LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alternatief voor de Spaarloon.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
rooie60
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:12

Re: Alternatief voor de Spaarloon.

Ongelezen bericht door rooie60 »

kweenie schreef:Dan haal je het er toch vanaf? Maar dan betaal je ook maar de inkomstenbelasting, als je er zo nodig bij moet.

Overigens wordt niet de spaarloonregeling afgeschaft, je mag er alleen niet meer op storten. De regeling, incusief de extra box-3 vrijstelling, blijft gewoon bestaan. Je gaat er voor het al gestorte bedrag dus niet op achteruit.
Nou nou nou 'dan betaal je ook maar de ink.bel. als je er zo nodig bij moet' kan het nóg vriendelijker?
Het is mijn geld en als ze de boel opheffen moeten ze gewoon álles vrijgeven de hele €631 nu moet iedereen nog 4 jr wachten op 'zijn/haar' geld.
Aan de andere kant houden ze weer genoeg over omdat je weer moet betalen voor de ID kaart dus de regering/staat moet niet zeuren.

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Alternatief voor de Spaarloon.

Ongelezen bericht door lammi »

rooie60 schreef:Alles leuk en aardig als de spaarloonregeling opgeheven wordt maar er staat nog van 2 jaar van mij (2010 en 2011) in 2010 is er n gedeelte vrijgegeven.
Maar ik moet dus nog 4 jaar wachten totdat ik die €1261 op mag nemen?????
Laten ze het dan gelijk vrijgeven!
En nou niet gaan zeggen van "ja maar als het niet opgeheven werd moest je er ook nog 4 jaar op wachten,nee het wordt opgeheven dus wil ik het er van af halen ook.

Nee, wat jij in 2010 heb gespaard krijg je in 2014 uitgekeerd met rente. Wat jij in 2011 heb gespaard krijg je in 2015 uitgekeerd met rente. Dat bedrag wat jij noemt(1261 euro) heb jij neem ik aan in die 2 jaar(2010 en 2011) gespaard. Dus krijg je die 1261 niet ineens uitgekeerd. Jij kunt wel iets willen maar helaas bepaal jij dit niet. Dit zijn nou eenmaal regels die bij het spaarloon gemaakt zijn en daar houd men zich aan en of jij dit leuk of niet leuk vind maakt hier niks uit.

rooie60
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:12

Re: Alternatief voor de Spaarloon.

Ongelezen bericht door rooie60 »

lammi schreef:
rooie60 schreef:Alles leuk en aardig als de spaarloonregeling opgeheven wordt maar er staat nog van 2 jaar van mij (2010 en 2011) in 2010 is er n gedeelte vrijgegeven.
Maar ik moet dus nog 4 jaar wachten totdat ik die €1261 op mag nemen?????
Laten ze het dan gelijk vrijgeven!
En nou niet gaan zeggen van "ja maar als het niet opgeheven werd moest je er ook nog 4 jaar op wachten,nee het wordt opgeheven dus wil ik het er van af halen ook.

Nee, wat jij in 2010 heb gespaard krijg je in 2014 uitgekeerd met rente. Wat jij in 2011 heb gespaard krijg je in 2015 uitgekeerd met rente. Dat bedrag wat jij noemt(1261 euro) heb jij neem ik aan in die 2 jaar(2010 en 2011) gespaard. Dus krijg je die 1261 niet ineens uitgekeerd. Jij kunt wel iets willen maar helaas bepaal jij dit niet. Dit zijn nou eenmaal regels die bij het spaarloon gemaakt zijn en daar houd men zich aan en of jij dit leuk of niet leuk vind maakt hier niks uit.
Ik snap heus wel hoe het werkt hoor!
Maar mag ik mijn mening niet geven hier? en zeggen dat het me tegenvalt dat ze niet alles uitkeren bij opheffing,tjonge jonge wat n korte lonten hier.......
dáááááááág .

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Alternatief voor de Spaarloon.

Ongelezen bericht door lammi »

rooie60 schreef:
lammi schreef:
rooie60 schreef:Alles leuk en aardig als de spaarloonregeling opgeheven wordt maar er staat nog van 2 jaar van mij (2010 en 2011) in 2010 is er n gedeelte vrijgegeven.
Maar ik moet dus nog 4 jaar wachten totdat ik die €1261 op mag nemen?????
Laten ze het dan gelijk vrijgeven!
En nou niet gaan zeggen van "ja maar als het niet opgeheven werd moest je er ook nog 4 jaar op wachten,nee het wordt opgeheven dus wil ik het er van af halen ook.

Nee, wat jij in 2010 heb gespaard krijg je in 2014 uitgekeerd met rente. Wat jij in 2011 heb gespaard krijg je in 2015 uitgekeerd met rente. Dat bedrag wat jij noemt(1261 euro) heb jij neem ik aan in die 2 jaar(2010 en 2011) gespaard. Dus krijg je die 1261 niet ineens uitgekeerd. Jij kunt wel iets willen maar helaas bepaal jij dit niet. Dit zijn nou eenmaal regels die bij het spaarloon gemaakt zijn en daar houd men zich aan en of jij dit leuk of niet leuk vind maakt hier niks uit.
Ik snap heus wel hoe het werkt hoor!
Maar mag ik mijn mening niet geven hier? en zeggen dat het me tegenvalt dat ze niet alles uitkeren bij opheffing,tjonge jonge wat n korte lonten hier.......
dáááááááág .

Heeft niks met kort lontje te maken hoor. Leg het je alleen uit, maar ok, je wist het dus al.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Alternatief voor de Spaarloon.

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij is rooie60 de enige hier met een kort lontje.

rooie60
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:12

Re: Alternatief voor de Spaarloon.

Ongelezen bericht door rooie60 »

Nee jij (kweenie) doet geirriteerd en daar reageer ik weer op.
Case closed :roll:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Alternatief voor de Spaarloon.

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik geïrriteerd? Typisch. Je reageert zelf vrij agressief op berichten die je niet aanstaan en daar zou dan ook niet op gereageerd mogen worden? Tsja, zo kun je ook discussiëren.

rooie60
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:12

Re: Alternatief voor de Spaarloon.

Ongelezen bericht door rooie60 »

Ik mag dan wel geirriteerd reageren op berichten die mij niet aanstaan maar dat is niet persoonlijkl! dat is in zijn algemeenheid gericht niet tegen iemand van hier.
Maar jij reageert persoonlijk geirriteerd tegen mij en dat is het verschil :roll:
Ik had het tegen niemand persoonlijk,je moet wel het verschil weten he! niet gelijk je vingers op die toetsen zetten maar eerst ff goed l..........e............z.....e....n :?
Maar gezien het aantal berichten wat jij al gepost hebt sinds 2007 heb je niks beters te doen dan dat....... :lol:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Alternatief voor de Spaarloon.

Ongelezen bericht door snepke »

Hoorde vanmorgen op de radio(schijnt ook in de telegraaf te hebben gestaan)dat in januari 2012 het gehele spaarloon kan worden opgenomen.


wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Alternatief voor de Spaarloon.

Ongelezen bericht door wareman »

Is het verplicht het spaarloon per januari 2012 helemaal op tenemen? Of mag je het ook nog gewoon doorlaten ik zit in 2012, net op 2jaar dat mijn spaarloon loopt.Ik wol graag in 2014 mijn spaarloon krijgen, 613x4=2452 toch een leuk bedrag.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Alternatief voor de Spaarloon.

Ongelezen bericht door snepke »

wareman schreef:Is het verplicht het spaarloon per januari 2012 helemaal op tenemen? Of mag je het ook nog gewoon doorlaten ik zit in 2012, net op 2jaar dat mijn spaarloon loopt.Ik wol graag in 2014 mijn spaarloon krijgen, 613x4=2452 toch een leuk bedrag.
Het is niet verplicht om het spaarloon op te nemen.
Maar er mag vanaf 2012 geen geld meer op gestort worden.

Gesloten