink).
GPD-bladen (Matthijs Rotteveel)

Een van hen zal vast wel geïnteresseerd zijn in je verhaal en hiervan een vernietigend artikel over Aegon/Spaarbeleg willen maken.

Succes ermee.

e.de.ruyterdewildt
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2006 19:29

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door e.de.ruyterdewildt »

Eind maart liep mijn sprintplancontract af. Netjes bericht van Aegon gekregen dat de fooi op een renterekening gestort was. Direct opgebeld dat ik de fooi per omgaande op mijn eigen girorekening wilde hebben. Voor de zekerheid mijn gironummer opgegeven. Na een week stond de fooi nog niet bijgeschreven op mijn giro. Nogmaals gebeld. Ze waren mijn gironummer kwijt (NA 5 JAAR GEINCASSEERD TE HEBBEN!). Dus opnieuw mijn gironummer opgegeven. Morgen is 4 mei, nog steeds niets op de girorekening gestort door Aegon.....
Kan iemand mij vertellen of Aegon er financieel baat bij heeft de uit te keren fooien van duizenden gedupeerden zolang mogelijk op hun renterekingen te houden?

Marion59
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jan 2006 11:47

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door Marion59 »

Hoi allemaal,

Ik was toch al van plan om het hele gedoe in de publiciteit te gooien, niet alleen bij Radar dus, maar ik ben al lid van de rechtszaak van Geldzaken van Radar en aan die namen heb ik heel veel, Peewee! Bedankt weer!!!

Het de reden dat ze zo lang wachten met het storten van die fooi heeft voor hen weer een "goede" reden, DE RENTE natuurlijk!!! Ze zulllen er álles uit halen wat ze maar kunnen, die kl......!!!

Maar wie het laatst lacht lacht het best en ik hoop toch zo dat wij dat zullen zijn!!!

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door Chima »

Eind maart liep mijn sprintplancontract af. Netjes bericht van Aegon gekregen dat de fooi op een renterekening gestort was. Direct opgebeld dat ik de fooi per omgaande op mijn eigen girorekening wilde hebben. Voor de zekerheid mijn gironummer opgegeven. Na een week stond de fooi nog niet bijgeschreven op mijn giro. Nogmaals gebeld. Ze waren mijn gironummer kwijt (NA 5 JAAR GEINCASSEERD TE HEBBEN!). Dus opnieuw mijn gironummer opgegeven. Morgen is 4 mei, nog steeds niets op de girorekening gestort door Aegon.....
Kan iemand mij vertellen of Aegon er financieel baat bij heeft de uit te keren fooien van duizenden gedupeerden zolang mogelijk op hun renterekingen te houden?
Nou ik moet zeggen dat het bij mij redelijk vlug overgezet was.
Ik heb een code aangevraagd voor online in te loggen bij aegon. Die code was in 2 dagen binnen. Daarna heb ik het direct online overgeboekt naar mijn girorekening en dat stond er binnen 3 dagen op. En 3 dagen is redelijk "normaal" tussen banken onderling.

Maar hoe langer het op hun rekening staat des te meer profijt hebben ze ervan.

e.de.ruyterdewildt
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2006 19:29

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door e.de.ruyterdewildt »

Ik ben Aegon zó zat, de overboeking naar mijn giro moet toch ook snel kunnen! Vandaag weer gebeld......inderdaad.....niets overgeboekt, men weet van niets. Maar voor de derde keer werd mij medegedeeld dat het geld binnen twee werkdagen op de giro zou staan. Dus dinsdag maar weer bellen.... Dit kán toch niet. Maar wanneer er dinsdag nog niets binnen is dan "ga ik maar aan de code"....

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door singsing »

Hier eindelijk weer een teken vanuit de wig-wam, hossie-possie, zie dat er nog steeds geen schot in zit, ook niet in de vechtlust van duizenden
gedupeerden, het was een der redenen even de reacties af te wachten van die met een strakke onderlip getrokken kwallen Streppel & Kornuiten (lees AEGON) echter bleven die wijselijk uit!

Het valt mij tevens op dat wij op een behoorlijk nette manier tegen dat
d......gilde reageren, misschien moeten wij eens van toonhoogte veranderen, wat meer op een AEGON-manier!

Gaan we er nog voor? Laten we de afgetroggelde premies welgevallen aan die dieven? Nee dus! Strijdt mee en "AEGON GEEF ONS GELD TERUG"!

albert1
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jan 2006 15:49

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door albert1 »

Het zou fijn zijn als SINGSING eens ophield met stemmingmakerij en net als ieder ander geduld heeft en het recht zijn loop laten hebben.

Gesloten