LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ASR wil ABC spaarplan bij mij afkopen!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Rbrouwer
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jan 2005 22:04

ASR wil ABC spaarplan bij mij afkopen!

Ongelezen bericht door Rbrouwer »

Gisteren werd er kontakt opgenomen door een nieuwe tussenpersoon betreffende mijn ABC Spaarplan.
Hij vertelde mij dat ik dit jaar weer € 100,- op de waarde achteruit ben gegaan en deelde mede dat dat volgend jaar ook wel zou zijn.
Op mijn vraag wat de huidige waarde zou zijn, kwam de mededeling: "Iets meer dan € 10.000,-, maar mijnheer wij kunnen u een afkoopprijs bieden van € 14.000,- welke u ontvangt als u alle "stukken?" hebt teruggestuurd." Op mijn mededeling van dat ik meer heb inbetaald dan er nu uitgekeerd zou worden, kwam er snel een sommetje dat ik iets meer dan € 10.000,- heb inbetaald.
Mijn psygische toestand en gevoel van welbevinden hebben mij altijd verhinderd om mij zorgen te maken over de woekerpolis, maar ook om tijdig eventueel hulp te zoeken. M.a.w. ik word nerveus en gestresst, en dat is géén extra geld waard. Ik heb daarom ook altijd de andere kant opgekeken als dat verhaal "Woekerpolis" ter discussie kwam in de media of in mijn familiekring. Daar schaam ik mij voor. Gelukkig kom ik nu net goed uitgerust van vakantie weer en ben, volgens mij, strijdbaar.
Nu, ik betaal vanaf 01-01-1997 € 68,10 per maand. Officïele einddatum is 01-01-2017.
Nu, na 190 maanden heb ik dus € 12.939,- inbetaald en niet ~€ 10.000,- zoals de tussenpersoon vertelde.
Op het waardeoverzicht van 12-07-2012 was de polis per 1 januari € 12.140,37 waard en niet "Iets meer dan € 10.000,-".

Mijn vraag:
Is deze gang van zaken nu normaal? Ik lees van vele ingezonden stukken dat mensen véél minder ter afkoop krijgen dan inbetaald. Bij mij komt de tussenpersoon, die zegt te handelen in opdracht van ASR plotseling uit eigen beweging met een voorstel!
Hier krijg ik dus een erg vreemd gevoel over.
Wat is er aan de hand?
Moet ik mij wel laten afkopen?

(Rood=gewijzigt op 17 november 2012.)
Laatst gewijzigd door Rbrouwer op 17 nov 2012 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: ASR wil ABC spaarplan bij mij afkopen!

Ongelezen bericht door ruud_a »

ik kan niets zinnigs over zeggen over die aanbieding
het enige wat ik weet is dat als u zomaar uit het niets een vreselijk mooie aanbieding krijgt er waarschijnlijk een compleet nest met ratelslangen onder het gras ligt
ik zou vragen om een schriftelijk voorstel, met een verantwoording voor de cijfers waarop dit aanbod is gebaseerd
ook zou ik even controleren of de nieuwe tussenpersoon ook echt een nieuwe tussenpersoon is, of iemand die achter uw geld aanzit
[ net zo iemand als een nieuwe tussenpersoon dus ]

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: ASR wil ABC spaarplan bij mij afkopen!

Ongelezen bericht door juwita »

@RBrouwer,

De beslissing om al dan niet af te kopen kunt ALLEEN u nemen. Niet de verzekeraar, en niet de tussenpersoon. Wat u tot nu toe aan premie heeft betaald, kunt u zelf ook uitrekenen !

Overigens hoort uw vraag thuis op het woekerpolisforum. Het ABC Spaarplan is geen Sprintplan, maar een woekerpolis oftewel beleggingsverzekering.

Rbrouwer
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jan 2005 22:04

Re: ASR wil ABC spaarplan bij mij afkopen!

Ongelezen bericht door Rbrouwer »

Overigens hoort uw vraag thuis op het woekerpolisforum. Het ABC Spaarplan is geen Sprintplan, maar een woekerpolis oftewel beleggingsverzekering.
Neem mij niet kwalijk. :oops:
Ik ga hem elders posten.

Hier mag dan een slotje op.

Gesloten